Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant çemberi düzeltilmesi

Kayıt
5 Mayıs 2009
Mesaj
28
Tepki
8
Şehir
Bodrum-İstanbul
Arkadaşlar geçen gün lastiğim korkunç bir şekilde patladı.O kadar ki dış lastiğin bir kısmı jantın dışına çıktı.Jant çemberide biraz yamuldu.Akort ayarıyla düzeltemiyorum.

Jant çemberinin eğikliği düzeltilebilirmi ? düzeltilemezse (veya daha pahalıya malolacaksa)yeni bir çember alırsam eski göbek ve telleri yeni çemberde kullanabilirmiyim? Arka tekere baka baka örerim gibime geliyor da bu işin inceliği varmı?

Şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
sağa sola eğiklikler ayarla düzeltiliyor, ama jant yukarı aşağı şeklinde yamulmuşsa bunu düzeltmek zor. Yenisini almak daha akılcı olur.

(link)

burada nasıl örüleceği anlatılıyor. forumda var mıydı bilmiyorum ama mtbtr'den bulmak daha kolay geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emin Zeki Tok
Forumda da var. Tolga Ayla abi açmıştı. İsminden aratıp konularına bakabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emin Zeki Tok
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Yanıtlarınızdan anladığıma göre (aslında mantıken de öyle olması lazım) eski göbek ve telleri kullanabileceğim. Bu güzel haber.
Tekrar teşekkürler.
 
Eğer yeni jant çemberinizin derinliği ile eski jant çemberinizin derinliği aşağı yukarı aynı ise sorun olmaz fakat bariz fark varsa sorun yaratabilir.
(link) bu videonun serisinde ( how to build a bicycle wheel) adım adım nasıl tekerlek toplandığını ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatılmış
 
  • Beğen
Tepkiler: Emin Zeki Tok
Benim arkadaşın sanayıye götürdü. Hafif pres yaptırdı. Jant jilet gibi oldu. Ama tam ayarında preslemek gerek..
 
  • Beğen
Tepkiler: Emin Zeki Tok
@yusuf samet yaraş

Teşekkürler. Sorumun tam yanıtı bu idi.Demekki insan iyi bilmeyince bazı mantık hataları yapabiliyormuş. En iyisi presletmeye çalışmak.oda olmazsa yeni set almak. Youtube daki video yu henüz izlemedim ama eminim işime yarıyacaktır.
Hepinize çok teşekkür
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf samet yaraş
@Emin Zeki Tok


Emin ol işe yarıyor, çunku ne kadar dinlesen de okusan da birebir görmenin yerini hiç birşey tutmuyor:in:
 
benim çemberde yamuldu arkadaşlar kendi yöntemlerimle telleri sökemeden nasıl düzeltebilirim?
 
Bugün mazgala girmem sonucu jant çemberim yukarıdan aşağıya doğru yamuldu. Yolda giderken jant sekme yapıyor. Çember düzeltilebilirmi, yoksa yeni bir çember mi almak gereklidir ?
 

Dosyalar

  • IMG_5526.JPG
    IMG_5526.JPG
    115,6 KB · Okunma: 96
@mehmet46707 Merhaba, sorunu nasıl düzelttiniz acaba? Elektrikli katlanır bisiklet kullanıyorum, benzer şekilde arka jant yamuldu.
 
Ben de arka göbeği değiştirdim. Jantı ördüm. İlgiliyseniz zevkli bir iş ancak sabırlı değilseniz ızdırap olabilir. Bende bir sorun oldu aynı telleri kullanmama rağmen içten attığım teller jantın dışına çıkıyor dıştan attığım teller ise daha gergin. Bu sorunu bir türlü çözemedim. Hoş bu şekliyle akort ayarını yapıyorum ama sıkıntı olur mu diye de düşünmeden edemiyorum. Bu sorunla ilgili bilgisi olan arkadaş var ise ve yardımcı olursa çok sevinirim.
 
@Furkan B.

Arka tekerde örn. 28" lik bir jantta ve vitesli göbek kullanılıyorsa, sağ tarafın telleri sol tarafınkilere göre yakl. 2-3 mm daha kısadır. Göbeğin sağ flanşı kaset payı nedeniyle ortaya daha yakın olduğu için bu tarafta daha kısa tel kullanılır. Bunun sonucunda da akort sonunda çember çatalda ortalanmış olacağı için soldaki teller sağdakilere göre daha gergin olur (ön tekerde bunlar her zaman eşittir).

Sizin büyük olasılıkla bu kısa ve uzun telleri farketmeden gelişigüzel kullandınız. Kısa teller uzun tarafta kullanıldığında, sağlıklı olmasa da tel başının uzunluğu ile tutar, ama uzun teller kısa tarafta kullanıldığında çemberden içeri doğru taşar.

