YagizY
Üye
- Kayıt
- 13 Mayıs 2019
- Mesaj
- 88
- Tepki
- 212
- Yaş
- 37
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Yağız Yıldırım
- Başlangıç
- 1997—98
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Güzel bir karşılaştırma olmuş @serkanmistinoglu teşekkürler. Alüminyumun gitmemesi kısmında bir miktar abartı ile farkı ortaya koyduğunuzu düşünüyorum. Ama ortada fark olduğu bariz.
Giant tcr adv 1 kullanıyorum, jantlarım bile karbon. Şunu net söylemeliyim ki Giant kadro inanılmaz sert oluyor, hatta konforu bir miktar düşürecek kadar.
Peki performans açısından konuşayım, geçen gün çok begendigim van rysel edr af 105 bisikleti aldım decathlondan. Ilk turumu Beykoz Anadolu Kavağı Yoros Kalesi Anadolu Feneri Kılıçlı güzergahında yaptım. Yoros tırmanışı zordur, 12,7 ortalama eğim anlık daha da artar, neredeyse 1-1,5 km civarı bir segment. Korkarak girdiğim segmentte PR yapmışım. 20 sn daha hızlı geçmişim segmenti hem de. %18 civarı eğimli yokuşlarda da karbonu aratmadan çıkabildim. Sebebini henüz çözebilmiş değilim ama alu bisiklete haksızlık etmişim dedim kendime
Aradaki ağırlık farkı 1,2 kg, VR alu kadro alu jant ile daha ağır Ama hatırı sayılır bir zaman farkı var ortada. Dişli oranları da Giant 34/34 VR 34/32 (giantta 34 rubleyi nerdeyse kullanmıyorum gerçi ama Yoros'ta kullanmıştım.)
Peki düz yola indiğimde gördüğüm farkı da yazayım ki tarafsız olduğum belli olsun Pedala basıp yüksek güç verdiğimde giant anında hızlanıyor, bunu hissetmemek imkansız, Alu kadro ise yarım saniye gibi daha geç tepki veriyor ama hızlanıyor nihayetinde. Karbonun üstünlüğü burada yadsınamaz bir gerçek. Sprinterseniz ve yüksek watt basabiliyorsanız (kabul edelim çoğumuz bir pro kadar yüksek basamıyoruz) karbon tek çare, all rounder bir bisikletçi için ise fark teker grubunda yatıyor sanırım. Jant ve lastiği akıcı olan ortalama hızı tutturup gidiyor. Karbonun bir avantajını da aynı hızda daha az eforla gittiğimde anlıyorum. Yüksek hızlarda fark bariz oluyor burda da.
Konfora gelirsek burda kadro geometrisi ve karbonun malzemesi devreye giriyor. çok sert bir kadroda konfor da bir miktar düşüyor bana göre. Çukurlar olmasa karbon sabaha kadar daha konforlu derim ama yollarımız belli ve çukura tümseğe girmeden 500 metre gidemiyoruz. Ben Giant ile çukura girince darbeyi iç organlarımda hissediyorum mesela )
Titreşimi sönümlemesi güzel bir artı, sonuçta titreşim belirli frekansta yoldan gelen küçük etkilerle oluyor, asfalta göre değişiyor. Karbon bu konuda size hissiz bir sürüş sunarken, alu ve ya çelik daha canlı bir sürüş hissi veriyor.
Bu söylediklerini zaten siz de, çoğu arkadaş da biliyor ve ya tersini düşünüyor fark etmez, ama bilmeyenler için kendi gözlemlerim ve hislerim! bu şekilde
Tekrar bu konuya girizgah yaptığınız için sağolun, fikirlerim yeniyken yazmam daha kolay oldu.
Giant tcr adv 1 kullanıyorum, jantlarım bile karbon. Şunu net söylemeliyim ki Giant kadro inanılmaz sert oluyor, hatta konforu bir miktar düşürecek kadar.
Peki performans açısından konuşayım, geçen gün çok begendigim van rysel edr af 105 bisikleti aldım decathlondan. Ilk turumu Beykoz Anadolu Kavağı Yoros Kalesi Anadolu Feneri Kılıçlı güzergahında yaptım. Yoros tırmanışı zordur, 12,7 ortalama eğim anlık daha da artar, neredeyse 1-1,5 km civarı bir segment. Korkarak girdiğim segmentte PR yapmışım. 20 sn daha hızlı geçmişim segmenti hem de. %18 civarı eğimli yokuşlarda da karbonu aratmadan çıkabildim. Sebebini henüz çözebilmiş değilim ama alu bisiklete haksızlık etmişim dedim kendime
Aradaki ağırlık farkı 1,2 kg, VR alu kadro alu jant ile daha ağır Ama hatırı sayılır bir zaman farkı var ortada. Dişli oranları da Giant 34/34 VR 34/32 (giantta 34 rubleyi nerdeyse kullanmıyorum gerçi ama Yoros'ta kullanmıştım.)
Peki düz yola indiğimde gördüğüm farkı da yazayım ki tarafsız olduğum belli olsun Pedala basıp yüksek güç verdiğimde giant anında hızlanıyor, bunu hissetmemek imkansız, Alu kadro ise yarım saniye gibi daha geç tepki veriyor ama hızlanıyor nihayetinde. Karbonun üstünlüğü burada yadsınamaz bir gerçek. Sprinterseniz ve yüksek watt basabiliyorsanız (kabul edelim çoğumuz bir pro kadar yüksek basamıyoruz) karbon tek çare, all rounder bir bisikletçi için ise fark teker grubunda yatıyor sanırım. Jant ve lastiği akıcı olan ortalama hızı tutturup gidiyor. Karbonun bir avantajını da aynı hızda daha az eforla gittiğimde anlıyorum. Yüksek hızlarda fark bariz oluyor burda da.
Konfora gelirsek burda kadro geometrisi ve karbonun malzemesi devreye giriyor. çok sert bir kadroda konfor da bir miktar düşüyor bana göre. Çukurlar olmasa karbon sabaha kadar daha konforlu derim ama yollarımız belli ve çukura tümseğe girmeden 500 metre gidemiyoruz. Ben Giant ile çukura girince darbeyi iç organlarımda hissediyorum mesela )
Titreşimi sönümlemesi güzel bir artı, sonuçta titreşim belirli frekansta yoldan gelen küçük etkilerle oluyor, asfalta göre değişiyor. Karbon bu konuda size hissiz bir sürüş sunarken, alu ve ya çelik daha canlı bir sürüş hissi veriyor.
Bu söylediklerini zaten siz de, çoğu arkadaş da biliyor ve ya tersini düşünüyor fark etmez, ama bilmeyenler için kendi gözlemlerim ve hislerim! bu şekilde
Tekrar bu konuya girizgah yaptığınız için sağolun, fikirlerim yeniyken yazmam daha kolay oldu.