Scudo Sports

kadroda delik

Son düzenleme:
Scudo
302193 dosyayı görüntüle
Bende disk fren yeri için soldan yeni delik actim kadro kirilirmi acaba

Kadro kırılabilir, kaliper tutturdunuz yerden kurtulup , sıkışarak tekeri kilitleyebilir ki , yüksek hızda ciddi bir kazaya ve yaralanmanıza sebebiyet verebilir. Kadronun kırılmasından ziyade bu kısım beni daha çok tedirgin eder açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: EmreAgey
20230330_190642.jpg

İşaretlediğim civata fren yaparken ok yönünde zorlanacak. Ve her frende civatanın dişleri borunun arka tarafındaki delikten yiyecek. Delik bollaşınca hareket etmemesi için civatayı daha da sıkmak zorunda kalacaksın. Bu sefer de civatanın sıkma kuvvetiyle boru ezilecek, daha da yassılaşacak, dayanımı azalacak. Spartiat'ın önerdiği bağlantı sacları cok daha emniyetli.
 
Yok bu güvenli olmaz.. @can_celik arkadaşımız dediği gibi her fren esnasında cıvata esneyecek, delik açılan yer çürütüp genişleyecek kaçarı yok. Eğer delik güvenli olsaydı koskoca bisiklet firmaları kaynak işiyle uğraşmayıp delik açarlardı.. Görselde siyah halkada işretlediğim yer hiç güvenlide değil, kayacak o aşağı dogru ve diğeride yukarı çıkacak. Freni sıkıldıgı an oraya binen yük 3 haneli kilo basınça çıkar. 80 kilo binici artısı bisikletin ağırlıgı, fren esnasında göbekteki kinetik enerjinin kaç kilo basınç oldugu dşünün..
 

Dosyalar

  • 20230330_190642.jpg
    20230330_190642.jpg
    55 KB · Okunma: 28
  • Beğen
Tepkiler: EmreAgey
Yanlış anlamayında o kadro büyük sıkıntı. Mukavemet gitmiştir o bölümde. Hele birde frenleme esnasındaki yükü düşününce, Kaza riskinizi çok arttırmışsınız.

Yol bisikletinde hd disk fren ihtiyacı varmı? O kısımda tartışılır tabiki. İncecik lastiklerin frenaj esnasında yeterli tutunmayı sağlayamadığı aşikar. Bana kızacaklar ama bir arkadaşımın üzerindeki degistirilmiş komponentler ile 40 bin tl nin üzerinde fiyatı var bu bisikletin dediği bisikletine binip ilk denedigim, yapabildiğim ölçüde hızlanıp frenleme oldu. İnanılmaz zayıf bir yol tutuş, ön lastik hemen kilitlenme eğilimine giriyor, takla bile attırır rahatlıkla. Yani kimse kusura bakmasında benim 10 bin tl etmeyen Mtb çok daha iyi duruyor o yol bisikletinden. Tabiki önde amortisör olmasıda frenlemede çok farkettiriyor, lastik kilitlenme seviyesine gelmeden önce amortisör bir miktar dalma yaparak fren etkisini arttirip duruş mesafesini kısaltıyor.

Kıssadan hisse yol tutuş az ise, fren sistemi istenildigi kadar iyi olsa da pek birşey degismez.
 
Kadroyu delmek yerine kelepçeli bir bağlantı ile işi çözmeye çalışabilirdiniz (bu da çok sağlıklı bir yöntem değil). Ya da kaynaklı birleştirme ile ilerlenebilirdi ama kadro alüminyum ise AL kaynak biraz sıkıntılı ve zorludur (amper ayarlamak ve torç kullanmak deneyim ister). Bir de kaynak sonrası temizlik ve boya işlemleri gerekir ki o da bir iş.
Arkadaşların belirttikleri noktalara katılıyorum, @can_celik tekniğe uygun açıklamayı da eklemişti az yukarıda.
 
Fren yok muydu bisikletinizde? Neden disk taktınız? Delmeden önce sorsaydınız keşke.
 
