Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İzmir'de fırın boya

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
izmir 3.oto saniyeye gittim yaklaşık 10 dükkan gezdim ve bisiklet boyar mısısnız diye sordum? sadece bir dükkandan olumlu cevap aldım o da bir boya için 80 tl çekti? bildiğiniz daha uygun fiyatlı bir fırın boya yapan bir yer var mı?
 
Scudo
bencede o fiyattan aşağı zor bulursun, cünkü boya için tabancalar değişiyo renk ayalarnıyo falan filan çok uzun işçiliği
 
Çok özel bir renk istemiyorsan yardımcı olurum.
 
kırmızı*beyaz*siyah*sarı hangisi olursa farketmez öncelikli olanlr sırayısla
 
bence fırınlama ile uğraşma güzel bir 0 sıfır numara zımpara at al eline akçalı sprey boya tanesi 6 tl falan su ile akan bir ortamda iyice zımparala ardından boyasını yap üzerine 2 kat boya at birde 2 kat vernik at ya da vernik atabilecek biriisini bl ve yakından sıkma boyayı da verniği de ... işlem bu kadar.... Toplam sana 2 kutu boya + 2 kutu vernik = 28 tl tutar....
 
@Emre Nan
akçalı kullandım ama hiç memnun kamaldım hiç iyi yapışmıyor ama bşka sprey deneyeceğim
 
merhaba,

İzmir Boya San. diye bir yer var

Yıllar önce Bianchi snake kadromu boyatmıştım.
Telefon aç RENK için adamların haftalık programları belli...

Tek yapman gereken kadrodaki boyanın tamamını sökmek..


Adres : Egemenlik Mahallesi 6153 Sokak
No: 5-F Işıkkent Bornova İZMİR
Telefon : 0232 436 31 31 / 32
ePosta : iletisim@izmirboya.com.tr
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
Arkadaşım, kadron aliminyum ise çelik değilse, hiç fırına sokma derim. Fırın sıcaklığı ile aliminyum şekil değiştirebilir değiştirmesede dayanımı muhakkak düşecektir.
Yapman gereken eski boyayı tamamen sökmek, 2-3 kat astar atmak, güzel bir su zımparasından sonra, acele etmeden ince katmanlar halinde yine 2-3 kat boya atmak. (katmanların kurumasını sağlamak için birer gün ara ile atmanı tavsiye ederim). en son olarak da pasta cila yapabilirsin.

Ama katların kurumasını beklemez, spreyi kadroya boca edersen hem damlama yapar hem de portakal kabuğu gibi bir doku oluşur. Boyanın sadece dış kısmı sertleşir içleri yumuşak kalır. Alttaki katmanlar hava almadığından kuruması aylar sürer.

Bence aliminyum kadronu fırına verme..
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
190-200 derecede bir alimunyumu çok az bir kuvvetle eğip bükebilirsiniz. Tabiki kadronun ketçap gibi akıp gitmesinden bahsetmiyorum.
Kaldıki kadrolar ısıl yöntemlerden ziyade çekiçleme gibi mekanik yöntemlerle üretiliyor. Çekiçleme esnasında malzemenin kendine has bir içi gerilimi oluşıyor. Zaten kadroyu hafif ve sağlam yapan da bu gerilimler. Bu gerilimler 190-200 derecede artabilir, azalabilir. Ve bildiğiniz gibi ısınan her metal genleşir. En basitinden düşünürseniz kadronun alt borusu ile üst borusu ısınınca genleşmeden dolayı farklı miktarlarda uzayacaktır. Bu bile kaynak yerlerine dengesiz basınçlar yapacaktır.
Kısacası bir deformasyon kaçınılmaz.
 
Ahmet bey,
Düşüncenizi doğru bulmuyorum,
Fırın boyanın daha iyi sonuç vereceği kanaatindeyim ve üst boru-alt boru arasında madde farklılığı olmadığından dolayı ısıya verdikleri tepkinin farksız olacağı düşüncesindeyim :)

İyi Forumlar
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
@Enis HatipoğLu

Madde farklılığı olduğunu savunmadım ki, boy farkından bahsettim.
Mesela 60 cm lik boru 0,6 mm uzarken, aynı özelliklerere sahip 100 cm lik boru aynı ısıyla 1 mm uzayacaktır. kaldıki bunda ısınan cismin geometrisi çapı, kesit alanı vs. hepsi önemlidir.
Fırın boya şüphesiz boya açısından daha sert daha dayanıklı bir boya sonucu verecektir ama,
Özellikle kaynak noktaları zayıflamış, ömrü kısalmış bir kadroya binmektense çizik boyasız bir kadroyu tercih ederim.

Bu arada değinmediğimiz bir nokta, kadro saf Alu değildir alaşımlarla dayanımı yükseltilir. Aluminyumun içine %0,04 chronium koysanız mukavemetini %50 artırabilirsiniz ve alaşımların ısıl değişkenliklere göre bağ yapılarında değişiklikler çok hızlı şekilde değişebilir. Mühendislik fakültesinde okuyan arkadaşlarımın başına bela olmuştur Metalurji ve malzeme bilgisi die bi ders. Orada daha nicesini anlatırlar..

Kısacası bu kadar hassas dengelere sahip bir malzemeyi kafamıza estiği gibi işleme sokamayız.

Kadrosu kırılıp da kaynak yaptıran muhakkak vardır çevrenizde, onlara sorun hatta forumda da bu konuda çok başlık bulabilirsiniz.
Kadrosu kırılıpda kaynak yaptıran arkadaşlar kadro ikinci kez kırıldığında kaynak yerinden değilde dibinden kırıldığını söylerler neden? kaynak esnasındaki ısıdan olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
Otomobilleri kaplayan firmalar var bisiklet kadrosunuda kolayca yaparlar gibime geliyor ancak fiyat ne olur bilmiyorum bir araştır derim.
 
Merhaba,

Bu güne kadar 1 veya 2 kadroyu değil 13 tane kadro boyattım yukarıda belirttiğim yöntemle.

Hiç biri kırılmadı veya ergonomisi bozulmadı.
Bu tür şeyleri fazla düşünmeye gerek yok; ya yaparsın yada yapmazsın.

Düşünülmesi gereken tek bir şey var; Değecek mi?
Çünkü külfetli bir işlem:
Boya sökücü, zımpara ardından boya zaman alıyor.

saygılarımla.
 
@borab
kadro bianchi çelik kadro peki bu dediğiniz yerin fiyat aralığı nedir yaklaşık olarak
 
Eğer bir kuımlamacı bulursan en iyi o şekilde verim alırsın. Kadroyu kumlat zımpara ile uğraşma. Boyacı da önce astar atmalı sonra boya yapmalı. Üstünede en az 4 kat vernik yapmalı ki kemik gibi sert olsun. Ben böyle yaptım ve çok memnunum.İnan daha sağlam oldu orjinalinden.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
iyi geceler arkadaşlar izmirde daha önceden bisiklet boyatıp memnun kaldığınız bir yer var mı faiş fiyat almayan yaptığı işin hakkını veren ve herşeyden önce uyduruk toz boya kullanmadan bu işi yapan bir yer var mı
 
Geri