Scudo Sports

Kafamdaki soru işareti

Emirhan Kaya

Daimi Üye
Kayıt
25 Aralık 2010
Mesaj
300
Tepki
148
Şehir
Çorlu
Arkadaşlar belki yeri değil konu olarak bilmiyorum ama yeri değilse kusura bakmayın.

1) Aynakolda yapraklar ne kadar büyük olursa o kadar hız mı kazandırıyor ?
2) Rotorlar ne kadar büyük olursa frenler daha mı iyi oluyor ( mesela 16lık rotor yerine 180lik rotor )

Teşekkürler :)
 
Scudo
Aynakolda yaprağın büyük olması bir anlamda vitesin daha ağır olması demektir. Bu koşulda eğer bacağın pedalı rahat döndürecek kadar sağlamsa tabikide daha fazla hıza ulaşırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan Kaya
@Emirhan Kaya

disk frenler hakkında bir bilgim yok
 
bildiğim kadarı ile (yanlış bilgi olabilir) rotor büydükçe fren performansı artar fakat fren anında kadroya bindirdiği yükte artar
 
Rotor büyürse, sürtünme kuvvetinin oluşturduğu tork daha yüksek oluyor ( negatif yöndeki tork=yarıçap vektörü cross çarpım Fsürtünme) ve sonuçta var olan açısal ivme ( pozitif yöndeki tork = eylemsizlik momenti çarpı açısal ivme) nin yaratmış olduğu pozitif torku daha kısa zamanda 0 lıyor. Yani kısacası öyle kardeşim rotor büyürse, Fiziken frenlerin durdurma kapasitesi artıyor. :)
 
rotorlar büyüyünce kaliperlerde büyüyomu.Eğer büyümüyosa performans bi değişiklik olmaz çünkü yine en fazla balata büyüklüğündeki kısmı sıkacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: T0LGA
Büyük rotorlar, küçük rotorlara göre daha geç ısınır. Rotorun büyük olması, frenleme sırasında sönümlenen kinetik enerjinin oluşturduğu ısıyı daha kolay atmasını sağlamak içindir. Isınmayı azaltmak içinde rotorda delikler bulunur. Büyük rotorda daha fazla delik olur, daha fazla delik demek rotorun daha fazla hava ile temas etmesi yani daha çabuk soğuması demek.

Aynakolun büyük olmasının nedeni, rubleye 1 turda aktarılacak olan döndürme kuvvetini arttırmaktır. Büyük aynakolda 50 dişli, küçük aynakolda 20 dişli var diyelim, rublede ise 10 dişli olsun. Büyük aynakol 1 turda rubleyi 5 tur döndürürken, küçük aynakol 1 turda rubleyi 2 tur döndürür.
 
cevaplarınız için teşekkür ederim :) benim arkda rotor 160lık ön 180lik arkayıda 180lik yapsam sorun çıkarmı ? Tectro Draco frenlerım var
 
Peki rotor ve kalipti sanırım ( rotoru sıkan şey :) ) onu değiştirmenin zamanı geldiğini nasıl anlarız belli eder mi ?
 
@Emirhan Kaya

ROtora baskı yapan alete kaliper deniyor . ve bittiginde zaten erimiş oluyor yani bi nevi bildigin v-fren papuçları gibi bitince tutus performansı düşer.

203'lüge gelecek olursak tabiki rotorun çapı ne kadar büyürse fren performansıda o kadar artar çünkü rotora binen yük rotor büyüdükce azalıyor ve buda daha iyi bir tutuş saglıyor.
burda dikkat edilmesi gereken bir yer var ; senin maşan veya kadron 203'lük rotoru destekliyor mu ? sorusu olacak eger desteklemiyorsa frene bastıgında kadron veya maşan bu yükü taşıyamayıp kırılır buna dikkat et..;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan Kaya
@mustafa-38
Rotora baskı yapan şey kaliper değil balatadır :)

Balataların bittiğini anlamak için balataya bakmak lazım yani çok zor bişey değil :) Zaten bitince balatanın arkasındaki demir rotora sürter sesten anlaşılır ama rotor da aşınır, bu olay yaşanmadan değişmesi lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan Kaya
tüm spor ve hızlı otomobillerde görüldüğü (ferrari,lamborghini,porsche) gibi fren diskleri standart araçlara göre oldukça büyüktür ki bu orantıya göre fren balatalarıda büyüktür.yani büyük fren diski + büyük fren balatası.

http://www.bodymotion.com/uploads/2008PorscheTwinTurboCabrioletBrakeTireWheelTwo01FixedSmall.jpg
 
Geri