Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jantın ağırlığı ve akıcılığı ne kadar önemli?

@Serkan Mıstınoğlu düzgün kaliteli iç lastik den bahsetmişsiniz yazı da.. Önereceğiniz hangi markalar var ?
Kısmet ederse, zondalar bu hafta geliyor ve uygun iyi bir iç lastik kullanarak farkı tamamen yaşamak istiyorum.
Tavsiye ederseniz eğer onları da sipariş geçip, beraber takmak istiyorum.
 
Scudo
Hava, rüzgar, aerodinami. Bunun üzerine yoğunlaşın. Diğerleri devede kulak. Pahalı testlere girmeme gerek kalmadı. Belediye otobüsünün arkasına girmem yetti. Düz yolda görmediğim hızları gördüm. Vakum etkisinide gözardı edecek olursak şayet. Bu arada sertaç ın yazısını görmek güzel. Nede olsa büyük bir aileyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@hlil
Maşallah gözünden hiçbir şey kaçmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
@Volks dandik ic lastige ornek olarak decarthlonun btwin marka ic lastiklerini verebilirim. Yani ucuzlari dandik oluyor. Yurt disindan continental, michelin gibi markalarin ic lastikleri siparis edilebilir
 
@Candan Biberci
bisiklet şu türden bir bisiklet miydi?

http://www.gazellebikes.com/~/media/Images/nl/Fietsen/00-Online%20assortiment/OrangeC7Plus_D.ashx
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Angel Hayır canello tarzı market bisikletiydi:)O resimdeki bir Hollandalı:)100tl ye çamurluğunu vermezler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Volks
@Candan Biberci
biliyorum hocam o bisiklet baya pahalı ama çok gösterişli olmadığından market bisikletlerine benziyor biraz. peki sormadınız mı amcaya neden bu kadar akıcı bu bisiklet diye?
 
Ağır tekerlek ile hızlanmak inanın hafif teker ile hızlanmaktan net bir biçimde daha kolay.Şuan ön tekerim 2,9KG (jant iç-dış lastik ve rotor), arka desek 3,5KG vardır ne yalan söyleyeyim :)
Hafif jant setleri ile değiştirdiğimde aynı lastik kullanılmasına karşın net bir biçimde daha kolay ivmelendiğini gördüm.
Motorsiklette de vardır bu konu, hafif jant kullanılır yarış motorlarında, maksat ivmelenmeyi kolaylaştırmak.

Ağır jant hızlandıktan sonra hafif janta göre daha geç yavaşlar tabi eğim yüksek olmadığı sürece :) Hafif jant iyidir iyi, zaten hafif olan yol bisikletini 200gram hafifletirseniz çok bir fark olmaz tabi.
Ancak benim gibi ön tekeri 3KG olan MTB'yi 1KG'ye düşürürseniz çok ama çok net fark yaratır, önlü arkalı 4KG yük uçar zaten direkt olarak. Bu yükün tekerleklerden kalkması bile çok net ivme kazandırır insana.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Volks ikinizin ağırlığı mutlaka farklıdır. Aynı yokusu iki bisikletle de inseydiniz subjektif bir sonuç çıkardı bence.
 
Hadi bir hort yapalım.
arkadaşlar bu matematik gerçek hayatta ne işimize yarayacak yaaa şeklinde yorumlar okudum. Jant ağırlığı özetinde konuşuyorum.
F=m.a yani hafif jant daha az kuvvetle ivmelenir. Bu ne demek düz yolda ikimizde aynı bisikletle aynı aero pozisyonda yanyana gidiyoruz. Sen de 2 kg jant var bende1 kg bir fark görmezsiniz. İvme yoksa fark yok yani. Ama durduk ve aynı anda kalktık aralardaki her sprintte güç uyguladık ufak ufakinişlerin çıkışlarında her yüklendiğinizde hafif jant ağır olanı yer (aynı rijitlikte oldukça)
Tabiki otobüs arkasından giderken jantın etkisi değerlendirilmez o sizin gücünüz değil çünkü otobüsün arkasında oluşan hava boşluğunun uyguladığı vakum.
 
Geri