Scudo Sports

Jant fren yüzeyi temizliği

Scudo
Hiç ötmedi bende :D
 
herkeze selam ben kışın bisiklet kullanmadığım için, evdeki üç bisikleti de yıkayıp silip ( balata sipreyi ile yağ bırakmadım hiç) kaldırdım. şimdide aklıma takıldı ya bu sildiğim yerler paslanırsa diye. kış uykusu için koruyucu birşey yapmama gerek varmı...
 
Temel olarak suyla duruladıktan sonra az miktarda tiner ile tüm fren yüzeyini temizliyorum.Yağdan kirden eser kalmıyor. .:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Kararmaya başlayan fren yüzeyini ıslak mendille silmeyi denedim. Verimsiz olduğunu fark edince bir forumda arama yapayım dedim ve bam. Direkt aradığım konu karşıma çıktı. Yine çok değerli tecrübeler paylaşılmış. Cifle yüzeyi güzelce temizledim. Teşekkür ediyorum konu sahibine..
 
Fren pabuçlarımda sürekli küçük küçük demir parçaciklar çıkıyor. Pabuça nerden geldiğini bilmediğim bu demirlerin pabuçun bitmiş olmasimdan olduğunu düşünmüyorum cunku pabuc henuz eskimedi bile dişleri aynen duruyor. Janttan kopuyor olabilir diye düşündüm. Başka yaşayan var mı bu durumu?
 
  • Beğen
Tepkiler: .edoardo
Fren pabuçlarımda sürekli küçük küçük demir parçaciklar çıkıyor. Pabuça nerden geldiğini bilmediğim bu demirlerin pabuçun bitmiş olmasimdan olduğunu düşünmüyorum cunku pabuc henuz eskimedi bile dişleri aynen duruyor. Janttan kopuyor olabilir diye düşündüm. Başka yaşayan var mı bu durumu?
Jantında tahriş var mı?
 
Fren pabuçlarımda sürekli küçük küçük demir parçaciklar çıkıyor. Pabuça nerden geldiğini bilmediğim bu demirlerin pabuçun bitmiş olmasimdan olduğunu düşünmüyorum cunku pabuc henuz eskimedi bile dişleri aynen duruyor. Janttan kopuyor olabilir diye düşündüm. Başka yaşayan var mı bu durumu?

Alüminyum parçacıkları o parlak parçalar.Fren pabuçlarının değdiği yüzeyi parmağınızla bir kontrol edin, sorunlu bir bölge olabilir. Muhtemelen kaynak noktasıdır, çünkü jant çemberleri bir çubuğun bükülüp kaynatılmasıyla yapılıyor. Sorunlu bölgeyi bulup dikkatlice zımparalamanız lazım. Eğer sorunlu bölge yoksa, jantın pek çok noktası belli belirsiz soyuluyor ve bir şekilde döküntü bırakıyorsa,konuyu açarken bahsettiğim gibi cif alıp bir güzel çitileyin jant fren yüzeyini :harika:
Janttaki sorunu hallettikten sonra fren pabuçlarına batmış olan aluminyum parçacıklarını kürdanla güzelce arındırın. Bir süre sonra aşınmanın etkisiyle tamamen sorunsuz bir hale geleceklerdir
 
@oguzhanndgnn @Serkan Mıstınoğlu
Şimdi bu konuda daha önce forumun başka konularında öğrendiğimiz bazı bilgileri de paylaşalım yoksa hiç bilmeyen biri bu konuyu okuduğunda alüminyum parçacıklar havada kalıyor

Şimdi efenim frene bastığınızda papuç janta iki taraftan baskı uygulayarak tekeri yavaşlatır ve durur.

Bazen de durmayız yavaşlatır ve döneriz özellikle uzun inişlerde çok hızlanmayalım diye de freni kullanırız tabi bu kullanım esnasında papuç ve jantın fren yüzeyi birbirine sürter ve bir ısı oluşur bu ısı çok yüksek olabilir öyleki fren yüzeyindeki metali eritecek kadar ama fazla miktarda değildir çok minik baloncuklar oluşur ve hemen soğur bunlar jant fren yüzeyine ve papuçlara yapışır ve sese neden olur. @Serkan Mıstınoğlu Üstad anlatmış temizleme şekillerini 👍
 
@Muhammet Ağrı ne kral insansın ya. Inan beze cif sürüp 1 saat uğraştım. Sonra senin poşetle janti yüzeyini yaptigini gördüm. 10 dk cillop oldu. Insanlarin duasini almak guzel bisey herhalde. Benim dua mı aldın. cok tesekkurler.
 
Herkese merhabalar, bu anlatacağım işlem ne kadar jantın ömrünü kısaltıyor gibi görünse de aslında jantın ömründen alıp bizim ömrümüze katıyor.
2006 model salcano 262FS dağ bisikletimi yaklaşık 5 ay önce depodan çıkarma kararı verdim (genelde şehiriçi ama kaldırımdan atlamalı matlamalı olandan:krsn:)
Zinciri ölçtüm zaten çok az kullanılmıştı, hala 0 gibi duruyordu ama zincirin durumu için aynısı söylenemez. Yılların pası, kiri, yağsızlığı insanın içini ürpertiyor, üzerindeki örümcek ağlarıyla kasvetli bir görüntü oluşturuyordu.
İlk temizliği yapmadan önce 1 ay kadar kullanayım dedim, arap atı misali açılsın biraz diye. Yağladım orasını burasını, güzelce sildim, sonra deh dedim.
200 km yi görünce bisiklete mazot banyosu yaptırdım. Zincir ve ruble gerçekten sakıza bulanmış gibiydi, fırçalamaktan kol kaslarım gelişti, sprint yaparken zorlanmıyorum bu sayede:koptum:.
Her neyse, anlayacağınız durum çok vahim olmakla beraber dehşet vericiydi:bsmagryr:

