Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadans olayı

mesut emin yarıcı

Daimi Üye
Kayıt
10 Ağustos 2011
Mesaj
319
Tepki
112
Şehir
Karabük
Bisiklet
Kron
Şu kadans olayı ile ilgili bilgi verebilir misiniz acaba. Herkesin dilinde bir yüksek kadans peki nedir bu yüksek kadans. Vereceğiniz bilgilerin benim gibi bilgisiz bir sürü insana faydalı olacağını düşündüğüm için bu konuyu açma gereği duydum.
Mesela ben yokuşu ön orta dişli - arka rubleye yakın olan 3. dişli(5. dişli yani) ile çıkıyorum sanırım 10. vites ile çıkıyorum ama aynı rampayı daha küçük vitesler ile de çıkabiliyorum ama sanki küçük dişliler ile ayaklarım daha çok zorlanıyor ve çabuk yoruluyor sanırım yüksek kadans tan kasıt düşük vitesle çok pedal çevirmek ama bu bacağın daha çok yorulacağını için daha zararlı değil mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mrhalit
Scudo
yokuş çıkarken arka dişliyi büyülttükçe pedalın hafiflediğini görürüsünüz ve pedal hafiflerken daha hızlı basınç uygulayabilirsiniz.bu durumda yüksek kadans denen şey yumuşak pedalla (boşa dönmeyecek şekilde) hızlı pedal çevirmek anlamına geliyor.yavaş pedal turu ile yüksek güç uygulanacağına(alçak kadans) hızlı pedal turu ile az güç uygulamak yüksek kadanstır.arabalardaki devir saatine bakıldığında daha iyi anlaşılacaktır.
 
@mesut emin yarıcı

Sadece biraz alışmak gerekiyor :) Daha çok yormasının aksine kadans sayısı arttıkça daha rahat ilerlenebiliyor. İlk başlarda yüksek kadans zor gelebilir. Fakat gün geçtikçe rahatladığını göreceksin. Kendimden biliyorum.
 
ağır viteste bayırmı çıkılır zaten durduğunuz zaman kalkamazsınız vede pedala yüz küsür kilo ile yüklenmiş olursunuz en iyisi yüksek kadans
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Onur ARSLAN
walla öyle alıştım diyelim :) safranbolu da sanayinin oradaki yokuşu 10. vites ile zorlanmadan çıkabiliyorum artık ama bu gün sol diz kapağımda bir ağrı var nedese yarın düşük vites deneyeceğim
 
yüksek kadarns önemli alıştıktan sonra problem kalmaz.
 
diz rahasızlıklarını önlemek için yüksek kadans, arkadaşın verdiği linki iyice incelemek gerek
 
2 gündür yüksek kadans modunda gidiyorum. İlk başta çok çok yorulduğumu farkettim ama sonraları bacaklarımdaki ağrıların geçtiğini anladım kadansı yavaş yavaş yükseltmek bence en iyisi bir de yorgunluk eğim gibi faktörlere göre belirlemek ve ne çok yüksek ne de çok düşük kadansta kullanmak gerek ben bir rampayı 10. viteslede çıkıyorum 5. viteslede ikisinin arasındaki fark 5. vitesle çıktığımda yorgunluk daha az oluyor tabi daha yavaş çıkıyorum o ayrı :D
 
Genel olarak 70 kadansın altına düşmemek gibi bir tavsiye var. Bunun alında bu kadansı çeviremiyorsanız gücünüz orası için yeterli değil ve dizinizi çok zorluyorsunuz gibi bir fikir yatıyor.
Tabii ki bu herkes için kesinlikle doğrudur diye bir kanı yok. Aramızda devamlı düşük kadans çevirip uçarak giden arkadaşlarımız da var. Ancak emin değilseniz, sporu çok yoğun yapmıyor ve ritminizi kesin bilmiyorsanız 70 kadans altına düşmemekte fayda olabilir.
 
Ağırlık kaldırma sporudan örnek verelim. 10 kg bir dambılı 10 kere kadırdığınızda kaslar çabuk şişer kısalır ve eklemler bağlar ağrır. 1 kg lik danbılı 100 kere kaldırdığınızda yine kaslarınız gelişir ama uzayarak gelişir eklem ve bağ dokunuz zarar görmeden sağlamlaşır ayrıca arada Karşınıza çıkacak 100 kg de de sakatlanma riskiniz düşer. Yüksek kadans watt gücüyle alakalıdır bir Yokuşu 50- 100 watt lada çıkarsınız 500watt lada ama vücudun saate ürettiği watt belirlidir 500 wattı bir kerede harcarsanız ilerledıkçe daha yorulmanız daha kolay olur.
 
Ben çok istesem de kadansımı yükseltemiyorum. Öyle bir alışkanlık olmuş ki 60-65 arası kadansla uzun turları bitirdiğim oluyor (70'i geçmişse kadansım iyi diyorum). Bu konuda birçok kişiden eleştiri de aldım, tamam dedim düzelteceğim. Sadece kadansımı düşünerek sürdüğüm zamanlar kadansım 80'i buluyor. Ama unutunca herşey geri dönüyor.

Bir de şunu farkettim. Pedal kesme alışkanlığım var. Grupla sürerken çok sık pedal kesiyorum ve tabii arkadan eleştiri alıyorum, arkadakinin temposunu bozduğum için. Bunu düzeltmek için de çalışıyorum, ne olursa olsun devamlı çevirmek gerekiyor.
 
Rampaları genellikle yavaş ancak bana en rahat gelen viteste çıkıyorum.
Mümkün olduğunca pedal temposunu bozmamaya özen gösteriyorum.
Her viteste her durumda aynı tempoyu yakalamaya çalışıyorum.
Kadıköy Yoğurtçu parkından bisisklet yoluna giriyorum.
Giderek artan bir tempo ile yolun izin verdiği ölçüde durmadan pedal çeviriyorum.
Bostancı iskelede 10 dk soda ve çukulata molası. Dönüş yine aynı.
Haftada 3 gün yapıyorum. Daha birinci haftanın sonunda farkı gördüm.
Normalde Üsküdar Hasanpaşa arası işe gidip geliyorum.
 
Bu sayacı kullanan var mı acaba? Almak isteyene indirimde.:)

(link)
 
@Cihat Özinan

Bu kadar basit.
Çok teşekkür ederim, bilmiyordum kadans olayını, aradığımda da çokça terimli yazılar görüyordum.
Olay bu kadar az kelimeyle de tanımlanabiliyor. :)

Teşekkürler..
 
@Bahadır Gürel
Aynı sayılırız. Benim kadansta 60-80 arasında. Yine aynı şekilde sürerken dinlenmek için pedal kesiyorum. Şu ''ne olursa olsun devamlı çevirmek gerekiyor'' meselesini biraz açar mısınız?:kötü: Ben sadece yarışlarda görüyorum bunu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@MehmetAliB.

Amaç biraz da nabzı korumak; pedal kesip tekrar çevirmek nabzın bir düşüp bir çıkmasına neden oluyor. Sürekli çevirince nabız da buna uyum sağlıyor. Ben bunu koşudan da tecrübe etmiştim. Mesela koşu adımlarımı bir süreye eşlersem, nabız daha düzenli atıyor fazla bozulmuyor (bu amaçla bir metronom programını telefona yükleyip sesine göre koşu ritmimi düzenliyordum).
 
Geri