Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon disk fren mi geliyor? :o

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.993
Tepki
24.856
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
İspanyol motorsiklet üreticisi Alpha firması, bu alandaki tecrübelerini kullanarak bisiklet parçası üretimine de başlamaya niyetlenmiş ve damardan girmeye niyetli: Karbon rotor :eek:

carbonrotor2.jpg

Sektöre hızlı girmeye niyetliler ve Downhill bisiklet, MTB ve Yol bisikleti için olmak üzere farklı tiplerde rotor disk üretmiş durumdalar.

carbonrotor5-384x384.jpg
carbonrotor4-384x384.jpg
carbonrotor3-384x384.jpg
Alpha firması, karbon disk frenlerin daha zor aşınacağını, daha iyi tutacağını ve ısınmaya karşı da daha dirençli olacağını söylemiş...

(link)
Linkte mini bir instagram videosu da var. Bakılabilir :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben biliydim böyle olacağını :D
Ne dersiniz? Karbon disk fren tutar mı? Kullanılır mı? Yorumları alalım :cool:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İlk video düştü :)

 
Scudo
Fikir güzel ama disk frenin esas üstünlüğü olan ıslak ve kirli ortamlarda performanslı çalışabilecek mi? Araya girebilecek kumlar ve çamur diski çizecek mi? Hidrolik sıvısı ile olası bir temasta nasıl davranacak? Balata maliyeti ve kullanım ömrü ne olacak?

Bana daha çok yol grubuna uygun gibi geliyor.
 
Bazi forumlarda xt den iyi olmadigini bazilari hicbir ise yaramadinigi soyluyor bazilari organikle kullaninca iyi gibi diyor bazilari iyi ama gücü yeterince uygulayamiyoruz diyorrrrr. MotoGP de zaten kullaniliyor. Zamanla daha iyi anlasilacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Kesin birşey var ki diğer diskler gibi kaza vs yapınca disk eğrilmez yamulmaz
 
Halihazırda Porsche'lerde fiyatı oldukça tuzlu olsa da karbon seramik fren diski opsiyonu var. Hatta bu frenlerin kaliperleri sarı renkte oluyor. (Araba hastası olan varsa biliyordur :) ) Otomotiv sektöründe çoktandır kullanılan bu teknoloji bisikletlerde de kullanılabilir ancak fiyatı aşırı tuzlu olduğundan sadece ultra profesyoneller kullanırken görürüz diye tahmin ediyorum. :)
 
Sadece karbonun kullanılması yukarıda resimdeki gibi liflerine ayrılacaktır farklı bir yöntem farklı bir malzeme ile geliştirilmesi lazım direk olarak kullanılmaz bence
 
Karbon bisiklet parçası üretilir de tutmaz mı hiç. Karbonun yücelik olduğunu düşünen bi çok insan alır. Sonuçta karbon. Bence hoş bi görüntüye sahip değil. Yakın zamanda yaygın şekilde piyasaya girerse forumda sırf karbon olduğu için övgü dolu bi ton başlık görürüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Instagram da gördüğüm bir bisiklet ekibi iki haftadır kullanıyor sanırsam yorumlar da bir o kadar değişik

E2303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Murat Cömez
Bu resmi gördükten sonra sözümü geri aldım. Bu nedir ya. Bisiklet fiyatına satarlar oysa
 
Karbonfiber disk için uygun bir materyal değildir. Diski istenilen kalınlıkta oluşturmak için birçok katın birleştirilmesi gerekecek. Ne kadar çok kat olursa, bu katların birbiri üzerinde kayma ihtimali ve epoksinin verimi o kadar azalacaktır. Bir de karbon elyaflarının ısı dayanımı yüksek olsa da, elyafları bir arada tutan reçinenin 150 dereceyi geçmemesi gerektiği üreticiler tarafından söyleniyor. Kullanılamaz hale gelen karbon disk fotoğrafarını incelerseniz elyafların sağlam durumda olduğunu fakat ortada reçine kalmadığını görürsünüz.

Sözün özü karbonfiber spesifik mukavemeti yüksek bir malzemedir. Fakat aşınma dayanımı işin içine girdiğinde epoksi reçinenin ısı tesiri altında zayıf halka olacağını düşünüyorum. Eğer ısıya dayanıklı bir reçine kullanılırsa bu iş olur derim...
 
Konu hortlayacak kusura bakmayın ama karbon jantların fren performansı daha düşük alüminyum jantlara göre. Dayanıklı olsa da tercih edilmez. Fren performansı daha iyi deniyor ancak daha iyi olmaz daha iyi olsa karbon jant daha iyi tutardı. Bir tezatlık seziyorum.
 
@Dolk dostum dünkü tirreno adriatiko zamana karşı ilk etabında team sky dan Mascon un bisikletinin ön jantı kırıldı. Jant karbondu. Buradanda karbona bile net olarak güvenmemek gerekir diye düşünüyorum. Özellikle karbon bir diske daha dikkatli yaklaşmak lazım
 
Ben şahsen karbon bir maşa ya da kadroyu "sağlam" ya da "hafif" diye almam. Karbonun çıkış amacı titreşimi emmesidir. Bunun için en kötü yol bisiklet alırsam tercih ederim bunun haricinde favori elementim titanyum. Pas tutmuyor bir kere. :) Hem çeliğin nesini beğenmemişler de böyle bir işe kalkışmışlar. Ver 30 lira al 203 mm G3 ya da Wavy rotor niye bu kadar yoruyorsun ki? Böyle bir işe kalkışacaklarına 250 mm rotor falan çıkarsınlar. GatorBrake ne güzel çift diskli DH bisiklet yapıyor. Çift diske uygun göbek ve maşa 203 mm'den daha büyük rotorlar için özel adaptörler falan... Bunlar yapılsa ve son kullanıcıya satılsa daha iyi olur. Tamam zenginler alır ben de almam ama en azından alacak kişilere daha iyi güven verir. Adam bildiği çelikten vazgeçip karbona geçmesi için bir sebep yok yani.
 
@Dolk

Bilgilendirmek amacıyla söylüyorum. Alüminyum ve karbon bisikletlerin korozyon dayanımı çok yüksektir. Çelikte içerdiği alaşım miktarına göre değişen bir durum var. Çelik market bisikletleri yağmur altında bile paslanırken, yüksek oranda crom ve nikel içeren paslanmaz çelikten üretilmiş costum shop bisikletler gündelik koşullarda hiç paslanmıyor. Bu yüzden titanyumu tercih etme sebebiniz hafiflik olsun, spesifik mukavemet olsun. Fakat mesele paslanmazlık olunca titanyumdan çok daha uygun seçenekler mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@uguryilmaz144
Onu titanyumun kendine has özelliği diye yazdım. Bir parçanın pas tutmamasını istesem bu zincir olur altın kaplamalı falan. Tabi pas tutmasa da zincirlerin belli bir ömrü var bu da gereksiz olduğu için o da fuzuli kaçar. Ti kadro alırsam ilk sebebim dayanıklılık olur.
 
O degil de Fren ve vites kablolari ne zaman karbondan yapilacak. Ben onu bekliyorum da
 
Geri