Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro boyama mı kaplama mı? (Mosso'dan S-Works'e)

Gurbete gidip ne gittiği yere uyum sağlayabilen nede eskisi gibi kalamayan gurbetçiye benzer boyama işi.
2 sene 735 tca kullanmış biri olarak güzel rulmanlı bir jant setine para harcaman daha mantıklı olur ve seni daha mutlu eder diye düşünüyorum.
 
Scudo
@onurdebalzac

1- Alüminyum kadrolar şekillendirme ve kaynak aşamalarında metalde oluşan iç gerilimin normalize edilmesi için bir dizi ısıl işlemden geçer.

Elektrostatik toz boya işleminde boyanın kürleşmesi için uygulanan fırınlama bu ısıl işlem prosedürünü tersine çevirebilir. Kadronun ve uygulanacak ısının durumuna göre boyutsal yer değiştirmelerden, gözle görülmeyecek mikro çatlaklara kadar hasara sebep olabilir.

2- Kadro boyama işini profesyonel olarak yapan kişiler oto boyama yönteminde olduğu gibi astar, ilk kat, son kat ve vernik uygulaması yaparlar. Aralarda geçen hazırlık ve maskeleme işlemleri son derece meşakkatli olduğu için fiyatları doğal olarak yüksektir. İngilizceniz iyiyse youtube'da ETOE Martin Grey şeklinde bir arama yaparsanız çok geniş bilgiye ulaşabilirsiniz.

3- Bisikletin üzerindeki orijinal desen ve markalar da bir tür sticker üzerine maskeleme yaparak boyama ile oluşturulur. Bu konuda üstte bahsedilen arkadaşın videoları yararlı olacaktır. Bunun dışında yapışkanlı sticker kestirip kadroya yapıştırmak da mümkün ama ne derece dayanıklı olur tartışılır.

4- Siz hazırlığına katlanıp boyamaya niyetlendikten sonra gözünüze kestirdiğiniz hemen herşey boyanabilir.
 
Boyama deyince bu Alman usta acaip iyidir.
Keyif icin izleyin

 
Gurbete gidip ne gittiği yere uyum sağlayabilen nede eskisi gibi kalamayan gurbetçiye benzer boyama işi.
2 sene 735 tca kullanmış biri olarak güzel rulmanlı bir jant setine para harcaman daha mantıklı olur ve seni daha mutlu eder diye düşünüyorum.
Evet boyamaktan vazgeçtim. Bisikletten nispeten memnunum. Dediğiniz gibi jant/lastk vs. parçalara para ayırıyorum. Daha endurance bir kadro istediğim için bu kadroya yatırım yapmak istemedim.
 
@Sadettin Z. teşekkürler detaylı cevap için. Tamamdır statik boyadan vazgeçtim. Bahsettiğiniz videolardan birkaç tane izledim. Harika işler çıkarmış adam, aslında bazı fikirler de oluştu. Sanırım adım adım düşünmek ve planlamak gerekiyor bu işi. Ben araştırmaya ve izlemeye devam edeyim en iyisi.

Kendim yapmayı çok isterim. Fakat okuduğum bazı yorumlarda profesyonel bazı ekipmanların kullanılması gerektiği belirtilmiş, biraz gözüm korkmuş olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@onurdebalzac

İlk seferinde profesyonel seviyede sonuç almak gerçekten çok zor. Ancak beklentiyi fazla yüksek tutmadan, keyif almak ve yaratıcılığınızı konuşturmak için yapabilir ve bu esnada deneyim kazanabilirsiniz. Tabi kadroyu satmak gibi bir düşünceniz varsa profesyonel olmayan boya ile bu işin hayli zor olacağını da hesaplamak gerek.

Mevcut ekonomik durum sebebiyle kendin yap projesi için asgari ihtiyaç olan respiratör maske ve iki komponentli son kat vernik gibi ürünlerin fiyatları dahi yüksek kalıyor. Ayrıca yeterli havalandırması bulunan bir boya kabini de bizim apartman dairelerinde ancak hayalini kuracağımız şeyler.

Müstakil bahçeli eviniz, boş vaktiniz ve ekipmana ayıracak bütçeniz varsa neden olmasın.
 
