Bicycling'in güzel bir yazısı var bununla ilgili
(link)
14 markaya mail atarak bu konuyu sormuşlar ve markalara göre aldıkları cevaplar şu şekilde:
American Classic
Fren yüzeyinde pullanma oluşup oluşmadığına dikkat edin. En yakın tedarikçiye getirin değerlendirelim.
Bontrager
Kullanıcının aşınma konusunda en ufak şüphe duyması halinde (acaba jantım ömrünü tamamlardı mı?) derhal bize (yetkili satıcı) getirmesini tavsiye ediyoruz. Jantlarımızın fren yüzeyi bölgesinde iki farklı karbon katmanı kullanıyoruz. Dıştaki katman frenlemeyi asıl etkileyen, oldukça dayanıklı, kolay aşınmayan ve uzun ömürlü bir katmandır. Fakat bu katmanın aşınıp, alttaki diğer katmanın görünür olduğu durumlarda jantınızın yenilenme zamanı gelmiş demektir.
Campagnolo ve Fulcrum
Jantın ömrü ve kullanım süresi ile ilgili kesin birşey söylemiyoruz. Bilinmesi gereken tek şey, fren yüzeyindeki kaplamanın 0.5 cm kalınlığında olduğudur. Bu miktardan fazla olan aşınmalarda jant yenilenmelidir.
Corima
Corima marka jantlarda mantar fren pabucu kullandığınızda (karbona özel olan pabuçlar mantar oluyor zaten: cork) aşınma ili ilgili bir problem yaşamazsınız. 2003 yılından beri kullanılan ve yeni gibi görünen jantlarımızı gördük. (yazı 2015'de yazılmış) Corima'nın kırmızı fren pabuçlarını kullanınız, Swisstop'un sarı pabuçları jant duvarlarımızı aşındırıyor demiş.
Easton
Fren yüzeyi aşınma süresi farklılıklar gösterebilir. Modelden modele, fren pedlerinin montajına göre. (fren pedlerinin doğru montajına çok takılmış bu firma, yazmış da yazmış) Aşınmayı en iyi hissederek anlarsınız. Fren yaptıkça bir titreme oluşmaya başlar. Bu andan itibaren o jantı kullanmak güvenli değildir çünkü yan duvarı incelmiştir.
Enve
Fren pabuçlarınızı temiz ve bakımlı tutmanız jant ömrü için çok önemlidir (Bravo, bir tek bu abiler çok mantıklı ve önemli bir şey söylemişler) Buna dikkat ettiğinizde jantı olabilecek en uzun süre kullanırsınız. Özellikle Cycloross yarışçılarının fren yüzeylerinde toz,kum,çamur varken fren yapmaları aşınmayı tetikler. (o zamanlar disk fren yoktu tabi 2015

) Jant yüzeyinizde zamanla oluştuğunu tespit ettiğiniz her türlü çatlama, aşınma, soyulma gibi belirtileri bir uzmanın tespiti için en yakın tedarikçiye getiriniz. Biz Enve olarak, jantlarımızda 5 yıl veya daha fazla kullanım ömrü öngörüyoruz. Eğer Cycloross gibi zorlayıcı aktivitelerle ("extreme use" demiş) jant fren yüzeyini 5 yıldan daha kısa sürede eritirseniz, sizi kendi ömür boyu kaza değişimi sigortamıza dahil ediyoruz (size yarı fiyatını ödeterek yeni jant verme durumu

)
Lightweight
Bu aşınmayı gözle tespit zordur, elle tespit daha tutarlı olur. Fren sırasında titreme oluyor mu? Yüzeyde bir kusur veya dalgalanma hissediyor musunuz eliniz ile dokunduğunuzda? Bizler ilk olarak doğru fren pabucu kullanılmasını öneriyoruz. (lightweight marka fren pabuçları işte) Çoğu kullanıcı jantlarını ve fren pabuçlarını sıklıkla kontrol etmez ve bakım-temizlik yapmaz (helal bak bu firma da güzel değinmiş) Özellikle yağmurlu sürüşlerden sonra. (ciğerimi yidin Lightweight adamsın

