Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kar ve Yol Bisikleti

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.869
Merhaba arkadaşlar
Yol bisikletinin potansiyelini araştırmaya devam ederken,bir yanını daha öğrenmiş olduk.Karlı zeminde sürüşler.

Evet,karda yol bisikleti gidebiliyor hem de çok iyi bir şekilde.İnce,oval lastikler karı kesip düzgün ve güvenli bir sürüş sağlıyor.Dağ bisikletindeki gibi dönüş direncinde artış olmuyor.Kuru zemindeki gibi rahat ve seri bir şekilde hızlanıyor.Otomobiller pati çekerken,bisikletle siz rahat bir şekilde hızlanıp yavaşlıyorsunuz.Viraj alamaz yatamaz demeyin eğer lastikleriniz güzelse virajları bile hızlı bir şekilde girebilirsiniz.Tavsiye ederim.
 
Scudo
@Sertaç EKİCİ

vallahı ızmırdede hava garıp asfaltın 300 metresı kuru 200 metresı ıslak ataturk mahallesı yokusundan ınerken zorlandım apartman yanı sokak aralarından anıoden ruzgar vuruyoo yaprak gıbı savruluyorum :D ve frenlerdende memnun degılım ön fren olmasa zaten bısıkletı durrdurandaa ooo(gıcık tiagra):D
 
Yol bisikletinin gerçekten karlı yollarda verdiği zevk çok güzel tonluk arabalar tonluk kamyonlar kayma korkusyla hız yapamazken yol bisikletiyle çok güzel hızlanıp çokta güzel frenleme yapabiliyorsunuz. Ama kardan üstü kapanıpta görünmeyen mazgallara dikkat etmek lazım...
 
kar aslında çok tehlike değil bildiğimiz su işte esas tehlike tuz.Karayolları kar yagmadan evel yolları tuzlar ve aliminyumun en byük düşmanı tuzdur.Ve karda düşme oranınız hayli fazla.Zaten karda binmeye gerekde yok bu kadrda abartmamak lazım.Yukardaki vidyoyu yol bisikletlerinin ne kadar dayanıklı oldugunu göstermek için koydum ama herkezde 4000 dolarlık karbon yol bisikleti yok o yüzden karda kullanmayın derim ben.
 
Mantıken düşündüğün zaman çok ilginç geliyor. Kalın olan mtb lastikleri yere tutunamazken ince yol lastiklerinin böyle performans göstermesi ilginç. Denemek isterdim..
 
Para=özgürlük ikileminden kurtulmaya çalışıyorum.Tamam parçaları kolay almıyoruz.Benim nasıl bisiklet topladığımı bilen bilir yemeden içmeden tüm gücümü bisiklete harcıyorum kontür dahi almıyorum o kadar diyeyim.Bisikletime parça aldığımda da kullanırım kardeşim, keyfim bu.Turşusunu mu kuracağım bisikletin?Samanlığa koyalım torunlarımız mı binsin?1 saat sonra bile ne olacağımızı kimse bilemez,anın tadını çıkarıyorum.Felç olduğumuzu sayalım(Allah korusun).Bisikletime doya doya binemedim demeyeceğim,her haltı yaptık diyeceğim.Anım olacak en azından.
Kullanmadan parçayı eskiteceksem neden o kadar çaba harcayayım?Bütün emeğim helal olsun.Parçalar kırılırsa da ben sürerken kırayım,bir manyağın bana çarpıp yada çarpmamla bisikletimin zarar görmesindense karda düşerim daha iyi.
 
