Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

kadro boyu hatası

Kayıt
9 Haziran 2011
Mesaj
11
Tepki
0
Şehir
denizli
slm arkadşlar. bisikletcim comdan whistle modoc xenon bisklet aldım fakat siaparişi M beden olarak verdim 1.76 boyundayım dedim telefondaki bayan size 17 inç olur dedi M bedenmi dedim evet dedi. fakat bana gelen bisiklet XS beden değişim yapmaları için arıyorum siparşi öyle vermşisniz değişm yapamayz diyor. ne yapmalıyım beni bilgilendiriseniz sevinirim.
 
Scudo
müşteri hizmetlerini arayın, karşınıza çıkan sekretere biraz ters konuşarak yetkili biriyle konuşmak istediğinizi söyleyin ve mümkünse firma sahibine sizi bağlamasını sağlayın. karşınıza çıkan kişiye bisikletforum üyesi olduğunuzu ve bu durumu foruma yazdığınızı, haklarında iyi ya da kötü yorumlar yazılmasının tamamen onların elinde olduğunu, tek yapmaları gerekenin size sattıkları bir bisikleti geri alıp yerine istediğiniz gibi bir bisiklet yollamak olduklarını söyleyin.

eğer karşınızdaki kişi esnaflığı biliyorsa, hatayı derhal düzeltecektir. umursamaz bir tavırla sizi başından atarsa da, forumda "bisikletcim.com rezaleti" diye bir başlık açıp olayı bütün detaylarıyla anlatabilirsiniz.

olay nasıl sonuçlanırsa sonuçlansın, bu size ders olsun. 5-10 lira kurtaracağım diye; merdivenaltı dükkanlarda tuttukları malları süslü internet siteleriyle pazarlayan bu tarz oluşumlara prim vermeyin. alacağınız malı doğru düzgün bir dükkandan; görerek, dokunarak, inceleyerek alın. sadece bisiklette değil, her türlü alışverişinizde elinizden geldiğince bu şekilde hareket edin.

geçmiş olsun...
 
Terbiyesizlik...

İşte bir arpa boyu yol alamayışımızın örneği. Saygısız, üçkağıtçı, bencil dolu bir toplum...Medeniyetten söz ediyoruz ama o beğenilmeyen, burun kıvrılan batı toplumlarının zerre yanına yaklaşamıyoruz dürüstlükte.

Yurt dışı ile ülkemiz ticaret anlayışına başıma gelen bir hadiseden örnek vereyim. Amerika da bir satıcıdan aldığım Wilier' ım elime M yerine L boy olarak ulaşmıştı. Hemen iletişime geçtim ve adamlar özür üzerine özür dileyip, anlaşmalı oldukları kargo şirketine talimat vererek kadromu burada kapımdan aldırttılar ve değiştirdiler. Üstelik hiçbir masraf yada zahmette bulunmadım. Daha sonra yine aynı kadromun bir kaza sonucu kulakçığı kırıldı bu ay başında. Kulakçığı bulamadığım için direk İtalya' ya fabrikasına, resimler ile beraber durumu izah eden bir mail attım ve bana ne fatura ne de başka bir evrak sormadan ücretsiz olarak kadro kulakçığı hemen gönderdiler. İşte bizimle eğitim seviyesi belli bir doygunluğa ulaşmış toplumlardaki ahlâk ve ticari zihniyet farkı.:boese157:
 
@Aytaç Biber

Adamlar müsteriyi sadece para kazanma amaçlı değil,maliyetsiz bir reklam aracı olarak görüyor.Buna göre hareket ediyorlar.Firmanın isminin ve itibarının olumsuz etkilenmemesi için hiçbir masrafdan kaçınmıyorlar.En doğru şeyi yapıyorlar :)
 
@Aytaç Biber

Adamlar müsteriyi sadece para kazanma amaçlı değil,maliyetsiz bir reklam aracı olarak görüyor.Buna göre hareket ediyorlar.Firmanın isminin ve itibarının olumsuz etkilenmemesi için hiçbir masrafdan kaçınmıyorlar.En doğru şeyi yapıyorlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: emin koçan
@Aytaç Biber

Burada, dar kafalı, beyinsiz tüccarlar, müşterinin parayı ödemesi ve tüccarın malı o müşteriye vermesi ile ticaret aktivitesinin son bulduğu düşünür. Bunun haricinde müşteriden gelen tüm talepler, direk para karşılığı olmayacaksa isteksizce karşılanır ve hatta aldım verdim hesabı yapılarak geri çevrilir. Yanlış mal gönderilmiş, mal bozuk veya kırık çıkmış gibi durumlarda son derece ağırkanlı davranırlar. Hele ki müşteri fikrini değiştirmiş ve mali iade etmek istemiş gibi konularda öfkeyle karşı çıkarak, "bana ne.. almasaydın, alırken iyi düşünseydin, satılan mal geri alınmaz..." gibi ilkel ve vahşi davranışlar sergilerler. Bu gibi tüccarların, çoğunlukla, sağında solunda da kendisi gibi olanlar vardır. Bunlar için, müşteri elinden parası alınıp yollanacak, ne istediğini tam bilmeyen, aslında hiçbirşey bilmeyen, biraz konuşursan herşeyi satabileceğin saf, gerzek birşeydir. Memnun olması falan da gerekmez. Bu zavallılar kendilerini çok zeki ve kurnaz avcılar gibi görürler.

Daha gelişmiş toplumlarda, malın tesliminden sonra, tüccar müşteri memnuniyetini de görmek ister. Bunun için elinden geleni yapar. Bunu göremezse kendi işinin tehlikeye gireceğinden ve en sonunda bu durumlar çoğalırsa işini tamamen kaybedeceğinden korkar. Çünkü, çevrede müşteriyi memnun etmeye çalışan birçok rakip olduğunu bilir. Malı üreten firmalar, "Mal Garantisi" gibi bir kavram ortaya koymuştur. Sırf, kendi hatalarından dolayı müşteriyi kaçırmamak için. Bir şirketin müşterisi, o şirketin, çok hassas, çok kolay kaybedilebilen, elzem-hayati bir parçası olarak görülür.

Ticarette kazanılması gereken iki ayrılmaz şeyin; para ve yanında memnun kalan mutlu müşteriler olduğunu düşünen ve buna çalışan tüccar gerçekten kazanan tüccardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: emin koçan
bende oradan birşeyler alırım diye düşünüyordum. bunu söylediğiniz iyi oldu artık kimse bir şey almaz ordan eminim.telefon açın ve bu yorumları teker teker söyleyin onlara.
 
  • Beğen
Tepkiler: emin koçan
İnternetten alınan ürünlerdeki iade prosedürünü okuyun. Sorun çıkartamazlar, tüketici hakları var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: emin koçan
arkadşlar dediğniz herşeyi yaptım ama bu adamların değiştirmeye niyetleri yok. bi kaç kişiye daha sordum geri aiade et dediler fakat iadede almıyorlar satış sözleşmesinde cayma hakkım var diyorum. ürün size direk distribtrdn gönderildi iade alamayız diyor. istedğniz hukuki yola baş vurun benim patronum zatn avulkat bizim için hiç sorun olmaz diyor. Arkadaşlar bu siteyi protesto edelim lütfen bu olaya sizde sessiz kalmayın. en azandan başkasının başı yanmasn..
 
Tüketici hakları mahkemesine gidip dava açın :)
 
Geri