Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant telinin bıktırması

Kayıt
14 Ekim 2016
Mesaj
94
Tepki
67
Şehir
sivas
İsim
İhsan KILIÇKAYA
Bisiklet
Canyon
Arkadaşlar, 2 adet bisikletim var. Biri cannondale badboy 9 bunun telleri bisikletçim tarafından DTswiss le değiştirildi sağlam kırılmaz dendi 2 sini birden kırdım. Düz yolda giderken, sonra diğer bisikletim Trek 920 bununda bir teli kırıldı götürdüm usta yaptı ancak bir gün sonra şehir içinde arnavut kaldırımda giderken tel kırdım. Ben 110 Kg ağırlığındayım. çok da dik olmayan bi yoldan aşşağıya doğru 30-35 hızla iniyodum, arka tel kırdı göbekten.
Soru1: Bana 29" MTB için kırılması çok zor bir tel markası model verecek bir ustamız varmıdır,
Soru2: Her seferinde böyle tel kırma sebebi benim kilom mu yoksa tellerin fazla gerilmesi olabilirmi?

Teşekkürler.
 
Scudo
umarım yardımcı olur bu video
b'twin 540 dağ bisikletimi tur bisikletine çevirdim Aero Trail Evo 27.5 jantlar var üzerinde pullu bir jant yılan ısırığı izlerine raslamadım 28 adet tel var 4 yıldır merdivenler'den paldur küldür inme ve atlama zıplama yaptım ama akort ayarım'da gözle görülebilir bişeyler yok tur boyunca bana sıkıntı yaşatırmı sizce şuan'a kadar bişey olmaması olmayacağı anlamına gelmez nede olsa neyse lafı getireceğim nokta tur param'dan para alıp dt swiss arka ve ön jant telleri ile değiştirmeme gerek var mıdır yoksa yolda decathlon veya ölçü aletleri kaliteli olan bir bisikletçiye gidip kontrol etmirmem yeterli olur mu
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ahmetcaliskan
Herkese merhaba. Ben de eskiden olduğu gibi hala jant telinden muzdaribim. Yeni topladığım yol bisikletimin arka jantı sorun çıkartıyor sürekli. İlk kullanımda jant teli tel başlığından çıkmıştı(Yivli kısımdan). Bu teli tekrar takarak yoluma devam ettim. Diğer binişimde de arka jant tel kırdı ve yolda kaldım. Jantı herhangi bir tamirciye(güvenebileceğim) götürdüm ve orada şok olduk. Aldığım jantın çemberi matkapla delinmiş tel sayısını arttırmak için. 24 telli olan r510 jant çemberine 32 tellik göbek takmak için jant delinmiş. Jant bandını söktüğümüz zaman aluminyum çapakları döküldü yerlere(delinince ortaya çıkan parçacıklar). Daha sonra jantı ellettirmeden direkt aldığım yere götürdüm ve ne yapabileceğimizi sordum. Jant tellerini değiştirip yeniden öreceklerini söylediler ve öyle de yaptılar. Bugün sürüşe çıktığımda arka janttan tuhaf periyodik sesler geliyordu. Biraz gittiğimde telin birisinin yine aynı şekilde tel başlığından çıkmak üzere olduğunu farkettim. Eve kadar her 5 km de bir elimle sıkarak geldim.

Şimdi sorum şu: Ben işlemli jant alarak hata mı yaptım? Ben alırken böyle bir şey söylenmedi. Götürdüğüm farklı bisikletçi sürekli sorun çıkartacağını söyledi. Yarın tekrar götüreceğim ve akorduna tekrar baktıracağım. İade etmeli miyim jantı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@M.İhsan 24'ü 32'ye çevirince nasıl bir örme yaptılar merak ettim açıkçası. Jantın yandan bir fotosunu atabilir misin?
 
@M.İhsan 24'ü 32'ye çevirince nasıl bir örme yaptılar merak ettim açıkçası. Jantın yandan bir fotosunu atabilir misin?

Ben de okuduğumdan beri onu çözmeye çalışıyorum. Her 3. boşluğa yeni delik açmışlardır da bir deseni merak ediyorum, bir de o göbekle jant arasında nasıl vazgeçilemez bir ilişki olduğunu.
 
Zaten gören çok şaşırıyor. Göbeğe de delik açmışlar, göbeğin bazı delikleri boş vs. Şimdi yeniden ördüler ve 24 tel taktılar. Çemberde boş delikler gözüküyor. Dediğim gibi de sürekli tel ile ilgili problemler. Bisikletin yanına indiğimde çekip atayım.
 
