Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Jordanred Bisiklet Forması

Birinci soruya cevap verebilirm. 2022 yılında yapılan değişiklikler ile tüketici lehine uygulamalar daraltılmış. Mesafeli satış yönetmeliği hükümlerine göre; Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü, satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgi ile malın bu taşıyıcıyla iadesi halinde teslim masrafını geçmemek üzere iade masraf tutarına ve hangi tarafça karşılanacağına, öngörülenin dışında bir taşıyıcıyla iadesi halinde ise iade masrafını tüketicinin karşılayacağına ilişkin bilgiler mesafeli satış sözleşmesinde yer almalı.

Jordenred sitesinde yer alan sözleşmeye göre, madde 8/2, cayma hakkı; "Alıcı iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcının anlaşmalı kargo şirketi ile Satıcıya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcıya aittir. Alıcının iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcının anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo bedeli ve Malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir."

Sizin alışveriş aşamasında onayladığınız sözleşme de bu şekilde mi ona bakın, aynı hükümler varsa firmanın söylediği anlaşmalı şirket ile gönderirseniz satıcı sorumlu ücretten siz değil. Alıcı ifadesi tüketiciye atıf gibi olmuş ama yanlış kullanım. Yİne de masraf yapmak zorunda kalırsanız tüketici hakem heyeti vasıtasıyla zararınızı tazmin edebilirsiniz. Üşenmeyin. E devletten başvuru mümkün.

Siparişi oluşturduğumda onayladığım Mesafeli Satış Sözleşmesi şunu söylüyor:

MADDE 5- CAYMA HAKKI

ALICI, sözleşme konusu ürürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya faks, email veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri çercevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.


Bu durumda son cümleden anladığım üzere ürünü geri gönderirken de kargo ücretini firma karşılıyor olmalı. Yanlış anlamıyorum herhalde.
 
Scudo
Birinci soruya cevap verebilirm. 2022 yılında yapılan değişiklikler ile tüketici lehine uygulamalar daraltılmış. Mesafeli satış yönetmeliği hükümlerine göre; Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü, satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgi ile malın bu taşıyıcıyla iadesi halinde teslim masrafını geçmemek üzere iade masraf tutarına ve hangi tarafça karşılanacağına, öngörülenin dışında bir taşıyıcıyla iadesi halinde ise iade masrafını tüketicinin karşılayacağına ilişkin bilgiler mesafeli satış sözleşmesinde yer almalı.

Jordenred sitesinde yer alan sözleşmeye göre, madde 8/2, cayma hakkı; "Alıcı iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcının anlaşmalı kargo şirketi ile Satıcıya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcıya aittir. Alıcının iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcının anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo bedeli ve Malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir."

Sizin alışveriş aşamasında onayladığınız sözleşme de bu şekilde mi ona bakın, aynı hükümler varsa firmanın söylediği anlaşmalı şirket ile gönderirseniz satıcı sorumlu ücretten siz değil. Alıcı ifadesi tüketiciye atıf gibi olmuş ama yanlış kullanım. Yİne de masraf yapmak zorunda kalırsanız tüketici hakem heyeti vasıtasıyla zararınızı tazmin edebilirsiniz. Üşenmeyin. E devletten başvuru mümkün.

Belirttiğiniz değişiklik kanunlaşmadı. Bu firma bana bunu öne sürdü fakat ilgili kanun maddesini gözlerine sokunca kargo ücreti ödemeden beğenmediğim ürünü geri gönderdim.
 
Geçtiğimiz gün bu firmadan 2 tane M beden forma aldım ancak felaket derecede küçük geldi ve daha büyük bedeni ile değiştirmeyi düşünüyorum. 2 sorum var:

1- Websitelerinde iade/değişim taleplerinde kargo ücretini alıcının karşılayacağı yazıyor. Talep oluşturup durumumu açıkladığımda yine bu "alıcı" lafını geçirdiler. Alıcıdan kasıt nedir? Tüketici, yani ben miyim? Yoksa kargoyu gönderdiğimiz kişi/kurum, yani kendileri midir? Benim bildiğim ikincisi fakat sanırım bu durumu özellikle belirttiklerine göre iade veya değişimlerde kargo ücretini tüketiciye ödettiriyorlar. Mesele ödettirmelerinden ziyade web sitelerinde "alıcı" gibi tuhaf bir ifade yazması. Her iki tarafa da çekilebiliyor. Kısacası bu web sitesinden alışveriş yapıp da herhangi bir sebepten dolayı geri gönderenler kargo ücretini kendileri mi ödediler?

2- Bu sorum yapmak istediğim değişim ile ilgili. 1.76 boyunda, 67 kiloyum. Göğüs ölçüm 101 cm civarında ama belim yalnızca 78 cm. Durum böyle olunca göğüs kısmı XL, bel kısmı M gibi oluyor. Ben de zaten buna güvenerek M almıştım ki feci küçük geldi. Halbuki web sitesinde ürünü giydirdikleri manken 1.88'lik bir adamdı ve XL giyiyordu. Bu bağlamda bana M olur gibi gelmişti. Her neyse. Sizce M'yi verip bir anda 2 büyük beden ile değişim istemek mi daha uygun yoksa L ile mi değiştirmeliyim. Ürünün özellikle kol kısımlarının olağanüstü dar olduğunu belirteyim. Ben biraz daha bir anda 2 beden üste çıkma taraftarı gibiyim.

