selim82
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Nisan 2017
- Mesaj
- 1.111
- Tepki
- 2.328
- Yaş
- 43
- Şehir
- bursa
- İsim
- selim
Tel alırken ölçüye dikkat ettin mi ? Göbek ve çember mesafesi değişmiş olabilir .
Yol bisikletim için 24 delikli jantıma uygun rulmanlı bir hub bulamadım, yalnızca 28 delik front hub mevcut. Bu janta uygun şekilde örme işlemi yapılabilir mi nasıl bir yol izlemeliyim ?
Sanırım hatırladığınız kişi benimFarklı delik sayılı jant-göbek macerasına giren bir arkadaşımız olmuştu forumda ama sağlıklı bir sonuç elde etmek mümkün değil.
Bisiklet jant frenliyse:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
kesinlikle bu tarz yöntemlerden uzak durun.asistan arka göbek kullanıyorum sorunsuz ancak ön göbekleri gerçekten kötü 5-6 adet göbeğin hepside rulmanları problemliydi, rulmansız ve ikinci el göbekleri direkt pas geçiyorum. Novatec mantıklı ancak 24 delik olanı maalesef stok dışı. 32 delik olarak bir göbek buldum okuduğum kadarıyla 32 delik göbek 24 jant çemberiyle uyumlu şekilde örülebiliyormuş o yolu tercih edeceğim gibi duruyor...
uzak durdum teşekkürler.kesinlikle bu tarz yöntemlerden uzak durun.
Emrin olur kaptan.kesinlikle bu tarz yöntemlerden uzak durun.
Jant telleri stresi eşit olmalı. İlk defa örecekseniz zor olur. Hatta iyi örebilen birisi bile tam tutturamıyor. Bazı bisikletçiler makinayla örüyor. İyi bir bisikletçiye makinayla ördürebilirsiniz. Makinayla örme bile fabrikasyon gibi olmuyor bence. İnce işçilik lazım. Kırılma nedeni çok;Merhaba
Benzer bir sorunla karşı karşıya olduğum için buradan yazayım dedim. Forumda yeniyim. Otomobil tamiri yapabilirim ama bisiklet mekaniğinde de yeniyim. Rks Mj1 e-bike bir bisikletimiz var. Motorun olduğu arka tekerde 28" jant ve 270mm 36 adet 3mm jant telimiz mevcut. Son 3 aydır arka jant tellerinin kırılma sorunuyla uğraşıyorum. Her tamirciden ayrı bir fikir çıktığı ve de her uygulanan işlemin şu ana kadar çözüm olamaması dolayısıyla, son bir aydır y*tube videoları izleye izleye artık işi kendi elime almaya karar verdim. Mekanik olan her türlü tamire yatkınlığım ve malzemem var, orada sıkıntım yok. Geçen hafta el alışkanlığı kazanmak için 36 telin tamamını(6 tanesi zaten göbekten kırık) söküp, geri taktım ve akord ayarı yaptım. Ama söktüğümde gördüm ki, artık jant çemberi de eğilmiş maalesef. Bugün 2 tanesi daha kırılınca Mavic A317 jant çemberi sipariş verdim. Devamında ne yapmam lazım ki; jant tellerinin minimum düzeyde kırılmasını sağlayabileyim?
Merhaba. Arka jant ile alakalı sıkıntınızın benzerini ben de yaşıyorum. Genel olarak tel kırılması tellerin çok gevşek veya çok gergin olduğu durumlarda görülüyor. Çok gevşek bir telin yanındaki diğer tel tüm yükü üstlenip tek başına dayanamayıp kırılıveriyor. Bu yüzden jant akordu yaparken gerginlikleri eşitlemeniz önemli. Bunun için uygun gerilim ölçen aletler var. Veya biraz zaman ve pratikle tını yöntemiyle de gerginlikleri birbirine yaklaştırabilirsiniz.@Helvetica Cevabınız için teşekkür ederim.
* Çember eğik zaten, onu geçen hafta söktüğümde gördüm. Akort ile biraz düzelttim ama işe yaramayacağından emindim. Geçen haftadan beri çember araştırıyordum. Mavic A317 f/p açısından en mantıklısı gibi geldi, dün onun sipariş verdim.
* Çatlak... Malzemem var ama çatlağı "şimdilik" anlayacak kadar tecrübem yok.
