Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İlk uzun sürüş denememde vücut olarak tükendim, sorun ne olabilir?

Karbonhidrat nerede depolanıyor ki?
🤔
 
Scudo
Elimde Tourney set bir mtb var 48-14 kombinasyonu ile saatlerce sürebilirim 2.00 lastikleri var ben bunları 700x40 seçsem ardından maşayı kitlesem yol bisikletinin tadını alırmıyım 100-200Km arası? Bisiklet 15 Kilo civarlarında
hocam bazı yol bisikletlerinde bile yol bisikletinin tadını alamayanlar var şansını zorlayıp bisikletten soğumaya gerek yok bence :)
 
Harika:ssrtcbya: Ama faturayı sadece glisemik endekse kesmek doğru mu?

268247 dosyayı görüntüle

Yoksa glisemik endeksin olayı kan şekerini çok hızlı yükseltip, daha erken bitmesi mi? (Hızlı yaşa genç öl:D) Acaba buradaki asıl problem karbonhidratın bitmesi olabilir mi? o_O
Bunu denemenin bir yolu var, sabah aç karna tulumba tatlısı yiyip yokuşlara vurmak 😁(bu durumu yasamadigim için bilemiyorum maalesef, belki fazla yüklenince enerji yeterli gelmiyor olabilir)
 
İkinci denemeden selamlar. 😁 Yine birkaç hata yaptım ama bu sefer patlamadım. Haha Yaptığım hatalardan bahsedeyim biraz:

- BİR GÜN ÖNCEDEN KARBONHİDRAT YÜKLEMESİ YAPMAMAK:

Aslında 2 gün öncesinden herhangi bir karbonhidrat açığım olmadan beslenmeye devam ediyordum yani bu konuda herhangi bir sorun görünmüyordu ama bir gün önce yine uzun sürüș denebilecek bir antrenman yapınca aldığımız karbonhidratları tükettik. Bir de önceki gün akșam evime geldiğimde saat 22:00 olmuștu, kilo almayayım ve en azından kaslarım yeniden yapılansın diye küçük bir miktar karbonhidrat ve protein alıp yattım.

- ZAMAN KAYBETMEMEK İÇİN KALVALTIYI TAM OLARAK YAPMAMAK:

Saat 10:00'a geliyordu, bir an önce yola çıkayım diye 500-600 kalori bile olamayacak kadar bir șeyler atıștırıp çıktım. Aslında olacakları az çok tahmin ediyordum ama heyecan iște. 🙃 40-50 kilometre arası vücudum karbonhidrat diye bağırıyordu.

- YANINA YİYECEK BİR ȘEYLER ALMAMAK:

Aslında burada pek bir suçum yok, hem doğru düzgün bir çantam yoktu hem de yol kenarında bir yerde yerim dedim. 55 kilometre kanal kenarından gittiğim için açık bir yer bulamadım ki daha 30-35 kilometrede iken yanımdaki tahmini olarak 1150 ML sıvı bitmeye yakındı. Normalde en azından enerji barı alırdım ama o gün decathlon kapalıydı.

- SAKAT SAKAT SÜRMEYE DEVAM ETMEK:

Daha 20. kilometrede sağ baldırımın iç tarafında öyle bir ağrı bașladı ki artık 45. kilometrelerde acıdan pedala düz basamıyordum. Sonrasında eve döndüm ve acı hafifleyene kadar biraz dinlenip tekrar yola koyuldum. Akșam yine nüksetti aynı sakatlık, keșke devam etmese idim.

- YÜKSEK NABIZDA SÜRMEK:

Genel olarak 150 küsürler arası nabızlarda gidip gelmișim, bu da çok fazla enerji sarfiyatı yapmama neden oldu. Ki ön tarafta 2.00 arka tarafta ise 2.20 lastikler var. Söylemeden edemeyeceğim, 24.1 ortalama için maalesef biraz zorlamak gerekiyor. Daha uzun yol gidecek olsam aynı bisikletimle kesinlikle daha düșük nabızda ve daha düșük ortalama ile gitmeyi tercih ederim, böylece enerjimi daha verimli kullanabilirim. Aynı nabızda gitmeye devam etsem muhtemelen 1-2 saat sonra çok ciddi ortalama düșüșleri yașardım.

Herșeye rağmen yolda olmak güzel bir duygu, herkese tavsiye ederim. Hayırlı Ramazan ayımızda yaptığım 100 kilometre ile ilgili bir kıyaslama yapmak pek doğru birșey değil ama bu sefer 2 saat 17 dakika daha erken bitirdim turu. Ortalama olarak da 15.7 ile bitirdiğim turu bu sefer 24.1 ile bitirdim, bunda düzenli olarak yaptığım sert antrenmanların da etkisi büyük. Kolay gelsin, keyifli sürüșler. 🙃
Bence geç kalmış değilsin.
 
