Scudo Sports

Kadın Bisikleti İçin Tavsiyeler

Bende carraro 225 var. Daha hızlı ve rahat gittiğini kendisinin bisikletinin zor gittiğini söylüyor. Sanki kadro yapısının etkisi ancak bisikletler arasında bir hantallık var.@denizt
 
Scudo
@ÆSir Şu Merida'ya bakabilirsiniz.

(link)
 
@Aybek Cihan 2014 çok eski sayılmaz mı sizce ve bunun 2000 olması içimi sızlatıyor.
 
@ÆSir 2018-2019 olsa bu fiyata vermez ki. Çer çöpe 1500-2000 istiyorlar. Yine model yılına göre çok temiz duruyor. Satıcıyla bir konuşun bence, zararı olmaz.
 
@Aybek Cihan Kadro boyu bi kadın için çok yüksek. Tabi kişi 170 boylarında değilse. @ÆSir 2000 aslında günümüz şartlarında merida için normal. Hatta belki ederinin altında olduğu da söylenebilir. Ben halen mevcut bisikletinizin iyileştirmeye gidildiği taktirde daha rahat sürülebileceğini düşünmekteyim.
 
Screenshot_2021-03-21-19-45-41-741_com.abtnprojects.ambatana.jpg
Kraliçe bu. Bende 1 yıl bile olmamış temiz bisikleti elden çıkarıp daha eski model almak istemem. İyileştirme derken ne gibi iyileştirme önerileriniz olur? Boyu 177 cm eşimin. Konya bana yakın olduğu için alma şansım daha yüksek.
 
259256 dosyayı görüntüle
Kraliçe bu. Bende 1 yıl bile olmamış temiz bisikleti elden çıkarıp daha eski model almak istemem. İyileştirme derken ne gibi iyileştirme önerileriniz olur? Boyu 177 cm eşimin. Konya bana yakın olduğu için alma şansım daha yüksek.
Emre, arkadaki bagaj demiri, öndeki sepet ve ayağı çıkarsan zaten bisiklet baya bir hafifler.
 
@Mad Buddha aynısı bende de var birde üstüne arkada 16 kg çocuk geliyor o halde bile var. Çözemedik sorunu :kedicik:
 
@ÆSir Öncelikle atıl durumdaysa ya da yeri doldurulabilecekse arka bagajı çıkarın. Aynakol çelik gibi görünüyor onu aluminyum Shminaolarla Suntourlarla vs. değiştirebilirsiniz 6-7-8 vites fark etmez. Bu arada göbek de eski tip bilyalılardansa onun yerine shminano bb un100 ya da her bisikletçide bulabileceğiniz tayvan-çin malı rulmanlı orta göbeklerle değiştirin. Göbek boyu 120mm civarında olmalı. Arka aktarıcınız sık sık ayar istiyor olabilir. Onu daha uzun süre ayarını koruyabilecek aktarıcılarla değiştirin. 6-7-8-9 lu MTB aktarıcıların tümünü başka parça değiştirmeden kullanabilirsiniz. "Uzun süre ayarına dokunmayım ve aynı zamanda akıcı kalsın" diye bir beklentiniz varsa teker göbeklerini de pasolu ve rulmanlı olanlarla değiştirebilirsiniz. İnternette ve çoğu bisikletçide mevcuttur. Amortisör de gereksiz ağırlık yapıyor olabilir. Muhtemelen kilit mekanizması da yoktur. Eğer öyleyse onun yerine düz maşa temin edin. Üzerindeki 2 kg ise çelik bile olsa düz maşa 1kg. Frenleri de hidrolik ile değiştirmeyi unutmayın. Yanlız maşayı değiştirdiğiniz taktirde önde V fren kullanmanız gerekir ki hiçbir sakıncası da yok hatta ön fren olduğu için performansı yine iyi olur ve ağırlığı da bi nebze daha azaltmış olur. Alışverişlerin hepsini 2. el yaparsanız masrafınız büyük oranda azalır. Göbekleri ise sıfır almak daha mantıklı. Fiyatları zaten uygun. Bütün bunları kendiniz yaparak arada bisiklet bakımını da öğrenebilirsiniz. Tabi alet edevat da almanız gerekir.