Örgünüzü sökerek telleri boylarına göre 2 gruba ayırın. Kısaları sağ tarafta, uzunları sol tarafta kullanın. Tabi bu arada yeni jantınızın çapı ile eskisinini de karşılaştırmayı unutmayın (göbeğin aynı kaldığını varsayıyorum). Profil genişliğine ve yapısına göre 28" lik çemberler farklı tel uzunlukları gerektirebilir, ama sizinkilerin iç çapları aynı ise sorun yok demektir. Tel boyu hesabı için (link) sayfasını güvenle kullanabilirsiniz, her jant için geçerlidir oradaki hesaplamalar.

Janttaki dikey veya yanal yamukluklar esnek oldukları için hafif ve büyük jantlarda (örn ince 28") akort ile genellikle düzelir. Düzelmiyorsa jantta eğrilik değil kırılma türü bir bükülme var demektir ve en doğrusu jantı değiştirmektir. Presleme, çekiçleme vs teorik olarak mantıklı olsa da akortta tam bir düzgünlük sağlamayabilir ve bu nedenle denemeye ve zaman harcamaya değmez (çok pahalı jantlarda belki bir denenebilir)

İyi şanslar ;)
 
@Furkan B.

Zamanında aynı hata bana bir jant çemberine mal oldu.Haluk abininde dediği gibi dişli tarafındaki teller sol taraftaki tellerden kısa olur.Bir tane kısa tel bulup diğerleriyle kıyaslayıp gruplara ayırıp tekrar örebilirsin.
 
Arkadaşlar merhabalar, son 1 sene içerisinde arka jantım 2. kez bu hale geldi. Eski jant çemberini değiştiren usta, kalitesiz fren papuçlarından yada papuç değişimini geç yaptığımdan kaynaklanabileceğini söylemişti. Sonrasında Baradine fren papuçları kullanmaya başladım. Kalitesinden ve tutuşundan vs gayet memnundum. Son 3 4 gündür arka lastikten sürtme sesleri geliyordu, pek aldırış etmedim. Bugün işe giderken arka lastik sekmeye başlayınca durup detaylıca baktığımda jantın tekrar bu hale geldiğini gördüm. Sizce jant çemberinin bu hale gelmesindeki sebep nedir?

187087187088

187087

187088
 
@hakanhitay

Geçmiş olsun öncelikle. Ustanın dediklerini yaptığınızı farzedersek. Yokuşlu yerlerde mi yaşıyorsunuz, yağmur çamur çok oluyor mu gittiğiniz yollarda? Çok mu ağırsınız? Peki ustanın kaliteli jant çemberi kullanıp kullanmadığını biliyormusunuz?
 
@klawizell

Onu biliyorum hocam. Ruble tarafı kısa. Zaten ben sökerken sıraya ve ayırarak söktü aynı sırayla da taktım yanı tellerin yeri bile değişmedi.

@Haluk Eke
Hocam o konuyu biliyorum ben telleri sökerken ayırarak ve gruplandırarak söktüm takarken de aynı sıra ile taktım, tellerin yeri dahi değişmedi. Ancak şöyle anlatayım her iki tarafta da içten attığım teller baş verdi. Dıştan attığım teller daha gergin oldu. Sırayla germe işlemi yapmadığımı düşünerek hepsini gevşettim aynı gevşekliğe getirdim ve hepsini tekrar aynı oranda sıkmama rağmen sonuç değişmedi. Benim bir taraftaki tellerin başı çıkmış değil değil her iki taraftaki içten atılan tellerin başı dışarıda. Ayrıca göbek dışında hiçbir şey değişmedi. Çember ve teller aynı. Göbek de eski göbeğin boyuntaları ile aynı.
 
@Kook

Teşekkür ederim. İşe gidiş geliş için kullanıyorum. Goccia City Zero elektrikli katlanır bisiklet. Güzergahımda 600 700 metre civarı yokuş var, aşırı dik bir yokuş değil. 90 kiloyum. Bisikletin kendi arka çemberinde de aynı sorunla karşılaşmıştım. Bahsettiğim gibi 6 ay önce de başıma geldi aynı sorun. Yeni takılan çemberin kalitesi hakkında hiç bir fikrim yok malesef. Merak ettiğim, gerçekten fren papucundan dolayı mı yoksa yol üzerindeki engebelerden dolayı mı kaynaklanıyor.. Aşırı sert te kullanmıyorum. Sebebini öğrensem en azından bir sonrakine daha temkinli olurum.
 
Yokuş aşağı sürekli frenleme yapıyorsunuz da jant fren yüzeyi aşırı ısındığından mı oluyor diye sorumuştum, galiba değil.

Orjinal jant da fren yüzeyinden mi çatlamıştı?

Sorunu belki katlanır ya da elektrikli bisiklet ile ilgili bir başlıkta yazarsanız belki aynı durumu yaşayan arkadaşlar çıkar, hatta goccia city zero başlığında açıp bir sorun muhtemelen en fazla alınan elektrikli katlanır bisiklettir bennelli/goccia.
 
Geri