Scudo Sports

İşte ilk elektrikli Türk otomobili

@Özgür Nevres

izninizle "Gompil nükleer" olarak düzeltebilirmiyim.
 
Scudo
sadece elektrik ile calışan bir araç, seri üretildiği düşünülürse çok da akıl karı değil. Herkesin hemfikir olduğu konu elektriğin fosil yakıtların çevrimi yolu ile üretilmesi. bir diğer husus ise seri üretildiği zaman bu araçlar genelde iş dönüş saatleri olan akşam saatlerinde herkesin aynı anda batarya şarj etmesine sistemler ne kadar dayanabilir? bu da ayrı bir konu.
 
benzin istasyonu yerine güneş parkı yapıcaklarmış güneş panelleri ile enerji toplayan istasyonlarda elektrikli arabalar şarj edilecekmiş

(link)
 
@murty

ondan sonra zincirleme kaza sonucu o bölge haritadan silinecek:Dbence sivil araç için tehlikeli nükleer teknoloji
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres
Sanırım bu haberi burada paylaşmak doğru olur.
Yerli oto temeli bugün atılıyor.
Buraya kaydolursak ismimiz kapsül içinde temele konacak imiş:.:)

(link)
 
Güncel fiyatları açıklandı biraz önce:

- V1 RWD Standart Menzil: 953 bin TL
- V2 RWD Standart Menzil: 1 milyon 55 bin TL
- V2 RWD Uzun Menzil: 1 milyon 215 bin TL
 
Düşük bütçeli insanların ne işi var araçla !!! Köyüne, bağına bahçesine taksiyle gitsin, dolmuşla gitsin. Gariban git gide daha çok gariban . Bir de demezler mi " herkesin alabileceği bir araç " .
 
Fiyatlar çok rekabetçi olmuş söyledikleri gibi. Piyasada 1 milyona içten yanmalı C Suv kalmadı zaten ama bu araç 1 milyonun biraz altına da alınabiliyor. Fiyatlar piyasa koşullarına göre güzel ama teknik destek ve altyapısal yeterlilik konusu hala tartışılır. Umarız ki sağlam otomobiller üreterek gelişme gösterirler.

Ülkenin durumu ortada tabii ki çoğu kişi yoksulluk sınırını geçtim açlık sınırında yaşamaya çalışıyor. Ama halkın düşük gelirli kısmı alamıyor diye zararına otomobil satmak yanlış bir hamle olacaktır. Elbette herkes ister bu aletlere ulaşabilmeyi ama maalesef şartlar çetin. İhracatla ve alabilen vatandaşların alması sonucu gelişme gösterebilir bu firma. Bu firma geliştikçe doğru politikalar sonucu zaten halk bu bataklıktan kurtulacaktır yavaş yavaş. Yani şimdi alamasalar bile belki 20 yıl sonra rahatça alabilecekler bu otomobil umulan gelişmeyi gösterirse.
 
Ben de fiyatlara baktım. Mesela Toyota Corolla Suv.
Küçük bir fark var.
Ama %100 elektrikli araçlar biraz daha pahalı.

Açıkçası bu fiyatlar, halk arabası deyimine göre bence biraz yüksek.

Bu kadar para verdikten sonra….
diye cümle kurdum kendimce.:)

bakalım ilerleyen zamanda fiyatlar rekabetçi olabilecek mi?

şu an fiyat yaklaşık:
1.000.000/19= 52.000 $
 
Kimler alıcak merak ediyorum, bir hayli rakibi var.
 
Lansmanında A rakibinden şu kadar daha iyi aerodinamik, b rakibinden şu kadar daha uzun menzilli c rakibinden bilmem kaç kg daha hafif falan gibi, yani en iyilerin hepsinden iyi ve bir de yetmezmiş gibi daha ucuz olacak gibi bir algı yaptılardı.. Onu geçtim, birisi şu konu başlığında olduğu gibi Türk(?) kelimesinin arkasında ne var ya da arkasını nasıl doldurduları anlatsın.. Hatta ilk yerli ve milli kelime grubunun edebiyatçı bir arkadaşımız açıklasın.. Şimdi bunları sıralayınca, bazı kesimler lince girişiyor.. Hemen saflarını belli ediyorlar, edeceklerdir,etsinler de ama ben otoriteyi gerçek olarak kabul edeceğime, gerçekleri otorite olarak kabul ederim. Şimdi, süper hiper dehşet manyak uçuşları yükselişleri olan bir ülkeymişiz (gibi), millet fatura vergi ödemekten bitmiş, insanların yüzünde tebessüm kalmamış, geçtim geleceği, ay sonuna 100-200 arttırmaya çalışıp birikim yapmaya çalışan insanlar 2-3 kişi değildir herhalde.. Dedim ya gerçekler diye, ne üdüğü belirsiz bir markanın, servis, şarj, yedek parça vs gibi alt yapısı yokken, hatta fabrikası bile yokken bu arabayı önümüze koymaları beni bir refleksif düşünmeye gebe bıraktı.. Benim cebimde 1 milyon olsa tüm bu havada kalmışlıklara rağmen alır mıyım, almam. He, togg batacak değil bu yüzden.. Ne de olsa ülkenin en az %35 lik kısmı, reisi ne dese hakikat, adeta göklerden inen bir mesajmışçasına saplananların, (yaşanan son olaylardan sonra %35 liği kalmış mıdır bilemiyorum) satın alsa, e yeter.. Allah tekerine düz bastırsın..
 