Aldığım ürünlerin linkleri:

jordanred.com/magaza/bisiklet/bisiklet-formasi/kisa-kol/aero/aztec-bisiklet-formasi
jordanred.com/firsat-urunleri/bisiklet/bisiklet-formasi/kisa-kol/racing-fit/assault-bisiklet-formasi

Nihayetinde bana "Ürünleri istediğiniz kargo ile bize gönderebilirsiniz." dedikleri için 1.5 saat kadar önce karşı ödemeli olarak Aras kargo ile geri yolladım. Ama bu sırada bana mail yoluyla Yurtiçi kargo ile göndermem gerektiği söylenmiş. Ben Aras ile yollamış oldum ve karşı tarafa 126 TL ücreti olacağını söylendi. Bakalım bu kaotik durumdan nasıl çıkıcam. Alışveriş yaptığıma da çok pişman oldum. Böyle saçma bir sürecin içinde kalacağımı bilsem kesinlikle hiç bulaşmazdım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Bundan bir kaç sene önce özel olarak 2 set yaptrmıştım L beden. Gelen setlerden bir tanesinin kalıbı S beden gibiydi. Durumu kendilerine ilettiğimde 1 hafta içinde yenisini yollamışlardı, ufak olanıda iade istememişlerdi. Şuan ki satış politikaları değiştimi bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Nihayetinde bana "Ürünleri istediğiniz kargo ile bize gönderebilirsiniz." dedikleri için 1.5 saat kadar önce karşı ödemeli olarak Aras kargo ile geri yolladım. Ama bu sırada bana mail yoluyla Yurtiçi kargo ile göndermem gerektiği söylenmiş. Ben Aras ile yollamış oldum ve karşı tarafa 126 TL ücreti olacağını söylendi. Bakalım bu kaotik durumdan nasıl çıkıcam. Alışveriş yaptığıma da çok pişman oldum. Böyle saçma bir sürecin içinde kalacağımı bilsem kesinlikle hiç bulaşmazdım.

Bu meseleyle ilgili güncellememi yapıp konuyu kapatayım. Geri gönderdiğim ürün bugün sabah saatlerinde kendilerine ulaşmış. Üstteki mesajlarda anlattığım konu çerçevesinde telefon ile arandım. Kargoyu alıcı ödemesi ve hangi kargo şirketiyle gönderileceği mevzusunda karşılıklı bir yanlış anlaşılma olduğunu söylediler. Göndermiş olduğum kargo ücretini kendileri ödeyerek bana geri gönderdiğim ürünlerin ücretinin tamamını yatıracaklarını ilettiler. Zaten buna ilişkin olarak bir mail de hemen gönderilmiş. Açıkçası ben onlara ödettiğim 126 küsür TL'lik kargoyu benden keserek paramı geri iade edeceklerini düşünüyordum ve buna da razıydım. Zaten 120 küsür tl beni fakir etmez, onları da zengin etmez. Madur kelimesini hiç sevmem ama burada karşılıklı bir yanlış anlaşılmayı doğrudan kendi üstlerine alıp 120 küsür tl'nin hesabını yapmayarak bir nevi beni de madur(?) etmeyerek ciddi bir artı puan kazandılar. Ben de boynumun borcu olarak bu gelişmeyi buraya yazıyorum ki meselenin nasıl ne yöne evrildiği net olsun. Kendilerine teşekkürler. Önümüzdeki aylarda kendilerinden alışveriş yapmayı kesinlikle düşüneceğim.
 
Jordanred'in kısa kollu bir formasını kullanıyorum. Çok severek giymiyorum aslında, çünkü web sitesindekinden farklı renkte bir ürün göndermişlerdi. Isınamadım bir türlü. Bir daha alışveriş yapar mıyım? Emin değilim.

Kullanıcı yorumum da şöyle:

Sürüş esnasında kollarda ve belde kayma, açılma olmuyor. Forma yeni sayılır, çok yıkanmadı ama henüz baskılarda ya da renkte atma, solma olmadı.

Cepleri bayağı bir derin. Biri fermuarlı üç cep mevcut. Kullanışlı.

Dikişte ve kumaş kalitesinde sorun olduğunu düşünmüyorum. (Neyle kıyasladığımıza bağlı).

Bazı formaların aksine yaka kesimi düzgün. Pot durmuyor.

Fermuar pek iyi değil. Tek elle açmak zor. Hoş da görünmüyor.


Bu mesajı Haziran 2020'de yazmışım. Bahsettiğim formayı senede birkaç defa giydiğim için halen ilk günkü formunu koruyor.

Uzun bir aradan sonra, iki gün önce Jordanred'den forma, tayt gibi birkaç ürün siparişi geçtim. Bugün elime ulaştı. Ürünlere dair ilk izlenimim, geçen sürede firma ürün genel kalitesini geliştirmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Geri