@M.İhsan 24'ü 32'ye çevirince nasıl bir örme yaptılar merak ettim açıkçası. Jantın yandan bir fotosunu atabilir misin?
20211029_115532.jpg20211029_115540.jpg20211029_115550.jpg20211029_115559.jpg
2. Fotoğrafta çembere açılan delikleri göstermek istedim. Yaklaşık 8 tane var deliklerden.
 
276312 dosyayı görüntüle276313 dosyayı görüntüle276314 dosyayı görüntüle276315 dosyayı görüntüle
2. Fotoğrafta çembere açılan delikleri göstermek istedim. Yaklaşık 8 tane var deliklerden.

Bir sistematik yok, sondan ikinci resimde göbeğin sol tarafında bir boş, bir dolu, sonra 6 tane dolu hatta biri çıkık gibi; son resimde göbeğin sağ tarafında 2 boş, 3 boş, bazısı yeni açılan deliklere takılı, bazısı eski deliklere takılı. Bence ne ayar tutar, ne dengesi var. İade etme şansınız varsa hiç beklemeyin.
 
@M.İhsan Hah fotolar gelince belli oldu her şey. Fotoğraflar da güya düzeltilmiş halinden... Bu ülkede kimler bisikletçilik yapıyor görmek bakımından ibretlik bir olay.

RS10'a 24H demiştin ama 20H bir çember. Göbek ise 24H bir göbek. Süper zekalar ruble tarafına 10 tane daha delik açarak, ruble tarafı 22, diğer tarafı 10 delikli saçmasapan bir göbek elde etmişler. Çemberdeki her delik arasına da yeni bir delik açarak 40H bir çember yapmışlar ve bu ikisini birbirine gelişigüzel örmüşler. Sonra güya bunu düzelten bisikletçi ise, zorlama bir şekilde 24H göbeği 20H çembere örmüş. Uzun zamandır bu kadar saçma bir iş görmemiştim.

Sen gel daha fazla ısrar etme. Birbirinden ayır bu sevenleri. Kendine bir tane 24H çember al ve bu göbeğin orjinal deliklerine ördür. Bir tane de 20H göbek al ve bu çembere ördür. Böylece 2 adet jantın olur. Dayanım/akort bakımından bir sorun olmaz uzun süre kullanırsın.
 
@M.İhsan Hah fotolar gelince belli oldu her şey. Fotoğraflar da güya düzeltilmiş halinden... Bu ülkede kimler bisikletçilik yapıyor görmek bakımından ibretlik bir olay.

RS10'a 24H demiştin ama 20H bir çember. Göbek ise 24H bir göbek. Süper zekalar ruble tarafına 10 tane daha delik açarak, ruble tarafı 22, diğer tarafı 10 delikli saçmasapan bir göbek elde etmişler. Çemberdeki her delik arasına da yeni bir delik açarak 40H bir çember yapmışlar ve bu ikisini birbirine gelişigüzel örmüşler. Sonra güya bunu düzelten bisikletçi ise, zorlama bir şekilde 24H göbeği 20H çembere örmüş. Uzun zamandır bu kadar saçma bir iş görmemiştim.

