Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant kesiği

mustafa.d

Aktif Üye
Kayıt
4 Mayıs 2014
Mesaj
149
Tepki
15
Şehir
karabük-eskişehir-ankara
Bisiklet
b'Twin
ben dağ bisikleti kullanıyorum sürekli atlayıp zıplıyorum bisikletle bu aralar habire iç lastikte jant kesikleri oluşuyor yama yapmaktan bıktım artık acaba bir öneriniz var mı ?
 
Scudo
bi fikri olan yok mu? sadece benim başıma mı geliyor bu olay acaba
 
Mustafa iyi geceler
Bu duruma yılan ısırığı deniyor sanırsam. Yeterli basınç basılmadığında iç lastik jantın ezmesi sonucu patlayabiliyor. Lastikte yazılan değerler arasında hava basman bu sorunu çözecek büyük ihtimal
 
@mustafa.d Lastiğinizi uygun basınçla kullanın. Düşük basınçta atlama zıplamada veya bir taşın üstünden geçmede dış lastiğinizle jantın arasında kalıyor iç lastik ve yılan ısırığı denen hadise oluşuyor. Yükek basınçta esneme daha az olacağı için ısırık sorununuz ortadan kalkacaktır büyük ölçüde...
 
Arkadaşların dediği gibi doğru lastik basıncı ve jantın içine de koruyucu bant çekildi mi sorun kalmaz.
 
Lastikte yazan minimum basincin altina dusmeyin! Ancak agirliginiz ve atladiginiz zipladiginiz anlardaki lastige binen yuk minimum degerlerde bastiginiz zaman mutlaka koruyacak anlamina gelmez...
Deneme yanilma ile arazi icin size / lastiginize / bisikletinize uygun basinci bulabilirsiniz. Basta biraz yuksek basincla cikin. Gereksiniminize gore hafif hafif azaltarak, arazide rahat yer tutus, akicilik ve esnemelerde jantin lastigi kesmedigi araligi yakaldiginizda tamamdir. Isterseniz donuste bu basinci olcerek ona gore ileride dengelersiniz.
Ben normalde 60 psi basiyorum simdiki lastiklerime. Araziye gittigimde hava kacirarak kendime gore bir ideal yakaliyorum. Donuste bir benzinciye dalip yine sisiriyorum ve asfaltta daha rahat yol aliyorum.
Gerisi sizin keyfiyet ve surus stilinize/surdugunuz zemine/lastiginize bagli ;)
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni konu açmayım diye buradan yazıyorum konu sahibi arkadaştan özür dilerim şimdiden.

Yol bisikleti kullanıcısıyım. 1.90 boya 97 kiloyum. Lastiklerim Continental Ultra Sport 700x23. 120 psi sınırı var ben de o sınıra yakın bir değerde kullanıyorum. Ancak lastik patlamasından bıktım. İç lastikleri değiştiriyorum. Yolun kenarında ufak tefek çimento kalıntıları gibi tırtıklardan geçerken jant kesiği sebebiyle iki lastik de patlıyor. 3 günde 4 kere patladı. Acaba benim kilomu mu kaldırmıyor bisiklet? Genelde 20-25-30 km hızlarla sürmeye çalışıyorum. Çukurlardan kaçıyorum ancak ufacık şeyde bile patlıyorlar. Bisikletten soğuttu bu patlaklar. 10 km hızın üstüne çıkamaz oldum. Beni bu dertten kurtaracak önerisi olan var mı acaba?

Şimdiden teşekkürler.
 
yılan ısırığı oluyorsa kesinlikle lastiğin havası azdır. Lastiğin havasını elle değil basınç ölçer bir aletle ölçün
 

Dosyalar

  • bisiklet yılan ısırığı.jpg
    bisiklet yılan ısırığı.jpg
    8,7 KB · Okunma: 40
  • Beğen
Tepkiler: Denizcagan
Bi 6 yıl sonra tekrar masaya yatıralım konuyu lastiğin üstünde yazandaların en üst değerlere getiriyorum kilom 55 fakat hardtail bisikleti freeride gibi kullanıyorum ve dayanmıyor tubeless mantık lı mı yoksa onunda mı farklı sorunları var ve bu yılan ısırığı sorununu en ucuza nasıl yok edebilirim
@suat akman bazen o kadar ufak ısırıyor ki iğne deliğinden bile küçük ama yama aynı yama aynı bıkkınlık verici
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@SpsFR lastiklerini tubeless yapman lazım
 
lastikleri tubeless yapmak tek başına yetmez. Belki lastiğin patlamaz ama jantı yere vurabilirsin. Kesin çözüm kalın yanaklı dh casing şeklinde tabir edilen lastikler. Bu tip bir lastiği iç lastik ile dahi kullansan iç lastik patlak ihtimalin de janta zarar verme ihtimalin de sıfıra yaklaşır. Üstüne bir de tubeless geçişi yaparsan çok daha düşük basınçla çok daha konforlu bir kullanım elde edebilirsin.
 
@Mustafa Zeybek peki tubelessin kendi sorunları olur mu farklı farklı yoksa çok verimli bir sistem mi
 
Geri