Türkiye nin otomobili olsun mu?
Olsun
Hadi yapalım.
...."ses yok"
Hadi yapalım. Devlet olarak gerekeni yapalım. Kimler var ?
..."ses yok"
Hadi biz çalışmalara başladık"devlet.
Bir kaç kişi çıkar bir şeyler şekillenmeye başlar.

La bunlardan bir şey olmaz. Fabrika yok. O oradan, bu buradan, şu şuradan. vıdı vıdı vıdı...
Şimdi soruyorum, kendime de,
Biz neden savaş harici kenetlenemiyoruz?
 
Bu araç ilan edildiği fiyata satılmayacak.

Kısıtlı bir üretim, (sözde) kura ile belirlenecek kişilere verilecek. Ki seçimlerden önce birkaç yüz araç yollarda görünsün ve propoganda malzemesi olarak kullanılabilsin. Seçimlerden sonra ise, iktidar değişsin veya değişmesin, projenin ortakları zarar ettiklerini öne sürerek fabrikanın kapısına kilit vuracaklar.

Otomotiv basınında çalışan bir arkadaşımın söylediklerini aktarıyorum: "Fabrikayı gezdik. Seri üretim bandı falan yok. Almanya'dan birkaç tane KUKA montaj robotu getirilmiş ancak bir köşede süs gibi duruyorlar"

Bu proje tamamen göz boyama projesi. Ekonomik açıdan baktığınızda küresel pazarda rekabet şansı da yok. İHA-SİHA'cı damadın "3 yılda 5. nesil savaş uçağı geliştirip uçuracağız" diye işkembeden sallaması gibi düşünün.

Bilmeyenler için dipnot: 5. nesil savaş uçağı F-35 projesinin geliştirilmesi için 8 ülkenin ortaklığı, 1 trilyon USD bütçe ve 10 yıl gerekti.
 
Hocam bu araba çıkmayacak olsa ön sipariş almaya başlayıp oradan aldıkları para ile üretim kapasitelerini arttırmazlardı. (Ne almıyorlar mı zaten? Hainsiniz olm!)
 
Ülkemizin ürettiği her şey için heyecanlanıyorum. Umarım ileride çok daha iyi seviyelere gelir. Kendimizi dövmeyelim arkadaşlar. Sonuçta VW'de Hitler'in talimatıyla çıkmış bir otomobildi ama hala nice markaları gibi o da Almanların gururudur. İktidarı eleştirmek adına ben kendi kalemize gol atmayalım diyorum. Kendimizi yerin dibine batırma huyundan vazgeçmemiz lazım.
 
Ben kendime eşime ve oğluma 3 tane sipariş geçiyorum.:koptum::koptum:
Benim her zaman iktidarın geçirme kuvvetine inancım tam, o yüzden kendim uğraşarak enayilik etmedim benim adıma geçiriyorlar zaten siparişleri.

Tasarımı dışarıdan, bataryası dışarıdan, motoru dışarıdan, yani sıfırdan oturup araştırmasını geliştirmesini tek başımıza yaptığımız bir bölümü veya bir kısmı yok denecek kadar az. Ha bu kadar kısa sürede daha iyisini beklememek gerekir, onu anlıyorum ama daha da önemlisi zaten böyle bir şeye gerek olduğunu da düşünmüyorum. Bir Peugeot 208'le Opel Corsa örneğindeki gibi, bu araba Alman mı Fransız mı diye kim tartışıyor ki, niye tartışasın zaten böyle bir şeyi. Elindeki ürün alt tarafı otomobil gibi 100 yıldan uzun bir geçmişi olan bir ürünken oturup sıfırdan yapmaya çalışanın akli melekelerinden şüphe ederim zaten. Haliyle böyle yerlilik millilik iddialarına gerek yok, ama bizdeki gibi milliyetçiliği totosundan anlayan kitleleri tatmin etmenin en güzel yollarından biri bu tabi, bu da oldukça anlaşılabilir bir durum.

Bakın Tofaş gibi bir firmamız var ne güzel, zamanında Fiat Linea'nın geliştirilmesi sürecinde Türkiye önemli bir rol oynamış ve sadece Türkiye'de değil dışarıda da standartın üzerinde bir başarı sağlamış bir ürün ortaya çıkmış. Geç kalmışız aslında daha o zaman da evet ama keşke o yoldan yürüseymişiz, belki bugün o büyük markaların yaptığı gibi Dacia gibi, Skoda gibi aynı platformlar üzerinde kendi markamızla bize benzeyen ülkeler için düşük bütçeli otomobiller üreten bir ülke haline gelirdik veya o yolda ilerliyor olurduk. Dacia'nın, Skoda'nın ilk zamanlardaki arabalarıyla şimdiki arabaları arasındaki farklar ortada.

En çok üzüldüğüm kısımsa bu firma içinde çalışan eşimiz dostumuzun da kuru yanındaki yaş olarak yakılıyor veya yakılacak olması. İktidar değişecek, bu iş ya patlayacak ya da devlet eliyle daha farklı bir stratejiyle işletilmeye çalışılarak en azından zarar ettirilmemeye falan çalışılacak belki ama olan yine orada çalışan işçiye emekçiye olacak, çünkü herşey gibi bu da siyasi iktidarlarla alakalı bir iş oldu.
 
Yukarıda belirtilen fiyatlara galerici komisyonları eklenmiş hali midir? :)
 
Geri