Sen gel daha fazla ısrar etme. Birbirinden ayır bu sevenleri. Kendine bir tane 24H çember al ve bu göbeğin orjinal deliklerine ördür. Bir tane de 20H göbek al ve bu çembere ördür. Böylece 2 adet jantın olur. Dayanım/akort bakımından bir sorun olmaz uzun süre kullanırsın.
Çembere ve göbeğe neden delik açtıklarını sorduğumda jantın daha dayanıklı olmasını sağlamak için tel sayısını çoğalttıklarını söylediler. Tabii ki bilmeyen kişiler inanabilir ama az çok bilgiye sahip olduğum için inanmadım. İçinize sinmezse iade alırız demişlerdi ben en iyisi iade edeyim. Biraz daha ekleyip rs100 gibi bir jant alayım. Yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni bir konu açmadan buraya yaziyim. Mosso legarda 1921 msm v ile uzun tura çıkıyorum kaza sebebi ile arka jant yamuldu çıkma knt jant ile değiştirdim (herhangi bir sorunu yok ) yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. İki kere tel kırdım yaklaşık 6000km yol yapmşıımdır bunun maksimum 2000kmsi turda yüklü gittim diğeri şehir içi. Bu arada jantlar 36d. Jantı ve göbeği değiştirmeyi düşünüyorum. 8'li kasete geçmek istiyorum. Dün bisikletçiye gittim dt swiss harici bir tel takarsan gene aynı sorunları yaşarsın dedi. Dt swiss tel oluncada maliyet çok yükseliyor. Bunun daha az maliyetli bir çözümü varmıdır. Ya da hiç v fren sisteme bu kadar yatırım yapmadan gemileri yakıp diske geçmek daha mı mantıklıdır. Bu arada kilo 88, nerden baksanız 25kg yüküm olucak biraz uzun çıkıcam bir dahaki tura. Yani 115kg diyebilirz.
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni bir konu açmadan buraya yaziyim. Mosso legarda 1921 msm v ile uzun tura çıkıyorum kaza sebebi ile arka jant yamuldu çıkma knt jant ile değiştirdim (herhangi bir sorunu yok ) yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. İki kere tel kırdım yaklaşık 6000km yol yapmşıımdır bunun maksimum 2000kmsi turda yüklü gittim diğeri şehir içi. Bu arada jantlar 36d. Jantı ve göbeği değiştirmeyi düşünüyorum. 8'li kasete geçmek istiyorum. Dün bisikletçiye gittim dt swiss harici bir tel takarsan gene aynı sorunları yaşarsın dedi. Dt swiss tel oluncada maliyet çok yükseliyor. Bunun daha az maliyetli bir çözümü varmıdır. Ya da hiç v fren sisteme bu kadar yatırım yapmadan gemileri yakıp diske geçmek daha mı mantıklıdır. Bu arada kilo 88, nerden baksanız 25kg yüküm olucak biraz uzun çıkıcam bir dahaki tura. Yani 115kg diyebilirz.
forumda zamanında okuduğum mesajlardan hatırladığım disk frenin V frene olan handikapı jant teli kırma olasılığı. Disk fren jant teli için çözüm olmayabilir.
 
@Histogram DT Swiss kazığı yemeye gerek yok. Noname tel de olur. Tekerin zaten 36H, yani en dayanıklısı. Telleri ideal gerginlikte ve düzgün akortlu bir tekere sahip ol yeter.
Katılıyorum. Tellerin tansiyonu düzgün olmazsa sürekli kırılıp duruyor.
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni bir konu açmadan buraya yaziyim. Mosso legarda 1921 msm v ile uzun tura çıkıyorum kaza sebebi ile arka jant yamuldu çıkma knt jant ile değiştirdim (herhangi bir sorunu yok ) yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. İki kere tel kırdım yaklaşık 6000km yol yapmşıımdır bunun maksimum 2000kmsi turda yüklü gittim diğeri şehir içi. Bu arada jantlar 36d. Jantı ve göbeği değiştirmeyi düşünüyorum. 8'li kasete geçmek istiyorum. Dün bisikletçiye gittim dt swiss harici bir tel takarsan gene aynı sorunları yaşarsın dedi. Dt swiss tel oluncada maliyet çok yükseliyor. Bunun daha az maliyetli bir çözümü varmıdır. Ya da hiç v fren sisteme bu kadar yatırım yapmadan gemileri yakıp diske geçmek daha mı mantıklıdır. Bu arada kilo 88, nerden baksanız 25kg yüküm olucak biraz uzun çıkıcam bir dahaki tura. Yani 115kg diyebilirz.

1921 MSM V'nin kadrosu arka disk fren için uyumlu mu? Mossu süspansiyonlu maşayı her fren türü için standart olarak kullandığından diske uyumludur ama kadrodan emin değilim.
Disk frene geçiş için disk fren seti, değişmesi gerekecek fren-vites kolları, göbek ve tellerin değişmesi v.b. masrafa ve işçiliğe girmek yerine o bisikleti satıp XX24 MSM H ya da XX27 MSM H gibi başka bir bisiklet almak çok daha hesaplı ve kolay olabilir.
Teller içinse kendi bisikletimdeki durum ve gözlemim şöyle: Mosso Legarda 1921 MDM V'nin ön jantını mazgala sokup yerine bisikletçinin topladığı janttan memnun kalmayınca, tesadüfen iyi bir zamanlamayla 2021 sonbaharında, zam furyasından önce aklımdaki değişikliğe girişip jantları Mavic A319 ile, göbekleri Shimano Acera ile, rubleyi Acera 8'li 11-34 ile, telleri de uzunluk farkı ve stok olmaması nedeniyle Özceylan'dan aldığım markasız (link) + (link) mm teller ve vonaistanbul'dan aldığım (link) teller alarak kendim ördüm, tel başlarında tellerle birlikte gelenleri değil vonaistanbul'dan aldığım (link) kullandım. Değişikliği yaptığımda kilom 83'tü, şu anda 81. Küçük grubumuzun hamallığını da ben yaptığım için bisiklet genelde yüklü oluyor. Jantlarda ve tellerde bugüne kadar sorun oluşmadı. Diğer arkadaşların yukarıda yazdığı gibi gerginlikler doğru olduğu sürece sorun olacağını sanmıyorum. Bisikletçiler gerginliği üstünkörü dengeleyip kabaca akort yapıp hızla teslim etmeye meyilli olduklarından ya ustasını bulmak ya da özenerek yapmak lazım.
 
forumda zamanında okuduğum mesajlardan hatırladığım disk frenin V frene olan handikapı jant teli kırma olasılığı. Disk fren jant teli için çözüm olmayabilir.