Rüzgar olmadığı sürece aç karnına bile çok gitmişliğim var uzun yol rüzgar olmasın heryere giderim rüzgardan nefret ediyorum ama bir gerçek var hergün düzenli en az 20 km yapınca yorumluyorsunuz ve yokuş çıkmak önemli
 
  • Beğen
Tepkiler: himcinar
1. Vücut öncelikle karbonhidrat yakar, o bitince protein ve yağ parçalar. Karbonhidrat yakıt bitiriyorsan uzun turda doğru düzgün beslenmiyorsun demektir. Sözgelimi her bir saatte bir avuç karışık kuru yemiş (kesinlikle şeker olmayacak) tüketeceksin. Bir saat içinde ortalama 750 ml su tüketeceksin. Bir anda değil aralıklı olarak yudum yudum. Altın kuralı asla unutmayacaksın: ACIKMADAN YİYECEKSİN, SUSAMADAN İÇECEKSİN!
2. Uzun yol bir anda yapılacak bir şey değil. Hazır olmadan yaparsan kendini sakatlarsın. Haftalık 250 km antrenman yapacaksın. Toplam mesafe bu olacak yoksa bunu tek seferde falan yapmaya kalkma. İki aylık döngünün sonunda gelişimini kontrol edeceksin. Bunun için sabit bir rotayı antrenman kürü başlangıcı ve sonunda tekrar edeceksin. Ön test son test mantığı yani. İkisinin de mümkün olduğunca benzer hava koşullarında denenmesi önemli. Sağlıklı karşılaştırma yapmak için. Gelişim varsa aynı antrenmana devam, yoksa antrenman düzeni değişmeli.
3. Uzun yolda ortalama kasmak saçmalık. 20 ile 25 arası bir rakam tatmin edici olur. Fazlası bizim işimiz değil. Amatörün de amatörü olarak vücudu o kadar zorlamak saçma. Kim için ne için kasacağız? Bu sorulara anlamlı bir yanıtın varsa o zaman ortalama kasabilirsin tabii.
4. Uzun yolumu geliştirmek için interval antrenmanların hiçbir faydasını görmedim. Patlayıcı güce ihtiyacın yok. Uzun süreli belli düzeyde güç üretecek bir makine gibi olmalısın. Haftada en çok bir adet iç haneli rakam antrenmanı kendini denemek için yeterli. Diğer antrenmanların 50 km.yi aşmasın.
5. Akıl ve bilim dışı zırvalara itibar ve itimat etmeyeceksiniz. Yok efendim emmimin iş yerindeki bir göbel bir tadım bar ile İstanbul- Tekirdağ yapmış vs vs... çöp bilgi... Bunu yaptıktan sonra kaç gün kendine gelememiş? Onu da bir söylesin de bilelim. Vücudu yıkıma uğratacak bu tür fantastik denemelerden uzak durunuz. Bisikletçinin uzun yaşayanı makbuldür.
6. Daha önce de yazdım diye hatırlıyorum ama tekrar edeyim. Özcan Güler'in YouTube kanalını takip ediniz. Bu forumda da pek çok konusu var. Hepsini okuyunuz. Eğer silinmediyse Trans Türkiye Ultra Bike Race konusu var. Baştan sona okuyunuz. Bilgi ve deneyim açısından çok faydalı olacaktır.
Sevgilerle...

"Fren yok, vites yok, kural yok!!!"
 
