Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İlk Sürüşte Yol Bisikletimin İç Lastiği Yarıldı

ThePoorWanderer

Aktif Üye
Kayıt
4 Haziran 2006
Mesaj
164
Tepki
88
Şehir
Kayseri
Bugün 20 km bayır yukarı çıktım. İşin en heyacanlı yerinde, ektiğimi biçeceğim zaman, bayır aşağı giderken küçük bir çukura hızla girdim. Arka lastik tamamen yeri yapıştı. Tahminim iç lastik yarıldı. Çünkü hiç hava basamadım. Bir gram bile teker şişmedi.

Yol bisikleti ile ilk sürüşümdü. Canım sıkıldı tabi :)

Sonuç; belediye otobüsü almadı beni :) Neticede 10 km yolu (bayır aşağı) yürüyerek eve yeni geldim. 2 saat sürdü yaklaşık.

Sizce bu durum normal mi? Yoksa iç lastiği ve/veya dış lastiğimi değiştireyim mi?

Lastiğim : SCHWALBE 700X23C 23-622 LUGANO PATLAMAYA DİRENÇLİ

Bisiklet : Carraro 022 CR RACE

Tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Scudo
eğer dış lastikte çok büyük yarık yoksa iç lastiği değiştirmeniz yeter .
 
Dış lastikte birşey yok ama ileride yine aynı şeyin başıma gelmesini istemiyorum. Sonuçta, onun gibi bir sürü küçük çukurlar var yollarda. Yine düşebilirim. Biraz daha dayanıklı lastik mi alsım diyorum?
 
Lastik hava basınçlarınız doğru muydu?
Yol bisikletinde lastiğinizi yüksek basınçlı kullanmalısınız. Düşük basınçta çukurlara girdiğinizde yılan ısırığı diye tabir edilen patlaklarla karşılaşırsınız.
 
Lastikleri şişirirken lastiğin üzerinde belirtilen hava basıncının altında ya da üzerinde şişirmeyin. Kesinlikle lastik üzerinde tavsiye edilen basınç aralığında kullanmalısınız. Eğer basınç ölçebilen bir pompanız yok ise tez elden bir tane edinin. 100psi veya üzeri hava basabilen bir pompa olmasına da dikkat edin. Farklılıklar olabilmekle beraber genelde 700x23 veya 22 yol lastikleri minimum 100psi basınç ister. Schwalbe Lugano için ise basınç aralığı 85-110psi dır.
 
Yaklaşık 8 aydır Lugano kullanıyorum, lastiğe her tür kabalığı gösterdim. Bir kere bile patlamadı. Büyük ihtimalle lastik havalarınız eksikti.
 
Lastik basıncıyla ilgili bilgileri arkadaşlar vermiş bende birkaç bilgi ekleyeyim.Özellikle mtb den yol bisikletine geçildiğinde bazı tehlikeli çukurları(özellikle asfalt kesiklerini) dikkate almıyorsunuz ama yol bisikletiyle çukurlarda daha dikkatli olmalısınız.Yapabiliyorsanız ufak hoplamalarla (spd pedal varsa kesinlikle tek tavsiyedir) çukurun üstünden uçarak geçebilirsiniz.Eğerki bunu yapamıyorsanız çukurun en geçilebilir bölgesinden dikine geçiş yaparken özellikle arka tekerin çukurun dik kesitine temas edeceği zaman seleden kalkarak ağırlığınızı ön tarafa vermeniz oldukça faydalıdır.Lugano oldukça sert ve dayanıklı bir lastiktir 3-4 bin km kullanmışlığım var fakat hiç bir lastiğe patlaklara karşı şöyledir böyledir demek yanlış olur patlak işi tamamen şans işidir.yedek iç lastik ve yama seti pompa olmadan yola çıkmanız ise daha büyük bir hata bence.Hatta yol bisikletlerinin dış lastikleri bile bazen yarılabiliyor.O yüzden ben 100 km üstü turlarda katlanabilir bir dış lastik de yedek olarak yanımda taşıyorum.Yama seti pompa ve yedek iç lastik olmadan bakkala bile bisikletimle gitmem :) bu set orta boy bir sele altı çantasına çok rahat sığıyor bir an önce böyle bir sete sahip olmalısınız.
 
Normalde sürekli yanımda yama seti ve pompa oluyor. Asıl bisikletim şehir bisikleti. Ama yarış bisiketini kendim tamir edemem gibi geldi. O yüzden yanıma almamıştım.

Lastik hava basıncına gelince, tam olarak kaç PSI olduğunu bilemiyorum. Bildiğim tek şey teker sertti ama kaç PSI idi bilmiyorum. Çukura girince hava birden indi. Lastiği henüz açmadım ama tahminim yarıldı. Patlak olsa o kadar çabuk havası inmezdi. Bir de benzinlikte hava basmaya çalıştım. Hiç hava basamadım.
 
