Scudo Sports

kadronun arka bacağını kesmek istiyorum!!!

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Bu sistemde v fren de kullanılmaktadır.Bacağa bağlanan fren ayağı jantı dışarı iterek lastiğin kodronun alt bacağına sürtünmesini sagğlar ve aynı bacaktan frenleme yapılmasını sağlar.işte biz bu yeni teknoljiye left-i v sistemi diyoruz ayrıca sağ tarafta kadro bacağının çizilme derdi ortadan kalkmasını sağlıyoruz çünkü çizilecek kadro bacağı yok ortada.
 
Scudo
Başlığı gördüğümde yine birileri dalga geçmek için bişiler yapıyor diye duşundum. Eğer amacınız dalga geçmekse ayrı ama amacınız gercekten bu projeyi gerceklestirmekse bu "bu işden" hiçbirsey anlamadığınızınızı gösteriyor.

Kadrolar zaten bu tip ince duvarlı yapılarda uzmanlaşmıs makina veya yapı muhendisleri tarafından limitlerine cok yakın şekilde özel simulatorlerde tasarlanıyor. Ben bir resimde tek tarafdan bağlanını görmüştüm ben de keserim gibi bir mantık olamaz.
 
Arkadaşlar dalga geçtiğimi düşünüyorsunuz sanırım.Gerçekten değil sadece bir fikir geldi aklıma deneyecem olursa olur olmazsa olmaz napalım sonunda ölüm yok ya.
 
@scale

Bellimi olur. Öyle bi kadro ile sert bi iniş yapmaya çalışırsan neden olmasın. Aman diim:(
 
Eğer yapmak istiyorsanız bunu ciddi ciddi dile getirin lütfen.
Ayrıca öyle "kesecem" demeyle yapılabilecek bir işlem değildir bu.Kooo...oskoca Cannondale bile o kadar mühendisle bu işi zar zor gerçekleştirmiştir (hatta bildiğim kadarıyla oda piyasaya sürülmedi?)
Amacınız hafiflikse bisikleti böyle hafifletemeyeceğinizi belirteyim çünkü kadronun tek tarafı kaldığı için iyice güçlendirmeniz lazım.Velev ki hafiflettiniz bu bisiklete binmeye kalkarsanız ömrünüz kısa olur.Haa ille de "ben bunu yapacağım çılgınlık olsun" diyorsanız kolay gelsin (Ama tekrar belirteyim o şekilde hafifletemezsiniz)...
 
@scale

:003: üstüme iyilik sağlık
 
@gurol

Eksik bir kısmı düzeltmekte fayda var otomobillerde poryanın(lastiği tutan kısım) aksa bağlanış şekli çok farklıdır. Atllan bir rotil ile ve üstten yine bir rotil veya amortisör ile desteklenir. Dikkat ederseniz araba jantlarının içi boştur ve rotiller poryaya jantın iç kısmından bağlıdırlar. Yani lefty'lerdeki gibi taa dışarıdan değil. Bu sayede hiçbir eğilme momenti oluşmaz yük aksa çok dengeli iletilir. Lefty'lerde veya tek taraflı bağlantı tiplerinde eğilme momenti oluşur ve bu da demektir ki siz bisiklete bindiğinizde göbek mili eğilmeye çalışacak ve tüm yük kulakçıklara ve QR'lara binecektir. Fakat lefty'lerde bu eğilmemomentini bertaraf edebilmek için mühendisler hem açılı hem de konik lefty milini tasarlamışlar:
Amortisör bağlantı noktasına doğru konik bir biçimde çapı büyüyen mil dayanımı çok artırır. Çünkü en büyük gerilmeler tam bağlantı noktasında oluşur. Dayanım çapın küpü ile doğru orantılı olduğu için sizin mil çapını 2 kat artırmanız dayanımın 8 kat artması demektir.
Yine açılı bir mil sayesinde eğilme momentinin bir kısmı basma kuvvetine dönüştürülmüştür. Yani diyelim ki bu milin yatayla yaptığı açı 10derece ise F X sin(10)=0.177 F Yani 10derecelik açı sizin kulaklara binen kuvvetinizin %17.7'sini bertaraf edecektir. Aynı hesapla 15 derecelik bir açı kulaklara binen yükünüzü % 25.8 azaltacaktır.