3. Mart 2023 de üye olmus ve ilk mesajini 1 ay sonra daha dün atmis. Herhale sizlere de cevabini insallah, Allah izin verirse Nisanin sonuna dogru verir.
Yani ayda bir mesaj ondan sonrada temmuz da gelir ve ben niye yeni konu acamiyorum diye aglar.:koptum::koptum::koptum::koptum::koptum:

üye.png
 
@Murat Cömez Klasik Bisiklet forumunda tek tük kıpırdanmalar oluyor ve seni göremiyoruz. Enerjini böyle üyeliklere değil de yazdıklarına kıymet verip okuyacak kişiler için harcasan nasıl olur abi?
 
Soylemediler ne yazikki, daha sonra gorustugumuzde farkinda degilim dedi arkadas bende ayip olur diye ustelemedim, belki gercekten farkinda degildir diye, simdi geri gondersem kargo ucretini her halukarda odemis olacagim. Neyse urune cevaplardan sonra az once onay verdim.
302250 dosyayı görüntüle

İşaretlediğim civata fren yaparken ok yönünde zorlanacak. Ve her frende civatanın dişleri borunun arka tarafındaki delikten yiyecek. Delik bollaşınca hareket etmemesi için civatayı daha da sıkmak zorunda kalacaksın. Bu sefer de civatanın sıkma kuvvetiyle boru ezilecek, daha da yassılaşacak, dayanımı azalacak. Spartiat'ın önerdiği bağlantı sacları cok daha emniyetli.

302250 dosyayı görüntüle

İşaretlediğim civata fren yaparken ok yönünde zorlanacak. Ve her frende civatanın dişleri borunun arka tarafındaki delikten yiyecek. Delik bollaşınca hareket etmemesi için civatayı daha da sıkmak zorunda kalacaksın. Bu sefer de civatanın sıkma kuvvetiyle boru ezilecek, daha da yassılaşacak, dayanımı azalacak. Spartiat'ın önerdiği bağlantı sacları cok daha emniyetli.
Hani bu bagaj delikleri oluyor ya gene delik ama etrafi kapalı yani etrafi derken içi bagaj deligi gibi o deligin boyutunde silindir bir aliminyum parcayi delige soksam onuda kaynatsam sikinti duzelirmi
Yok bu güvenli olmaz.. @can_celik arkadaşımız dediği gibi her fren esnasında cıvata esneyecek, delik açılan yer çürütüp genişleyecek kaçarı yok. Eğer delik güvenli olsaydı koskoca bisiklet firmaları kaynak işiyle uğraşmayıp delik açarlardı.. Görselde siyah halkada işretlediğim yer hiç güvenlide değil, kayacak o aşağı dogru ve diğeride yukarı çıkacak. Freni sıkıldıgı an oraya binen yük 3 haneli kilo basınça çıkar. 80 kilo binici artısı bisikletin ağırlıgı, fren esnasında göbekteki kinetik enerjinin kaç kilo basınç oldugu dşünün..
Hocam o kadar da dayanaksiz degil yaptigim sistem ben tek teker yapiyorum o yani beni arkaya duşürmüyor sağlam yani öyle bi kayma durumu yok da ben kadronun kirilmasindan korkuyorum bizim fizik hocasjna sordum saglamligi degismez sen aliminyumu delmis yerine civata koymuşsun dedi
302250 dosyayı görüntüle

İşaretlediğim civata fren yaparken ok yönünde zorlanacak. Ve her frende civatanın dişleri borunun arka tarafındaki delikten yiyecek. Delik bollaşınca hareket etmemesi için civatayı daha da sıkmak zorunda kalacaksın. Bu sefer de civatanın sıkma kuvvetiyle boru ezilecek, daha da yassılaşacak, dayanımı azalacak. Spartiat'ın önerdiği bağlantı sacları cok daha emniyetli.
Ha bide benim eski kadroda disk fren yeri vardi ve tam delik degildi adaptoru sikan vidalari gevsetip yuksekligini ayarlayabiliyordun ben o vidalari kuçuk 5 numara alyan anahtarin tork yerinde kendimi aman aman zorlamadan sikmistim ve kaymazdi hic bir zaman yani aliminyum kadro mu daha saglam 5 numara civatanin tutunma gucumu ama ben genede bu deligin etrafini aliminyum kaynakla doldurutcam
 
Son düzenleme:
@EmreAgey Sakın bir şey kaynattırma. Her kaynak mukavemet düşüşü demektir. Malzeme orada eriyor sonuçta, metalin lifli yapısı bozuluyor. V-fren ile devam edersen bir sorun olmaz, takviyeye gerek olmadan kullanmaya devam edersin. İlla disk istiyorsan bu gönderideki bağlantı parçalarından düşünebilirsin.
 
