Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kaset ruble yalpalama yapar mı?

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.045
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Başlıktada belirttiğim gibi vidalı rublelerde sık gördüğümüz, yalpalama, sekiz çizme tabiri kaset rublelerde de mevcut mu?
(21lik vites sistemi kullanıyorum.Vidalı ruble sahibiyim,ruble hafiften yalpalıyor.Buda vites ayarında(özellikle ön aktarıcıda sıkıntı yapıyor. ) Kaset rubleli göbek taksam bu sekiz çizme, yalpalamadan tamamen kurtulunur mu?
 
Scudo
yapar çok güzel yapar hemde vites geçer sinir bozar
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Yalpalama ve boşluk yapmayan kolay takılıp çıkarılan göbek sistemi hangisi peki?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Acil düzeltme : yanlış anladım. Vidalı rublem yalpaliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Vidalı ruble kullanıyorum, 2 ruble değiştirdim, jant değişti gene hafifte yapıyor. İlallah getiriyor. Hani ciddi bir yalpalama değil ama ön aktarıcı ayarında problem yapıyor.Ayna kolun ufak dişlisini ayarlasam, büyük dişlide; büyük dişlisine göre ayarlasam küçlük dişlide ön aktarıcıya zincir hafif sürtüyor. Dedim, en uygunundan bir tane fliperlı göbek alayım,ona kaset ruble takayım belki bu yalpalamanın önüne geçerim diye....
Şimdi kaset rublede,ruble yalpalar mı yalpalamaz mı? :) Hani fliper ciddi darbe almazsa,rublenin böyle yamuklarına izin vermez diye düşünüyorum?
 
@Raptor8

Yalpanın ruble ile bir alakası yoktur her ruble yalpalayabilir bu daha çok jantın orta kısmı ile alakalıdır


Google a cassette wobble yazınca bunun gibi bir sürü video cıkıyor
 
o kadar yalpa yapması normal, 0,5 mm bile yok... videodakinden daha fazla yalpa yapanlarla karşılaştım... yalpa nedeni, rublenin göbeğe bağlanılan yerin sıfır hatasız düzgün olmayışından kaynaklı...
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve -Skynet-
@Raptor8
Bu surtmeler hangi pozisyonlarda oluyor. Biliyorsunuz bize genelde bisikletleri 3x7=21 vites şeklinde satıyorlar fakat kullanımda öyle olmuyor. Mesela en küçük ruble dişlisini aynakolda en büyük dişlide kullanmak gerekiyor gibi. On arka dişli varyasyonlarını doğru kullandınıza emin misiniz?
 
@Pamuk
Ama sonuçta bu kendini ruble yalpalaması şeklinde gösteriyor. Ve genelde ruble kaynaklı deniyor. Özellikle vidalı rublelerde zamanla,ruble içindeki mekanizmanın bozulması, boşluğun artmasıyla bu sıkıntı çıkıyormuş. Olaya birde şu açıdan bakarsak: neden flipperlı göbekler, vidalı göbeklerin yerini almaya başladı? özellikle 8 ve üzeri viteslerde vidalı göbeği göremiyoruz. Ve sorunun çözümü için flipperlı göbeğe ve dolayısıyla kaset rubleye geçmek gerekiyor gibi.
Bizzat iki yeni göbek ve ruble denedim(vidalı sistem) bu sıkıntıyı gördüm.Erdoğanlar bisiklete sordum,onlarda vidalılarda çok sık rastlanan bir durum olduğunu, bu yüzden kasetli sistemi önerdiklerini söylediler.
Bu verdiğiniz örnekler kasetli mi, vidalı mı ?

@iskender şerit

Hocam iki göbekte ve iki rublede (yeni bunlar, çevredeki arkadaşların bisikletlerinde test ettim) denedim hepsinde vardı. Bunların hepsi göbeğin,rubleyi takıldığı tırtıklı yerinden mi oluyor?

@Şerif Feridun

Şöyle söyleyim, benim bisikletteki yalpalama yukarıdaki videolardaki gibi. Bu yalpalamalar anormal değil ama zinciri hafifte olsa sağa sola açı çizdiriyor.
Doğru vites kullanımını biliyorum, özellikle buna dikkat etmeye çalışıyorum.Benim gördüğüm sıkıntı, ön aktarıcıya zincirin ara ara hafifte olsa sürtmesi.
1.viteste,zinciri aktarıcının iç kısmına yakın ayarlıyorum.Zincirin bir kısmında,zincir aktarıcıya değmiyor.Bir kısmında ise sürtüyor. Mesafeyi birazcık daha uzaklaştırdığımda ise 21.viteste(ruble küçük dişli, ayna kol en büyükte) bu seferde sağdan ara ara sürtüyor.(high vidası boşta olmasına rağmen bunu yapıyor.Sürekli sürtse ayar yanlışlığı derim ama ara ara sürtüyorsa bu rublenin zincire hafif yalpalatmasındandır.Rublede,zincirde,göbekte jantta yeni sayılır.
Valla ön vites telini tak çıkar tak çıkar yapa yapa 2- 3 tane teli sırf bu ayarlar için çöp ettim.En son dedim ikide bir bunla uğraşacağıma 100-150 tllik bir kaset göbek,ruble ye geçeyim belki hallederim dedim.Ama onlarda oluyor diyorlar...
 
bunun benzeri sorunu bir ay once yasadim. Ben de rublede sikinti var heralde diyordum cunku gobegi uc dort ay once degistirmistim. Bisikletciye gittigimde rubleyi sokup sorunu aramaya basladiginda is gobekte bitti. Gobegin rubleye baglanan kismi sanki tornada kesilmis gibi bildigimiz demir kesilmisti. Kesik parcayi da gozlerimizle gorup cikarinca benim sorun halloldu. Daha oncesinde lastigi sag sol yaptigimda hem lastik hem ruble farkedilir sekilde sag-sol yapiyordu. Kullanim kalitesini dusuren bi sorun ama isini bilen usta bulursaniz cozumu kolay.
 
