Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon vs Full Karbon

bozokaydin

Daimi Üye
Kayıt
25 Nisan 2010
Mesaj
290
Tepki
155
Şehir
istanbul
Forumda bir moda cikti. Karbon kadro kullanan cogu kisi bisikletim Full Karbon diyor.

Arka aktaricinin, jant setlerinin, selenin, amortisorun, gidonun, gidon bogazinin, vites makarasi, tekerlek mandali... ve daha bir cok parcanin karbon olani mevcut. Bunlarin hepsinin karbon olmasi cok detay ama en azindan Full Karbon diyen birinin kadrosu, gidonu, gidon boynu, selesi, sele borusu, amortisoru ve jantlari karbon olmali.

Isteyen tabii ki istedigini yazar ama ikinci el forumunda aluminyum gidon bogazi ile full karbon yazmak da olmuyor. Aciyorum ilana bakiyorum kadro ve gidon sadece karbon ama bisiklet full karbon.
 
Scudo
Hahahaha reklamın iyisi kötüsü olmaz derler ya:) yakında TR'de tek akimida başlar:)
 
Selam, ben aslinda alüminyum hibrit bisiklet kullaniyorum. Ancak son zamanlarda bir yol bisikleti alma fikri üzerinde çok düşünmeye başladim. Kendi çapimda da araştirdiğimda ana başliklari ile seçeneklerin şöyle siralandiğini görüyorum. Karbon, alüminyum-karbon, alüminyum, çelik ve titanyum. Elbette her birinin ayri ayri artilari ve eksileri var gibi gözüküyor. Benim sorum şu aslinda. Bütçenin elverdiğini var sayacak olursak (karbonlar elbette çok daha pahali) karbonlarin Türkiye yollarinda güvenilirliği nedir? Açikçasi gözüm karbon bisiklet almaya kesmiyor, ancak öte yandan da karbon bir bisiklet kullanmak isterdim. Karbon bisikleti olup İstanbul yollarinda kullananlarin tavsiyelerini bekliyorum. Saygilarimla,
 
Bisiklet olarak bilmem ancak full carbon, yani %100 karbon kompozit kadro ve masalar var.
Bunlar, orta gobek, furs yatagi, fren baglanti noktalari ve dropout'lar da dahil olmak uzere hic metal destek icermezler.
Tamami karbon kompozit malzemeden uretilmistir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
@engnyldrm


Öncelikle yukarıda belirtiğiniz "alüminyum-karbon" karışımı malzemeden uzak durun.
Bu tarz (alü-karbon birleşim) malzemeler, benim gözümde en kullanılmaz ve gereksiz üretimdir.

Örneğin: alüminyum destekli, karbon kap uygulanmış crankset, Shimano'nun boş zamanına denk gelmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
çok doğru bir noktaya temas etmişsiniz teşekkürler
 
jantlarda yol hariç mtb lerde carbon çok az veya hiç kulannılmıyo shimano ve mavic skdyum kulanıyo maşanında full carbon olması imkansız sadece maşa yatagı carbon olabilir kadro gidon takımı sele takımı vites takımı karbon olabilir ama zincir makaralar ve ruble carbon olmaz yani %100 carbon lafı dogru degil hatta imkansızdır
 
Karbonfiber bir materyalin nasıl bu kadar kolay kırıldığını aklım almıyor doğrusu. Koenigsegg gibi özel üretim yapan firmalarda araç tamamen karbondan oluyorda 300 küsür km hızlarda bile zarar görmüyor. Bisikletteki karbon parçalar nasıl böyle kolayca zarar görüyor ?
 
araçta kullanılan carbon rüzgara karşı direnç gösteriliyo darbe almıyo tabi şasi si ve aksları da çarbon daylse:) ama bisiklette direk darbe alıyo esnemedigi içinde kırılıyo
 
resimlere bakarken içim yandı kaç para yandı acaba ? yaklaşık 45 50 binlira gitmiştir çöpe :(
 
Karbon yapı olarak serttir ancak kırılgandır aynı bir seramik gibi esnemez buda belli bir kuvvetin üzerine çıkınca bi anda kırılmayla sonuçlanır. Metaller ise esneme kabiliyetine sahiptir belli bir kuvvet aralığında esneyerek tekrar eski haline gelirler ancak bu kuvvetin üzerine çıkınca metal bozulmaya uğrar yani eğilir ancak metal eğildikçe metalin eğildiği yer direnç kazanır yani her eğilmeyle birlikte bir daha eğilmesi daha zor hale gelir daha fazla kuvet uygulamak gerekir ancak bir süre sonra metal bu eğilmelerle birlikte kopar. Kısaca elinize bir demir alın bükmeye başlayın her defasında daha zor bükeceksiniz ancak belli bir süre sonra kopacaktır. Bu yüzden mtb lerde karbon kullanmamak daha iyi bir seçim olacaktır. Karbon yapı olarak kırıldığını hissettirmez her darbede mikro çatlamalar oluşur siz bunun farkına varamazsınız ve ufak bir darbeyle kırılma gerçekleşir. Aynı bir bardak gibi ilk aldığınız bardak yere dahi düşse kırılmadığına rastlamışsınızdır ancak bu bardakta mikro çatlaklara neden olur daha sonra aynı bardak devrilip sert zemine çarptığında paramparça olmuştur.
 
Alüminyum alaşımları bu konuda en güvenilmezdir.Belli bir yorulma göstermez Al alaşımları.Direk çatlar.

Karbon parçalar genelde hafif parçalarda kullanılıyor,sert yapılıyor doğal olarak.Hafif ve sertleştirilmiş hangi malzeme olsa kırılgan olur.Karbon lifine özgü bir durum değil.Bazı eksi yönleri var elbetteki.

900 gr alüminyum kadro yapsak,karbon lifini mumla ararız o kadar özellikler berbat olur.Bisiklette en az ağırlıkla en fazla mukavemet gösteren malzeme peşindeyiz,tokluk doğal olarak düşüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibt1994
@KaanG

arkadaşlar selamlar

bu gördüğünüz durumlar durduk yere olmaz buyuk cukurlara girilmiştir çok sert düşüşler veya kazalr olmuştur karbon aliminyumdan çokçok daha dayanıklı bir malzeme ... ve karbon mazlemelerin daha dayanıklı olmasının sebebi alminyumdn daha esnek ve daha hızlı kendini toplarlamasından olur ... :D
 
Son dönemlerde biraz zor olacak ama full karbon ultegra grup setli 35-40 bin lira arasına bisiklet arıyorum. Disk fren olsun istemiyorum. Tavsiyelerinize ihtiyacım var.
 
Geri