Scudo Sports

Jant seti planım..

Hazır konu devam ederken..
Bugün göbeklerimi 765 değilde 775 yapmaya karar verdim eski göbekleri diğer sette kullanacağım..

765 ile 775 arasında ne gibi farklar vardır acaba aydınlatabilir misiniz?
 
Scudo
Bildiğim kadarıyla bilya yataklarında bir değişiklik yapılmadı.Bu yüzden akışta bi artı olduğunu zannetmiyorum ama ön-arka sette yaklaşık 80gr bir hafifleme oldu yanlış hatırlamıyorsam.Eğer bir değişiklik olduysa aydınlatılmak isterim yanlışım varsa düzeltin.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Evet jant 450 gr ama şöyle bir durum var... 819 ların jantlarının iç kısımları delik değil dolayısı ile jantı örerken tel başlarını jant tutturmak için, jantı alırken yanında gelen, tubeless tel başlarını kullanmanız gerekiryor. Ve bu tel başlarının ağırlığınıda ekleyince tek jantın ağırlığı 570gr a yükseliyor...
__(Çağrı beyin yazısından alıntı)________________
Merhaba,
ben XM819, 24 telli tekerlek setine sahibim, yani hesaba göre bir tekerlekte 80 gr ağırlığında tel başı mevcut, peki benim bunları aluminyum olmayan( Çağrı bey dayanıklı olmadığı için önermiyor) diğer tel başlarıyla değiştirme olanağım var mı? Ne kadar ağırlık kazancım olur. (Uygun olmama ve bulamama sorunu yaşar mıyım?) Cevaplara şimdiden teşekkür ederim
 
Oradaki jant başına 80 gr olan tubeless tel başlarını daha hafiff ile değiştiremessiniz çünkü tek tipler ama tellerin ucuna takılan klasik tel başlarını alu yapabilirsiniz...

yani jantı örerken tubeless telbaşı olmadan normal tel başını tutturamıyorsunuz...

Eğer jantınıza bakarsanız telin kendi başından başka janta monteli daha büyük çaplı bir telbaşı daha göreceksiniz vidaları yıldız şeklinde bahsettiğim tel başları onlar...
 
@d.berkay

berkay 765 ile 775 arasında fark var.akışında bayağı bi artış var.bizzat denedim.gerçekten çok güzeller.zaten renk ve oğuzun bahsettii gibi ağırlıktada değişiklik var.özellikle body(freewheel)de ki o cır sesi,inanılmaz tatlı olmuş.gerçekten çok ii göbekler.emin ol doğru yoldasın;)
 
arkadaşlar yeni konu açmak istemedim sakıncası yoksa burdan soruyum?
sizce hangi set daha mantıklı;
toplama:
dt swiss xr 4.2 disc jant---(80dolar tek)
dt swiss 240 s ön ve arka göbek(ön 200-arka 365dolar)
dt swiss revo tel(1 dolar)başka tel de olabilir
toplamda bu set tel başları falan 1000 lira .

hazır setlere gelince:
dt swiss xr 1540 ----1500 lira
mavic crossmax 2008 slr disc ----1670 lira

soruma gelince;
toplama fiyat olarak , hazır setlere göre uygun.peki kalite olarak fark nedir ?toplama mı hazır set mi,dersiniz?
 
@Yetkin Şahin

Bende aynı ikilemde kaldım gibi oldu ama ben fiyatı uygun olduğu toplama yapmayı tercih ettim.İnşallah yakın zamanda topluyorum seti.Maddi durumum bu kadarına elvermezse göbekleri XT-XTR yapabilirim.Ama kullanmış birinin yorumunu almak benim de kararımı değiştirebilir.
 
ben hazır set olarak crossmax xl kullanmıştım v-fren.v-fren olduğu için yanal esnemeleri çok iyi hissediyodum,fren padlarine virajlarda sürtüyodu,yanal esnemelerde. ama göbeklerin akışı çok güzeldi.seramik fren yüzeyi olduğu içinde frenlemede süperdi.
benimde merak ettiğim bu toplamada söz ettiğim göbek olsun jant olsun dt swiss in en üst seviye ekipmanları.tek şey kafama takılıyo bildiğim kadarıyla mavic hazır setleri çok üstün teknolojiyle yapılıyo,toplama da sorun jantı çok iyi bi şekilde örmek olacaktır.
 
arkadaşlar toplama olayının bi çok avantajı var. çağrı yazmadı ama ben yazayım :)
=> istenilen kombinasyonun oluşturulması(çember - göbek - tel)
=> yedek parça avantajı
=> maddi yönden avantajlı
=> ağırlık
=> kombinayonda oluşturulabilecek görünüm
=> zamanla aşınan parçaları(göbek - tel - çember) değiştirilebilmesi
yani işin kısacası,profesyonel sporcu ve sağlam bi sponsora sahip değilseniz set
kullanmaz pek mantıklı değil.ABSA EPİC yarışlarında look takımının bi fotosu vardı, yarışçı etabın sonlarına yakın arka dış lastiğini parçalamış ve mavic crossmax slr ile sadece çemberle dewam ediyordu yarışa.yani biz bunu yapamayız:)
 
Kesinlikle katılıyorum....
 