302250 dosyayı görüntüle

İşaretlediğim civata fren yaparken ok yönünde zorlanacak. Ve her frende civatanın dişleri borunun arka tarafındaki delikten yiyecek. Delik bollaşınca hareket etmemesi için civatayı daha da sıkmak zorunda kalacaksın. Bu sefer de civatanın sıkma kuvvetiyle boru ezilecek, daha da yassılaşacak, dayanımı azalacak. Spartiat'ın önerdiği bağlantı sacları cok daha emniyetli.
Screenshot_20230412-212518_AliExpress.jpg
Hocam bunu onerirmisiniz
 
İçlerindeki en sağlıklı model o. İlandaki foto ters bu arada. Yani aslında foto bu:
Screenshot_20230412-212518_AliExpress.jpg

Bu şekilde bağlantı sağlıklı değil. Fren bağlantı parçasının basıya değil çekiye zorlanması lazım. Frenin disk fren kadrolardaki gibi çeki (chainstay) ve oturak (seatstay) borusu arasında durması gerekiyor. Alırsan çizerim kafanda oluşması için.
 
  • Beğen
Tepkiler: can onur
İçlerindeki en sağlıklı model o. İlandaki foto ters bu arada. Yani aslında foto bu:
302740 dosyayı görüntüle

Bu şekilde bağlantı sağlıklı değil. Fren bağlantı parçasının basıya değil çekiye zorlanması lazım. Frenin disk fren kadrolardaki gibi çeki (chainstay) ve oturak (seatstay) borusu arasında durması gerekiyor. Alırsan çizerim kafanda oluşması için.

Komple adaptörü kaynatsam zaten adaptorde aliminyum kadroda aliminyum
Yanlış anlamayında o kadro büyük sıkıntı. Mukavemet gitmiştir o bölümde. Hele birde frenleme esnasındaki yükü düşününce, Kaza riskinizi çok arttırmışsınız.

Yol bisikletinde hd disk fren ihtiyacı varmı? O kısımda tartışılır tabiki. İncecik lastiklerin frenaj esnasında yeterli tutunmayı sağlayamadığı aşikar. Bana kızacaklar ama bir arkadaşımın üzerindeki degistirilmiş komponentler ile 40 bin tl nin üzerinde fiyatı var bu bisikletin dediği bisikletine binip ilk denedigim, yapabildiğim ölçüde hızlanıp frenleme oldu. İnanılmaz zayıf bir yol tutuş, ön lastik hemen kilitlenme eğilimine giriyor, takla bile attırır rahatlıkla. Yani kimse kusura bakmasında benim 10 bin tl etmeyen Mtb çok daha iyi duruyor o yol bisikletinden. Tabiki önde amortisör olmasıda frenlemede çok farkettiriyor, lastik kilitlenme seviyesine gelmeden önce amortisör bir miktar dalma yaparak fren etkisini arttirip duruş mesafesini kısaltıyor.

Kıssadan hisse yol tutuş az ise, fren sistemi istenildigi kadar iyi olsa da pek birşey degismez.
Hocam dag bisikleti bu 12 cm amortisoru var hareketçiyim ben tek teker icin hidrolik fren kullaniyorum
İçlerindeki en sağlıklı model o. İlandaki foto ters bu arada. Yani aslında foto bu:
302740 dosyayı görüntüle

Bu şekilde bağlantı sağlıklı değil. Fren bağlantı parçasının basıya değil çekiye zorlanması lazım. Frenin disk fren kadrolardaki gibi çeki (chainstay) ve oturak (seatstay) borusu arasında durması gerekiyor. Alırsan çizerim kafanda oluşması için.
Guvenlik nedeniyle fotograf paylasamiyormusum sanki mason toplantisi yapiyoruz burda neyse fotograf paylassam daha iyi anlatirimda bu ust bacaga bagli olan yan ayakliklar varya 2 tane demir parca karsi karsiya duruyor civatayla birbirlerine yaklasarak kadronun ust bacagini sıkıştiriyor öyle bişey yapsam sizce
 
Son düzenleme:
Komple adaptörü kaynatsam zaten adaptorde aliminyum kadroda aliminyum

Hocam dag bisikleti bu 12 cm amortisoru var hareketçiyim ben tek teker icin hidrolik fren kullaniyorum

