Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro çatlağı

@Murat Cömez Büyük resme bakarsanız hemen arka tekerin önünde olan kısım olduğunu görebilirsiniz. Oraya doğrudan bir darbe mümkün değil. Ben bile fotoğraf çekmek için kırk takla attım.

@Deniz Baklacı Evet sizin konunuzu da okudum. Aynı yoldan ilerleyeceğim. Mailimi attım cevap bekliyorum.

@İlker Karakuş 3 ay bisikletsiz kalmak çok kötü ama değiştirsinler de 3 ay da olsa bekletsinler yeterki.
 
Scudo
boya çatlamış olabilir, karbondan daha az esnek her halukarda, oldu olacak üstünde zıpla bakalım esniyor mu ? battı balık...
 
  • Beğen
Tepkiler: celikeren
O kısma elimle baskı yaptığımda içeri doğru esniyor. Bende umut ettim boya çatlağı olmasını ama değil gibi.
 
seleye oturtturup birini öyle gözlemle, bir de sele borusu o bölgenin yakınlarında mı bitiyor, temas etmiş olabilir. bunu gördükten sonra sele borusunu karbon alma kararı verdim
 
üst borumu o ?
 
Kırmızı ile işaretlediğim bölge. Bisiklet ters çevrilmiş şekilde.

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/img_2434-jpg.75525/
 
tahminimce siz halata çarpıtığınızda çataldan alınan darbe fazlası ile arkaya yansımış ve dışa bükmüş Allah beterinden korusun demek ki yükten kurtulamasa ikiye yarılacak kadroların esnemeye hiç tahamülü yok belliki ama bunu değişirler kesin.
 
@OguzKurumlu

Evet fotograf cekmek icin 40 takla atmis olabilirsiniz ama kendinizde diyorsunuz bastirinca alti yumsak diye, demekki gercekten darbe almis ve catlamamis orasi resmen kirilmis.

Size bu konuda yardimci olabilirim, bana özelden bilgilerinizi ve canyon siparis numarasini verirseniz sizin icin canyonu bugün ögleden sonra telefonla arar konusurum ve en hizli nasil olacagini sorarim.
 
Ben şahsen sele borusunun orayı kırdığını düşünüyorum çünkü nasıl bir darbe alsın ?

Bi de yeni kadroyu crash replacement ile veriyorlar 400 dolar olması lazım ilk yıldan o civarda bi sayi tam doğru söylemedim. Ama umalım ki kabul etsinler umalım ki zorluk çıkmadan yeni kadronuza kavuşun
 
  • Beğen
Tepkiler: celikeren
sanki selenin ustune agiriliginizi verip cok ciddi bi kasisten gecmissiniz kalkmadan. tekeri cikarip arkadan cekicle vurmadiginzia gore aklima gelen tek olasilik bu. gecmis olsun. canyona biraz soguk bakmamin sebebi bu garanti maranti olaylari. keske tr de olsaydida adamlarin bi temsilcisi gidip derdinizi anlatsaydiniz hemencecik.
 
@Murat Cömez ben fotoda bakınca boya altı olan bir çatlağı boya üstüne geçmesi olarak görüyorum.
Zaten oturma borusunun arkaya bakan kısmında pek darbe alacak bir kısım değil. Daha çok sele borusunun aşşağı aniden kayması, selede otururken ani çarpmalarda seleyi öne doğru kanırtmak sureti ile olur. Eğer ağırlık atlama zıplama olsaydı aynı borunun ön kısmında olurdu. Ve neresinden bakarsan bak üretim hatası yada üretimde ön görülememiş zayıflık.
Kabon bisiklet tasarım aşamasında belirli sanal testlere sokulur bu testlerde aldığı kuvvet ve darbelere göre kadronun bazı yerlerlerine farklı yönde örüm ve farklı kalınlık eklenir ama doğal yollarla olana olasılığı en düşük kuvvetleri hesaplamazlar. Bazı yerleri özellikle zayıf yaparlar çünkü kadronun kendisi kırılmasındansa ön çatalın kırılması, kadro kulağının kırılması gibi. Sanal testler üzerine yapılmış iyileştirmeler ile gerçek testlere sokarlar gerçek testlerde de ekleme çıkarma olur ama hedef ağırlı geçmemek daha önemlidir ve sonuç olarak bazı önlemleri esgeçerler bu es geçilmiş önlemlerden biri ile gelen bisiklet sayısı 200 gr daha ağır olduğu için daha az satacağı kadro sayısından az olur.

Ama karbon genel olarak zayıf ve narindir. Kullanıcı kilo kısıtlaması karbon yetersiz olduğundan değil aliminyumdan daha hafif bir kadro yapılması için az kullanılan malzemedir. Karbon ilk şekillenmeye başladığından çok büyük enerji tasarrufu sağladı. 200-300 kg lik kolları olan üretim robotları bir anda 50 kg 20 kg ile çalışmaya başladı çünkü sağlamlık gerektirmeyen bir kaynak robotunun haraket mekanizmasındaki tüm parçalar karbon olunca bir anda 50 kg ye düştü ve daha küçük elektrik motorları ile çalışır hale geldiler ve daha hızlı haraket eder oldular.
Bisiklet ve araba Kabon için sınırlar ayrıca pahalı bir malzeme olduğu için satılabilir sınırlardadır ama tutup sele borusunu 6 nm sıkın gidon boğazını 5 nm olsun diyorlar. Standart aliminyum kadronun sele borusunu 9 nm sıkarken karbonunki 6 nm sonuç 90 kg 6 nm ile sıkılmış seleye oturunca sele borusu içeri kayar. Sürekli kaymasada bir tümsek yada kazada aniden kayabilir. 100 kişiden 30-40 da Kabon bisiklet var merak ediyorum kaçında nm metre var.
Aynı şekilde kimin yolunda halat var bu ancak Türkiye'de olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç
@Zekeriya Çab

bence de bu durumlarda kuvvet en çok downtube ya da seat staysde sönümlenir. bu öngörülememiş bi zayıflık değildir bence, eğer öyle olsaydı seri olarak bu sorunun yaşanması gerekirdi.

Kabon bisiklet tasarım aşamasında belirli sanal testlere sokulur bu testlerde aldığı kuvvet ve darbelere göre kadronun bazı yerlerlerine farklı yönde örüm ve farklı kalınlık eklenir ama doğal yollarla olana olasılığı en düşük kuvvetleri hesaplamazlar.

200 gr. hafif olması adına marka itibarını zedelemek ?

Ama karbon genel olarak zayıf ve narindir. Kullanıcı kilo kısıtlaması karbon yetersiz olduğundan değil aliminyumdan daha hafif bir kadro yapılması için az kullanılan malzemedir.
çok rica ediyorum, bu düşüncenizi FIA ya da bildirir misiniz ?

bence XXXL beden t-shirt niye zor bulunuyorsa, yüksek dayanımlı kadrolarda aynı sebepten daha az üretiliyor

Standart aliminyum kadronun sele borusunu 9 nm sıkarken karbonunki 6 nm sonuç 90 kg 6 nm ile sıkılmış seleye oturunca sele borusu içeri kayar. Sürekli kaymasada bir tümsek yada kazada aniden kayabilir. 100 kişiden 30-40 da Kabon bisiklet var merak ediyorum kaçında nm metre var.

6 nm yeterliyse yeterlidir, neden kaysın ? alu yüzeyine göre daha kaygan olabilir, bu nedenle bile daha fazla sıkmak gerekiyo olabilir. bende torque metre var 5-55 ama 10 nm altı için kullanmıyorum bile, ancak birisi sorarsa ölçmek için ne kadar sıktığıma bakıyoruz. bu arada 5nm diyor seat için, bi başkasında hiçbişey demiyo mandallı
.
 
@Zekeriya Çab
Ben karbon uzmani olmadigim icin gördüklerimi yazdim. Merak ettiginiz konuya gelince ben nm ile karbon üzerinde her islemi yapiyorum. 5nm ile sıktigim sele borulari hic mm kayma yapmiyor.
Ayrica arkadasa yardimci olmak icin bana yazmasini istedim ama galiba yardim konusunda bana pek inanmadi. Su bir gercekki o 3000km den mail üzeri hal ede bilecegi isleri ben sadece bir telefonla ögrene bilirim hatda Fotograflarla hal edebiliriz belki. MAil üzeri konusmak baska telefonla onlarin dilinde anlayacagi sekilde konusmak baska.
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
@Murat Cömez
yine de motor ustası olduğunuza göre eminim bazı aralıkları torque anahtarsız sıkmaya alışmış olmalısınız ?

