Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro içi fren vites kablosu

cagrig

Daimi Üye
Kayıt
10 Kasım 2015
Mesaj
248
Tepki
265
Şehir
Antalya
İsim
Çağrı Gençol
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar merhaba. Sormak istediğim iki soru var. Birincisi kadro üst borusuna giren ve seleye yakın bir noktadan çıkan fren vites kabloları herhangi bir arızada nasıl tamir ediliyor? Sökülünce yerine yenisini takmak zor olur mu yoksa içeride ona ait bir kanal var mı? İkincisi sitelerde fren teli ve vites teli diye diye ikiye ayırmış. Aralarında fark var mı? Üçüncü sorum ise yarış bisikletlerinde fren vites aynı koldan çıktığı için aynı kabloyu mu kullanıyorlar? Kablolar nerede birbirinden ayrılıyor? Şimdiden teşekkür ederim
 
Scudo
1)Teller kadro içinden kadronun dışından mıknatısla tutularak geçiriliyor.Kanal hakkında bilgim yok ama değişimi çok zor olmasa gerek.
2)Vites ve fren tellerinin farkı tellerin uçlarındaki parçaların boyutu ve şeklidir. Birbirleri yerine kullanılamazlar.(Fotoğrafta mevcut)
3)Vites ve fren tamamen farklı sistemlerdir. Her birinin ayrı telleri vardır birleşme veya ayrılma söz konusu değildir.
Umarım yardımcı olmuşumdur :D
not: Yuvarlak şeklinde sarılı olan vites, diğeri fren telidir.
 

Dosyalar

  • KNT034.jpg
    KNT034.jpg
    15,7 KB · Okunma: 47
  • sram-vites-teli.jpg
    sram-vites-teli.jpg
    36,8 KB · Okunma: 50
@FreeRider sanırım ben yanlış bir tabir kullandım. Demek istediğim içinden tel geçen hortumdu :D üst kadro borusunun içine giren hortumu nasıl çıkarıyoruz. Hortum değişeceği zaman napıyoruz. Örneğin alttaki resim gibi
 

Dosyalar

  • 1984-pinarello-montello.jpg
    1984-pinarello-montello.jpg
    136,8 KB · Okunma: 72
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@MuratHan çok teşekkür ederim videolar çok açıklayıcı oldu :) @Anonim evet kılavuzda çok mantıklı
 
Benim bi sorum var.Geçen gün sağ sti kol vites düşürme sırasında gıcırtı yapıyordu alttan kablolara würth sıktık geçti.Ancak başka bi mesele de var.Ön fren sürekli çıt çıt ediyor frenleme durumunda ve gittikçe arttı bu olay.Sanıyorum artık yeni kabloları alıp yağlayıp takmak zorundayım.O kadar çeşit gereksiz farklı kablo var ki ne alacağımı şaşırdım.60 liraya da satılan da var 8 liraya da.Bana link ile Merlin'den falan öneri verebileceğiniz kablo Setleri nedir? Hem fren hem de vites için lazım.Teşekkürler

 
Başlığı hortlatalım :)

Bisikletimi aktif kullanıyorum ve hazır dolar da makul seviyelerdeyken vites ve fren teli alışverişi yapacağım.

Ortalama ne kadar zamanda bir kabloları değiştirmek gerek? Bisikletçiye götürüp söktürüp baktırmak mı lazım tespit için? X kilometrede bir değiştirmek iyidir şeklinde mi yaklaşmalı yoksa konuya? Aydınlatır mısınız?

Bir diğer sorum da hangi teli almak lazım? Benim teller de kadronun içinden geçiyor, plastik kaplaması olan setleri direkt elemek mi gerekiyor bu durumda?

(link)
(link)

Bu iki set ömürlük mü? Vites ve fren teline yaklaşık 300 lira vermek pek anlamlı gelmiyor başka alternatifler önerebilir misiniz?
 
@Cenk Akbulut

"x kilometrede bir değiştirmek" şeklindeki yaklaşım pek doğru değil. Teller, kilometreden çok dış ortam şartlarından etkileniyorlar. Hep iyi şartlarda sürülür, bisiklet de kapalı ortamda tutulursa 5 yıl ve 50 bin km de dayanabilir; berbat koşullarda kullandığınız için 4 ay ve 2000 kilometrede de değişmesi gerekebilir. Kablolar, değişmeleri gerektiğini size hissettirirler; vites geçişleri hantallaşır, fren kolunu çekmek biraz zorlaşır...

Bu baktığınız setlerde hem dış kablolar var, hem de onların içinden geçen teller. Yeni bisiklet topluyorsanız bunlardan almanız gerek, ama genelde sadece iç telin değişmesi gerekir. Sadece tel alarak daha az masraf yapabilirsiniz:
(link)

Ayrıca, tellerde aşınma veya paslanma söz konusu değilse; teli söküp temizledikten sonra gresleyip geri takmak da işe yarayabilir. Kimisi 6 veya 12 ayda bir bunun yapılmasını, 2-3 kere bu işlemi yaptıktan sonra da tellerin değiştirilmesini önerir.
 
@Cenk Akbulut

"x kilometrede bir değiştirmek" şeklindeki yaklaşım pek doğru değil. Teller, kilometreden çok dış ortam şartlarından etkileniyorlar. Hep iyi şartlarda sürülür, bisiklet de kapalı ortamda tutulursa 5 yıl ve 50 bin km de dayanabilir; berbat koşullarda kullandığınız için 4 ay ve 2000 kilometrede de değişmesi gerekebilir. Kablolar, değişmeleri gerektiğini size hissettirirler; vites geçişleri hantallaşır, fren kolunu çekmek biraz zorlaşır...

Bu baktığınız setlerde hem dış kablolar var, hem de onların içinden geçen teller. Yeni bisiklet topluyorsanız bunlardan almanız gerek, ama genelde sadece iç telin değişmesi gerekir. Sadece tel alarak daha az masraf yapabilirsiniz:
(link)

Ayrıca, tellerde aşınma veya paslanma söz konusu değilse; teli söküp temizledikten sonra gresleyip geri takmak da işe yarayabilir. Kimisi 6 veya 12 ayda bir bunun yapılmasını, 2-3 kere bu işlemi yaptıktan sonra da tellerin değiştirilmesini önerir.
Üstad peki fren kablosuna vites teli takmanın bi zararı olurmu. Yada vitesler için fren tel ve kablosu kullanmak ?
 
Başlığı hortlatalım :)

Bisikletimi aktif kullanıyorum ve hazır dolar da makul seviyelerdeyken vites ve fren teli alışverişi yapacağım.

Ortalama ne kadar zamanda bir kabloları değiştirmek gerek? Bisikletçiye götürüp söktürüp baktırmak mı lazım tespit için? X kilometrede bir değiştirmek iyidir şeklinde mi yaklaşmalı yoksa konuya? Aydınlatır mısınız?

Bir diğer sorum da hangi teli almak lazım? Benim teller de kadronun içinden geçiyor, plastik kaplaması olan setleri direkt elemek mi gerekiyor bu durumda?

(link)
(link)

Bu iki set ömürlük mü? Vites ve fren teline yaklaşık 300 lira vermek pek anlamlı gelmiyor başka alternatifler önerebilir misiniz?

Bu tarz ürünlere hiç gerek yok, bana para tuzağı geliyor. Özceylan bisiklette Taiwan yapımı metre başına ödeme yaptığınız fren ve vites kabloları var ve yeterliler. Mekanizma oldukça basit. Teli tutacak ve içeride sürtünme oluşturmayacak. Polimer kaplama vs. gibi olaylar çok az fark yaratır. İç tele gres yağı sürüp, dış kabloya öyle takmanız yeterlidir. Böylece hep geçişler kolaylaşır, hem tel korozyona uğramaz. Yıllar boyu sorunsuz kullanırsınız, ben 2 senedir aynı kabloyu ve iç teli kullanıyorum. En ufak sorun yaşamadım. Bir laf vardır: "Sorun çıkartmıyorsa kurcalama."
(link)
 
@Cenk Akbulut

"x kilometrede bir değiştirmek" şeklindeki yaklaşım pek doğru değil. Teller, kilometreden çok dış ortam şartlarından etkileniyorlar. Hep iyi şartlarda sürülür, bisiklet de kapalı ortamda tutulursa 5 yıl ve 50 bin km de dayanabilir; berbat koşullarda kullandığınız için 4 ay ve 2000 kilometrede de değişmesi gerekebilir. Kablolar, değişmeleri gerektiğini size hissettirirler; vites geçişleri hantallaşır, fren kolunu çekmek biraz zorlaşır...

Bu baktığınız setlerde hem dış kablolar var, hem de onların içinden geçen teller. Yeni bisiklet topluyorsanız bunlardan almanız gerek, ama genelde sadece iç telin değişmesi gerekir. Sadece tel alarak daha az masraf yapabilirsiniz:
(link)

Ayrıca, tellerde aşınma veya paslanma söz konusu değilse; teli söküp temizledikten sonra gresleyip geri takmak da işe yarayabilir. Kimisi 6 veya 12 ayda bir bunun yapılmasını, 2-3 kere bu işlemi yaptıktan sonra da tellerin değiştirilmesini önerir.

"Kablolar, değişmeleri gerektiğini size hissettirirler; vites geçişleri hantallaşır"

Murat hocam, ultegra 6800 yol bisikletim de 5 seneden jagwire vites kablo setini kullanıyorum. Ara ara teli değişimleri yaptım fakat kabloları hiç değiştirmedim. Son zamanlar da sert vites geçişleri yaşıyorum. Arka aktarıcıyı değiştirmeyi düşünüyordum sizin üst mesaj da yazdığınızı görünce acaba mı dedim?