) Fren pabuçlarını yılda 2 kez değiştirin (e yuh ama her gün değiştirelim bence, nasıl olsa jant setinize 4.000 dolar vermişiz, belli ki zenginiz

) Eğer zorlu hava şartlarında sürüyorsanız veya çook uzun yol kat ediyorsanız iki kez değişim yetmeyebilir bile (ahhahah '^!^+!'^+!'^SD



Bu yazdıkları gerçek, inanmayanlar için metin şu şekilde:
So replace pads probably two times a year, more if the rider is doing a lot of miles or bad weather rides.
Shut up and take my money diyorum kendilerine. Devam ediyoruz:
Her sürüşten sonra fren pabuçlarınızı temizleyin, zımpara kağıdı kullanın! (sandpaper demiş) (şimdi anlaşıldı neden 4 ayda bir frenpabucu değiştirdiğimiz, her sürüş sonrası fren pabuçlarımızı zımparalıyormuşuz meğer

Bravo Lightweight şeytanın aklına gelmez) Fren yüzeyiniz yine de aşınırsa, getirin biz değiştiririz (para varsa huzur da vardır) demiş
Mavic
Kesin bir cevap yoktur süreyle alakalı. Sürücüye, yüzeye, havaya bla bla herşeye göre değişir demiş. Önerimiz, düzenli kontrol, her ay jantı ve pabuçları iyice kontrol ediniz demiş. Fren pabuçları bakıma ve özene daha fazla ihtiyaç duyar, güzelce temizlenmeliler demiş. Açığa çıkan karbon fiber ipliği var mı diye bakılmalı demiş. Eğer gözle görünen, ayrılan,kopan karbon fiber ipliklerinin sayısı artırsa, değişim zamanı gelmiş demektir diyor. Ayrıca fren yüzenin şeklini veya bütünlüğünü bozan herhangi bir farklılık meydana gelmişse, yine değişim zamanı gelmiştir diyor. Ve son olarak, aynı sürücü ve aynı hava şartlarına, aynı süre kullanılan bir alu jant ile karbon jantı ele alırsak, karbonun aşınması daha uzun zaman alır diyor
Reynolds
Reynolds marka jantlarda, aşınma belirleyici bir iz vardır diyor. BWI (Brake Wear Indicator) Fren yüzeyinde, sibobun olduğu bölgede 1 cm genişliğinde kırmızı bir çizgidir (sağda ve solda bulunur) bu kırmızı çizgi görünür olduğunda aşınmış demektir diyorlar.
Ritchey
Eğer jant yüzeyinde aşınma oluşmuş ve ikinci karbon katmanı görünür hale gelmişse değişim zamanı gelmiştir diyor. Görünen şeyin ikinci katman olup olmadığını anlamanız kolaydır, çünkü ikinci katmanda karbonun örüm şekli daha farklıdır demiş.
Roval
Jantlarda aşınma gözle görülür şekilde bozulmalar ve değişiklikler olmasıyla kendini belli eder. Jantlarınızın her iki yönünü de 360 derece kontrol edin demiş.
Shimano
Maile cevap vermemiş asdasd A
Xentis
Karbon jant aluminyuma göre daha uzun ömürlüdür. Karbon jant yüzeyinizi mümkün olduğunca temiz tutun. Kirli fren yüzeyi daha çabuk aşınır. Fren yüzeyinde dalgalanmalar ve oyuklar oluştuğunda değişim zamanı gelmiş dmeektir.
Zipp
Kullanıma göre değişir, belirli bir zaman yoktur. Fren yüzeyinde dalgalanmalar fark edildiğinde, değişim zamanı gelmiştir.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Her ne kadar sizin marka maile cevap vermemiş olsa da, neler dikkat edilmesi gerektiği ve belirtileri, ne şekilde ortaya çıktığı konusunda epey bilgimiz ve fikrimiz oldu

@Cenk Akbulut
fotoğrafları şimdi gördüm, aşınma olduğunu düşünmüyorum. Temizlenmeli o bölge. Konusunu da açmıştım

Jant fren yüzeyi temizliği
