Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro Boyunda Talha Çakır Yöntemi :)

talha55

Üye
Kayıt
1 Haziran 2015
Mesaj
91
Tepki
53
Yaş
31
Şehir
Samsun
İsim
Talha Çakır
Bisiklet
Bianchi
Kadro boyu için çok değişik hesaplar var ama ben size kendi hesabımı söylemek istiyorum. Tabiki katılan olur, katılmayan olur fakat bana göre fena bir hesap değil :) Öncelikle kadro boyu neden önemli dersek zaten biliyoruz ki bisiklette giderken aniden bisikletten indiğimizde kadronun üst borusunun cinsel organlarına çarpmaması ve hala ebeveyn olabilmek açısından yüksek derecede öneme sahip :)

Benim hesabıma gelmeden önce bir kaç bilgi daha vermek istiyorum.
Öncelikle kadro boyu pedalların bağlandığı orta göbekten sele kelepçesine kadar olan mesafedir (genel kabul gören tanı budur). Orta göbek ise hemen hemen bütün bisikletlerde tekerlerlerin merkezi ile aynı hizadadır. Yani göbeğin yerden yüksekliği tekerin yarıçapı kadardır. Son olarak ise bisikletten ani iniş yaptığımızda perine (kabaca apiş arası) ile kadronun üst demiri arasında olması gereken güvenli mesafe en az 5 cm olarak geçiyor kaynaklarda.

Şimdi hesabı örnek ile yapalım. Atıyorum bacak iç uzunluğumuz 85 cm ve 26" jantlı bir bisiklet almak istiyoruz. O zaman:
1) 26"/2= 13" yapar yani 13x2,54=33 cm. Bu sayı orta göbeğin yerden 33 cm yükseklikte olduğunu ifade ediyor.
2) Kadronun üst demirinin cinsel organdan uzaklığı en az 5 cm olmalı
3) 33 cm + Kadro boyu + 5 cm (acil durum için gerekli güvenli mesafe)= 85 cm (İç bacak boyu)
4) Kadro boyu= 47 cm bulunmuş oldu.

İşte bu da %100 Talha Çakır yöntemidir :D
En azından kişiye ve bisiklete özeldir. Biraz daha net bilgi verebilir. Şahsen ben bunu kullanıyorum. Daha önce de bir yerde rastlamadım ama varsa böyle bir şey konu kapanabilir ve hatam da o durumda affola :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hamidgf
Scudo
Benim 170 boyum var ve iç bacak 78 cm. 52 kadro kullanıyorum, ki tüm hesaplamalara göre bana uygun kadro boyu 52 veya 53 cm.

33+52+5= 90 santim iç bacak olması lazım bu durumda bende.

Sizin hesap pek doğru durmuyor. :)
 
Kadro boyu hesabında mtb ve yol bisikletleri için referans alınan noktalar farklıdır.

Ayrıca orta göbeğin teker merkezi ile aynı düşey eksende olduğu bir kadro geometrisi hiç görmedim.

Orta göbek (bottom bracket) ile teker ekseni arasındaki düşey farka "bbdrop" adı veriliyor. Gelecek kaygınızı giderecek ölçünün adı ise "standover height"

Mevcudun dışında hesaplama yöntemleri geliştirmek yerine satın almak istediğiniz bisikletin kadro geometri tablosunu incelemeniz daha yararlı. Tabi bu tabloyu paylaşan düzgün markalar için geçerli.
 
Kadro boyu hesaplamalarında markaların verdiği değerleri kullanmanız daha mantıklı olacaktır. Tüm kadrolar ve bisiklet türleri için tek bir hesaplama türü yanlış sonuçlar verebilir.
 
Her şeye rağmen güzel düşünmüşsün
 
Hem lastik hesaba katılmamış hem de orta göbekle jant merkezi aynı hizada değil.Yani orta göbek jant merkezinden biraz daha aşağıda kalıyor. Ahanda formül infilak etti. :D

(link)

http://www.cybershut.com/wp-content/uploads/2015/07/x.jpg
 
@ahmtayd teşekkür ederim. Dediğiniz gibi belirtmedim ama hesap yol bisikletlerinde değil sadece mtb lerde yiyiyor :)

@pohuman o farkı da (göbek ile tekerlek merkezi arasındaki seviye farkını / tekerleğin kalınlığını değil) spor ayakkabının tabanı hemen hemen karşılıyor :)
 
Geri