@ÆSir Öncelikle
atıl durumdaysa ya da yeri doldurulabilecekse arka bagajı çıkarın. Aynakol çelik gibi görünüyor onu aluminyum Shminaolarla Suntourlarla vs. değiştirebilirsiniz 6-7-8 vites fark etmez. Bu arada göbek de eski tip bilyalılardansa onun yerine shminano bb un100 ya da her bisikletçide bulabileceğiniz tayvan-çin malı rulmanlı orta göbeklerle değiştirin. Göbek boyu 120mm civarında olmalı. Arka aktarıcınız sık sık ayar istiyor olabilir. Onu daha uzun süre ayarını koruyabilecek aktarıcılarla değiştirin. 6-7-8-9 lu MTB aktarıcıların tümünü başka parça değiştirmeden kullanabilirsiniz. "Uzun süre ayarına dokunmayım ve aynı zamanda akıcı kalsın" diye bir beklentiniz varsa teker göbeklerini de pasolu ve rulmanlı olanlarla değiştirebilirsiniz. İnternette ve çoğu bisikletçide mevcuttur. Amortisör de gereksiz ağırlık yapıyor olabilir. Muhtemelen kilit mekanizması da yoktur. Eğer öyleyse onun yerine düz maşa temin edin. Üzerindeki 2 kg ise çelik bile olsa düz maşa 1kg. Frenleri de hidrolik ile değiştirmeyi unutmayın. Yanlız maşayı değiştirdiğiniz taktirde önde V fren kullanmanız gerekir ki hiçbir sakıncası da yok hatta ön fren olduğu için performansı yine iyi olur ve ağırlığı da bi nebze daha azaltmış olur. Alışverişlerin hepsini 2. el yaparsanız masrafınız büyük oranda azalır. Göbekleri ise sıfır almak daha mantıklı. Fiyatları zaten uygun. Bütün bunları kendiniz yaparak arada bisiklet bakımını da öğrenebilirsiniz. Tabi alet edevat da almanız gerekir.
Not: Kendiniz yapmaya kalkarsanız tekerleri akord etmekle uğraşmayın. Örmeye uğraşabilirsiniz ama akordu öğrenmek sabır ve pahalı bazı aletlerden gerektirir.