galiba yardim konusunda bana pek inanmadi. Su bir gercekki o 3000km den mail üzeri hal ede bilecegi isleri ben sadece bir telefonla ögrene bilirim hatda Fotograflarla hal edebiliriz belki. MAil üzeri konusmak baska telefonla

henüz mesajınızı görmemiş olabilir, bu teklifi değerlendirecektir

onlarin dilinde anlayacagi sekilde konusmak baska.

kanyon şaşırma, sabrımızı taşırma, kreuzberg stayla :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
Benim bir sorum olacaktı. Aynı kazayı aluminyum bir yol bisikletiyle yapsaydınız sizce aynı sonuç olur muydu? Tam karbon bisiklet alayım derken böyle şeyler görüp soğuyorum yahu.. :(


 
@Ozan Yiğit Tabaş
çatlak ve kırık kadro diye arat bakalım en çok ne görseli çıkacak
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
@Tasogare evet seat stay de çözümlenir ama önde arkada değil arkada kelepçenin oralarda çatlama oluyor genelde.
200 gr marka imajı için değil a markasının b markasına göre daha çok satma ihtimalini güçlendirmek için 200 gr biraz fala insanlar 50 gr için bile fikir değiştiriyor.
6 nm oturmak için yeterli ama yol treşimi ile birlikte oturmaya pek dayanmıyor.
Mandalında bir şey yapmayanlar için daha kötü ayrıca bazı bisikletler aliminyum sele borusu ile geliyor.
Karbon işi karışık kafa temiz kullanmak istiyorsanız ya bol para yada süper butted aliminyum.

@Tasogare çatlak kırık kadro diye arattığında Alu kadro daha çok çıkar çünkü daha çok satılıyor, daha az kollanıyor ve muhtamelen daha çok zorlanıyor.
Ve aliminyum olup hem İngilizce hemde Türkçe armalarda verilen görsellerin çatlak fotoğrafların ya tur yada mtb olması sanırım oldukça net. Diğer taraftan karbon mtb kadro yok gibi bunların arasında. Karbon mtblerde kırılmıyor demekki.
 
Canyonun markasın kadronuz için izleyeceği yol ileride alacağım canyon marka bisiklete karar vermeme olumlu veya olumsuz etkileyecek. Takip.
 
@Zekeriya Çab
o kelepçenin arkasındaki ikiliyi kastediyorum bende, başka bi arkadaşım oradan yamultmayı başarmıştı ama kaza anını görmedim
Ben atlama zıplama olaylarında pek oturmadığım için başıma gelmedi, ha çok fazla olmamak kaydıyla seleye çarparak oturduğum zamanlar oldu, onda da takdir edersinizki karbondan daha değerli şeyleri düşünüyo insan :)

200 gr biraz fala insanlar 50 gr için bile fikir değiştiriyor.

haklısınız, ağırlık yeni başlayanlar için çok önemli, üretci ne yapsın :)


bazı bisikletler aliminyum sele borusu ile geliyor.
Karbon işi karışık kafa temiz kullanmak istiyorsanız ya bol para yada süper butted aliminyum.
ucuzların hepsi öyle, karbonla değiştirmek mantıklı olur galiba

@Tasogare çatlak kırık kadro diye arattığında Alu kadro daha çok çıkar çünkü daha çok satılıyor, daha az kollanıyor ve muhtamelen daha çok zorlanıyor.
Ve aliminyum olup hem İngilizce hemde Türkçe armalarda verilen görsellerin çatlak fotoğrafların ya tur yada mtb olması sanırım oldukça net. Diğer taraftan karbon mtb kadro yok gibi bunların arasında. Karbon mtblerde kırılmıyor demekki.

yazarken bunu düşünmüştüm :)
ben hardtail kullanıyorum, seat stays serçe parmağımdan ince, ve aşırı yumuşak gene aynı kısım, tek elimle lastiği çıkartınca baya esnetiyorum, ama bi yerden sonra tek el kuvveti yetmiyo, atlam zıplama bunla kırarsın diyolar genelde :) ben inadına ayılık yapıyorum, çok değil bu yaz bitmeden belli olur akibeti :)
 
Bu gidişle karbon almayacağım herhalde. Zaten kıt kanaat limitlerimin çok üstüne çıkarak bir bütçe çıkardım binerken de aman bir şey olur korkusuyla binemem valla. Focus cayo yerine Cannondale CAAD 12'lerin stoklara gelmesini bekleyeceğim sanırım.. :/


 
Geri