Not: Kendiniz yapmaya kalkarsanız tekerleri akord etmekle uğraşmayın. Örmeye uğraşabilirsiniz ama akordu öğrenmek sabır ve pahalı bazı aletlerden gerektirir.
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: ÆSir
@denizt bu modifikasyonların tutarı 1 eski aluminyum bisiklete yaklaşıyorsa pahalı olur gibi..sonuçta kadro yine çelik kalacak.
@ÆSir bence eşinizle takas edin bisikletleri beraber gezerken. Sizin boy 185 ten uzun değilse kadrolarda da çok sıkıntı olmaz. Ciddiyim...Her zaman beraber gezmiyorsunuzdur diye düşünüyorum...Birde ağırlıktan değil ama yapısal sorun olabilir arka göbek bilyaları fazla sıkılmış vs olabilir mi acaba..Hoş siz bakmışsınızdır ama ne bileyim sadece ağırlıkla o kadar zor olmamalı sanki.
 
@HakanAydn hep birlikte gideriz. İş yerim 11km onun 2 km daha ileride. Ben veremem arkamda çocuk var o bisiklet ile çocuk ve bisiklet daha zor. Malzeme yenileme ile olacaksa bisiklet değişmek istemem. 2014 model ikinci ele 2k vermek yerine bu arkadaşı güncellemek hoş olur .
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@ÆSir Öncelikle atıl durumdaysa ya da yeri doldurulabilecekse arka bagajı çıkarın. Aynakol çelik gibi görünüyor onu aluminyum Shminaolarla Suntourlarla vs. değiştirebilirsiniz 6-7-8 vites fark etmez. Bu arada göbek de eski tip bilyalılardansa onun yerine shminano bb un100 ya da her bisikletçide bulabileceğiniz tayvan-çin malı rulmanlı orta göbeklerle değiştirin. Göbek boyu 120mm civarında olmalı. Arka aktarıcınız sık sık ayar istiyor olabilir. Onu daha uzun süre ayarını koruyabilecek aktarıcılarla değiştirin. 6-7-8-9 lu MTB aktarıcıların tümünü başka parça değiştirmeden kullanabilirsiniz. "Uzun süre ayarına dokunmayım ve aynı zamanda akıcı kalsın" diye bir beklentiniz varsa teker göbeklerini de pasolu ve rulmanlı olanlarla değiştirebilirsiniz. İnternette ve çoğu bisikletçide mevcuttur. Amortisör de gereksiz ağırlık yapıyor olabilir. Muhtemelen kilit mekanizması da yoktur. Eğer öyleyse onun yerine düz maşa temin edin. Üzerindeki 2 kg ise çelik bile olsa düz maşa 1kg. Frenleri de hidrolik ile değiştirmeyi unutmayın. Yanlız maşayı değiştirdiğiniz taktirde önde V fren kullanmanız gerekir ki hiçbir sakıncası da yok hatta ön fren olduğu için performansı yine iyi olur ve ağırlığı da bi nebze daha azaltmış olur. Alışverişlerin hepsini 2. el yaparsanız masrafınız büyük oranda azalır. Göbekleri ise sıfır almak daha mantıklı. Fiyatları zaten uygun. Bütün bunları kendiniz yaparak arada bisiklet bakımını da öğrenebilirsiniz. Tabi alet edevat da almanız gerekir.

Not: Kendiniz yapmaya kalkarsanız tekerleri akord etmekle uğraşmayın. Örmeye uğraşabilirsiniz ama akordu öğrenmek sabır ve pahalı bazı aletlerden gerektirir.
Bunlari okuyunca üzülüyorum. Iyi niyetle yardimci olmaya calisiyorsunuz, sagolun. Ama bir cok bes para etmez kisilerin kolayca zengin olabildigi ülkemizde bisiklet almanin bu kadar zor olmasi gercekten üzücü. TL`nin degersiz olusu da alim gücünü allak bullak etmis durumda. Bütün bunlara ragmen, bu sayfalarda bisiklet asiklarini görmek insana buruk bir mutluluk veriyor. Takdir ediyorum sizleri. Kolayliklar diliyorum.
Not: Türkce harflerin yazilisi yazim hatasindan degil, klavyemin dilinden kaynaklidir.
 
Bunlari okuyunca üzülüyorum. Iyi niyetle yardimci olmaya calisiyorsunuz, sagolun. Ama bir cok bes para etmez kisilerin kolayca zengin olabildigi ülkemizde bisiklet almanin bu kadar zor olmasi gercekten üzücü. TL`nin degersiz olusu da alim gücünü allak bullak etmis durumda. Bütün bunlara ragmen, bu sayfalarda bisiklet asiklarini görmek insana buruk bir mutluluk veriyor. Takdir ediyorum sizleri. Kolayliklar diliyorum.
Not: Türkce harflerin yazilisi yazim hatasindan degil, klavyemin dilinden kaynaklidir.
Can abicim güzel yorumunun için teşekkürler. İyi ki aramızda varsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Velosucht
Geri