1. Vücut öncelikle karbonhidrat yakar, o bitince protein ve yağ parçalar. Karbonhidrat yakıt bitiriyorsan uzun turda doğru düzgün beslenmiyorsun demektir. Sözgelimi her bir saatte bir avuç karışık kuru yemiş (kesinlikle şeker olmayacak) tüketeceksin. Bir saat içinde ortalama 750 ml su tüketeceksin. Bir anda değil aralıklı olarak yudum yudum. Altın kuralı asla unutmayacaksın: ACIKMADAN YİYECEKSİN, SUSAMADAN İÇECEKSİN!
2. Uzun yol bir anda yapılacak bir şey değil. Hazır olmadan yaparsan kendini sakatlarsın. Haftalık 250 km antrenman yapacaksın. Toplam mesafe bu olacak yoksa bunu tek seferde falan yapmaya kalkma. İki aylık döngünün sonunda gelişimini kontrol edeceksin. Bunun için sabit bir rotayı antrenman kürü başlangıcı ve sonunda tekrar edeceksin. Ön test son test mantığı yani. İkisinin de mümkün olduğunca benzer hava koşullarında denenmesi önemli. Sağlıklı karşılaştırma yapmak için. Gelişim varsa aynı antrenmana devam, yoksa antrenman düzeni değişmeli.
3. Uzun yolda ortalama kasmak saçmalık. 20 ile 25 arası bir rakam tatmin edici olur. Fazlası bizim işimiz değil. Amatörün de amatörü olarak vücudu o kadar zorlamak saçma. Kim için ne için kasacağız? Bu sorulara anlamlı bir yanıtın varsa o zaman ortalama kasabilirsin tabii.
4. Uzun yolumu geliştirmek için interval antrenmanların hiçbir faydasını görmedim. Patlayıcı güce ihtiyacın yok. Uzun süreli belli düzeyde güç üretecek bir makine gibi olmalısın. Haftada en çok bir adet iç haneli rakam antrenmanı kendini denemek için yeterli. Diğer antrenmanların 50 km.yi aşmasın.
5. Akıl ve bilim dışı zırvalara itibar ve itimat etmeyeceksiniz. Yok efendim emmimin iş yerindeki bir göbel bir tadım bar ile İstanbul- Tekirdağ yapmış vs vs... çöp bilgi... Bunu yaptıktan sonra kaç gün kendine gelememiş? Onu da bir söylesin de bilelim. Vücudu yıkıma uğratacak bu tür fantastik denemelerden uzak durunuz. Bisikletçinin uzun yaşayanı makbuldür.
6. Daha önce de yazdım diye hatırlıyorum ama tekrar edeyim. Özcan Güler'in YouTube kanalını takip ediniz. Bu forumda da pek çok konusu var. Hepsini okuyunuz. Eğer silinmediyse Trans Türkiye Ultra Bike Race konusu var. Baştan sona okuyunuz. Bilgi ve deneyim açısından çok faydalı olacaktır.
Sevgilerle...

"Fren yok, vites yok, kural yok!!!"
Valla 28-30 ortalama uzun yolda öyle de zorlamıyor. Bu ortalama 30-31 olurdu fakat bazı teknik problemler sebebiyle bu rakamlara düştü.

1624999454680.png
,

Fren var - Vites var - Kural var
 
Abartmayın yarım ekmek köfteye 50 km, iskender kebapa 100 km ve mangala 150 km gitmişliğim var. Ne kadar yakıt o kadar yol. :koptum: Gittiğim yerde boğaz yoksa ne işim var bisikletin başında.
Yemeği okkalı yiyeceksem o gün sürüşün hakkını veririm. Bir barla iki muzla 100 km gidilir mi? 20 km de bir tabak hurma yemeyince huzursuz olan bir huyum var.:)
Yemekten korkmayın, yediğinizi yakamamaktan korkun. Yazdıklarımı çok kaale almayın MTB göbeği var bende.:harika:
 
Fren var - Vites var - Kural var

Bunu yazmadan duramazdın, değil mi?
🤣🤣🤣🤣🤣
Abartmayın yarım ekmek köfteye 50 km, iskender kebapa 100 km ve mangala 150 km gitmişliğim var. Ne kadar yakıt o kadar yol. :koptum: Gittiğim yerde boğaz yoksa ne işim var bisikletin başında.
Yemeği okkalı yiyeceksem o gün sürüşün hakkını veririm. Bir barla iki muzla 100 km gidilir mi? 20 km de bir tabak hurma yemeyince huzursuz olan bir huyum var.:)
Yemekten korkmayın, yediğinizi yakamamaktan korkun. Yazdıklarımı çok kaale almayın MTB göbeği var bende.:harika:

Anadolu'daki yaklaşık bin yıllık tarihimizde ne açlıklar ne kıtlıklar gördük ama millet olarak hâlâ hayattayız. Türk göbeği sayesinde hâlâ yaşamaya devam ediyoruz.

"Yemeğin salçalısı kadının kalçalısı!" diye atasözü olan bir milletiz biz. Düşün yani böyle atasözleri olan bir millete iskelet torbası gibi kadınları güzel budur diye dayatıyorlar.

Ben de ilk çocuktan sonra göbeği saldım. Acayip faydasını gördüm. Çocuğun göbeğin üzerine oturtup uyutuyordum. Aşağı kaymıyordu ikide bir. 🤣 Gazını alırken de çok faydasını gördüm göbeğin. Göbek candır, gerisi heyecandır.
 
Geri