Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İstanbul'da bisiklet yolları

Bisiklet için özel bir yol yok ama geçen sene Çatalca dan dönüşte kaybola kaybola Çatalca > Hezarfen Havaalanı > Hadımköy > Arnavutköy > Bayrampaşa istikametini kullanmıştık, Çatalca dan sonra son derece sakindi yollar.
 
Scudo
@proxymus

mrb. ben de ömerli kiptaşta oturuyorum.bisiklet yolu yok ama hadımköyden sonra harika yollar var.bu arada ben de turlamak isterim havalar iyi olduğunda.bir karaburun turu iyi gelir:)tur yapacağınız zaman ilgili bölümden başlık açarsınız yada bana msj atarsınız.görüşmek üzere.

@Ali Ceylan

büyükçekmece sahilde var bisiklet yolu
 
@semih59

Teşekkürler :).

@proxymus

Belediyeler umarım bir el atar da bizde biraz rahatlarız :).

@Özgür KK

Teşekkürler.

@umut tanrıverdi

Teşekkürler :).
 
Olsa bile muhtemelen ortasında elektrik direği veye parketmis araçlar olmadı burdan gitme evladım diyen teyzeler vardır hiç boş kalmaz o yollar. bisiklet yolunu bisikletliden başka herkes kullanır.
 
Büyükçekmece sahilinde saat 20:00 den sonra bisiklet yasağı olduğunu bilmiyordum.Bunu bilmem iyi oldu.
 
Belkı forumda kullanan arkadaslar vardır .Google play store dan yeni indirdiğim bir uygulama .Ücretsiz ve çevrimdışı özelliği var. Açıklama
ViewRanger açık hava meraklıları için kapsamlı çevrim dışı harita, navigasyon ve yol rehber hizmetidir. Uygulama ve bedava web araçları maceranızın her aşamasında yardımınızdadır. Böylece gezileri kolayca planlar, yoldayken kendinizi huzurlu hissedersiniz, deneyimlerinizi belleğe alabilir ve paylaşabilirsiniz.
BEDAVA HARİTALARA DÂHİL OLANLAR:
● OpenStreetMap© & OpenCycleMap Küresel sokaklar & arazi haritaları
● Bing Ariel Imagery, Kayak haritası, Transport haritası
Resmi ruhsatlı haritaları eklemek için uygulama içi satın alımı kullanın (Ranger Store’a bakın). Birçok ülke için kapsamlı topoğrafik haritalar mevcuttur.
Ürün linki : (link)
 
çevrimdışı çalışırken rota tarifi yada rota kaydetme yapmıyordur sanırım?
 
@Hamit E.

Hamıt abı Create save map özelliği var.Rota kayıdı yapılabılıyor
 
ama rota kaydı için gps açık olması lazım değilmi?

malum telefonların bataryalar sıkıntı artık. ben maksimum güç tasarrufu için soruyorum. harici batarya yada solar şarj almak farz
 
Büyükçekmece Gürpınar hattıda gezi amaçlı güzel bir rota aldığım duyumlara göre Gürpınar-Büyükçekmece-Mimarsinan-Kumburgaz'a kadar bisiklet yolu yapılacakmış kesintisiz. Sadece duyum ne yazık ki net bir bilgim yok.
 
Güzel bir paylaşım olmuş. Emeğinize sağlık !
Saygılarımla.
 
İyi güzel yazmışlar da, ezbere gitmişler sanırım.. Görende İstanbul'un her tarafı ayrı bisiklet yolu zannedecek.

Caddebostan sahili, Fenerbahçe Bostancı, Moda Kartal, aynı hat üzerindeki bisiklet yolları değil mi?

Hatta şöyle diyeyim; Caddebostan sahili (içinde) Fenerbahçe Bostancı (içinde) Moda Kartal..

Peki Kartal'dan sonrası nerede? (Pendik Marina'ya kadar olan kısım?)

Gene aynı şekilde;

Bebek Ortaköy (içinde) Beşiktaş Sarıyer sahil yolu..