Bende şunu ekliyeyim:) Ferhat abiye katılıyorum bir an önce seti edinin fakat edindikten sonra ilk işiniz lastikleri çıkarıp takmak olsun yani evde bi prova yapın derim el alışkanlığı olmuş olur yoksa benm gibi bütün set yanınızdayken de yürüyerek dönebilirsiniz :) Bildiğimi sanıyordum ama birşeyler eksikmiş heralde lastiği değiştiremedim ardından diğer lastik patladı onu yapayım derken levyeler kırıldı falan filan kısacası bende sizin gibi 13 km yürümek zorunda kaldım :) Umarım bu tarz olayları kimse yaşamaz;)
 
Lastiklerinizin sibopları presto - ince sibop olduğu için dönüştürücü aparat olmadan benzincide şişiremezsiniz. Bu yüzden hiç şişmemiş olabilir. Dönüştürücüyü takınca da sibopun üzerindeki vana gibi olan ince şeyi gevşetmeniz işiniz bitince tekrar kapatmanız gerekiyor. Belki de bu yazdıklarımı biliyordunuz ama bilmeyenler için yazdım.
MTB ve şehir bisikletleri için hayati önem taşımasa da yol bisikleti için mutlaka basınç miktarını bilmemiz gerekiyor.
 
@ThePoorWanderer

İç lastiğinin sibobu presta(iğne) sibop ise benzinlikte basamazsın ufak bir aparat gerekir.O aparat bile olsa çoğu benzinliğin kompresörü 100 psı hava basamaz :) birden indi deyince akla ilk gelen senin düşündüğün gibi iç lastik yarılması olabilir görmeden yorum yazmak yanlış olur.Ufak bir delikte yol bisikletindeki havayı aniden indirebilir illa kocaman yarılması şart değil.Bu kadar mesaj yazacağına ben olsam şimdiye çoktan açıp bakmıştım : )

Kader seni de o levyeleri kırabildiğin ve iç lastiğini değiştiremediğin için kutlarım zoru başarmışsın biraz önce zaman tuttum 2-3 dakikada trainer lastiğimi söküp yol lastiğimi taktım.Bu kadar abartılacak bir şey değil. levyeyi nereye hangi açıyla yerleştirdiğin çok önemli ayrıca plastiğin kırılacağını hissettiğin an yüklenmeyi bırakman lazım demek ki açı yada levyeyi yerleştirdiğin nokta yanlış yoksa o levyeyi kıracak kuvvet kesinlikle dış lastiği janttan da dışarı çıkarır yada janta yerleştirir..( Bu yazdıklarım ilk lastiklerin 18 lik cst ler için geçerli değil :) )
 
Abi valla nasıl oldu bende anlamadım:) Ama dediğin doğru büyük ihtimal yanlış yere yanlış amaçla taktım ve çok zorladım sanırım :) Neyse daha öğreneceğiz inş.. Bide lastikler cst olsaydı nolurdu bilemiyorum valla :D
 
@ThePoorWanderer

Jantının iç kısmında koruyucu bant sarılı mı?Bisikletimi ilk aldığımda ilk yokuş aşşağı hızlı inişimde ben de arka lastiğimi patlatmıştım düz yolda..çift kat jant olduğu için akort tel başının olduğu delikten içeri doğru meme yapıp patlamış olduğunu görmüştüm lastiği çıkarınca..koruyucu bandı çekmediğimi fark ettim o an..:)
 
Koruyucu bant sarılı. Lastiğin patlamasının sebebi, çukura hızla girince; içi su dolu balonun yere düşünce pörtlemesi gibi, tekerin yaptığı baskı sonucu iç lastiğin her iki tarafında da 1 cm lik düz bir kesik oluşmuş. Yapıştırdım ama ileride yine arıza çıkarır diye iç lastiği değiştirdim.

Bu arada bisikletim CARRARO CR 022. Lastik SCHWALBE 700X23C 23-622 LUGANO. Ama içindeki iç lastik Çin malı âdi CST 700x19. :boese157: Hem iç lastik adi, hem 700x19 ince bir lastik. Tabi bisiklet alınca kimin aklına iç lastiğine bakmak gelir? :) Adamlar kâr yapacaz diye âdi bir iç lastik koymuşlar.
 
Bu arada 700x28 de olur mu sizce? Bir de bazı markalar 28x 1.75 , 26 x 1 yazmış bunlar ne oluyor?
 
Konuyu ufaktan hortlatmış gibi oluyorum ama yeni bisiklet alacak arkadaşlar bunları okuyor diye tahmin ediyorum. Aynı bisiklete, aynı lastiklere sahibim. 1600 Km yaptım İki lastigimde hala patlamadı. Mühim olan tekerlekleri dogru basıncta kullanmak. Yaklaşık 110 psi hava basmaya calısıyorum.
 
Anladığım kadarıyla (= ) yılan ısırığı şeklinde patlamış. Birkaç kez benimde başıma geldi çukura sert iniş sebebiyle. Sebebi arkadaşlarında dediği gibi basınç eksikliği olabilir. Çünkü sert inişte iç lastik jant ile dış lastik arasına sıkışarak kesiliyor.
 
yanımda acil durumlar icin 75 psi basabilen bir pompam var. Onun dışında bisikletçimdeki ayaklı pompayla şişiriyorum
 
Ben de yakın zamanda Carraro 915 D'ambiez almayı düşünüyorum. Fitness amaçlı kullanacağım bir bisiklet olacak; yarış ve çok uzun turlar yapmayacağım. Bu nedenle flatbar daha uygun geldi bana ve bütçem de kısıtlı. Bu bakımdan D'ambiez FB çok çok hoşuma giden bir model oldu. Ancak bu ince lastik konusu tek düşündüğüm nokta. Acaba fitness amaçlı kullanım düşünülürse, 700x35 lik lastikleri olan bir şehir bisikleti almayı düşündüğüm model ile kıyaslandığında yakın bir performans ve sürüş keyfi verir mi? Bir de 23 lastiklerden ileride 28 e geçiş yapma imkanı var mıdır mevcut jantlar ile?
 
Geri