Scudo Sports

Jant Tel Uzunluğu Hesabı

Merhabalar. Tern link d8 20 inch katlanır bisikletimdeki çember ömrünü tamamladı gibi. Yeni çembere geçmeyi düşünüyorum.

(link)

Linkteki çember Dahon bisikletlerde kullanılan.. Arka ön 20-28(delik) ikisi de mevcut. Sorum acaba bendeki göbek ve telleri hiç bozmadan bu janta aktarabilir miyim? Sonuçta ikisi de 20 inch gibi geliyor. Ya da fark olsa da kompanse olabilir mi telleri daha fazla sıktırarak vs? Bilgisi olanlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler ☺️
049BCC0F-39B0-475D-8CD9-F2820C4A9D77.jpeg93A94B7B-A89E-4306-8A8E-2269DF712875.jpeg
 
Scudo
Merhabalar. Tern link d8 20 inch katlanır bisikletimdeki çember ömrünü tamamladı gibi. Yeni çembere geçmeyi düşünüyorum.

(link)

Linkteki çember Dahon bisikletlerde kullanılan.. Arka ön 20-28(delik) ikisi de mevcut. Sorum acaba bendeki göbek ve telleri hiç bozmadan bu janta aktarabilir miyim? Sonuçta ikisi de 20 inch gibi geliyor. Ya da fark olsa da kompanse olabilir mi telleri daha fazla sıktırarak vs? Bilgisi olanlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler ☺
289380 dosyayı görüntüle289381 dosyayı görüntüle

İkisi de 20", bu açıdan fark olmaz. Kodundaki "19" jantın mm olarak iç genişliği.
Profil yüksekliği farkı varsa farklı uzunlukta tel isteyebilir ama 1-2 mm'ye kadar sorun olmaz.
 
Tern link d8 20 inch katlanır bisikletimdeki çember ömrünü tamamladı gibi. Yeni çembere geçmeyi düşünüyorum.
Tel deliklerinden yırtılma başlamadıktan sonra çember kullanılır. Size ömrünü tamamladığını düşündüren şey ne?

Tel başlıklarını tam sökecekseniz, ki jantı değiştirecekseniz, tel başlıklarını yenilemenizi öneriyorlar.
İşi bilen kişi nipeli yalama yapmaz. Yalama yapmadıkça nipeller tekrar kullanılabilir.
 
Tel deliklerinden yırtılma başlamadıktan sonra çember kullanılır. Size ömrünü tamamladığını düşündüren şey ne?


İşi bilen kişi nipeli yalama yapmaz. Yalama yapmadıkça nipeller tekrar kullanılabilir.
Öncelikle cevaplarınıza teşekkür ederim. Belli bir süratte arka freni sıktığımda tutup bırakma yapıyordu. Akort ayarı bozuk heralde diye Pedal Sportif bisikletçiye götürdüm orası söyledi. Ben de daha sonra baktığımda yanağın içeri doğru konkavlaşmış olduğunu gördüm.
4E50AAFB-FE40-45B6-8D08-571BE67B1F63.jpeg
Teller iyi kalitede olabilir (jantlar SAPIM marka) diye değiştirmek istemedim.


İkisi de 20", bu açıdan fark olmaz. Kodundaki "19" jantın mm olarak iç genişliği.
Profil yüksekliği farkı varsa farklı uzunlukta tel isteyebilir ama 1-2 mm'ye kadar sorun olmaz.

Evet profilleri acaba ikisinin birbirine yakın mı denemeden usta biri belki anlar.
Şurdaki vida yolu biraz uzun gibi yarım santimi kurtarır gibi geliyor bana afaki olarak
AE6E905C-40A8-4EA1-9E7D-6A76CBA69DE7.jpeg

Tel başı sıkışmasın sonra diye değişiliyor. Yeni telle uğraşmak isteyen sizin gibi yapabilir.
Herhalde yalama olmaz bakalım bisikletçi ne deyecek.
Bir de örüm fiyatı olarak jant başına 150 lira gibi bir fiyat aldım. Sizce normal mi?
 

