Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro ve Diğer Komponentler ile ilgili

Mert Kayhan

Aktif Üye
Kayıt
2 Nisan 2008
Mesaj
105
Tepki
227
Şehir
İSTANBUL - PENDİK
Yol bisikltimizi oluşturuken, bilindiği üzere, Kadro temel tutulmak üzere, aşağıdaki komponentleri kullanıyoruz.

Handlebar
Seatpost
Stem
Fork
Crankset
Hub
Whell Set
*** Ben türkçelerini net bilmiyorum, lütfen siz tamamlayın.

Bu komponentlerin, Carbon, alüminyum veya diğer malzemeler üzerinden mukayeselerini yaptığımızda, nasıl bir sonuca ulaşırız.

Frame Carbon olmalıdır ama Whell Set asla
Seatpost ve stem, fork, Handle bar carbon olarbilir ama hub ve Frame asla.

Gibi, gibi gibi, yorumlarınızı bekliyroum.

Sevgiler.
 
Scudo
Forumda bu konuya benden çok daha doyurucu cevap verecek üstadlar var ama ben bildiklerimi yazayım. Kadro ve komponentlerde carbon mazeme, daha hafif bisiklet oluşturmayı sağlarken, fiyatı biraz zıplatır :D

Bu tercih biraz da sizin amacınıza, bütçenize ve içinizden gelen sese bağlıdır. Ben de bir yol bisikleti toplamak planlıyorum ve kendi fikirlerimi paylaşayım.
Karbon bir kadro, ve maşa rüyalarımı süslüyor. Özellikle Türkiye'de bayisi bulunmayan ve şiir gibi kadrolar üreten markalar var. Pinarello, Colnago, Orbea gibi

Komponentlere gelince, Karbon parçaları olan aynakollar, vites fren kolları mevcut. Özellikle Campagnolo Record gibi. Fakat karbon fren vites kollarım olsun, aynakol karbon olsun derseniz, sadece komponent için ödeyeceğiniz rakam 1700 $ a yaklaşır.
Bunun yanında Shimano ve Sram da yol komponentleri üretiyor. Bunların tümü de üst sınıf malzemeler.

Jant setlerinde karbon, biraz da yollarımızı düşündüğümüzde, yazık olacak bir malzeme diye düşünüyorum. Teker setini karbon alarak kazanacağınız 400-500 gram size extra 1000$ olarak yansıyacaktır.

Diğer sele borusu, gidon, gidon boğazı gibi parçalar, karbon olduğunda hem hafiflik hem de görsellik kazandırır. Güzel de olur :D

Benim vardığım sonuç; Tekerler ve vites fren grubu hariç, karbon malzemeli, karbon kadrolu bir yol bisikleti.

Seçiminizde kolay gelsin, umarım istediğiniz bisikleti alır uzun yolları pedallarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Kayhan
Çok akla yatkın ve açıklayıcı cevaplar.
Umarım dediğiniz gibi üstadlar da fikirlerini beyan ederler ve ortaya güzel bir yol canavarı çıkartırız. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar TEBER
@Samurai Jack


Bisiklette malzeme içeriğini düşünürken öncelikle ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Bir parçanın karbon veya alüminyum olup olmaması gerektiğini düşünmeden önce çoğumuz: bu benim işime yarar mı? Ömrü ne kadar olur? Verdiğim paraya değer mi? Ne kadar dayanıklı? gibi kriterleri içeren sorular sorarız. Aldığımız bisikletin veya parçaların niteliği de buna oranla değişiklik gösterir.

Dolayısıyla, bir bisikletin şahsımız adına kullanım alanını düşündüğümüzde; yani ne kadar/nasıl/nerede kullabileceğimizin hesabını yaptığımızda ihtiyaçlarımız da buna göre şekillenmeye başlar.

Karbon lüks bir malzemedir. Ve çağdaş bisikletlerde sıklıkla tercih edilir olmasının başlıca sebebi maksimum dayanıklılık + hafiflik + minimum titreşim = maksimum konfor sunuyor olmasıdır. Özellikle de yol bisikletinde tercih ediliyor olmasının sebebi budur. Yol üzerinde giderek artan stabil bir tempoda kondisyon/tur veya antrenman için olsun karbon malzeme elzem hale gelmiştir.

Ama bu demek değildir ki alüminyum da tercih edilir değildir. Profesyonel amaçlı olmayan yol bisikletlerinde -bisikletin titreşimi alan en can alıcı noktaları olan - sele borusu ve çatal artık çoğunlukla karbon olarak üretilmeye başlanmıştır. Gerisi alüminyum alaşımdan yapılabilmekte ve yeterli hafiflik/dayanıklılık sağlanabilmektedir. Bunu da tercihlere göre diğer parçalar takip eder.

Artık neredeyse tamamı karbon olan yol bisikletleri üretilebiliyor. Ama bu bana sorarsanız oldukça fantastik üretimler. Çünkü bir bisikletin her parçasının hafif/karbon olması pek de gerekli değildir. Çünkü karbon kadar olmasa bile onunla baş edebilecek alüminyum veya benzeri parçalar rahatlıkla kullanılabilmekte ve hafiflik/dayanlıklık konusunda başarılı olmaktadır.
 
Geri