Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant göbek yardım acildir

Ziya Yılmaz

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesaj
489
Tepki
54
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Merhaba,

Bisikletimin ön jantın göbeğini söktüm. Rulmanlı göbektir. Şimdi takmak istiyorum fakat ortada bir parça var, ne olduğunu ve tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum. Ayrıca mili jant göbeğine yerleştirirken nasıl bir yol izlemeliyim? Rulmanları sağa ve sola mı sabitleyeyim önce?
Şimdiden teşekkürler. :in:

http://l1310.hizliresim.com/1g/v/tyvld.jpg
 
Scudo
Çözdüm arkadaşlar. Sizler de merak edersiniz diye açıklayayım. ortadaki parçanın adı sekmanmış. küçük rulmanı göbeğe yerleştirdikten sonra yine göbekte küçük rulmanı sıkıştırmak için sekman yuvası var. Küçük rulmanı yerleştirdikten sonra sekmanı da o yuvaya yerleştiriyoruz ve böylece küçük rulman sıkışmış oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Recep AKGÜL
Keske sökerken neyin nerede olduguna bakarak sökseydin o sırada takardın. Rulmanlı olması iyi tabi sadece rulman deiştirerek uzun süre kullanabilrisin. Geri takarken gaz yagı yada yag temizleyici baska bi madde ile eski yagını kirini temizle kuruttarak o yag sökücü maddeyi tekrar parmakla yada ufak resim fırcaları yardımıyla gres sür. Gres ince yapılı kırmızı greslerden olursa iyi olur yada bulamassan bazı benzinliklerdeki beyaz greslerdende kulanabilirisn ama kaucuklu yesil gres kullanma akıcılıgını kaybeder.

Tekrar takarkende içtekini sıkıcan önce teker cok rahat dönücek fakat göbekte bosluk da olmucak sekilde iyi ayarlayıp bi üzerindekini iyice sıkıcan kitlicen.
 
Merhaba. Birkaç ay önce Ultegra jant seti almıştım. Bugün bisikletçime kontrol ettirdim ve taktım. Ön jantın toz körüklerinin biri dönerken diğeri sabit kalıyor. Bu az da olsa sürtünme oluşturuyor ve biraz sürtünme sesi çıkıyor. Böyle kullanırsam bir sıkıntı oluşur mu?

(link)

İlk gösterdiğim yani sağ taraf dönmüyor. Sol taraf jantla beraber dönüyor.
 
@M.İhsan Toz kapağı bazı göbeklerde konik somuna geçme, yani mil elemanı, dönmüyor. Bazılarında da göbeğe geçme, göbekle beraber dönüyor. Bu göbeğin orjinalinde nasıl bilmiyorum. Düzeltilmesi gerekiyor.
 
Toz contasını elinizle söküp contalara zarar vermeyen viskozitesi düşük x bir gres yağını contanın tamamına sürün(aşırıya kaçmadan) sorun çözülecektir.
 
@M.İhsan Toz kapağı bazı göbeklerde konik somuna geçme, yani mil elemanı, dönmüyor. Bazılarında da göbeğe geçme, göbekle beraber dönüyor. Bu göbeğin orjinalinde nasıl bilmiyorum. Düzeltilmesi gerekiyor.
Sol tarafınki dönüyor ama sağ tarafınki sabit. Bana dönmesi gerekiyor gibi geliyor. Bariz sürtünme var o kısımda. Diğer taraf da dönmese tamam diyeceğim ama dönünce kuşkulandım. En kısa zamanda açıp inceleyeyim.

@awakening Bunu yaptığımda toz kapağıyla dönen göbek arasındaki sürtünme katsayısı daha da azalacak ve nihayetinde kapak dönmeyecek. Belki o sürtünme sesi ve sürtünmenin etkisi azalacaktır ama bir taraf dönerken diğer taraf hala sabit kalacak. Bence problemin tam çözümü bu değil. Yağ sürmek geçici bir çözüm gibime geliyor.
Ekleme: Bu durum yabancıları da oldukça rahatsız etmiş sanırım, biraz yaptığım araştırmada bunu anladım. Wh-6800 ve rs-81 göbekler birbirine oldukça benziyor ve ikisinde de sürtme yapabiliyormuş plastik kapak. Birisi kendince bir çözüm üreterek plastik kapakla göbek arasını biraz ayırmış(yaklaşık 1 mm kadar). Sürtünmenin gittiğini söylemiş ama bilyaları tozdan ve sudan koruyabilir mi bu durumda tartışılır.

Bir parça şemasında ise iki taraftaki kapakların aynı olmadığını fark ettim. Sağ taraf mile bağlı gözüküyor ve sol taraf ise sonradan takılmış. Mil de sabit kaldığı için sağ taraf dönmüyor ve sol taraf dönüyor. Pek kafama yatmadı bu ama. 1000003109.jpg

Sanırım sonuca ulaştım. @Can Çelik'in bahsettiği şekilde ön göbeğin sağ kısmı mile bağlı ve sol kısmı göbeğe geçme(bunu yukarıdaki şemada gösterilen 7 numaralı parçanın tırnaklarından anladım). Göbeğe geçirilen sol kapak göbekle beraber dönebilirken sağ kısım mile bağlı olduğu için dönmüyor. Bu da göbeğin dönen kısmına sürtüp ufak ses ve çok az sürtünme kuvveti oluşturuyor. Araya mesafe koymak bana pek mantıklı gelmedi. Sanırım @awakening'in tarif ettiği şekilde sorunu çözümüne kavuşturacağım. İkinize de teşekkür ederim.