Adaları'da tek madde olarak yazmasalardı bari, Büyükada, Heybeli, Burgaz, diye yazıp daha çok bisiklet yolu yaratabilirlerdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrullah1903
avrupa yakası sahil yolunu baz alarak konuşacak olursam çok uzun zamandır bakırköy'ün ötesine geçmiyorum. bakırköy'den tutun sirkeci'ye; ortaköy'den sarıyer'e yolların durumu nedir bilgi verebilecek olan var mı? hiç yeni bisiklet yolu yapıldı mı buralara veya mevcut bisiklet yollarında iyileştirme oldu mu?
 
@Ahmet Ayaz Bakırköy - Sirkeci arasında yer yer yol çalışmaları var. Bundan dolayı bisiklet yolları da aynı paralellikte yer yer kullanıma kapalı vaziyette. Yolların bitmesiyle bisiklet yollarında da bir iyleştirme bekliyorum, bekleyip göreceğiz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
Fenerbahçe Kartal arası ne zamandır 5km mesafeye düştü, ilginç
 
Habercilerin baharın ilk güneşini gördüklerinde "hah, bahar geldi, okurların ilgisini çekecek bir şeyler bulalım" tarzı anlayışlarını değiştirip, bisikletle ilgili bir haber yapacaklarsa, yollardaki trafik kepazeliğini, yaya kaldırımlarının yüzde seksenini park ederek işgal eden dört tekerli şerefsizleri, yollarda bisikletlilerin üzerine üzerine süren denetimsiz ahlaksız vicdansız toplu taşıma gerçeğini yakalayarak bunların haberimi hazırlamaları lazım. Sadece bahar ve yaz aylarında değil, karda kışta karanlık ama kalabalık yollarda kelle koltukta işine gücüne evine bisikletle gitmeye çabalayan yüzbinler var bu memlekette. Hepsi haberci arkadaşın belirttiği ciks rotalarda yaşamadığı için araçların yollarına ortak olmak zorundalar, yanlarından sürekli olarak korna çalarak geçen, yaptığının ne kadar yanlış bir şey olduğunu altındaki motor gücüyle kabul ettirmeye çalışan andavallılara karşı var olma mücadelesi veren bisikletliler.

Haberci arkadaş önce, hadi kış aylarını geçtim, güzel havalarda bir ay evinden işine bisikletle gitmeyi denesin, bak bakalım habercilik ufku nasıl açılıyor, neler neler öğreniyor.
 
Çocukluğundan beri aktif olarak bisiklet kullanan ve doğma büyüme İstanbullu olan ben İstanbulda bisiklet yollarından bahsedeceğim. Bu konu uzun süredir tüm bisikletçi arkadaşlarımız, sivil toplum örgütleri ve daha fazlası tarafından tartışılmaktadır, maalesef şimdiye kadar bir sonuca ulaşılamamıştır. Ve dikkat ederseniz hem avrupa yakasında hemde anadolu yakasında bu işe gerçekten gönül vermiş insanlar bisiklet yolunu kullanmamaktadır. Bu çok komik bir durum. Hatta bu olay şuna benziyor, bir arabanın yol bozuk diye kaldırımı seçmesi veya bir yayanın devamlı yolda yürümesi gibi bir durum. Yolumuz var ama kullanamıyoruz, bu nasıl bir saçmalıktır. Bisiklet yolunda, mangal yakanlar, semaver demleyenler. Sevgilisi ile fotoğraf çektirip, bisiklet yolunun ortasına bank koyan krolar. Gösteriş için bisiklet yolu yapıp ortasına çöp konteyner'ı koyan belediyeler, araba park eden hayvanlar, burada bisiklet mi kullanılır diyen kara cahiller, bisiklet yolunun ortasına dizi seti kuran(bu olay maltepe de oldu) okumuş eşşekler, bisiklet yolunun ortasında durup fotoğraf çekerek bak biz spor yapıyoruz diyen sosyal platform salakları, hepinizden nefret ediyoruz ve ciddiyiz. Hayatımızın içine ediyorsunuz :(
 
