Scudo Sports

İlk turumu yaptım deneyimlerinize ihtiyacım var.

Budala

Üye
Kayıt
6 Haziran 2019
Mesaj
15
Tepki
14
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Huk
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Herkese merhaba, bugün 2. el olarak aldığım Salcano City Sport 24v bisikletim ile ilk turumu yaptım. Hem buradan yazmak ve kendime bir not düşmek hem de dikkatimi çeken konular için yorum ve önerilerinizi almak istedim. Öncelikle Ömer Hayyam'dan çıkıp Balat yönünden bir çember çizerek Haliç'i geçtim ve sonra Sütlüce ve Kasımpaşa üzerinden Şişhane'ye çıkıp eve geri geldim. Yolun yaklaşık olarak yarında programı açmayı akıl ettim ve 10 KM kadar gösterdi. Toplamda sanıyorum 20 KM kadar bir yol yapmış oldum. Yıllardır bir kaç defa dışında bisiklet sürmemiştim. Öncelikle bazı konuları çok iyi anladım. Kesinlikle ışık, zil gibi detaylar çok önemli. Araçlar dışında yayalar daha dikkatsiz. Aslında araçlar umursamıyor yayalar da dikkatsiz demek doğru olur. O sebeple onları uyarmak için de bir zil lazım. Bir kaç defa önüme kırıp park eden arabalar oldu. Ben de kendime çok güvenmediğim için çok dikkat etmeye çalıştım ama sanırım zamanla daha kolay gelecektir. İster istemez biraz da yoruldum tabi ki. Şimdi sorularıma gelmeye çalışayım;

Arada bir pedal ayağımdan kaydı. Özellikle bisikletin hızlandığı yokuşlarda yaşadım bunu. Vites boşalmış gibi oluyor. Bu benim vites kontrolümden mi kaynaklı? Öyleyse eğer yokuş aşağı nasıl önlem almalıyım? Ani kayma dengemi de bozabilir gibi geldi.
İkinci olarak yokuş yukarı çıkmanın daha kolay bir yolu var mı? Antrenmansız olduğum için mi çok zorlanıyorum. Çünkü 2 tanesinde yürümek zorunda kaldım. Özellikle sonuncusunda artık güç de kalmamıştı.
Şehir içinde büyük bisikletler ile otobüse binip gidip sürüş yapabileceğim düz bir parkur var mı? Kız arkadaşımı da bisiklete ikna etmek istiyorum ama zayıf ve kuvvetsiz. Hemen yılmaması için düz ve trafikten uzak yerler lazım.
Bu arada ara sıra belim ve ellerim ağrıdı. Sanırım sele ayarında seleyi biraz daha yukarı kaldırmak lazımdı. Öyle yaptım daha rahat ettim fakat nedense sanki selede kayıyorum. Selenin ucunu kaldırmak makbul mudur? (Benden önceki sahibi BTWIN sele takmış. Modeline bakmadım ama geniş)
Elciklerin de ayarlarını yapmak lazım sanırım. Acaba değiştirmeli miyim? Kılıf gibi bir şey mi almalıyım, eldiven mi almalıyım? Yoksa elcikleri mi değiştirmem lazım.
Şehir içinde kelebek gidon şekil dışında bana bir kolaylık sağlar mı? Yani komforu ve sürüşü etkiliyor mu? Eğer öyleyse basit bir kelebek gidon alabilirim. Boyum 185 ve zaten normalde de bel ağrısı kolay çekiyorum. O yüzden biraz daha komfora ihtiyacım var.