Dosyalar

  • C36E5E6E-C91E-4C2F-A303-089523E978A8.jpeg
    C36E5E6E-C91E-4C2F-A303-089523E978A8.jpeg
    82,6 KB · Okunma: 3
Son düzenleme:
Tel başı sıkışmasın sonra diye değişiliyor. Yeni telle uğraşmak isteyen sizin gibi yapabilir.
Jantı örerken nipel içi yağlanırsa sonradan sıkışma olmuyor. Ben her nipele bir damla ince makine yağı damlatıp teli öyle takıyorum.
Bir de örüm fiyatı olarak jant başına 150 lira gibi bir fiyat aldım. Sizce normal mi?
Fren yüzeyleri aşınmış, bu faktörü unutmuştum :) 150 lira örme + akort ise bu devirde çok iyi fiyat. Çemberleri de çöpe atmayın bence. Kenarda dursun. İleride göbekten vitesli veya kontra frenli katlanır kullanırsanız işinizi görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz Onat
Peki jant tellerini değiştireyim mi? Parktool’un videosunda 100mil gibi kısa bir yol yapılmışsa tekrar kullanılabilir yoksa metal yorgunluğu gibi birşeyden bahsetti. Benim aldığım bisikletle de daha önce sanırım dünya turuna çıkılmış. Zincir ve kaset bitikti aldığımda . O zaten 5000km de değişiyor ama arka aktarıcının da makaraları da artık yıldızlaşmış. Jant zaten bitmiş.. Bunları bu hale getirmek için acaba kaç km yapmak gerekiyor

Bir de yüksüklü jant mı yüksüksüz mü?
 
Peki jant tellerini değiştireyim mi? Parktool’un videosunda 100mil gibi kısa bir yol yapılmışsa tekrar kullanılabilir yoksa metal yorgunluğu gibi birşeyden bahsetti. Benim aldığım bisikletle de daha önce sanırım dünya turuna çıkılmış. Zincir ve kaset bitikti aldığımda . O zaten 5000km de değişiyor ama arka aktarıcının da makaraları da artık yıldızlaşmış. Jant zaten bitmiş.. Bunları bu hale getirmek için acaba kaç km yapmak gerekiyor

Bir de yüksüklü jant mı yüksüksüz mü?

Ben çift yüksüklü (double-eyelet) tercih ediyorum. Hem gerginliği iki kata dağıttığı için, hem tel başlarını takarken iki katın arasına kaçmasını önlediği için. O imkan yoksa tek yüksüklü de hiç yüksüksüzden iyidir. Gerginliği dağıtma konusunda farklı fikirler var ama tel başını çevirme ve ayarlama kolaylığından bile tercih edilmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Bir de örüm fiyatı olarak jant başına 150 lira gibi bir fiyat aldım. Sizce normal mi?
İyisini kötüsünü bilemeyiz. Jant örüldükten sonra çaprazlara tel sarıp lehimleyen bile var yük dağılımını çapraz tellere eşitlemek için.
 
Bir de örüm fiyatı olarak jant başına 150 lira gibi bir fiyat aldım. Sizce normal mi?
Verilen cevap :
İyisini kötüsünü bilemeyiz. Jant örüldükten sonra çaprazlara tel sarıp lehimleyen bile var yük dağılımını çapraz tellere eşitlemek için.

Dam üstünde saksağan, vur beline kazmayı...
 
@Mete Can Karahasan Bir üyenin bir sorusunu alıntıdığında, yazdığın şeyin sorulan şeyle ilgili olması beklenir. @Yavuz Onat akort fiyatı az mı çok mu onu soruyor, sen neyden bahsediyorsun...

Ayrıca, dediğin lehimleme işlemi çok detay bir işlemdir, çoğu bisikletçi standart akort işleminde yapmaz onu. Hatta Türkiye'de çoğu mekanisyenin hayatı boyunca yapmadığına eminim. Sadece Pantani'nin bisikletinde gördüm şimdiye kadar. Böyle bişeyden bahsetmeye ne gerek var katlanır jantı için?
 
Böyle bişeyden bahsetmeye ne gerek var katlanır jantı için?
Kendi yanıtınız ile cevap verelim;
Ayrıca, dediğin lehimleme işlemi çok detay bir işlemdir, çoğu bisikletçi standart akort işleminde yapmaz onu.
Kalitesini görmeden bilme şansımız olmayacağını söylemek için bahsediyorum. Sizin de dediğiniz gibi her akort aynı değil.
 
@Mete Can Karahasan Teller anormal gevşek, veya jantta bariz bir balanssızlık olmadıktan sonra, 150 tl ye sıfırdan akort çok ucuz bu devirde. Pek üstünde konuşup düşünülecek bir şeyi yok bunun.
 