Şöyleki sonradan zaten disk frene geçmek istiyorum. İleriki zamanda v frenle ilgili pek bir şey kalmicak gibi.

@Histogram DT Swiss kazığı yemeye gerek yok. Noname tel de olur. Tekerin zaten 36H, yani en dayanıklısı. Telleri ideal gerginlikte ve düzgün akortlu bir tekere sahip ol yeter.

Şunu merak ediyorum jantlar arasındaki fiyat farkı neden bu kadar fazla ? Mesala knt ile mavic arasında ciddi fark var. Aynı şekildede tel için aynı şey geçerli. Yarın tekrardan akorta baktırmaya gidicem. Gereksiz masraf etmek istemiyorum tur öncesi


1921 MSM V'nin kadrosu arka disk fren için uyumlu mu? Mossu süspansiyonlu maşayı her fren türü için standart olarak kullandığından diske uyumludur ama kadrodan emin değilim.
Disk frene geçiş için disk fren seti, değişmesi gerekecek fren-vites kolları, göbek ve tellerin değişmesi v.b. masrafa ve işçiliğe girmek yerine o bisikleti satıp XX24 MSM H ya da XX27 MSM H gibi başka bir bisiklet almak çok daha hesaplı ve kolay olabilir.
Teller içinse kendi bisikletimdeki durum ve gözlemim şöyle: Mosso Legarda 1921 MDM V'nin ön jantını mazgala sokup yerine bisikletçinin topladığı janttan memnun kalmayınca, tesadüfen iyi bir zamanlamayla 2021 sonbaharında, zam furyasından önce aklımdaki değişikliğe girişip jantları Mavic A319 ile, göbekleri Shimano Acera ile, rubleyi Acera 8'li 11-34 ile, telleri de uzunluk farkı ve stok olmaması nedeniyle Özceylan'dan aldığım markasız (link) + (link) mm teller ve vonaistanbul'dan aldığım (link) teller alarak kendim ördüm, tel başlarında tellerle birlikte gelenleri değil vonaistanbul'dan aldığım (link) kullandım. Değişikliği yaptığımda kilom 83'tü, şu anda 81. Küçük grubumuzun hamallığını da ben yaptığım için bisiklet genelde yüklü oluyor. Jantlarda ve tellerde bugüne kadar sorun oluşmadı. Diğer arkadaşların yukarıda yazdığı gibi gerginlikler doğru olduğu sürece sorun olacağını sanmıyorum. Bisikletçiler gerginliği üstünkörü dengeleyip kabaca akort yapıp hızla teslim etmeye meyilli olduklarından ya ustasını bulmak ya da özenerek yapmak lazım.

Yok maalesef uyumlu değil. süspansiyonda diske uyum değil. Rotoru takacak bağlantıları koymamışlar. Disk frene geçmek istememin sebebi v frenin artık yavaş yavaş bitmesi. Bu yüzdende çok fazla yatırım yapmak istemiyorum. Düzgün bir tur bisikleti 15binlerden başlıyor. Carraro CRT- World çok beğendim ama fiyatlar uçmuş gitmiş. Zam furyası fena vurmuş gerçekten. Bende eğer yükseltirsem aynı sizin aldıklarınızı alıcam. Aynı seti kurmuşuz nerdeyse :D Ama işte yüklü gitmek insanı biraz endişelendiriyor. İlk postumdada yazdım nerden baksanız 115kg olucak tüm ağırlık. Yani bilmiyorum nasıl bir çözüm bulucam. Muhtemel şimdilik tüm telleri uygun fiyatlı yeni tellerle değiştiricem
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Şunu merak ediyorum jantlar arasındaki fiyat farkı neden bu kadar fazla ? Mesala knt ile mavic arasında ciddi fark var. Aynı şekildede tel için aynı şey geçerli. Yarın tekrardan akorta baktırmaya gidicem. Gereksiz masraf etmek istemiyorum tur öncesi
Cevabı basit: Marka imajı kazığı. Kullandıkları materyal ve üretim tekniklerinde fark oluyor tabi ki. Ama hiç bir zaman o fiyat farkını çıkaracak bir kalite farkı olmuyor üründe.
 