Şimdilik bu kadar. Eğer böyle konuları yazabileceğim bir başlık varsa konu taşınabilir. Ben bulamadığım için buraya açtım. Herkese sevgiler ve teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Scudo
Selam o kadar detay yazmisin ki hepsine kitap kalinliginda yanitlar gerekiyor ama o enerjimi bulamadim kendimde.forumda aratma yaparsan her konuda yanit bulursun. Benim sana soyleyecegim en kritik sey yol kenarinda duran yasli insanlara dikkat et. Onlar o kadar tuhaflar ki birden yola atliyorlar. Ben 30 metre mesafeden korna calmama, bagirmama ragmen dayi beni gore gore yola atladi, ben kendimi tehlikeye atip yol ortasina kacmama ragmen geldi kendini bana carptirdi. Kolpacinodaki ganyotcu misali adeta mermiye kafa atan bi dayiydi. Ikimizde yere yumusakca dustuk bende ve dayida neyseki bisey yoktu.ama dayi ne dese beğenirsiniz? "_ Önüne baksana "
 
@mariokaldato
1 aydır okuyorum. Bir yandan videoları izliyorum. İnsanın kafası karışıyor bir yerden sonra. Bu başlığı da kendime ve buraya not düşmek için uzun yazdım. Yoksa bu heyecan gidince unutulacaktı. :) Ama bana da oldu. Bana da aile atladı önüme. Yanlarında ufacık çocuklar vardı. Bende "atlamayın şu yola" dedim. O da "kocaman yol var" dedi. :)
 
Son düzenleme:
@Budala
Once biraz pedalla, hamligin geçsin. Daha sonra j kelebek gidon, gidon yukseltici ve ergonomik bir elcik al
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
@mariokaldato

Merhaba konuya dahil oluyorum ama kelebek gidon ve gidon yükseltici o kadar gerekli midir sizce aksi bir durum olmadıkça?
 
@Mustafaclskn0
Rahatlik için sarttir. Bel agrisi olanlar icin vazgecilmezdir bu üçlü
 
Selamlar öncelikle bisiklet sporunu seçtiğinden dolayı tebriklerimi sunuyorum :) aslına bakacak olursak bisiklet teknik olarak ucu açık bi spor. Gönderiyi okurken ilk aklımdan geçen sırt ağrısı çekip çekmemendi onu da ileri cümlelerde yazmışsın. Tek bir öneriye bağlı kalma derim,çok fazla kişiye sor bütün önerileri ciddiye al ve kendine en yakın olanı benimse. Sele yüksekliğini ayağını pedala koyarak ölçebilirsin mesela bacağın dik olacak şekilde bi ayağını pedala koyup seleyi kalçana yaslayıp sabitleyebilirsin. Sele seçimi ilk başlarda sancılı olur fakat bir kaç farklı sele çeşiti değiştirerek kendini uygun olanı bulabilirsin,biraz da alışma süreci gerektiricektir. Bisiklet sürerken temkinli olmakta fayda var özellikle şehir içinde kullanırken seninde bahsettiğin gibi çok hor görülüyor yok sayılıyoruz. Yeni başlayanlar bazen pedallara farketmeden yan basar ve haliyle bazen ayağının kaydığı olur arada bir bende arazide pozisyon alırken yaşıyorum. Rampalara ani tempo yerine orta bi tempoda kasıntısız girmekte fayda var ve rampaya varınca ani vites düşürmek güç kaybı sağlar vitesleri sırasıyla düşürürsen verim alabilirsin rampa aşağı inerken kendini güvende hissettiğin hızda inmek iyidir özellikle ortasını ve sonunu bilmediğimiz virajlarda viraja girdikten sonra ani fren yapma ihtiyacı olmayacak şekilde viraja girmek kuşkusuz en güvenlisi. YouTube dan bol bol video izlemeni öneririm ben güncel olarak videoları takip ediyorum senelerce bisiklet kullanmama rağmen yeni fikirler öğrenmiyor değilim :)
 