Madem bisikleti boyayacaksınız başka bir bisiklete çevirmek yerine öyle renk ve çıkartma kombinasyonları yapın ki Türkiye'de tek olun, gören dönüp bir daha baksın uğraşmanızın bir anlamı olsun çünkü tabiri caizse eşşek gibi uğraşacaksınız. Ben azcık değişiklik olsun bisikletin kadrosundaki renklerle daha uyumlu olsun kendini göstersin diye Fiat alev kırmızısı ve Wolsvagen metalik siyahına extra sim attırıp bunlarla gidon boğazını gidonu ve sele borusunu zımparalayıp astarlayıp boyadım üstüne vernik de attım sırf bu parçalara abartısız 1 tam günümü ayırmak zorunda kaldım. Benim tavsiyem zımparalamakla uğraşmayın azcık daha paraya kıyın boya sökücü alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Evet boyamaktan vazgeçtim. Bisikletten nispeten memnunum. Dediğiniz gibi jant/lastk vs. parçalara para ayırıyorum. Daha endurance bir kadro istediğim için bu kadroya yatırım yapmak istemedim.
Endurance kadro candır. O zaman 735 hiç para harcama derim. Direk bisikleti değiştirmeye harcarsın. Herşey gönlünce olsun
 
Elektrostatik boyama yapan bir yer var, tanıdık vasıtasıyla buldum. Şu an karar aşamasındayım.
1- Alüminyum kadro ve maşanın bu yolla boyanmasında bir sakınca var mıdır?
2- Daha kaliteli bir boyama yöntemi var mıdır?
3- Bisikletin üstüne yazı, sticker falan gibi bir şansımız oluyor mu? Çok boş kalır mı diye düşünüyorum.
4- Kadro ve maşa boyanacak. Peki gidon da boyanır mı bu yöntemle?
-Toz boya, otomotivden inşaata beyaz eşyadan bisiklet sanayine kadar çok geniş bir kullanım alanı bulunmaktadır. Ayrıca, her çeşit aluminyum saclar,çelik kapı ve asansör sistemleri ve her türlü metal malzemeler toz boyanın kullanıldığı yerlerdir. Görüldüğü gibi toz boyama, çok geniş bir kullanım alanına sahiptir.
 
(link) bunu kullanan var mı ?
 
Selamlar,

Bu projemi 1 hafta içerisinde hayata geçiriyorum. Bitince eski/yeni karşılaştırmasını atacağım.

-Bisikletçim yapacak işlemi.
- Zımpara, boya, vernik işlemleri ile mat siyaha boyanacak kadrom
- Gidon, gidon bandı ve seleyi değiştireceğim.
- Bisiklete sadece kendi markamı(kullanıcı adımı :D ) basacagim. Belki ufak tefek renkli detaylar da olabilir.
- Ayrıca parçaların hepsi sökülmüşken de detaylı bir bakım olacak.
 
Tekrardan merhabalar,

Malum ekonomide yeni bisiklet almak çok zorlaştı. O yüzden yenilik isteklerime "modifiye" ile karşılık vermek durumunda kaldım :D

Yukarıda da bahsettiğim gibi mat siyah kadro, aero gidon ve amber yanak lastik hayali ile yola çıktım.

IMG_20230128_125312.jpg

Bisikletim Mosso TCA 735. 105 setli. Kendisi bana yetiyor, çok memnunum. Sadece biraz daha endurance kadro istiyordum ama olsun. Malzeme bu :D

Samsun/Atakum'da bulunan Şehir Bisiklet( Muharrem Kanık) yani Muharrem abiye isteklerimi söyleyip yavruyu kendisine emanet ettim.

IMG_20230207_133004.jpg

28 Ocakta teslim ettim, 7 Şubat'ta geldiğimde bu haldeydi. Zaten havalar yağışlı olduğundan acelemiz yoktu. İlk kat zimpara atılmıştı.

Bu sırada Muharrem abi vişne çürüğü kırmızı ve kahverengi boya da almış. Aklımda farklı detaylar var vs. dedi.

Bu sırada ben üzerine yazacağım yazılar ve detaylar hakkında düşünüyordum. Arkadaşlarım ise kadro boyanirken bana öpücüklü videolar gönderiyordu :D

Screenshot_20230227_085003_com.whatsapp.jpg

Velhasıl madem bir renk ekleme planımız var, o zaman bu ara takık olduğum mor rengi seçtim ve boya alıp Muharrem abiye bıraktım. " Bundan sonrası sende abi merakla bekliyorum deyip çıktım. Aklındaki şeylerden kaba taslak bahsetti tabi. Sonucu merak ediyordum.

IMG_20230217_123451.jpg

Kadromu mat siyah görmek beni heyecanlandırdı. Fakat daha maşayı görmemiştim :
IMG-20230219-WA0019.jpg

İç tarafı mor detaylı.. Heyecanlanmaya devam ediyordum.

IMG_20230220_190353.jpg

Zımpara atılmış mat hali.

IMG_20230220_190403.jpg

Bu sırada siyah ve/veya morun parlak/mat seçimini yapmaya çalışıyorduk. Mat hayali ile yola çıktığım için içimde hep mat istediği vardı ama bir süre sonra sıkılır miyim? Diğer bütün bisikletler gibi mat olması güzel olur mu bilemiyordum. Her şeyde olduğu gibi akışına bıraktık.

IMG_20230220_190417.jpg

Kadronun iç taraflarına mor renk geçiliyor.

IMG_20230220_190411.jpg

Alt borunun altı.

IMG-20230220-WA0023.jpg

Muharrem abinin işçiliğine ve zevkine her zaman güvenmişimdir. Sona yaklastik. Halen son halini merak ederek her iş çıkışı soluğu orada alıyordum.

Arka çatal içi, kadro içi, maşa içi mor olmuştu. Benden habersiz de @TeamO2.cc İsmail abinin gazıyla bazı detaylar eklendi:

IMG-20230221-WA0018.jpg

IMG-20230222-WA0024.jpg

IMG-20230224-WA0017.jpg

Artık geceleri uyuyamiyordum. Ertesi günü düşünmekten..

ve bir seyler ortaya çıkmaya başladı.


IMG-20230221-WA0017.jpg

IMG-20230223-WA0051.jpg

Artık kendi markamı basma vakti.

2012'de Elemental Brotherhood takımı ile CsGo'ya başlarken sectigim element olan Rhodium. Bir çok arkadaşım rhodi diye tanır beni. Bu yüzden bisikletime de bunu yazmaya karar verdim. Tabiki mor tonda.

Ayrıca yıllar sonra bir logo tasarlamıştım. rh harflerinin birleşimi. Üçlü yabayı andırıyor.

IMG_20230223_194207.jpg
IMG_20230223_195626.jpg

IMG_20230223_194928.jpg

IMG_20230223_195823.jpg

Bu aşamadan sonra vernik atılıyor üzerine.

Bu bisikletin dünyada tek bende olması işin en heyecanlı kısmı bence.

Bu sırada 4 yıldır detaylı bakım yapılmayan grup setime bakım yapıldı. Jantlar da bir elden geçti. Gidonum kablolandi ve sarıldı.

IMG_20230224_181646.jpg

IMG_20230224_182852.jpg

Günler sonra, beklediğim an:

IMG-20230225-WA0019.jpg
IMG_20230226_105852.jpg

IMG_20230226_105952.jpg

IMG_20230226_110018.jpg

IMG_20230226_105916.jpg
IMG_20230226_110006.jpg

IMG_20230226_103328.jpg

IMG_20230226_093612.jpg

Pasta-cila sonrası güneşte parıldıyor. Biraz daha matlasacak yani.

Bu işe başlarken bu kadar hoşuma gidecek bir şey çıkacağını beklemiyordum. Emeği geçen herkese buradan teşekkürlerimi iletiyorum. Özellikle işçiliği , detayları ve fikirleri için Muharrem abiye çok teşekkür ederim. Bisiklet sayesinde güzel dostluklarim oldu. Bu bisikletin yeri bende çok ayrı.

Beni heyecanlandıran bu projemi okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim 🙏
 

Dosyalar

  • IMG_20230223_194917.jpg
    IMG_20230223_194917.jpg
    101,3 KB · Okunma: 23
  • IMG_20230226_110009.jpg
    IMG_20230226_110009.jpg
    80,6 KB · Okunma: 25
Tekrardan merhabalar,

Malum ekonomide yeni bisiklet almak çok zorlaştı. O yüzden yenilik isteklerime "modifiye" ile karşılık vermek durumunda kaldım :D

Yukarıda da bahsettiğim gibi mat siyah kadro, aero gidon ve amber yanak lastik hayali ile yola çıktım.

300976 dosyayı görüntüle

Bisikletim Mosso TCA 735. 105 setli. Kendisi bana yetiyor, çok memnunum. Sadece biraz daha endurance kadro istiyordum ama olsun. Malzeme bu :D

Samsun/Atakum'da bulunan Şehir Bisiklet( Muharrem Kanık) yani Muharrem abiye isteklerimi söyleyip yavruyu kendisine emanet ettim.

300977 dosyayı görüntüle

28 Ocakta teslim ettim, 7 Şubat'ta geldiğimde bu haldeydi. Zaten havalar yağışlı olduğundan acelemiz yoktu. İlk kat zimpara atılmıştı.

Bu sırada Muharrem abi vişne çürüğü kırmızı ve kahverengi boya da almış. Aklımda farklı detaylar var vs. dedi.