Kafam attı biraz :)
Sette değişikliğe gittim..

DT 4.2d çemberler
XT 775 cl göbekler
DT revo 2.0-1.5 siyah teller
DT kırmızı tel başları
Bu haliyle içime çok daha fazla sinecek sanırsam:)

Teller ile göbeklerin siparişinide yarın vereceğim kısmetse..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
Bence en güzeli olmuş Berkay güle güle kullan...
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Saolasın Çağrı..
Valla kararımı değiştirmemde payın büyük ;):)
Neyse ben DT spoke calculator ile hesapladım ama yine de sorayım emin olayım 261-262mm teller lazım görünüyor doğru mudur?
Göbekler centerlock olduğu için kaç tane 261mm kaç tane 262mm tel lazım tam olarak yazma imkanınız var mı??
 
Merhaba arkadaşım,
yazını okudum, uzun zamandır böyle bir set düşünüyodum ve bugün Efor Bisiklette toplandı setim.
Göbeklet xt 775, mavic 717 jant ve taiwan teller..Ağırlık olarakta 1800 gramı gecmedi sanırım. Açıkçası bisikletin akşının değişeceğini biliyodum ama bu kadar da tahmin etmemiştim. İvmelenme çok iyi. Gerçekten xt göbekler harika. Eminim çok memnun kalacaksın.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
@d.berkay

Valla şöyle söliyim her iki tarafıda 262 ile rahatlıkla örebilirsin aslında çünkü 1mm tel başından çok fazla çıkıp sana sorun yaratmaz ...
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Saol Çağrı..
Bugün dayanamadım ve revo telleri bekleyemeden comp tellerle arka jantı ördüm ağırlık yine de baya güzel oldu.. Önü öremedim malesef çünki eski setimden çıkarırken bir kaç tel kırıldı o yüzden mecbur bekleyeceğim yeni telleri..
Aslında ikinci el falan bulabilsem kapadokyaya yetişsin istiyorum ama bakalım hayırlısı:)
 
Be3n kapadokyada olmayı çok istiyorum fakat sanırım en yakın polonezde yarışabilir duruma geleceğim... 12 Ekim Alanyada ise kesinlikle parkurdayım...
 
Baya uzun zaman geçti konunun üzerinden farkındayım :)
Setin son şeklini ve ağırlığını paylaşmak istedim..
DT swiss 4.2D çemberler : 396+396=792 gr
XT 775 Cl göbekler : 530 gr
DT Swiss Revo 1.8-1.5 teller 32 adet(ön) : 130 gr
DT Swiss Comp 2.0-1.8 teler 32 adet (arka): 175gr
DT Swiss Alu tel başları 2.0 32 adet (arka) : 10gr
DT Swiss Pirinç Tle başları 1.8 32 adet (ön) : 40 gr

Toplam 1670gr..

Ayrıca Joe's tubeless kitide aldım ve tubeless yaptım seti :)
Normal iç lastikli kullandığım lastiklerimden(500+200) sonra ağırlık hiç değişmedi (sıvı olduğu için) ama konfor ve sürüş performansı çok arttı..
Maxxis Ignitor Tubeless lastiklerle süper oldular :)
Lastik çembere inanılmaz güzel oturuyor, çok düşük(10-15psi) hava basıncında dahi ne akdar çekirtirirsem çekiştireyim yanaklardan ahva kaçırmıyor.. Hatta geçen gün havasını tamamen indirip normal el pompası ile şişirmeyi denedim ve gayet rahat şişti..
Joe's sıvıda gerçekten patlaklara karşı çok etkili, defalarca diken çıkarttığım halde hiç hava kaybı olmadı henüz..
Alanya yarışından önce tubeless yapmıştım seti, o zamandan beri bir kere patlamadı ki Alanya yarışında yaklaşık 25 hava ile yarıştım..
Tubeless olayı bence imkanı olan herkesin yapması gereken bişey gerçekten harika bir olay..
 
Geri