@Raptor8

Slx 675 hazne ve Hg81 rubleye sahibim. Kontrol ettim. Videodaki yalpalamalar bu parcalar uzerindede var.

Parcalarin yeni oldugunuda baz alirsak bu yalpalamalarin anormal birsey olmadigini soyleyebilirim.

IMG_20180505_101033.jpg IMG_20180505_101024.jpg
 
@Raptor8
Bu ayarı tel gerginliği ile çözmeniz gerekiyor. Boşta yapilan vites ayarı ile bisiklete bindigimizde agirlik ve yuk altında vites ayarı ufak farklılıklar gösteriyor. Ben bu ayarları şöyle yapıyorum, vites ayarını boşta yaptıktan sonra bisiklet uzerinde tel gerginligiyle oynayıp ince ayar yapıyorum. Biraz zor oluyor ama oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Şerif Feridun
Vİtes üzerindeki tel gerginlik ayarını pek bilmiyorum,bende vitesler üzerindeki vida sonuna kadar sıkı.Hiç bu ayarıyla oynama yapmadım bu zaman kadar.Bu vida sıkıyken (tamamen saat yönünde dönmüşken) vites ayarlarını yapıyorum.bunu saat yönünün tersine çevirince,teli dahada mı gerginleştiriyor acaba? Çünkü,teli ne kadar çekip aktarıcıya takarsam takayım hep bir gerginlik üzerine çıkamıyor.21.vitestte sürme olduğu zaman,tele parmağımla hafif baskı yapınca,ön aktarıcı biraz daha sağa giderek sürtmeyi engelliyor.Birde bisiklet üzerinde iken o vidayı saat yönünün tersi yönde çevirip bakacağım,belki parmağımla verdiğim gerginliği o sağlar. Ön aktarıcıya ciddi ciddi sürtmüyor ama zincirin her turunda belli noktalarda hafif sürtüyor.Bu zamanla zincirin aşınmasına sebeb olur diye çekiniyorum.Hani zincirin parasından çok,bir turda zincir koparsa sıkıntı olur falan diye.

@Hüseyin Odabaş Hocam sallantı,zinciri sağa sola belli oranda yalpalatıyorsa, mmlik ayarı olan ön aktarıcıda sıkıntı yapıyor.Belki vites geçişlerinde de yapardır ama üst seviye set olmadığından o geçişlerde hissetemiyorum.
 
bilya yolları (gavur race diyor buna) aşınmış her ruble, vidalı veya kaset farketmez, yalpalar arkadaşlar. gelelim esas kısıma, yani kasetleri vidalılara üstün kılan şeye. (vidalı yalpalamasının asıl sebebine):

vidalı rublelerde, kasetlerden farklı olarak, mil ile ruble arasında zincirin çekme kuvvetini karşılayan bir rulman bulunmadığından, zincirden gelen kuvvet (özellikle zincir aynakolda küçükteyken) göbek üstünde büyük bir eğilme momenti oluşturur ve göbeğin doğrusallığını bozar. yani göbek ebedi olarak, milimetrik de olsa, bükülmüş olur. bu yamulma, eğer göbek rulmanlıysa düzeltilebilir. şu şekilde, rublenin dış kabuğu (dişlilerin geçirildiği kabuk) çıkarıldıktan sonra, torna tezgahında rublenin iç tarafı aynayla tutulur ve zincirsiz tarafa eski rulman ölçüsünden büyük yeni bir rulman yuvası açılır. tabi tornacıya verilecek para yeni göbek fiyatını geçerse bu yapılanın pek bir anlamı kalmaz...
 
Yapar. Daha 2 hafta önce karşılaştım bu sorunla ve şanslıyım ki göbek veya hub çöp olmadı. Hub içinde bulunan 2 rulmandan 1'i fena halde dağılmıştı ve benim fark etmem birazcık uzun sürdü. Ruble özellikle rampalarda yani zincire fazla yük bindirdiğimde sekiz çizme diye de tabir ettiğimiz yalpalamada level atladı, g*** başı ayrı oynuyordu son antrenmanda. Eve zor attım kendimi. Göbeği söktüğümde hub içinden direk minicik bilyalar döküldü, nasıl becerdiysem rulmanın içindeki kafes paramparça olmuş, erimiş resmen. Bisikletçi ve ardından oto sanayi tornacıda cüzi bir maliyetle halloldu. Rubleniz kaset ve yalpalıyorsa anlıyorsanız alet edavat varsa söküp bakın, yoksa bir bisikletçiye gidin baktırın. Daha büyük uğraş ve maliyetle sonuçlanabilir.
 
@Ceyhun Özkan anladığım kadarıyla freehub ınız (üstüne dişlilerin geçirildiği, içinde cırcır mekanizması olan şey yani) serbest bilyalı. pahalı oluyorlar ama çakma rulmanlı freehub a geçerseniz bu sorunları yaşamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@can_celik Yanlış anlamışsınız, rulmanlı jant ve hub kullanmaktayım zaten. Rulmanların içerisinde de bilya olduğunu biliyorsunuzdur sanırım, dökülenler bu rulmanın parçalanan kafesinden serbest kalanlardı. Yine de teşekkür ederim, başka birisi elbet faydalanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Geri