Merak ettiğim şu; kablolar vites geçişlerine olumlu/olumsuz nasıl etki ediyor? Tel mi daha önemli kablo mu? Teşekkürler.
 
Merak ettiğim şu; kablolar vites geçişlerine olumlu/olumsuz nasıl etki ediyor? Tel mi daha önemli kablo mu? Teşekkürler.
Emin değilim açıkcası. İkisi de eşit ölçüde etkilidir, diye düşünüyorum. Önemli olan kablo ile tel arasındaki sürtünmenin az olması; biri sabit kalıyor, diğeri öbürünün içinde hareket ediyor...

Aktarıcı, zarar görmediği sürece değiştirilmesi gereken bir parça değildir normalde. Sonuçta tek fonksiyonu vites kolunun teli çektiği/bıraktığı oranda yukarı/aşağı hareket etmek. Temiz, doğru ayarlı ve hasarsız olduğu sürece bunu yapmasında sorun olmamalı. Eskimekle tek değişebilecek şey yayın sertliği (bunun da 5 yılda olacağını hiç sanmıyorum).

"sert vites geçişi" dediğiniz, vitesi değiştirmek için kolu iterken daha çok direnç ile karşılaşmanız ise, yapılması gereken büyük olasılıkla kabloları değiştirmek ve/veya vites kolu ile aktarıcıyı temizlemek ve yağlamaktır. Geçişin sert olması ise, yani paldur küldür geçmesi ise; sorun vites ayarında veya ruble ve zincirin aşınmış olmasında olabilir.
 
vites geçişlerinin sertliği (arka aktarıcıdan bahsediliyorsa) Sram setlerde normal olsa da Shimanolarda daha yumuşaktır. Arka aktarıcının gereğinden fazla sert geçişi genelde düzgün ayar yapılmadığında oluyor. Yani milimetrik de hata olsa arka aktarıcı biraz geç ve sert geçiş yapıyor. Aktarıcının ayar vidalarını çok hafif hamlelerle oynatarak çözebilirsiniz gibi. Daha önce başıma geldi bu şekilde çözmüştüm ben. Eğer kollarda sertlik varsa @Murat B. nin de dediği gibi tellerde sorun vardır.
 
@Murat B. Yeni bir şeyler daha öğrendim harika bilgiler çok teşekkürler. Mesajımda sert vitesi geçişlerini ifade ederken aslında tam net olamadığımı fark ettim. Şöyle ki yeni bir bisiklet yahut komple tüm kompenatları değiştirdiğinizde vitesler arası geçişlerde muazzam kusursuz hissiyat yaşatır genelde acaba vites geçmiyor mu diye rubleye dönüp baktırır bile. Ben de bu durumun tabiri caizse zıttını yaşıyorum. Vitesi arttırdığımda yahut düşürdüğüm de zincir ruble de ki dişliye sesli ve sert bir şekilde düşüyor. Öyle bir düşüyor ki pedal da anlık da olsa boşa düşme hissiyatı veriyor.

- Kollarda problem yok tepkimesi iyi.
- Vites geçişlerinde kararsızlık yok.
- Zincirim yeni (1.800 km) oldu takalı. (uzamadan değiştiririm)
- Ruble ve aynakol dişlilerin de aşınma yok.

Kablonun yıpranmış olmasından dolayı telin kablo içinde sürtünmesini zorlaştırıp vites geçişlerine negatif etki etmesinin dışında aklıma şu geldi... Yeni taktığım zincirin uzunluğunu olması gerekenden daha uzun ayarlamış olmam benim sorunum cevabı olabilir mi? Kısacası zincir uzunluğu da vites geçişlerine etki eder mi?
 
@Furkan TK
Yanlış anlamadıysam sert geçişler sadece daha yüksek vitese geçerken (yani zinciri daha küçük dişliye düşürürken). Bunun sebebi muhtemelen aktarıcının eklem yerlerinin kirlendiği için zor hareket etmesi ve aktarıcı yayının bu direnci aşmakta zorlanması. Zincirin uzun olması da yayın gerginliğini azalttığı için sorunu daha hissedilir hale getirebilir ama sorun sadece zincirin uzun olması ise, sadece birkaç tane küçük/küçük kombinasyonu viteste sorun yaşamanız gerekir.

Sanırım yapmanız gereken arka aktarıcıyı söküp güzelce temizleyip geri takmanız. Maalesef uzun, meşakatli ve hata yapmaya çok uygun bir süreç:
(link)


Normal zamanda (eve kapanmak zorunda olmadığımızda) ben kendim yapmaz, bisikletçiye yaptırırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
Görüntüde pek belli olmuyor ama ön ve arka arkarıcının telleri kadro içinde 1 tur birbirine dolanarak çekilmiş. Bu durum normal mi?Screenshot_20200827-212107_Video Player.jpg
 
Geri