@Mete Can Karahasan Teller anormal gevşek, veya jantta bariz bir balanssızlık olmadıktan sonra, 150 tl ye sıfırdan akort çok ucuz bu devirde. Pek üstünde konuşup düşünülecek bir şeyi yok bunun.
Bu konuda yargıya varıyorsunuz, ama önceki başlıkta da aynı meseleyi yaşadık, sizinle bu konuda ayrışmamızın sebebi bu: sizin için bozulmayan akort yok diyorsanız, o zaman akort işleminin de hiçbir farkı olmuyor.
- Akortu bozulmayan telli jant diye bişey henüz icat edilmedi.
@Yavuz Onat bey belki sizinle daha önce sohbet etmediğinden başına iş gelirse, akortu çözülürse, jant teli kırılırsa, sizin tavsiyenizin yüzüstü bırakacağını duyması gerek. Sizin savunduğunuz şey bu çünkü, reddetmeyin diye alıntınızı paylaştım. İnsanlara güven vermiyorsunuz bu şekilde, tercihlerini elinden alıyorsunuz. Madem iyisi var, bırakın insanlar iyisini tercih ederken sizden ders almasın.
 
sizin için bozulmayan akort yok diyorsanız, o zaman akort işleminin de hiçbir farkı olmuyor.
Doğru dürüst cümle kuramıyorsun. Ben nerede "akortun hepsi aynıdır, iyisi kötüsü yoktur" dedim?

@Yavuz Onat bey belki sizinle daha önce sohbet etmediğinden başına iş gelirse, akortu çözülürse, jant teli kırılırsa, sizin tavsiyenizin yüzüstü bırakacağını duyması gerek. Sizin savunduğunuz şey bu çünkü, reddetmeyin diye alıntınızı paylaştım. İnsanlara güven vermiyorsunuz bu şekilde, tercihlerini elinden alıyorsunuz.
Ne tavsiyesi vermişim? Neyi savunmuşum? İnsanların tercihlerini elinden almak? İnsanların benden ders alması? Ne diyorsun sen allah aşkına?

Bunu hakaret amaçlı sormuyorum kesinlikle, ruh sağlığın yerinde mi?
 
sizin için bozulmayan akort yok diyorsanız, o zaman akort işleminin de hiçbir farkı olmuyor.
Doğru dürüst cümle kuramıyorsun. Ben nerede "akortun hepsi aynıdır, iyisi kötüsü yoktur" dedim?

@Yavuz Onat bey belki sizinle daha önce sohbet etmediğinden başına iş gelirse, akortu çözülürse, jant teli kırılırsa, sizin tavsiyenizin yüzüstü bırakacağını duyması gerek. Sizin savunduğunuz şey bu çünkü, reddetmeyin diye alıntınızı paylaştım. İnsanlara güven vermiyorsunuz bu şekilde, tercihlerini elinden alıyorsunuz.
Ne tavsiyesi vermişim? Neyi savunmuşum? İnsanların tercihlerini elinden almak? İnsanların benden ders alması? Ne diyorsun sen allah aşkına?

Bunu hakaret amaçlı sormuyorum kesinlikle, ruh sağlığın yerinde mi?
Önceki konuda da böyle sansür uygulamaya çalışmıştınız. Bence insanlara müdahale etmeyin.
 
Varan 1 : Sansür uygulamaya çalışmak. (Moderasyon ekibinde olduğum için, mesajları kafama göre siliyor, editliyor, sansür uygulayabiliyorum evet, doğru diyosun)
Varan 2 : İnsanlara müdahale etmek. (Ne müdahalesinde bulunuyomuşum, düşündüm düşündüm bulamadım. Kaldı ki basit bir forum üyesi olarak insanlara nasıl müdahalede bulunabilirim onu da anlamadım)
 
Herkese teşekkür ederim. Şurada merak ettiğim birşey var. Ben bu bisikleti bir doktordan aldım. Alırken söylediğine göre bir sorunu yoktu. Ama daha denerken vites aşağı yukarı atıyordu. Ona rağmen fiyatı uygun diye aldım. Yukarıda fotoğrafta görüldüğü gibi arka aktarıcının makarası bitmiş (alttakini ben değiştirdim). Jantlar da bitmiş.. Bu bisiklet kaç km’de bu hale gelir? Türkiye turu yapsa 2000 km yine bitmezdi benim düşüncem. Bisikleti 2017’de aldım. 2015 model bisiklet 2 yılda bu hale gelir mi? Ne kadar sürmüş de bu olmuş
 

Dosyalar

  • AEBDCED1-4AA4-4645-864E-EEC5AA8C8DD0.jpeg
    AEBDCED1-4AA4-4645-864E-EEC5AA8C8DD0.jpeg
    114,5 KB · Okunma: 21
Son düzenleme:
Geri