Scudo Sports

Jant profilinin tırmanıştaki yeri

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Mesaj
1.312
Tepki
980
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant

öncelikle ingilizcem yok sadece izlediğimden yola cıkarak yazıyorum bu yazıyı:)

Simon Richardson abimiz %5,6 eğime sahip olan 6.5 km uzunlugundaki bir yolu çıkıyor.
her iki janttada 325 w güç uygulayarak çıkıyor.

dura-ace c40 mm profıl jant + 325w güç=çıkan sonuç 16:52
dura-ace c60 mm profil jant + 325w güç=çıkan sonuç 16:55

arada 3 saniyelik bir fark varken ve ciddi anlamda dünyada yarıs koşmuyorken hangisini tercih etmek lazım:)
benim terciğim 60 mm profilden yana olurdu görsel güzelliğinden dolayı(kullandıgım kadrodan dolayı)
 
Scudo
Yol bisikleti kullanıcısı değilim (ileride düşünmüyor değilim:islik:) ama kullandığımı varsayıyorum, etli bir kadrom olsaydı seçimimi kesinlikle yüksek profil jant takımından yana yapardım.Bizim buralarda İstanbul kadar rüzgar yok :)
Ayrıca o 3 saniyeyi de inişte kapatırsınız :cool::cool:
 
@Ceyhun Özkan

yani mantıklı.bakıldıgında cok cıddı farklar yok.:)
yuvarlanma dırencı ıle alakası var dıye dusunuyorum:)
 
@Seymour Glass

Doğru söze ne denir. 19 metre fark atmış. iyi bir bisikletçi bu farkı jantların hünerine bırakmaz zaten.
 
325watt bu konuya cevap yazanlardan kaç kişi üretebiliyor onu merak ettim.

Ya da şöyle söyleyeyim Haramidere rampası 4 km ve 4,2 eğimi var. Bu rampanin iki km dha uzununu ve daha sertini 22km ortalamayla falan cikabiliyorsaniz veya narcity eğiminin iki katı mesafedeki halini baştan sona 22-23 km ortalamayla ciksbiliyorsaniz profil jant vs düşünün yoksa rahat olun, hiç canınızı sikmayin..
 
Ben olaya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum. Bu jantları gördükten sonra, tabiri caiz ise gaza gelip 50mm üstü profile yanaşmayın.

Rüzgar yandan eserken sizin kaç bastığınıza bakmıyor, Allah muhafaza kendinizi yol dışında bulabilir veya arkadaşlarınız o güzelim yokuşları inerken, siz arkalarından frenleyerek inersiniz. Eğimleri yüksek profil ile çıkmak dert değil, asıl dert yeterince süratli inemiyor olmak.

Bu da acı tecrübemin, yazıya dökülmüş hali olsun. :)
 
Hayretle takip ediyorum; Bazı forumdaşlar paylaşılan bilginin niteliğini hiçe sayarak, konuyu tamamen bambaşka yerlere çekme, hayata isyan etme girişiminde bulunuyorlar. Neden böyle yaptıklarını henüz anlayamadım, neden sürekli negatif yorumlar yazdıklarını da. :bsmagryr:

Paylaşım için çok teşekküler @muhiddin
6.5 km %5.6 eğim ciddi bir eğim değil, hızı da oldukça yüksek zaten :)
125 gram ağırlık farkına göre c60'ın sonucu bence gayet iyi. Eğim artsaydı, o zaman c40 arayı daha da açardı (hafiflikten dolayı). Ki zaten eğim arttıkça hız azalacağı için c60'ın yüksek profil olmasının hiçbir artısı kalmayacaktı (bkz. 25 km/h nin altında aero önemini büyük ölçüde yitirir)

Parkur seçimini çok zekice yapıp sonuçları başa-baş çıkarmış GCN :)
Test sonuçlarındaki ortalamayı yazmamışlar ama 24 küsür km/h çıkıyor
 
@Serkan Mıstınoğlu
yuksek profıl jant kullanmadıgım ıcın tamamı ıle gnc nın yorumlarına gore yorum yaptım bende:) tabıkı egım artsaydı dedıgınız olabılırdı:) ve forumda açılan konuları ısrarla başka taraflara cekmek ısteyen bır cok kişi mevcut malesef.
 
Geri