Karda yada yağmurda bisiklet kullanmak sorun değil hatta zevkli ancak sorun eve gelince bisikleti temizlemek. Ben kendi adıma bırak karı yağmurda bile çıkmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
mtb karda zorlanıyomu yazılmış benmi yanlış anladım.
http://img510.imageshack.us/img510/4314/cfjh.jpg
By (link) at 2010-12-11
http://img155.imageshack.us/img155/1163/19248107701822579527100.jpg
By (link) at 2010-10-15
duymamış oliyim.en iyi yol bisikletinizi hazırlayın ocak şubat aylarında boluda gezelim :D.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Yanlış anlamışsınız gitmez demiyorum,asfalt üzerine yağmış karda ince lastikler, kalın lastiklere oranla karı daha iyi kesiyor.Karı basınçla ezip sıvı hale getiriyor ve ıslak bir asfalt üzerinde gidiyorsunuz.Hızınız arttıkça kara daha yüksek basınç uygulayıp daha iyi yol tutuşu sağlıyorsunuz.Evet yanlış duymadınız karlı zeminde yavaş giderseniz daha çok kayarsınız(Yol bisikleti için geçerli kural).Yol bisikleti lastiklerinin Aquaplaning'e(Su üzerinde uçma,yüzme) uğrayabilmesi için 200 km/s üzerinde gitmesi gereklidir(kanıtlanmıştır).Dağ bisikleti lastikleri daha düşük hızlarda Aquaplaning'e düşüyor maalesef.Bu yüzmeye başlama hızı aynı ağırlıkta lastik kalınlığının karesi şeklinde azalıyor.Yani lastik tabanınızı 2 kat genişletmeniz suda yüzmeye başlama hızının 4 kat azaltıyor.Yani 23 mm kel lastik 200 km/s hızda yüzmeye başlıyorsa 46 mm kel bir lastik 50 km/s hızda yüzmeye başlayacaktır(Aynı ağırlık için geçerli).Dağ bisikleti lastikleri kalın olduğu için karı kesmekte zorlanıyor.Bıçağın elmayı kesmesi gibi.Bıçakla bir elmayı kolay kesersiniz ama kalın bir cetvel ile kesmeye çalışın,zorlanacaksınız ve aynı olay.Mtb ile karlı asfalt zeminde düz yolda 40 km/s hıza çıkamazsınız kusura bakmayın.Yol bisikletiyle yapılabilir.Dağ bisikleti lastikleri toprak üzerine yağmış karda yüksek yol tutuşu sağlar orası konumuz dışında.Kalın lastiklerin de avantajlı olduğu durumlar kesinlikle var.Her tasarımın işte kusurları oluyor.Yol bisikletinin de gidemeyeceği yerler var yumuşak,aşırı pürüzlü zeminlerde yol bisikleti kesinlikle sınıfta kalır.Öyle zeminlerde dağ bisikletimizi çıkarıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Öncelikle mtbler karda zorlanmaz.
İnsanoğlu karda gitmenin yolunu 3000 yıl önce zaten buldu.Kar ayakkabıları vardır tabanı hayli geniştir neden basıncı yaymak için.Şimdi senin yol bisikletin anca belli bir kar kalınlıgında gidebilir,kar kalınlıgı artınca haliyle daha düşük hava basınçlı ve daha kalın lastikler kullanman gerekir.KAr motorsikletlerine,kar araçlarına bak hepsi geniş lastiklidir hatta kar araçları var özel paletlidirler.Şimdi eğer dediğin gibi olsaydı insanoğlu en ince lastiği kullanırdı dimi?Keza yol bisikletiyle 20 km kar üstünde yapan adam sanırım dünyada çok yoktur :) ki 50 km hızlara çıkılsın dimi? tour de france kar çamur yokkken anca 50 km ortalama hıza çıkıyorlar :)
DEdiğin gibi 40km hıza çıkmak karda yol bisikletiyle cidden yürek ister :)
Ayrıca bisikleti paralamanın anlamıda yok adamlar dağ bisikleti yapmışlar hem daha zevk alırsınız çivili lastikde koydunuzmu ohh istersniz uludağa çıkın tabi bacak gücü varsa :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Bu konuda zamaninda biraz bilimsel arastirma yapmis biri olarak konu ile ilgili bilgilerimi kisaca paylasmak isterim.

Eger amac cok fazla ve kalin kar kutlesinin uzerinde kalmaksa,genis lastik/palet tum araclar icin idealdir.Bu durumda ozel donanimli lastik/palet gerekir.Her zaman kayma riskini gozonunde bulundurmak gereklidir.Ancak bu hava sartlari zaten normal araclarin yada bisikletlerin yol alamayacagi durumlardir.Sadece ozel donanimli araclar bu zeminlerde yol alabilir.