Guvenlik nedeniyle fotograf paylasamiyormusum sanki mason toplantisi yapiyoruz burda neyse fotograf paylassam daha iyi anlatirimda bu ust bacaga bagli olan yan ayakliklar varya 2 tane demir parca karsi karsiya duruyor civatayla birbirlerine yaklasarak kadronun ust bacagini sıkıştiriyor öyle bişey yapsam sizce
Mesajınızın altına alıntıladığınız ekran resmini Ctrl+V ile de mi yapıştıramıyorsunuz? Selamlar
 
Mesajınızın altına alıntıladığınız ekran resmini Ctrl+V ile de mi yapıştıramıyorsunuz? Selamlar
Hayır normal görseli sürüklüyorum ama ekran goruntusu
302752 dosyayı görüntüle
302250 dosyayı görüntüle

İşaretlediğim civata fren yaparken ok yönünde zorlanacak. Ve her frende civatanın dişleri borunun arka tarafındaki delikten yiyecek. Delik bollaşınca hareket etmemesi için civatayı daha da sıkmak zorunda kalacaksın. Bu sefer de civatanın sıkma kuvvetiyle boru ezilecek, daha da yassılaşacak, dayanımı azalacak. Spartiat'ın önerdiği bağlantı sacları cok daha emniyetli.

Bu boru degilmiş içi aliminyum dolu bunun
 

Dosyalar

  • 20230413_110616.jpg
    20230413_110616.jpg
    32,9 KB · Okunma: 29
Son düzenleme:
Bu boru degilmiş içi aliminyum dolu bunun
O kesin bir boru ve bos, dolu olmasinin sebebi Dropoutun boruya giren kismini da delmissiniz. Siz sadece kadroyu öldürmemissiniz bununla beraber kadrodan daha cok Dropoutu iki dafa öldürmüssünüz.
Bu kadro sahsi görüsüm cöp ve güvenilir bir tarafi da yok artik. ama biz size nedesek bos galiba, siz bildiginiz gibi yapin.
image.jpeg

Neden böyle delme takma islerle ugrasiyorsunuz anlamiyorum, neden birsey olmaz lafi ile yola cikiyorsunuz? Sizin fizik hocasi da depremde yikilan binalarin müthatitleri ile beraber bir kaptan yemek yemis herhalde. Size fizigi de öyle ögretiyorsa vay halimize.
Ha birde siz okulami yoksa üniversiteyemi gidiyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: can onur
O kesin bir boru ve bos, dolu olmasinin sebebi Dropoutun boruya giren kismini da delmissiniz. Siz sadece kadroyu öldürmemissiniz bununla beraber kadrodan daha cok Dropoutu iki dafa öldürmüssünüz.
Bu kadro sahsi görüsüm cöp ve güvenilir bir tarafi da yok artik. ama biz size nedesek bos galiba, siz bildiginiz gibi yapin.
302908 dosyayı görüntüle

Neden böyle delme takma islerle ugrasiyorsunuz anlamiyorum, neden birsey olmaz lafi ile yola cikiyorsunuz? Sizin fizik hocasi da depremde yikilan binalarin müthatitleri ile beraber bir kaptan yemek yemis herhalde. Size fizigi de öyle ögretiyorsa vay halimize.
Ha birde siz okulami yoksa üniversiteyemi
O kesin bir boru ve bos, dolu olmasinin sebebi Dropoutun boruya giren kismini da delmissiniz. Siz sadece kadroyu öldürmemissiniz bununla beraber kadrodan daha cok Dropoutu iki dafa öldürmüssünüz.
Bu kadro sahsi görüsüm cöp ve güvenilir bir tarafi da yok artik. ama biz size nedesek bos galiba, siz bildiginiz gibi yapin.
302908 dosyayı görüntüle

Neden böyle delme takma islerle ugrasiyorsunuz anlamiyorum, neden birsey olmaz lafi ile yola cikiyorsunuz? Sizin fizik hocasi da depremde yikilan binalarin müthatitleri ile beraber bir kaptan yemek yemis herhalde. Size fizigi de öyle ögretiyorsa vay halimize.
Ha birde siz okulami yoksa üniversiteyemi gidiyorsunuz?
Hocam ben bu kadroyla merdivenden atladim kirilmadi bide lise 2 ye gidiyorum
 
Geri