Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

kajak mı? detonatör mü?

ömer yayla

Daimi Üye
Kayıt
10 Temmuz 2009
Mesaj
364
Tepki
74
Şehir
bursa
merhaba ilandada alaşılacagı gibi bu iki lastik arasında kaldım kojak 295 grm yazıyo biz 300 diyelim detonatör 450 gr sizce akışkanlık olark hangisi daha iyidir tahminim kojaktır ama sizce hangisini alayım kojak sıkıntı yaparmı 1.35 ölçüsü var cok inceye benziyo kullananlar lütfen yorum yaparsa cok sevinirim
 
Scudo
Kojak telli olanı mı yoksa telsiz mi? Detonator farklı genişliklerde üretiliyor, sizin tercihiniz hangisi? :rolleyes:
Bu değişkenleri kriter dışında tutarsak, ben Detonator'ün 200gr olan 26x1.00'lık ölçüdeki modelini kullanmaktayım, daha doğrusu lastiğin patlamadığı aralarda kullanmaktayım desem daha doğru olur çünkü bu güne kadar kullandığım en hassas lastiklerden birisi. Yoldaki cam parçaları lastiğe saplanıp zamanla lastiği oyarak iç lastiğe ulaşarak patlatıyor. Bu yüzden lastiğin içinde patlak önleyici şerit kullanmak zorunda kaldım. Önceden kullandığım Schwalbe ve Specialized slik lastiklerde bu sorunla karşılaşmamıştım. Bu yüzden size tavsiyem bu iki model arasında Kojak yönünde olacaktır. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: ömer yayla
ben detonatörün 26*1.50 olanından bahsediyorum katlanabilir olanından kojak bu lastige göre daha hafif kullanacagım bisiklet mtb asfaltta kullanmayı dşünüyorum yorumunuz için saolun sizce bu lastiklerin hangisini kullanayım bende kojagı istiyorum ama 1.35 cok ince gibi geliyo bana sıkıntı olabilirmi acaba diye düşünüyorum birde nihayetinde bu lastik 300 gr detonatör 450 gr kesinlikle kojak daha akıcıdır gibi geliyo bana ama hangisinde daha rahat ederim sonra aldıktan sonra sıkıntı yaşarmıyım dogrusu görüşlerinize çok ihtiyacım var yoktan yere param gitsin istemiyorum
 
Tamamen şehir içi ve asfalt kullanımına yönelik bir tarzınız varsa, Kojak'ın 1.35'lik genişliği hiç sorun çıkarmayacaktır. Sadece dikkat etmeniz gereken mazgallar ve yoldaki çukurlar olacaktır. Ben de MTB'mi ilk aldığımda üzerinde 2.25'lik dişli lastikler vardı. İlk önce 2.00'lık Schwalbe Marathon Supreme modeline geçtim. Gerek patlamaya karşı dayanıklılık, gerek uzun ömür, gerekse yağmur ve kuru havadaki yol tutuşuyla gayet başarılı bir lastik olsa da, 600gr'lık ağırlığı ve daha ince bir yapıda bir lastiğe geçme hedefim doğrultusunda 1.25'lik Specialized Fatboy modelini kullanmaya başladım. Bu lastikten de her açıdan memnun kaldım, tek dezavantajı telli olması yüzünden kendisinden beklenenden daha fazla bir ağırlığa sahip olmasıydı. Bir süre de bu lastiği kullandıktan sonra, yine daha hafif ve daha ince bir lastik deneme isteğim sonucunda 1.00'lık Detonator'e geçiş yaptım. Telsiz olması, 200gr'lık ağırlığı ve 100psi'dan bile fazla basınç ile kullanılabilmesi ile ilk başta doğru bir tercih gibi gözükse de, ülkemiz yollarında çokta doğru bir tercih olmadığını anlamam uzun sürmedi. Çok sık patlak yaşatmaya ve lastiğin yanaklarından iplik iplik açılmaya başladı. Patlakları engelleyebilmek için lastiklerin içinde tanesi 50gr'lık patlak önleyici şerit kullanmaya başladım. Bu uygulama, patlaklara çözüm getirdi fakat lastiğin tanesi 250gr olmuş oldu ki, böyle olunca lastiğin hafif yapısının bir anlamı kalmadı. Sonuç olarak, Detonator ile hoş anılarım yok bu yüzden kimseye tavsiye edemeyeceğim. Fakat ıslak zeminde yol tutuş konusunda Detonator sahip olduğu kanalları sayesinde Kojak'a göre daha başarılı sonuç verecektir. :rolleyes:
Lastik inceliği açısından bakarsak, önce de dediğim gibi eğer asalt kullanımına yönelik kullanacaksanız ve yoldaki mazgal, çukur, taş, vs.. engellere de dikkat edecekseniz, olabildiğince ince bir lastik tercih edin, yoksa benim gibi en ince lastiği alma yolunda birkaç set lastik masrafına girmek zorunda kalabilirsiniz. Örnek olarak, hayatına MTB olarak başlamış fakat sonradan büyük çabalarım ile şu anda Hybrid olarak yaşamına devam eden bisikletime göz atabilirsiniz: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=56163 :in:
 