http://img528.imageshack.us/img528/1294/leftyspeedcarbonsldi1.jpg
(link)

Bu kriterleri göz önünde bulundurmanız açısından elimden geldiğince yine her şekilde yardımcı olurum. Yeterki ortada ciddiyetle yapılan bir iş olsun. Saygılar...
Makina Müh. A. Göker DERYA
 
Scale arkadaşımız yapacaksa yapsında görelim!!! yapabilecekse ilk olsun bakalım böyle saçma konuları açıp kendini rezil etmekten başka bir şey yaptığı yok bildiğim kadarıyla bu işi yapacaksa bize kanıtlasın
ayakta alkışlayayım başkada diyecek sözüm yok....
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfur
halil abi kapat abi konuyu milletin daha çok kafası karışmasın saygılar abi
 
oldu diyelim arka jantın milleri ne olacak:)
 
Delinin biri kuyuya bir taş atmış, 40 akıllı çıkaramamış'a döndü bu konu. Dikkat ettiniz mi bilmem ama konuyu açan ortalıkta bile yok!!! Muhtemelen bir kenarda sinsi sinsi gülerek forumu takip ediyor.

Daha bilimsel, teknik ve ilerlemeye açık forum konularında görüşmek üzere inşallah diyorum.

Aydın - www.120399.com
 
  • Beğen
Tepkiler: matrixod
Arka sol bacaktan normal mandalla bağlayacağız ama sağ tarafına üç dör adet pul takviyesi yapacagız.Jant biraz esniyecek fakat bu da süspansiyon etkisi yaratacak bu avantajlı sistem sayesinde daha hafif full süspansiyonlu bir bisiklet sahibi olacağız
Biz arka bacağı kestik keserken bıraz sorun çıktı saol bacakta kırıldı sağ bacağı keserken ama sorun diil hemen yapıştırdık epoksi ve japon yapıştırıcısyla (carbon olduğu için)şu anda 12 yaşında ki bir arkadaşımızla test ettik herehangi bir sorun yok birtek fren sorunu çıktı ama onuda halletmeye şçalışıyoruz tabi sizlerden gelecek fikirlere de her zaman açığız sonuşta bir paylaşım forumu burası :D Sanayide rulman ustası olan haydar usta arka göbek üzerinde araştırmalar yapıyor.Sanıyorum çozücek.Bir sonraki projemiz daha ilginç olacak.Yakında left-i kadroyla ilgili fotoğrafları huzurlarınıza sunacağım herkeze mütlu bisikletli günler
 
@trek_6500
Neden kafalar karışsın ki?Yoksa sen teknolji ye inanmıyormusun ?Yoksa sen forumdaki arkadaşlarının teknolojiden yararlanmalarını ,bilgi edinmelerini ve fikirlerini paylaşmalarını istemiyomusun?Sen forumu paylaşmak için kullanmıyomusun?Paylaşmak için kullanmıyosan amacın ne insanların böyle değerli bilgileri edinmelerini engellemek mi?Neden teknoljiden bu kadar uzaksın neden bu kadar teknılojiden korkuyosun?Arkadaşlarının iyiliğini istemiyosun anlaşılan.Neyse sana kızmıyorum sende sonuçta bisikletle uraşan bir insansın seni affediyorum seni kazanmak istediğim için nefretle kınamıyorum sonuçta bütün bisikletçiler kardeştirler.Umarım beni anlamısındır bunu cehaletine bağışlıyorum .......
 
@scale

Madem bu kadar gelisme var, madem burasi da bir paylasim forumu, öyleyse "fotograflarla" yeni konunuzu acarsiniz.

Iyi forumlar herkese
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri