Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kask bizi ne kadar korur?

msavsa

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2008
Mesaj
85
Tepki
70
Şehir
Ankara
Sevgili arkadaşlar bisiklet konusunda bilgi sahibi oldukça ne kadarda cahilmişim diye hayıflanıyorum çünkü olay sadece binmek değil, bir iddaanız olduğunu göstermek, kimseye zararınız olmadan 2 tekerli dünyanızda mutlu mesut yaşayıp giderken, belkide motor gücüne meydan okumak... sessizce...

Okurken rasladığım bir makaleyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Aslında makale motosiklet sürücüleri için kask kullanımının ehemmiyeti hususunda yazılmış...

Bizi ilgilendiren kısmı ise verilen yüzde oranları. Tam kask denilen ve bizim bisiklet ile ulaştığımız hızlarda pekte gerekli olmayan kasklar.

Ancak aşağıdaki resmi inceleyecek olursak bizim başımızın çevresini saran kasklarımızın, muhtemel bir düşmede, aslında ne kadar korumasız olduğunu gösteriyor.

Resimdeki tam kaskta alınması muhtemel darbelerin oranları verilmiş...

Hala kask takmakta tereddüt eden varsa pessss yaaaani...
Yazının orjinal metnini çeviren arkadaşa ayrıca teşekkür ederim tam metin aşağıdaki gibidir...


Neden TAM KAPALI KASK kullanmalıyız?
Bu soruyu motosiklet üzerinde 1.2 milyon mil katetmiş BMW sürücüsü Dave Swisher'a sormalısınız. Yukarıda görülen kask ABD'nin West Virginia eyaletinde geçirdiği kaza sırasında kafasında olan kasktır. Dave -tam kapalı kaskı sayesinde- bu kazadan ucuz kurtuldu. Suratını yeniden yapılandırmak için bir ameliyat geçirmesi gerekmedi. Hatta tam kapalı bir kask giyiyor olduğu için Dave evine motosikletine binerek dönebildi !

Eğer 3/4 (ön ve çene kısmı açık) veya daha da kötüsü "kısa" (yarım tip, sadece kafa üzerini kapatır) bir kask giyiyor olsa ne olurdu ?

Yukarıdaki diagram çarpma içeren motosiklet kazalarında sürücülerin kasklarına etki eden dış kuvvetleri göstermektedir. (Kaynak: Dietmar Otte, Medizinische Hochschule Hannover, Abteilung Verkehrsunfallforschung, Almanya)

Çarpma ile sonuçlanan motosiklet kazalarının yüzde 35'inde çene alanında şiddetli bir tepki gözlemlendiğine dikkat edin. Bu demek oluyor ki eğer yüzü açık bir kaskla motosiklet kullanıyorsanız kafanız için sağlayabileceğiniz korumanın sadece yüzde 65'iyle yetiniyorsunuz.

Eğer kısa veya yarım bir kask ile motosiklet kullanıyorsanız mümkün olan koruma miktarının sadece yüzde 39'unu kabul etmiş oluyorsunuz. Başka bir deyişle tam kapalı bir kask kullanarak elde edebileceğiniz koruma miktarının yüzde 61'ini çöpe atıyorsunuz.

Tabii ki eğer süs (novelty) kaskı ile veya kasksız motosiklet kullanıyorsanız tam kapalı bir kaskın sağlayabileceği korumanın tamamından yoksun kalıyorsunuz.

ÖZGÜN KAYNAK: Jeff Dean,
(link)
ÇEVİRİ: Oktay Altunergil
 
Scudo
Flip-Up denen çeneden açılabilen kasklar. Full Face kaskların sağladığı korumanın tamamını sağlarlar. Elbette kapalı oldukları müddetçe. Bu kask konusunda yaygın bir yanılgıdır. Değinmeden geçemeyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErhanYılmaz
Ya ama bu motorsiklet için daha geçerli gibi
bisiklette daha düşük hızlarda kocaman tam kapalı kasklar mantıklı olmuyor pek...

Açıkçası çok defa düştüm ve kask kırdım yaralandım MTB kaskları yeterli geldi herzaman... Ama motorsiklet için son derece doğru...
 
Gibi değil zaten bu yazı motosiklet kullanıcılarına hitaben yazılmış...

Ben sadece kaska bakarken bizim kaskı ilgilendiren kısmın yüzdeleri ile ilgilendim...

Aşağı yukarı üst kısımdaki oranları 2 kat artırsakta düşük hızlarda bile çene ve yüz bölgesi hala risk altında...

Nebiliim, sadece bu yazıyı paylaşmak istedim hayata 2 teker üzerinden bakan arkadaşlara...
 
  • Beğen
Tepkiler: ZekiAlper
@atahualpa

Flip-Up kaskınız gerçekten çok ama çok kaliteli bir kask değilse asla full face bir kaskın güvenlik seviyesine ulaşamaz.Kaza yapmış 2 flip-up kask ve 1 full face kask ve duyduklarıma dayanarak söylüyorum.Ve kazanın ne zaman olacağıı gerçekten kestirmek çok zor.Sonuçta kendi güvenliğimiz ve hiçbrşeyden önemli olamaz diye düşünüyorum.