evet konunuzu takip ettim gerçekten ilk baktıgımda gözlerimi alamadıgım bir bisklet maşaALLAH cok güzelmiş dertiyo tek bir sorum daha kaldı bu kojakların agırlıgı 300 gr durum böyle olunca insanın aklına ilk ne kadar dayanıklıdır geliyo benim gibi bir mtb ci böyle düşünür diye düşünüyorum ama sizce bu agırlıga ragmen patlaktan koruna bilirmiyim yani zırt bırt patlarmı acaba korkum birazda bu cevaplarınınz için cok teşekkürler bayagı aydınlattı bu cevaplar beni:)
 
Teşekkür ederim, inşallah daha güzelleri size nasip olur. Kojak'ın dayanıklılığı konusunda bence aklınızda hiç soru işareti olmamalı, Schwalbe'nin patlak önleme teknolojileri gerçekten çok başarılı ve Kojak'ta da bulunmakta. Kojak kullanan arkadaşlarımdan bugüne kadar hiç şikayet duymadım hatta lastik patlattıklarını bile bilmiyorum. Ayrıca 300gr ağırlık çokta düşük sayılmaz. Sonuçta önemli olan lastiğin ağırlığından çok, patlamaya karşı kullanılan teknoloji. Örneğin yol bisikletimde kullandığım Michelin Pro3 lastiklerim sadece 200gr fakat ilk ve tek patlağımı lastikler 4000km'ye dayandığında yaşadım. Evet lastik üzerinde kesikler var ve derin olanlardan alt katmandaki patlak önleyici katman görünebiliyor fakat sonuçta lastik patlamıyor. Eğer Kojak'a alternatif olarak Detonator'dan başka model aklınızda yoksa, Kojak çok daha iyi bir seçim.
 
hocam kojak a alternatif bi lastik şuan yok aklımda ama sizin tafsiyelerinizi dinleyecegin eger daha iyi bir lastik önerirseniz onuda alabilirim dogrusu benim gördgüm en hafif lastik kojak oldu özellikte detonatörlerin o agırlıgını duyunce birde bişey daha srayım galiba konu uzuyacak :) ama ben forumda bi başlık actım hafif iç lastik diye bir çok kişi alma sakın 100 gr için canınla oynama gibisindan acaip acaip yorumlar aldım birde bu kojak lastigin yanında hafiflik olarak iyi vede kalite bakımındanda iyi bir iç lastik tavsiyeniz olursa cok cok sevinrim
 
kojak biraz toprak olan veya stabilize yollarda hiç mi gitmiyor yoksa sadece büyük bi çekiş kaybı mı oluyor
 
Geri