İşlem: Jant zımparalama Tavsiye edilen durum: Artık "ya benimsin ya kara hurdalığın" dediğiniz alu jantlar Süre: 2 jant için toplam 40 dakika Zorluk: 10 üzerinden 7 (püflere çok dikkat edilmeli)

Gelelim, görseniz kirlilikten "yav bunun orjinali siyah" diyeceğiniz janta. Her yeri baloncuk baloncuk ve kapkara olan (çürümüş mü, oksitlenmiş mi, kokuşmuş mu... ne derseniz deyin) önce bir güzel mazotladık, olmadı cifledik yine olmadı, metal aşındırıcı kimyasallar kullandık. En sonunda dedim ki bunu bilgisayarlı tornaya verip yüzeylerden 0,2-0,3 mm traşlatayım.:acpsnr:

Sonra madem kazınması gerekiyor, getirin benim oradan zımpara takımımı. Aldım bir 200 kum, bir 600 kum başladım ıslatıp ıslatıp sürtmeye.. (Bunu da kafaya göre yaparsanız faydadan çok zararı olur.)
Zımparamızdan 3 parmak boyunda çıkarıp jantımıza uyacak şekilde kavisli kesiyoruz. Jantı ıslatıp zımparayı üzerine koyuyoruz. Ortadaki 3 parmağımızı zımparaya koyarken başparmağımızı jant tellerinin takılı
olduğu yüzeye yaslıyoruz (Kılavuz olsun ve amaç dışı yüzeylere zarar vermesin diye). :tskler:
Geldik en önemli aşamaya; eğer zımparayı küçük adımlarla sürterseniz fren yüzeyinizde dalgalanma oluşur ve olduğundan daha kötü hale getirir. Bu nedenle hareketi dirseğimizden vererek jantın çevresinin en az 1/3 lük uzunluğunu kat edecek şekilde ve sabit hızla uygulama yapmalıyız.
İşinizi kolaylaştırması için; örneğin jantı hayali olarak 3 e böldünüz, her bir parçada 4 kez git-gel yapmanız eşit bir aşınma sağlar. (Bol bol ıslatın);)
Bu sayede her türlü deformasyondan kurtulacaksınız.
200 kum veya civarı zımparayı uyguladıktan sonra birazda fren pabucunuzun ömrünü düşünmeliyiz:harika:. 600 kum veya daha incesi bir zımparayı kullanarak uygulama yöntemini değiştirmeden fren yüzeyini pürüzsüzleştiriyoruz. (pürüzsüzleştiriyoruz dedim diye gidipte polisaj yapmayın, azcık pürüzlü olmalı ama çok az) Son olarak güzelce yıkayın ve bittiii. Yeni cillop jantlarınız hayırlı olsun.:harika:

Uyarı: İşlemden kaynaklı oluşabilecek sorunları kabul etmiyorum, dediğim gibi artık gözden çıkardığınız jantlara uygulayın ve farkı hissedin.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Eshquia™
Poşet cif ikilisi jantların fren yüzeylerini pırıl pırıl yapıyor. Bu işi ilk kim düşündü buldu ise saygılarımı sunuyorum. Bundan haberdar olmamıza ve 5 yıllık jantımı ilk günkü parlaklığına döndürmeme vesile olan @Muhammet Ağrı ya da sevgiler, selamlar.
 
Tüm mesajları okudum. Teşekkürler herkese. Sanırım tavsiyelerin geneli alüminyum jantlar için. Karbon jantların temizliği hakkında bilgisi olan var mı? Aynı yöntemler uygulanabilir mi?
 
Tüm mesajları okudum. Teşekkürler herkese. Sanırım tavsiyelerin geneli alüminyum jantlar için. Karbon jantların temizliği hakkında bilgisi olan var mı? Aynı yöntemler uygulanabilir mi?
Hocam karbon jantların yüzeysel temizliği asla ihmal edilmemelidir,özel bir malzeme ile silindiğini hiç duymadım ama ben her turdan sonra özellikle fren pabuçlarının temas ettiği yüzeyleri tozdan çamurdan mutlaka arındırırım,tabi en önemli konu esasında fren pabucunuzun karbon yüzey için uygun olanını tercih etmeniz gerekir,çünkü karbon jantların fren pabucuna temas eden,asıl frenlemeyi yapan yüzeyi özel bir madde ile kaplama şeklinde yapılıyor,zeten yakından baktığınızda jantın diğer yüzeyinden daha farklı bir yapıya sahip olduğunu görebilirsiniz,normal jantlarda kullanılan fren pabuçları karbon yüzeyleri zımpara etkisiyle yıpratıp jantın fren yüzeyini bozar.
 
Mavic’in jant fren yüzeylerinin temizliği için yaptığı Abrasive Rubber diye bir ürün var ( 19.90 Pound’a satılıyor). Kullanım şekline ve sonuçlarına bakarak Faber Castell’in mürekkep silgisini de benzer iş görebilir diyerek denedim, bence işe de yaradı. Arka tekerde pedalı çevirerek, önde de uzun hamlelerle önce mavi, sonra da beyaz tarafıyla temizledim. 29CA3B25-7F2C-4DE1-BE25-93EFC0F2AABF.jpegF4B702C1-4333-4BB4-9323-6BE30643DB5A.jpeg
 
Geri