Bisiklet kaskına gelince ise ,hiç olmamasındansa şimdiki halleri bile yeterince korumalı bence.Birkaç kere düştüm ve kesinlikle kafamı korudu kaskım.İsteyen için DH için yapılan fullface bsiklet kaskları da var tabi ....
 
evet kaliteli kask olmalı bende 125 cc bir motor var bu kaskı kullanıyorum çok memnunun tavsiye ederim.
 
Son kazamda farkettim ki bisikletin uzerinden takla atip kafanizin ust tarafini yere vuruyorsaniz diyebilirizki kask kullanmaniz sizi kurtardi
Ama benim gibi cukur kavisinde suspansiyonu kirip yere paralel firladiginizda yuzunuzun en az %30 surtunmeden dolayi yaralaniyor tecrube ile sabittir uluslararasi gezi bolumunde daha yeni yasadim :(
Eger on tekeriniz takilde ve bisikletinizin uzerinden ucuyorsaniz bu tahminen buruna dogru olcaktir ve buyuk ihtimalle burun ve ceneniz dagilcaktir.
Bu yuzdendirki Tepe iniscileri tam kask kullanir .
Kazadan kazaya degisir ama ben farkettim yeterli degil %100 koruma saglamsi icin standartlara uygun dusmeniz lazim :)
 

2:54 den başlayacak şkeilde link vermeye çalıştım fakat olmadı.
 
Şunu spoiler yapsaydınız daha yerinde olurdu bence içerik pek hoş değil :(
 
  • Beğen
Tepkiler: bianchircx229
@chnkrmz Bende anlamadım nasıl girdi full face kaska rağmen bide
 
@bianchircx229 öldürmeyen Allah öldürmediği gibi ne kadar korursanda koru oldumu oluyor yani.
 
@chnkrmz Aynen valla düşmekten korkar oldum bu videoyu görünce
 
Bisikletten düşmeler genellikle bu şekilde oluyor, birkaç sene önce bir sürüşte benim önümde kask takmamış birinin benzer şekilde (şakağı üzerine ama) düşüp kafasını yarıp ambulansla hastaneye kaldırıldığını görmüştüm. Bu gibi düşmelerde kask ciddi derecede koruyucu oluyor. O arkadaş da eğer kask takmış olsaydı kırılmış bir kafa yerine sadece kırılmış bir gururla ve ufak sıyrıklarla atlatacaktı o düşüşü, alttaki videodaki gibi :(

 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Evet, hobici arkadaşlar,

Bisiklet kasklarının kazalara karşı ne gibi bir faydası olduğunu, ne kadar güvenli olduğunu merak ettim. İllaki kazalarda faydası vardır ama bir kaza gördüm faydasını bu kazada pek anlayamadım.
Gördüğüm kaza şöyle idi, bisikletli bisikletiyle normal hızlarda giderken yolun sağından stabilizeye kaptırdı tekeri ve kontrolü kaybetti ve 1-2 metrelik içi boş sulama kanalına düştü. Tabii yaralanmıştı, çıkararak yardım ettik, teselli verdik ve sağlık ekiplerine haber verdik. Vücudunun çeşitli yerlerinde açık yara ve morarmalar vardı. Yüzüstü düşmüş ve çenesini vurmuştu, ön dişlerinde kırıklar falan vardı. Yani demek istediğim, hadi diyelim, kasklar kafa üstünü, kafa tepesini veya üst kısmını koruyor ama ya yüz kısmını? Gözleri, burnu, ağzı, çeneyi, dişleri vs. korumuyor maalesef. Sizlerin bu konudaki düşünceleri nedir?
Tüm bunları koruyan gerçek güvenlik sağlayan bisiklet kaskları var mıdır?
 
20-25 yıldır bisiklet kullanıyorum.. kaç kez düştüğümü unuttum lakin anladımki bisiklet ten düştüğünüzde yere ilk denk gelen yeriniz kafanız ..Almışken iyi bir kask kullanın koruduğunu göreceksiniz.....kask kın çok faydasını gördüm..kafadan hasar almak hiç bir şeye benzemez.. KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM....
 
@u.uçar Kafa tası hayati olduğu için korumanın hayati organda olması normal geliyor bana. Çenemiz kırılırsa yaralı, kafa tasımız kırılsa ölecek olmamız, neden kask kullandığımız konusunda beni ikna ediyor açıkçası. (Diğer korumalar sürüşe engel olduğu için pek kullanışlı değiller, ama daha az pedal çevirmeniz gereken arazi sürüşlerinde komple vücudun korunduğunu görebilirsiniz. Tabi bu branşlarda risklerde oldukça yüksek)
 
@u.uçar
Var tabi, full face kasklar olur.
 
Geri