Eger amac bizlerin daha cok rastladigi ince kar tabakasinin uzerinde guvenli surus ise o zaman yapilmasi gereken kar tabakasinin altindaki asfalt zemine lastigin temas edebilmesidir.Bu durumda yapilmasi gereken ince lastik kullanarak birim alana dusen agirlik arttirmak baska bir deyisle kar tabakasini yararak asfalta degmektir.Boyle bir durumda (ince kar tabakasi) kalin lastik kullanmak yanlis bir tercihtir.(Lutfen Monte Carlo Rallisi gibi kar uzerinde yapilan rallilerdeki araclarin lastik tercihlerine bakiniz.)
 
Derşan Bey yüksek kar kalınlıklarında dediklerinize katılıyorum.Elbette kalın lastiğin avantajlı olduğu durumlar var.Konumuz dışında.

Sizde diyorsunuz çivili lastik.Çivili lastiğin mantığı da yol bisikleti lastiği gibi görev görür.İnce çivi yüzeyi daha fazla baskı yapıp saplanıyor.

Evet ince kar tabakasında,asfaltta yol bisikleti lastikleri daha iyi tutuyor emin olun(Eren Bey'de açıklamada bulunmuştur).Dağ bisikleti ve yol bisikletini de kullanıyorum.Eğer gözlemlerim olmasaydı dağ bisikleti için daha çok zorlanıyor demezdim.Dağ bisikletinde denediğim lastiklerden örnek olarak standart iki lastik türü (karlı zeminde):Biri Maxxis Ignator ve Michelin XCR Dry 2.Michelin ince dişleri sayesinde karda tutuş verirken,Ignator için hiç sormayın bile.Michelin lastikler iyi yol tutuyordu ama asfaltta bir yol bisikletinin ki gibi gidemiyor.Araziyi konunun dışında tutuyorum özellikle,yol bisikeltinin sahası değil.Kalın lastik yüksek hızlarda sert kar karşısına geldiğiniz de direnci çok yükseliyor ve frenleme yapmış gibi oluyor.Dağ bisikletinizle bir çıkın sürüş yapın bir de yol bisikletinizle o zaman ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.2 sene boyunca 4 ayın karın eksik olmadığı bir yerde,Toroslar'da dağ bisikletini, lastiklerini baya bir deneme fırsatım oldu.

Lütfen ilk önce yol bisikletiyle karda(asfalt üzerinde) sürüş yapın ondan sonra fikir sahibi olun tavsiyem size.Ben denemediğim bir şeyi iddaa etmezdim, kusura bakmayın.
 
Sertaç, her şart altında her türlü bisikleti veya lastiği denemiş biri olarak seni Kapadokyaya bekliyorum.

Birlikte deneriz hem dağ bisikletini, hem yolu, hem çivili lastiği...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
sertaç bey asfaltta yeni yagmıs 1 parmak olmadı ıkı parmak karda yol bisikletine kesinlikle lafım yok kimsenin lafı olmaz fizik kanunu çünkü.sorun biz cografyanın kırsalında yasıyanlar ıcın kar dedıgın zaman 6 tip kar örtüsü vardı
-yeni yagan yumusak kar 40cm e kadar sıkıntı olmaz
-ezılıp sertlesmıs sıkı kar
-ezılıp serlesen karın bı lodosla cıvıyıp camurlasmıs olan kar
-çamurlasmıs karın gece dona cekmesıyle sabah kesınlıkle duz olmayan destere gıbı bı buzun dolu oldugu bı zemin
-greyder düzler lodos yine vurur sabaha camdan bi yol üzerinde gitmeye calısırsınız
-bide bı camın uzerıne bidaha kar yagar
bize kar dedinizmi bu sahneler gözümde canlanır.kesinlikle 2 santimlik kardan kimse korkmasın yol değil kargo bisikleti bile gider.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@gurol

İnşallah, gelebilmeyi isterdim.Birlikte sürüş yapmayı.Kapadokya'yı görmek istiyorum zaten.
 
Geri