* Yeni jant çemberi ve telleriyle stresi düzenlemeyi umuyorum.
* Tüm değişen tel uzunlukları ilk fabrikasyon tellerin uzunluğu. Üzerinde gelen ve değişen ilk takım da 270mm idi yani. Göbekteki motor çapından dolayı normalinden kısa, doğal olarak.
İstisnaları tenzih ederim ama Adana'da iyi bir bisikletçi olduğunu artık düşünmüyorum. En iyisi diye bilinen ve tavsiye edilen bile, y.tube videolarında gördüklerimle değerlendirecek olursam, çırak-kalfa seviyesinde. Fikir ve mantık üzere çalışmaktan öte, yarım yamalak malzemeyle 30 yıl önceki bildiği düzende çalışmayı becerebiliyorlar maalesef. Tamir işlerimden dolayı, bendeki malzemeler bile adamların elindekinden fazla ve daha teknolojik. Bir de bu bisiklet hem belirli bir marka hem de elektrikli olunca, çok kimse yanaşmıyor tamirine.
Benim aklıma aslında başta şeyler geliyor. Bu bisikletin tekerleri bir mtb bisiklete göre hem yanak hem taban olarak çok ince ve lastik yüksek sertlikte(70psi) çalışıyor. Şehir bisikleti olduğundan, önde ve arkada amortisör-yay yok. Ancak motor-akü-sürücü, neredeyse tüm yük arkada. Bozuk ve parke taşlı yollar da işin cabası. Arka tekeri mtbye çevirmek, tellere binen basıncı sönümlemek için bir yarar sağlar mı acaba? Bunun için ilk etapta amortisörlü sele borusu geldi aklıma, hem sürüş konforu hem de basınçta belki işe yarar diye yurtdışından sipariş de verdim hatta ama, çıkış gümrüğüne takıldı, gelmedi.
1 - Makinayla örme diye bişey yok. Makinayla akort yapma var, o da bisikletçilerde yok, sadece fabrikalarda var. Ticaret hacimleri o makineyi almayı kaldırmaz. Alsa dükkan sahibinin ömrünün sonuna doğru belki amorti eder parasını.Jant telleri stresi eşit olmalı. İlk defa örecekseniz zor olur. Hatta iyi örebilen birisi bile tam tutturamıyor. Bazı bisikletçiler makinayla örüyor. İyi bir bisikletçiye makinayla ördürebilirsiniz. Makinayla örme bile fabrikasyon gibi olmuyor bence. İnce işçilik lazım. Kırılma nedeni çok;
3mm fark biraz fazla gibi bu arada. Tel başları üstten çok çıkabilir. Üstten traşlanması gerekir yoksa lastiği patlatır içten. Bu arada jant telindeki yiv kısmı bitip telin daha da janta doğru çıkması için zorlanmasının da sağlıklı bir durum olmadığını okumuştum. Bu kadarının aşırı detay olduğunu söyleyen kişiler olacaktır elbet 😄 @Can Çelikİlginiz için teşekkür ederim.
@-Deniz- Örme ve akort konusundaki birçok bilgiyi Gültekin Bey'in videolarından öğrendim zaten. Fabrikasyon jant çemberinde bütün delikler ortada, düz sıralı. Mavic iç dış şekilde. Motorlu göbeği ölçüp 3 cross desenine göre hesapladım. Ruble tarafı 272, diğer taraf 273 çıktı. Sonuçta 275'lik tel kullanacağım yani. Elimde 270'lik 30 tane 3mm, 275'lik 30 tane 2mm tel var. Ama bunları kenara koyup, sıfırdan 275'lik takımla yapmayı planlıyorum. Tını yöntemi haricinde bir de kumpas ile merkez uzaklıklarını eşitlemeyi düşünüyorum.
@Can Çelik Mavic A317 çember haricinde, ilerleyen aylarda yedek olarak bir de 26" XM719 36H Disc çember ve 2.10'luk bir dış lastik almayı düşünüyorum. O zamana kadar, bakalım A317 nasıl bir performans sergileyecek... Ama öncesinde amortisörlü seleyi mutlaka almam gerekli. Çünkü bisiklet, bisiklet değil tam bir böbrek taşı dökme cihazı. Eski bisanlar bile, kadillak konforunda bunun yanında.![]()