  • Beğen
Tepkiler: Histogram
...Şunu merak ediyorum jantlar arasındaki fiyat farkı neden bu kadar fazla ? Mesala knt ile mavic arasında ciddi fark var. ...

Marka imajının fiyata katkısı mutlaka var ama başka farklar da var. Örneğin ucuz jantlarda eyelet yok, tel başını doğrudan jant tutuyor. Single eyelet jantlarda tel başını tutan yüzük var. Double eyelet jantlarda ise tel gerginliği jantın iki katmanına dağıtılıyor, bu sayede daha gergin, daha sağlam bir jant örülebiliyor. Bir de jantı örerken tel başının jant katları arasına düşmesini önlemek gibi küçük bir faydası daha var. Mavic A119 yerine A319 tercih etmemin sebebi bunlardı. A719'da ise daha iyi bir jant birleşim yöntemi var ama fiyatı A319'un iki katına yakın olunca o kadar yukarı çıkmak istemedim.
Bunun dışında hafiflik, sağlamlık, lastik uyumluluğu gibi başka farklar da var. Örneğin Mosso'nun jantı yamulduğunda bisikletçinin taktığı Vona İstanbul jant hiç tartmaya gerek kalmadan belirgin şekilde Mosso ile gelen Starrims J19SZ'den ağırdı.

Touring-Rim-Cross-Sections.jpg

Soldan sağa doğru tek katmanlı, single eyelet tek katmanlı, çift katmanlı, single eyelet çift katmanlı, double eyelet çift katmanlı.
 
@Spartiat Bu tip farkları biliyorum, ben marka imajından bahsettim. Yüksüklü jant sadece büyük markaların yapabildiği bir şey değil. Bilinmeyen markaların da yüksüklü jantları var ve bir Mavic fiyat olarak bunların 3 katı oluyor. Ayrıca, eğer kaba zeminlerde gezilmiyorsa, 36 delik jant yüksüksüz de olabilir. 36 da tel çok olduğu için çok germeye gerek olmuyor. 4 yıldır kullandığım tek kat alü takım deliklerinden yırtılmadı şimdiye kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Histogram
@Spartiat Bu tip farkları biliyorum, ben marka imajından bahsettim. Yüksüklü jant sadece büyük markaların yapabildiği bir şey değil. Bilinmeyen markaların da yüksüklü jantları var ve bir Mavic fiyat olarak bunların 3 katı oluyor. Ayrıca, eğer kaba zeminlerde gezilmiyorsa, 36 delik jant yüksüksüz de olabilir. 36 da tel çok olduğu için çok germeye gerek olmuyor. 4 yıldır kullandığım tek kat alü takım deliklerinden yırtılmadı şimdiye kadar.

Ben de Histogram'ın sorusuna cevaben marka imajının etkisinin doğru olduğunu belirtip diğer farklardan da bahsettim. Yüksüklü jantı sadece büyük markaların yaptığını yazmadım, markadan bağımsız olarak "ucuz jantların" genelde yüksüksüz olduğunu, model/fiyat yükseldikçe yüksük tipinin, çember birleşiminin v.b. değiştiğinden bahsettim. "Ünlü markalılar şöyle, ötekiler böyle" şeklinde bir karşılaştırma yapmadım.

4 bisiklette
- 36 delik, 3 cross, yüksüksüz, tek katlı, muhtemelen sadece mahalle bisikletçilerinde bulunabilecek, teneke gibi dandik bir jant
- 36 delik, 3 cross, yüksüksüz, tek katlı, alüminyum, B'tWin Original 520'nin orijinal jantları
- 36 delik, 3 cross, çift yüksüklü, yukarıda bahsettiğim jantlar
- önde 18 delik, radial; arkada 20 delik, sağı 2 cross, solu radyal Most Lynx Assymetric jantlar
kullanıyorum.

Bunların hiçbirinde tel kırılma, delikten yırtılma, birleşimden açılma gibi herhangi bir sorun olmadı şimdiye kadar. Bu hiçbirini denk yapmaz ama ilkindeki jantı üçüncüde kullanırsak da ihtiyacı karşılamaz. Kullanım amacına ve öngörülen bütçeye göre seçimler yapıp bisikletlerimize uyguluyoruz. Yukarıdaki 115 kg yükle uzun tura çıkacak arkadaşa çift yüksüklü bir jantın faydaları gibi marka imajı dışındaki farklardan bahsetmek yanlış olmamıştır diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Geri