Bu sırada ben üzerine yazacağım yazılar ve detaylar hakkında düşünüyordum. Arkadaşlarım ise kadro boyanirken bana öpücüklü videolar gönderiyordu :D

300978 dosyayı görüntüle

Velhasıl madem bir renk ekleme planımız var, o zaman bu ara takık olduğum mor rengi seçtim ve boya alıp Muharrem abiye bıraktım. " Bundan sonrası sende abi merakla bekliyorum deyip çıktım. Aklındaki şeylerden kaba taslak bahsetti tabi. Sonucu merak ediyordum.

300979 dosyayı görüntüle

Kadromu mat siyah görmek beni heyecanlandırdı. Fakat daha maşayı görmemiştim :
300980 dosyayı görüntüle

İç tarafı mor detaylı.. Heyecanlanmaya devam ediyordum.

300984 dosyayı görüntüle

Zımpara atılmış mat hali.

300983 dosyayı görüntüle

Bu sırada siyah ve/veya morun parlak/mat seçimini yapmaya çalışıyorduk. Mat hayali ile yola çıktığım için içimde hep mat istediği vardı ama bir süre sonra sıkılır miyim? Diğer bütün bisikletler gibi mat olması güzel olur mu bilemiyordum. Her şeyde olduğu gibi akışına bıraktık.

300982 dosyayı görüntüle

Kadronun iç taraflarına mor renk geçiliyor.

300981 dosyayı görüntüle

Alt borunun altı.

300985 dosyayı görüntüle

Muharrem abinin işçiliğine ve zevkine her zaman güvenmişimdir. Sona yaklastik. Halen son halini merak ederek her iş çıkışı soluğu orada alıyordum.

Arka çatal içi, kadro içi, maşa içi mor olmuştu. Benden habersiz de @TeamO2.cc İsmail abinin gazıyla bazı detaylar eklendi:

300989 dosyayı görüntüle

300987 dosyayı görüntüle

300990 dosyayı görüntüle

Artık geceleri uyuyamiyordum. Ertesi günü düşünmekten..

ve bir seyler ortaya çıkmaya başladı.


300988 dosyayı görüntüle

300986 dosyayı görüntüle

Artık kendi markamı basma vakti.

2012'de Elemental Brotherhood takımı ile CsGo'ya başlarken sectigim element olan Rhodium. Bir çok arkadaşım rhodi diye tanır beni. Bu yüzden bisikletime de bunu yazmaya karar verdim. Tabiki mor tonda.

Ayrıca yıllar sonra bir logo tasarlamıştım. rh harflerinin birleşimi. Üçlü yabayı andırıyor.

300994 dosyayı görüntüle
300995 dosyayı görüntüle

300991 dosyayı görüntüle

300993 dosyayı görüntüle

Bu aşamadan sonra vernik atılıyor üzerine.

Bu bisikletin dünyada tek bende olması işin en heyecanlı kısmı bence.

Bu sırada 4 yıldır detaylı bakım yapılmayan grup setime bakım yapıldı. Jantlar da bir elden geçti. Gidonum kablolandi ve sarıldı.

301004 dosyayı görüntüle

301001 dosyayı görüntüle

Günler sonra, beklediğim an:

300996 dosyayı görüntüle
301002 dosyayı görüntüle

300999 dosyayı görüntüle

301006 dosyayı görüntüle

301005 dosyayı görüntüle
300997 dosyayı görüntüle

301003 dosyayı görüntüle

301000 dosyayı görüntüle

Pasta-cila sonrası güneşte parıldıyor. Biraz daha matlasacak yani.

Bu işe başlarken bu kadar hoşuma gidecek bir şey çıkacağını beklemiyordum. Emeği geçen herkese buradan teşekkürlerimi iletiyorum. Özellikle işçiliği , detayları ve fikirleri için Muharrem abiye çok teşekkür ederim. Bisiklet sayesinde güzel dostluklarim oldu. Bu bisikletin yeri bende çok ayrı.

Beni heyecanlandıran bu projemi okuduğunuz için teşekkür ederim. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim 🙏
Hayırlı olsun Ayberg. Bisikletinin neredeyse tüm aşamalarında yanındaydım. Muharrem iyi bir işçilik çıkardı. Çok güzel oldu.Güle güle kazasız belasız kullanman dileği ile.
 
  • Beğen
  • Muhteşem
Tepkiler: Myali ve Rhodiumm
Çok güzel olmuş gerçekten. Değerli olana değer katanlara saygım sonsuz. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rhodiumm
Çok başarılı olmuş, güle güle kullanın. Gidon boğazı da mor olsaymış olurmuş sanki 😃
 
  • Beğen
Tepkiler: Rhodiumm
Konu ile biraz alakasız olacak ama...Kişiye ait ilanlar nedir pek anlama veremedim.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rhodiumm
Güle güle kullanın, rengi gerçekten çok güzel olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rhodiumm
Geri