İzmir'den Hatay'a bisikletimi ve çantalarımı 30 kg bagaj kapsamında sorunsuzca getirdim. Hatay'dan Osmaniye'ye oradan da Van'a gelecektim ki Hatay'da şoför bisiklet için ekstra ücret istedi, otogardaki kamil koç yazıhane ekibi sorunu çözmediği gibi sonun da onlar da ödeme yapmam gerektiğinde hem fikir oldu (onlara göre -göz kararı- 2 kişilik bagajım olduğundan vb.) Bileti iptal ettirip ücret iadesi talep etmek zorunda bırakıldım.
Müşteri hizmetlerine 2 ayrı şikayet kaydı oluşturdum, bir gün sonrası için Osmaniye ve Van biletlerini tekrar almak istediğimi, bu kez sorun haşamayacağıma dair teminat istediğimi belirttim, şikayetim de talebim de sonuçsuz kaldı, artık sahibinin Alman olmasıyla artan umutlarım suya düştü, özetle Kamil Koç da trişka çıktı.
Firmanın kendi koyduğu kuralları ve şartları, kendi çalışanlarına uygulatamıyorum. Başta şoförler olmak üzere, yazıhane sorumluları/yetkilileri de dahil çalışanlarının çoğunun bagaj şartlarından ve kurallarından haberi yok.
Az önce Van'da bir kamil koç yazıhanesine gittim, yarın için ağrı'ya bilet almak istediğimi ancak bisikletimin olduğunu, bazı şoförlerin bisiklet için ekstra ücret istediğini, böyle bir durumla karşılaşmak istemediğimi söyleyince yazıhanedeki çalışan hangi firmaya gidersem gideyim bisiklet için ücret isteneceğini söyledi.
İşimiz gerçekten zor! Bir tek Batı'da ve Ege'de bisiklet taşınmaya alışıklar sanırım, nitekim daha önce 4-5 kere sorunsuzca taşıttırdım ama hepsi Ankara hizasından batı tarafında kalan güzergahları. Hatay hizasından doğu tarafında kalan bölümde cidden hiçbir çalışanın, hiçbir şoförün bagaj (ve bilet) şartlarından ve kurallarından haberi yok. Şartları ve kuralları uygulayacak/uygulayacak yetkili kişilere/birimlere ulaşamıyorsun, yalandan şikayet kaydı oluşturmakla kalıyorsun.
İşi gücü bırakıp dava açacak ve takip edecek kadar maddi gücüm olsa dava açmıştım. Okkalı bir tazminatla sonuçlanacak bir davanın kamil koç'u, böylece çalışanlarını bisiklet bagajı konusunda silkeleyeceğini düşünüyorum. Umarım biri günün birinde o davayı açar.