@AnılDemir41

Hocam çok teşekkürler. Sele ayarını yükseklik olarak yaptım. Fakat burnunu da yukarı kaldırmak istiyorum. Çünkü kayıp ucuna geldim bir kaç defa. Sele ayarıyla ilgili çok güzel videolar çekilmiş. Bir tek ön-arka konusunda emin değilim bir de dediğim gibi ucuna düşünce ağrı yapıyor. Biraz tecrübe edindikçe eminim doğrusunu bulacağımdan. Vitesleri çok kurcaladım bugün. Bir ara zinciri attırdım hatta. Onun ayarını tam tutturamıyorum. Ama yokuş aşağı yerlerde iki freni de hafif sıkarak iniyorum. Bugün bir taneden inerken gördüm ki öyle inmesem ya aşağı uçardım ya da yere düşerdim ani frenle. O konuda araba kullanırken de çok dikkat ederim. Hız seven birisi değilim. Komfor ve spor olsun yeter. Zaten dün bir belgesel izledim canım sıkıldı. 1.5 metre adlı belgesel. İstanbul'da maalesef merkezi yerlerde trafik dışında parkur yok. Haliç'te bisiklet yolunda da balık tutuyolardı. :) Bol bol izliyorum ya. Artık hatunu delirtecek kadar izledim. Gece gelip başka bişey izletti bana. :D
 
Ne kadar okusan da burada ne kadar doyurucu cevap alsan da tüm sorunlarını ,soruna benzeyen tatlı dertlerini bisikleti sürüp tecrübe kazanarak çözeceksin. Mesela şehir içinde hiç de gerekli değil diyeceğim kelebek gidon . Sonuçta artısı var ama eksisi de . Adım adım tüm dertlerin bittiğinde başkaları çıkacak ortaya , o yüzden başlangıç mutluluğunu uzun tut .
Benim de vasat bir zilim vardı güzel tek çınlayan bir şey aldım ama yayalar senin zilini milini takmıyor , zaten sevmezdim zil çalmayı bıraktım . Durmadan zil çalarak yol açmaya çalışan her şey bana hak tipleri gördükçe daha da soğudum .
Velhasıl sür gitsin , kız arkadaşın çok hevesli değilse sürüşlerinizi 10km yi geçmeyecek şekilde ayarlayabilirsiniz ,sonrasında en zayıf yerin bileğin ,boynun , belin vs ağrımaya başlıyor. Yayasız bisiklet yolu , araçsız asfalt yok İstanbul da, o yüzden otobüsle bir yerlere gitmeye çalışmakta çok cazip değil
 
@waafy

Belki de kendim öğreneceğim, o kısmı doğru. Ama heyecan paylaşmak da güzel oluyor. Bir de etrafımda 1-2 arkadaşım dışında kullanan yok. Bir yandan sohbet ihtiyacı da oluyor bu konu şu anda. Kız arkadaşım önceden hevesli değildi ama bisikleti görünce bir gaza geldi sanki. Ama izlediğim ve gördüğüm şeylerden sonra onu trafiğe sokmak istemiyorum ilk başlarda. Benim hiç olmazsa trafik tecrübem var. Onda o da yok. Yokuş desen çıkamaz. 2 günde kenara atar. O sebeple biraz böyle rahat bir yer düşündüm. Aslında vapurla gidip modada sürülebilir belki. İnternette bazı listeler var ama sırf haber olsun diye yapılmış. Buradan tecrübe edenlerin göstereceği yerler daha değerli olur.
 
Her şeyi zaman belirleyecek.umarım içindeki heyecan uzun sürer.
Hayat gibi yolda yaşaya yaşaya öğreneceksin.
Sele üstünde sakin kalabilmeyi öğrendiğinde,üstüne birde yüzünü daha çok güldürebilecek davranışlar sergilediğinde işte bu diyeceksin..
Keyifli sürüşler..
 
@Budala Ben sana yol konusunda yardımcı olayım o zaman hayyamdan eminönü’ne indiğin zaman sahile inebilirsin yenikapı’dan bakırköy’e kadar bisiklet yolu var o rotaları kullanırsın sıkıldığınız zaman isterseniz yenikapı’dan veya kazlıçeşme’den trene metroya binip Taksim’e geri dönersiniz, bu arada sana fosforlu işçi yeleklerinden tavsiye ederim sirkeci’de her yerede bulabilirsin trafikte fark edilmek için önemli faydası var
 
@Gökay Akçay
Vallahi bir ateist olarak Allah senden razı olsun. Bu rota bugün aklıma gelseydi giderdim. Oradaki yol Yedikule civarında daraltılmıştı. Ama bisiklet yolu olduğunu hiç tahmin etmiyordum. Hem deniz kenarı hem de düz. Dönüşü de uygun bir yerden metro ile yaparsam süper olur. Bunu mutlaka değerlendireceğim. Çok teşekkür ederim. Bende o yelekten var. Hatta beyazı da vardı. Yarın çıkarırım. Şantiyelerde çalıştığım için evde vardı bir tane. :D

Çok teşekkürler @Strada, umarım hevesten ibaret kalmaz. En büyük korkum 2-3 defadan sonra kullanmamak. Ama fevri birisi değilim. Henüz emekleme aşaması bu. Dediğiniz gibi umarım hepimizin heyecanı uzun sürer. Keşke bizim ülkemizde de bisiklet yolları olsa ve diğer bütün 2 tekerlere saygı gösterilse. Aslında işin de en kötü yanı her şey o kadar pahalı ki, ancak kıt kanaat bisikleti aldım. Ekipman da öyle oluyor. Umarım ileride kriz dönemini atlatırız ve hepimiz daha keyifli devam ederiz yola.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
@mariokaldato
Ayın 17 sinde gitmenizi tavsiye ederim ?

@Budala

Rica ederim rotada turladıktan sonra deneyimlerini buraya yazarsın
 
Hayirli ve ugurlu olsun abi oncelikle devir olayini zamanla halledeceksin otomatige baglanacak haa bir bisikletciye gidince sor anlatsin simdi yaziyla anlatmak zor yanlis anlasilma olabiliyor sele ayari da video seklinde var youtube da kelebek gidon muhabbetinde de benim ucuz ve guzel tavsiyem isaret parmagi kadar olan ve ele tam oturan boynuzlar var 2 dakikada takiliyor basit etkili
 
  • Beğen
Tepkiler: Budala
Öncelikle hayırlı olsun diyelim. Mutu, kazasız sürüşler.

İlk sürüş için bence 20 km gayet iyi. Ben ilk sürüşümde 5 km gittiğimde bacakların yanıyordu. Zamanla sürdükçe daha iyi olacaksınız. Bisiklet sporunda ilk gelişim hızlı olur. Düzenli sürdüğünüz sürece 1 ayda orta iyi bir seviyeye gelirsiniz, çıkamadığınız yokuşları da çıkmaya başlarsınız. Burada vereceğim tavsiye kadansınıza dikkat etmeniz. Kadans, bir dakikada yaptığınız tam tur pedal çevirim sayısıdır. Bisiklet sürerken kadansı yüksek tutmak hem diz sağlığınız hem de performansınız için daha iyidir. Yani, yüksek viteste yavaş yavaş pedal çevirip sürmektense düşük viteste daha tempolu pedal çevirmek dizlerinizi uzun vadede daha az yoracaktır. İlk başta alışması zor gibi gelebilir ama bunu alışkanlık haline getirmekte fayda var. Yüksek kadansta yokuşları daha iyi çıktığınızı ve yorulmadan daha uzun turlar yaptığınızı fark zamanla edeceksiniz.

Trafik konusu deneyim isteyen bir konu, hele ki İstanbul trafiği. Yine de naçizane bir kaç tavsiye vereyim. Sağa park etmiş araçların solundan geçerken, mümkünse en az 1 metre boşluk bırakın. Bu araçların sürücüleri veya yolcuları yola bakmadan aniden kapı açabiliyorlar. İki tekerin en çok yaşadığı kaza türlerindendir. Sağa yanaşan otobüs, minibüs gibi büyük araçların sağına girmeyin. Özellikle minibüsler, tam sağa yanaşmadan yolcu indirmek isteyebiliyorlar. Tam sağından geçerken araçtan yolcu inebilir, dikkat!. Ayrıca bu araçların sağ ön kapılarının yanı kör noktasıdır. Şoför sizi o bölgede göremez. Trafikte seyrederken, araçların aynalarından sürücülerle göz göze gelmeye çalışın. Bu şekilde davranışlarını tahmin edebilirsiniz. Zamanla refleks hâline gelecektir. Akan trafikte, araçlarla aynı şeritte seyrediyorsanız öndeki aracın sağ arka tekeri hizasında gitmek, öndeki sürücünün sizi ayndan görmesini kolaylaştıracaktır (tabi sürücü ayna kullanıyorsa :suspus:).