(link)
 
Son düzenleme:
Birisi kendince bir çözüm üreterek plastik kapakla göbek arasını biraz ayırmış(yaklaşık 1 mm kadar). Sürtünmenin gittiğini söylemiş ama bilyaları tozdan ve sudan koruyabilir mi bu durumda tartışılır.
İdeal bir göbek tasarımında birbirine sürten eleman olmamalı. En büyük markalarda bile bazen tasarımsal hatalar olabiliyor. Esas toz kapakları 6️⃣ numaralı parçalar. 7️⃣ (dönen kapak) ve kırmızıyla işaretlediğim sabit kapak, 2. bir toz bariyeri görevi görüyor. Alıntıda yapılan doğru. Sabit kapak mil üstünde sağa kaydırılabiliyorsa arada yarım milimetre kalacak kadar kaydırabilirsin. Bu yapılamıyorsa biraz çetrefilli bir çözüm var. Sağ taraftaki bilya çanağını göbekten ayırıp bu çanağın altına bir pul konduktan sonra çanak tekrar göbeğe preslenecek. Böylece sağ kapak göbekten pul kalınlığı kadar uzaklaşmış olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
İdeal bir göbek tasarımında birbirine sürten eleman olmamalı. En büyük markalarda bile bazen tasarımsal hatalar olabiliyor. Esas toz kapakları 6️⃣ numaralı parçalar. 7️⃣ (dönen kapak) ve kırmızıyla işaretlediğim sabit kapak, 2. bir toz bariyeri görevi görüyor. Alıntıda yapılan doğru. Sabit kapak mil üstünde sağa kaydırılabiliyorsa arada yarım milimetre kalacak kadar kaydırabilirsin. Bu yapılamıyorsa biraz çetrefilli bir çözüm var. Sağ taraftaki bilya çanağını göbekten ayırıp bu çanağın altına bir pul konduktan sonra çanak tekrar göbeğe preslenecek. Böylece sağ kapak göbekten pul kalınlığı kadar uzaklaşmış olacak.
Açıkçası göbeği çok kurcalamak istemiyorum. Pul koymak bana şu durumda biraz uzak. İki toz kapağı var bahsettiğinize göre. Asıl toz kapağı bilyaya sıfır olan 6 numaralı parça. Diğeri(7) de destek oluyor korumada. Araya çok az mesafe koyduğumuzda sürtünme kesilecek belki ama göbek bilyaları hızlı zarar görmeyecek mi? Mesela kapak sıfıra sıfırken 1 yılda içerideki yağ kirlenip aşındırıcı olurken bu sefer 8-10 ayda kirlenmeyecek mi?

Yabancı forumlarda aynı sorunu yaşayan rs-81 ve wh-6800 sahipleri çokça var. Beraber sürdüğüm arkadaşıma sorduğumda ise böyle bir sürtmenin dikkatini çekmediğini söyledi. Birileri kapağı biraz uzaklaştırmak gerekir derken birileri de araya su itici bir yağ sürmek gerekir diyor. Aslında Shimano da yağ sürmeyi tavsiye etmiş. Birisi bisiklet mekanisyeni aracılığıyla durumu Shimanoya bildirmiş ve olması gerekenin araya yağ sürmek olduğunu söylemişler onlar da. Sanırım ben detaylıca inceleyip sudan etkilenmeyen bir yağ süreceğim araya. Sizce de mantıklı değil mi @Can Çelik ?
 
Araya çok az mesafe koyduğumuzda sürtünme kesilecek belki ama göbek bilyaları hızlı zarar görmeyecek mi? Mesela kapak sıfıra sıfırken 1 yılda içerideki yağ kirlenip aşındırıcı olurken bu sefer 8-10 ayda kirlenmeyecek mi?
Bişey olmaz. Zaten içeride toz kapağı var. (Bilyaları aşındıracak kadar büyük taneler (yani kum taneleri) asfaltta giden göbeğe zaten giremez. Yok yani öyle bişey). Sabit kapağı uzaklaştıranlar olduğuna göre çanağı çıkartıp altına pul koymaya gerek yok. Basit bir şekilde çözülebiliyor yani bu durum.

Ayrıca, yaprak anahtar alıp bu işlere ufaktan girmeni tavsiye ederim. Bisiklet basit bir mekanik alettir, roket bilimi değil yani, bişey bozmazsın merak etme. Her bakımı her sorun düzeltmeyi bisikletçiye bırakırsan işin zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Bişey olmaz. Zaten içeride toz kapağı var. (Bilyaları aşındıracak kadar büyük taneler (yani kum taneleri) asfaltta giden göbeğe zaten giremez. Yok yani öyle bişey). Sabit kapağı uzaklaştıranlar olduğuna göre çanağı çıkartıp altına pul koymaya gerek yok. Basit bir şekilde çözülebiliyor yani bu durum.

Ayrıca, yaprak anahtar alıp bu işlere ufaktan girmeni tavsiye ederim. Bisiklet basit bir mekanik alettir, roket bilimi değil yani, bişey bozmazsın merak etme. Her bakımı her sorun düzeltmeyi bisikletçiye bırakırsan işin zor.
Tamamdır teşekkür ederim. Ben de aynı düşüncedeyim. Bunun için gerekli alet edevatları yavaş yavaş ediniyorum. Hem gönlüme göre iş yapacak mekanik bulamıyorum hem de takım alacağım paraları bisikletçiye vermiş oluyorum. Az çok uğraşmayı da severim. Ayrıca 100+ km boyunca kullandım jantı. Kapağın sabit kalmasından dolayı bir sıkıntı yaşamadım.
 
Geri