Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant akordu olmuş mu?

Rehaserdar

Üye
Kayıt
18 Eylül 2015
Mesaj
71
Tepki
43
Yaş
35
Şehir
Zonguldak
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar öncelikle günaydın :) sabahın köründe böyle konu açıyorum. Neyse
Arka Jantımın akortu baya bozulmuştu uzun bir yedigöller yolculuğundan sonra. Akortu yaptım. Yani baya yaptım ama yaptıktan sonraki son durum videoki. Benim hoşuma gitmiyo ama daha ince ayarda yapamıyorum. Çok hafif olsada dikey bozuklukta var. Size göre bu akort normal mi ? yoksa biraz daha istiyor mu ? Bir sürü kaynak ve video filan izledim akort yapmakla ilgili ama bu kadar oluyo işte :) daha ince ayar için bi öneriniz var mı ? veya gerek yok mu ?


 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
Scudo
Milimsel oynamalar var evet.
Jilet gibi değil ancak bilmeden ben daha kötüsünü yapardim tebrikler.
Dikey sallanmalar daha büyük sorun diye biliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Rehaserdar
Sonuçta bi yarış bisikleti değil. ama genede jilet gibi olsun istiyorum :) daha çok yapa yapa öğrenirim heralde zamanla
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Saga sola sallaniyor dostum ancak hemen ogrenilecek bir is degil. Bence zor bir iş. Elin alisir yavas yavas :)
 
Gayet yeterli bir ayar. Eliniz alıştıkça daha iyisini de yaparsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rehaserdar
Tabi birde şöyle bi sorun var. Disk fren olduğu için bu ufak yalpalamalar da bile fren balatalarına sürtünme oluyo. Oda az veya çok da olsa güç kaybı demek
 
  • Beğen
Tepkiler: Seymour Glass
@Seymour Glass
Tam tersi, V fren iyi akort ister, disk frenler göbeğe yakın olduğundan akort bozuklarından çok etkilenmez, arkadaş disk sistemini gözden geçirmesi lazım.
 
@Hamit.Ç @Seymour Glass Yani göbeğe yakın filan ama etkileniyo işte. V fren zaten fren papuçları janntan 1 cm filan uzakta duruyo. Yani benim kişisel tercihim bir daha bisiklet alırsam kesinlikle V fren olur. Dikey sistemde yarım cm filan bi kaçma var. onu düzeltiyorum bu sefer yandan kaçıyo. yanı düzeltiyorum dikey kaçıyo :) )))))
 
Kardes hayvan akiyor:) valla gonderim benimkini de yap. On numara olmus. Tabi akort sehpasininin olmasi buyuk avantaj.
 
@H.T Eyw. saol :) :) eh işte acemi işi. küçük şehrin avantajları. adam gibi tamir olmayınca böyle oluyo :D :D

@Hamit.Ç Yarış bisikletleri için söylüyorsan haklısın. Ama normal şehir veya tur bisikletleri için bence normal yani :D:):) gerçi uzun zamandır V frene ayar yapmadım ama çocukken binidğim bisiklette en az 2 şer santim uzaktaydı :D:D:D
 
@Rehaserdar
Reha sen bir daha bak v frenlere derim :):):) 2 santim için fren kolunu gidona değil seleye kadar çekmen icap eder :):):)
 
@Hamit.Ç :D doğrudur ne diyim. en iyisi bi daha bisiklet alırsam single speed kontra fren alayım ben :D

Birde şunu sorayım. Akort yapıp lastiği taktıktan sonra tekra rbi bakıyorum akortuna lastikle beraber. Belki lastiktre balans vardır diye. genelde az bifark ediyo. onuda düzeltip öyle takıyorum ama doğrumu yapıyorum bilmiyorum
 
@Rehaserdar
O kontra frenin gözünü seveyim,
Ne ayar vardı, nede biten bir şeyi.

@Rehaserdar
Benim gördüğüm ustalar lastikle hatta bisiklet üzerinde hemen akort yapıyorlar ama lastikten fark edeceğini sanmam.Yinede akort konusunu çok iyi bilen arkadaşlar görüş yazarlarsa hepimiz aydınlanırız.
 
@Rehaserdar

Disk frenin rotoru doğrudan göbeğe takılı olduğu için jant akordundan hiç bir şekilde, dolaylı olarak bile etkilenmez. O yüzden eğer disk sürtmesinden şikayetçi iseniz doğrudan disk frenin ayarlarına ve rotorun yalpasız dönüp dönmediğine bakın.

Yaptığınız akort bazı mahalle tamircilerinin güzel oldu diye teslim ettiği düzeyde. Siz zaten disk fren kullandığınız için bu sapmanın frenlemeye hiçbir etkisi olmayacaktır. Ama eğer mükemmel olmasını diliyorsanız önce jantta ezikler, eğrilikler var mı yok mu diye kontrol edip sonra akorda devam edebilirsiniz. Ender de olsa tel başlarının janta oturuşundaki anormllikler, jantta yatay bükülmeler akordun istenen hassaslıkta yapılabilmesini engelleyebiliyor. Zamanınız varsa uğraşın, daha fazla tecrübe kazanır ve öğrenirsiniz. Yoksa bu haliyle takın bisikletinize ve keyifle pedallayın :)
 
@Rehaserdar usta bu yeri bul orayı da yaparsan %100 düz olacak ama çok çok düşük akortsuzluk var orada burası.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Rehaserdar
Valla bence bu kadarcık hafif bir yalpalama normaldir. Esas sorun 2-3 mm sapmaya başladığında başlıyor. Elinize sağlık, bence jantlarınız fazlasıyla iyi durumda şu an. Dikey zıplama mevzusunu bilmiyorum o yüzden o konuda yorum yapmayayım. Ama endişelenmeyin iyi durumda. Bir müddet kullandıkça iyice yerine oturur zaten. Benim jantlarımda da bu videodaki gibi çok hafif bi yalpalama var; üstelik taa geçen Nisan-Mayıs'tan beri var. Üzerine yük bindirip uzun tura da çıktım, şehir içinde uzun-kısa mesafeler de yaptım hiçbir şey olmadı. Nerden baksanız 3000 km'dir o şekilde kullanıyorum. Kusursuz/mükemmel akord ayarı diye bir şey yok zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rehaserdar
Akord sehpası var ama tek taraflı düşünmüş gibisin o_O çift yönlü ve milim milim yaklaşman lazım. Google amcaya yazınca ilk çikan videolardan biri, sadece 5 saniyesini izledim ama bu arkadaş doğru yolda:harika:

 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetgitar
Geri