Rota tavsiyesi yukarıda verilmiş zaten. Bakırköy-Yenikapı sahil hattında yenilenen bir bisiklet yolu var. Aynı şekilde Anadolu yakasında Caddebostan sahil hattı da benzer şekilde düz bir bisiklet yolu hattına sahip. Ancak iki yol da yayaların işgâli altında, özellikle haftasonları. Gitmeden önce bunu da göz önünde bulundurun derim. Yine de başlangıç için keyifli yollardır. İstanbul için bisikletle toplu taşımaya binme saatleri var, buna da dikkat edin. İstanbul'da bisiklet sürerken, aramızda kullandığımız bir tabir vardı: "Sarılardan uzak dur!" Nedir bu sarılar? Taksi, dolmuş, otobüs, hafriyat kamyonu. Aklınızda bulunsun.

El, bel ağrısı yanlış ayarlardan olabileceği gibi, bu bölgedeki kasların yeterince gelişmemiş olmasından (hamlıktan) kaynaklanıyor da olabilir. Öncelikle sele, gidon, fren kolları ayarlarını size uygun olarak yaptığınızdan emin olun. Selenin ucunu kaldırabilirsiniz ama pek tavsiye edilmez. Selenin önünü kaldırmak, yükünüzü fazlasıyla arkaya verecektir. Bu da sele ağrısı çekmenize, kollarınızın fazla gergin kalmasına sebep olabilir. Makul olan selenin yere paralel (terazide) olmasıdır ama yine de tercih sizin. Kesinlikle böyle olacak diye bir kural yok.

Sele ayarı kadar pedala basış şekliniz de önemli. Pedala kuvvet verirken ayağınızın arka (topuk) kısmıyla değil de öne yakın kısmıyla basmanız hem ayak sağlığınız hem de performansınız için daha iyi. Kabaca, ayak parmaklarınızın bittiği, eklemlerden sonraki sert kemik kısmıyla basarsanız pedala daha iyi kuvvet aktarırsınız. Bununla ilgili video ve görsellere bakmanızı tavsiye ederim. Belki ilerleyen zamanlarda SPD dediğimiz kilitli pedallara geçersiniz.

Ekipman konusuna gelecek olursak; öncelikli tavsiyem -eğer yoksa- hemen kask almanız, özellikle trafiğe çıkıyorsanız. Kask, olası bir kaza durumunda can güvenliğinizi korumasının yanı sıra trafikte görünürlülüğünüzü artıracaktır. Kişisel gözlemime göre; kaskıyla bisiklet sürenler, kasksız bisiklet sürenlere göre diğer araç sürücülerinden daha fazla saygı görüyorlar. Kasktan sonra alacağınız ilk şey de eldiven olsun. Avuç içi ağrılarınız muhtemelen kesilecektir. Ayrıca bisikletten düşerken, refleks olarak ellerimizi öne uzatıp düşeriz. Eldiven bu şekildeki avuç içi yaralanmaların önüne geçer. Diğer ekipmanları zamanla toplarsınız. Bana göre eldiven ve kask olmazsa olmazdır. (Bu ekipmanlara gözlük de eklenebilir ama bütçe yoksa şimdilik güneş gözlüğü de iş görür.)
 
Büyük ya da masraflı değişimlere karar vermeden önce sürmeye devam et. Vücudun bisiklete uyum sağladıktan sonra hiç bir şey değiştirmene gerek kalmayabilir. Brooks sele ve kelebek gidonla 1 hafta kıvrandığımı bilirim, sırf bir süre bisikletten uzak kaldığım için hamlamıştım.

Nasıl tur yapılması gerektiği tamamen kişiseldir. Bu fikirlerin kafanızda gelişmesi zaman alacaktır. Daha uzun turlara çıkın.
 
Geri