Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jantlariniz İlk gÜnkİ gİbİ orjİnal olup parlayacak ;) zimpara İle...

yunuspasa

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2012
Mesaj
87
Tepki
8
Şehir
İzmit
Selamun Aleykum forumdostlarım..Bugün bisikletimde bi keşif buldum ve bunu sizlerlede paylaşmak istedim: )

Benim bisikletimın teker jantları epeydir eskimişti paslanmıştı heleki jant kenarındakı papucların fren yaptıgı kısımlar berbat diyeyim sizlere.Bisikletin ön arka tekelleri söktüm.1 Adet kalın zımpara aldım.Önce jant kenarlarındaki parlak kısımları elime bir güzel zımparaladım parlayıncaya kadar.Teker kenar kısmında jantları görmelisiniz..Bildiğin auidinin çelik jantları oldu: )) Neyse eğer bu böyle parlıyorsa jant telleri neden parlamasın dedim ve zımparacığımla parca parca kopararak jantlarını bir ileri bir geri bir ileri bir geri zımparaladım.Zımparaladıkça parlıyordu çünki,o parladıkça ben dahada zımparalıyordum .Ve tekerin zım zım işlemi bitti .Şöyle bir bıraktım duvarın yanına Ouffff demezmiyim:cool:

Eski tekerle kıyasladığımda bildiğiniz sıfır jant sistemi gibi durdu.Sizlerde denemelisiniz jantlarınızdan memnun değilseniz.Kolay gelsin dostlar: )
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisikletli Gezgin
Scudo
İyi güzel yapmışsınız ama zımparalanan jantınız ve teller bir süre sonra eski haline dönmekle kalmayacak sonra da oksitlenerek paslanmaya başlayacaktır tahminimce.Çok ince zımpara veya kimyasal sıvılarla bu işlemi daha az kayıpla yapabilmeniz mümkün sanki
 
Ama benim jantlar epey gitmişti yani :) Dediğim gibi memnun değilseniz suankı jantlarınızdan yapın işinizi görcektir diye düşünüyorum.
 
@yunuspasa

Yunus bey bir öneride bulunmuşsunuz ama yaptığınız öneri bisikletin jantına zararlı bir durumdur.Üretici firma jantın fren yüzeyini belirli bir kalınlıkta yapar ve jantın genel bilgilerine dayanabileceği maksimum basınç değerini yazar.Hatta pek çok üst sınıf jantta bu yüzeyde ufak delikler vardır amacı jantın ömrünü belirtmektir.(bu delikler yok olduğu zaman jantın güvenilirliği kalmaz bu noktadan sonra firma kendi verilerini ve garantisini kabul etmez firma için kullanım ömrü bitmiştir) siz bu zımparalama işlemi ile belki görsel olarak iyi bir iş çıkartmışsınız ama teknik olarak janta zarar vermişsiniz.Ayrıca böyle bir işlem için kalın zımpara kesinlikle kullanılmaz ince su zımparası ile bir nebze kabul edilebilirliği olsa da kalın zımpara ile oluşacak zararlar kesinlikle görsellikten kazandıklarınızdan çok daha fazladır.
 
Jantınız alüminyum olduğun'ndan paslanmayabilir ama eski durumunu zamanla alacaktır tekrar. Fren papuçlarının bastığı bölgeyi Ferhat köse'nin de dediği gibi zımparalamanız bölgedeki kalınlığı azaltır azalan kalınlık uzun frenlemelerde aşırı sıcaklık oluşumuna ayrıca bu sıcaklıktan lastik patlatmaya kadar devam edebilir. jant tellerini de eliniz değmişken temizlemişsiniz iyi hoş. Bu tellerin çapları bisikletin ve sizin agırlığınızı yol durumundaki darbelere dayanacak şekilde yapılır tellerdeki zımparalama işlemi de ilerlerleyen zamanlarda akord tutmama tutsa da hi bir kaç sürüşte yeniden bozulma sorunu yaratır. onu da geçelim sert geçtiğiniz bir çukurda jant telleri kırılabilir kazaya sebebiyet da hi verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunuspasa
@ferhat köse



Evet bu konuda söyledikleriniz banada mantıklı geldi..Kalın zımpara derin eritiyor ama su zımparası ile yaptım zaten bir cogunu bende onu fark edince,ince olması gerektiğini anladım ve öyle yaptım %70ini.Benim jant sistemindede delikler var dediğiniz gibi ,yeni fark ettim bende.Ama bisikletım 10 senelık oldugu ıcın görünüş itibariylede eskimişti bu haliyle her yönden iyi oldugunu dusunuyorum .dediğiniz gibi Kalın zımpara değilde ince zımpara ile cok aşırı zımparalamadan bu işlem yapılabilir.Bisikletı yenı olan arkadaşlar varsa şayet olurda eskidiyse pas tuttu ise jantlarınız biraz dikkatlı yapmalısınız ,benimki eskide es gectim biraz siz dikkat edin.tesekkurler kardesım yorumun ıcın.
 
@Koray06


Haklısınız.Biraz düşünmeyerek görünüşü görünce aldandım sanırım: ) Ama aşırıda zımparalamadım yani iş görcek sekılde..
 
Aman dostum zımparayı sakın vurma taşıma, aktarma gruplarına. Jantı, üstünde yürüdüğün tahta köprü gibi düşün. İnceldikçe çökme ihtimali artacak, bu da böyle. Bugün yarın yüksek kaldırımdan hoplarsın ve bir bakmışsın jant dağılmış.... Eskiden benim çelik jant bisikletim vardı ve süper parlardı, temizle temizle dur, bıkmazsın. Aluminyum janta geçince göz zevki azaldı tabi ama jantı yağdan uzak tuttukça pek de bir sıkıntı olmuyor doğrusu.
 
Geri