Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant telinin bıktırması

Trimax 35 jantın teli ne zaman ayağa kalksam çıt diye gidiyordu. Bursa da Dr bisiklete gittim. Uygun teli alıp torkla sıktılar. Benden 10 kg abim biniyor 4 aydır çıt demedi. Tel başlarını eşit tork ile sıkılması lazım. Birde değişen telin boyu orjinali ile tam olmalı
 
Scudo
internette elektronik kumpas satılıyor. Bunlardan bir tane al. Sonra jant telinin boyundan 5 cm kısa düz ve esnemeyen metal ince bir cubuk bul. Bu çubuğu jant telinin göbeğe geçtiği noktaya koyarak tele yasla. Sonra Dış çember ile cubuğun arasındaki mesafeyi her tel için ölç. Bu mesafe 0,3 mm farklı olabilir. Muhtemelen jantında dikey atıklıkta var. bu atıklığıda gidermiş olursun böylece. Ben akortu böyle yapıyorum..
 
Daha önce çember değişimi yapılan jantımda arka tekerde tel kırma sıkıntısı yaşamıştım, akor sıkıntısı yoktu ama çember değişimi sırasında çemberin yönü ters örülürmüş olabileceğinden tel kırdığını öğrenmiştim.
 
Yol bisikletim için 24 delikli jantıma uygun rulmanlı bir hub bulamadım, yalnızca 28 delik front hub mevcut. Bu janta uygun şekilde örme işlemi yapılabilir mi nasıl bir yol izlemeliyim ?
 
Yol bisikletim için 24 delikli jantıma uygun rulmanlı bir hub bulamadım, yalnızca 28 delik front hub mevcut. Bu janta uygun şekilde örme işlemi yapılabilir mi nasıl bir yol izlemeliyim ?

Farklı delik sayılı jant-göbek macerasına giren bir arkadaşımız olmuştu forumda ama sağlıklı bir sonuç elde etmek mümkün değil.

Bisiklet jant frenliyse:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: sunstorms
asistan arka göbek kullanıyorum sorunsuz ancak ön göbekleri gerçekten kötü 5-6 adet göbeğin hepside rulmanları problemliydi, rulmansız ve ikinci el göbekleri direkt pas geçiyorum. Novatec mantıklı ancak 24 delik olanı maalesef stok dışı. 32 delik olarak bir göbek buldum okuduğum kadarıyla 32 delik göbek 24 jant çemberiyle uyumlu şekilde örülebiliyormuş o yolu tercih edeceğim gibi duruyor...
 
Farklı delik sayılı jant-göbek macerasına giren bir arkadaşımız olmuştu forumda ama sağlıklı bir sonuç elde etmek mümkün değil.

Bisiklet jant frenliyse:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Sanırım hatırladığınız kişi benim :D 24 delikli harika bir huba sahiptim(delik sayısını tam hatırlamıyorum ama göbek ve çember birbirinden farklıydı). 20 delikli çembere uydurmak için çemberi delik deşik etmişler. 2 sene oldu tam da hatırlayamıyorum ama sürekli jant teli kırıyordu. Beni 6 ay süründürdükten sonra çemberle göbeği ayırdım ve göbeği satmıştım. Çember de şuanda duvarımı süslüyor. O günün şartlarında 800 tl'ye 24 delik çember alıp da ördüreceğime 500 tl gibi bir fiyata sıfıra yakın shimano arka jant almıştım ve hala onu kullanıyorum. Eğer çember alıp ördürseydim düzenli çalışmama ihtimali vardı.

Sonuca geleyim böyle bir maceraya sakın girişmeyin. Bu jant işi çok hassas bir iş dolayısıyla bu tarz uyumsuzluklar mutlaka bir gün sizi yolda bırakacaktır. 24 deliğe 24 delik olmalı, başka kurtarır yanı yok. Hatta tehlikenin boyutunu yaşadığım bir örnekle aktarayım. 70 km/sa hıza ulaştığım uzun bir inişin sonunda arka jantımdan tuhaf sürtme sesi geliyordu. Hemen durdum baktım ve o da ne! Jant teli pirinç başından ayrılmış. Kırılmamış, çıkmış. Sonra eve kadar durup durup tel başını sıkarak gelebilmiştim. Yani yapmayın, yaptırtmayın.

Jant telinin bıktırması Bakın burada yaşadıklarım var. Beni mental olarak ne kadar yorduğunu anımsadım. Kötü günlerdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
asistan arka göbek kullanıyorum sorunsuz ancak ön göbekleri gerçekten kötü 5-6 adet göbeğin hepside rulmanları problemliydi, rulmansız ve ikinci el göbekleri direkt pas geçiyorum. Novatec mantıklı ancak 24 delik olanı maalesef stok dışı. 32 delik olarak bir göbek buldum okuduğum kadarıyla 32 delik göbek 24 jant çemberiyle uyumlu şekilde örülebiliyormuş o yolu tercih edeceğim gibi duruyor...
kesinlikle bu tarz yöntemlerden uzak durun.
 
  • Beğen
Tepkiler: sunstorms
Uzak durmana gerek yok. Sayılar uygunsa, bir sistematik içinde yapılırsa oluyor. 32-24 matematiksel olarak uyumlu. (28-24, veya 36-32'de olmaz mesela). Şöyle ki, göbeğin bir tarafındaki delikler "3 dolu - 1 boş" tan oluşacak şekinde 4 e bölünür, ve ideal tel boylarını yakalamak için uğraşılırsa, örülür. Ama aynı tarafta bile farklı tel boyları gerekecektir bunun için. Zamanı bol, elinde çeşitli tel boyları bulunan bir kişinin evde zaman değerlendirme aktivitesi olacak bişey.

kesinlikle bu tarz yöntemlerden uzak durun.
Emrin olur kaptan.
 
Bu akort olayları sıfır jantta dahi can sıkıcı olabiliyor. Bendeki gibi bir yada iki jant teli tamamen farklı gerginlikte ise ayıkla pirincin taşını. Bu gidişle akort anahtarı alıp kendim girişeceğim de daha beter bozarım diye beklemede kalıyorum...
 
Geri