  • Beğen
Tepkiler: yakup3457
Bu çok büyük bir problem. Okullarda trafik derslerinde bisikletlere ve yollarımıza da yer verilmeli, üstünde fazlaca durulmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş
EMBARQ Türkiye'den Merve Akı'nın Cyclist Türkiye dergisinin Mayıs 2016 sayısında yayımlanmış güzel bir yazısına rastladım:

(link)

Biraz alıntılayayım:

"Peki bir kentin güvenli bisiklet yollarına sahip olmasını sağlayan unsurlar neler? “Copenhagenize Design Company” tarafından 2011 senesinden bu yana her iki senede bir düzenli olarak gerçekleştirilen Dünyanın En Bisiklet Dostu Kentleri Endeksi’ne (Index of the Most Bike-Friendly Cities In The World) baktığımızda, nüfusu 600.000′in üzerinde 122 kentin dahil olduğu endeks çalışmasında, Kopenhag ve Amsterdam’ın ilk iki sırada yer aldığını görüyoruz. Bu kentleri ilk sıralara taşıyan pek çok ölçü mevcut, ancak en kapsayıcı ve toparlayıcı şekilde sıralamak gerekirse: kent için güvenli bisikletli ulaşım ağının mevcudiyeti, kavşaklarda bisiklet güvenliğinin sağlanması ve bisiklet park alanlarının oluşturulması."

"Bisiklet kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamak, güvenlik ve trafik akış sistemlerini kavşak ve yol ayrımlarını göz önünde tutarak bisiklet yollarını bir ağ oluşturacak şekilde tasarlamak; daha bütüncül bir ifade ile “bisiklet yollarının devamlılığını sağlayarak”, başlangıç-varış noktalarını gözeterek tasarlamak temel önceliklerden bir tanesi. İstanbul’da Güvenli Bisiklet Yolları Uygulama Kılavuzu kapsamında gerçekleştirilen ve yaklaşık 4000 bisikletli yol kullanıcısına ulaşılan anket çalışmasında yolların devamlılık göstermemesi ve güvensiz olması anket katılımcılarının ifade ettiği en önemli sorunlar olarak karşımıza çıkıyor. Katılımcılara göre trafikte yaşanan en önemli sorunlardan biri yüzde 50’lik değer ile yolların devamlılık göstermemesi."

"Bisiklet kullanıcılarının hareket ve seyahat süresince güvende hisssetmelerini sağlamak adına bisiklet yollarının motorlu trafikten fiziksel ayırıcı ile ayrılması ya da farklı diğer yöntemlerle bisiklet yollarının tanımlanması sıklıkla başvurulan bir yöntem. Bisiklet yolları, diğer kullanımlarla birlikte, uzun vadede bisiklet kullanıcılarının sayısında bir artış sağlayabiliyor. Jensen, karma trafikte bulunan bisiklet şeritlerinin bisiklet kullanımını yüzde 5-7, fiziksel engellerle motorlu taşıt trafiğinden ayrılmış bisiklet yolunun ise yüzde 18-20 civarında arttırdığını belirtiyor. Yine, İstanbul’da bisiklet kullanıcıları ile gerçekleştirilen anket çalışması kapsamında katılımcıların bisiklet güzergâhı öncelikli tercih durumunun yüzde 31’lik oranla mevcut araç trafiğine paralel güzergâhlar olduğu tespit edilmişti. Bununla birlikte trafikte yaşanan temel sorunlardan bazıları, altyapı yetersizliği, yolların güvenli olmaması, trafiğin hızlı akması şeklinde tanımlanmıştı. Bu durum, bisikletli kullanıcıların kent içi ulaşımda kullanmayı öncelikle tercih ettikleri güzergâhların doğrudan ulaşım sağlayan ve güvenli bisiklet yolları ve şeritleri olduğunu göstermektedir."
 
Geri