Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kask takmak kaza riskini arttırıyor

Yale Üniversitesi'ndeki Howie beyin akademik ünvanı ne bilemeyeceğim ama;
Akdeniz Üniversitesinde tıbbi doktorluk yapan Nöroloji üzerine akademik kariyer yapmış profesör, aldığımız motosiklet eğitiminde, motosiklet kazaları üzerine şöyle söylüyor:

*Motosiklet kazalarında en ölümcül darbeler baş bölgesinden alınmaktadır
**İstatistiklere göre ölüm oranlarının en yüksek olduğu bölge yine burasıdır
***Baştan alınan darbeler ölüme yol açmasa dahi geri döndürülemez hasarlara neden olmaktadır
****Motosiklet kazası yapanların çoğunlukla korunmasız olduğu görülmektedir
*Korunma kıyafetlerinde en çok işe yarayan donanım KASKtır

Bisiletlerde de durumun farklı olacağını sanmıyorum. Aklın yolu bir. Bu kişi 660'lık cross motosiklette kullanan bir bisiklet kullanıcısıydı. Kazalar ile ilgili fotoğraflar, darbe bölgeleri, yüzdeleri vs geniş kapsamlı bir araştırma yapmış deyim yerindeyse beyinci bir pofesör...
Şimdi ben bu profesöre mi inanayım, Yale üniversitesindeki bilmem kime mi!...
''Howie'nin altını çizmeye çalıştığı şey: diğer ulaşım araçları ile karşılaştırıldığında bisikletçilerin kafa yaralanmalarının oranının gerçekte gösterilmeye çalışılandan daha düşük olduğu''
Lakin altını çizmeyi unuttuğu ikinci bir şey var: Kask takmak hayat kurtarır. Yan başlıktan aldığım şu fotoğraf çok anlamlı. ''kask takmıyorum çünkü beni aptal gösteriyor''
 
Scudo
Yazı her ne kadar kısmen doğru olsa da,örneğin yolun en sağından değil ortasından gidilmesini önermiş,yolun ortasından değil en solundan gitmemiz doğru olur ve kanunda böyle yazılmalı,

Ülkemiz şartlarında kask takılmalı kask var güvencesiyle çok fazla hız yapmamamız gerekli,tecrübe olarak;sürücüler kask takan bisikletlilerin yanından daha dikkatli geçiyorlar,bunu da eklemek isterim.
 
motorcularla bisikletçilerin kullandığı kasklar oldukça farklı... ikisini kıyaslamamız doğru olmaz bence...

bisiklet üstünde kullandığımız kasklara ise çok güvenemiyorum... ama uzun kollu bi üst bile kısa kolluya göre cildi daha çok koruyosa kask da çıplak başa göre daha çok korur gibi bi mantığım var... bununla birlikte insanın uzuvlarını içgüdüsel olarak koruduğu yönünde de bi inanacım var... yani alıştığınız kolunuzu oraya buraya çarpmazsınız ama kolunuza 10 cm.lik bi uzatma takarsanız, heryere çarpabilirsiniz... tam burada, normal şartlarda başımın yere çarpmasını önleyebilicekken, kask yüzünden çarpma olasılığımın artacağı durumları göz ardı edemiyorum...

kullanıp kullanmama konusunda çok kararsız değilim... bazen canım kullanmak istiyo bazen istemiyo...kullanmadığım zamanlar genelde lay lay lom biniceğim, arazide dar patikalara girmiyceğim zamanlar oluyo. dar patikalara, orman yollarına giriceksem de, düşerken korusun diye diil, sürüş konforum için takıyorum... sağdan soldan çıkan dalların kafama çarpmasını engelliyo, çok faydalı :)
 
Bunu bir arkadaşım facebook duvarında yazmıştı, şimdi buraya da aynı cevabı yazayım. istatistik bilimi, nereden baktığınızla ilgili çok rahat manipulasyona açıktır. Kafa yaralanmalarının araçlara göre istatistiği hiçbir şey ifade etmez.Otomobil kazaları bu kadar fazlayken tabi ki kafa yaralanma sayısının yüzdesi çok çıkar. Söylenmesi gereken istatistik;
kafa yaralanmalarıyla sonuçlanan kaza oranı/ aracın tipine göre kaza oranı

şöyleki, kafa yaralanmalarıyla sonuçlanan bisiklet kazaları/ bisiklet kazaları ya da kafa yaralanmalarıyla sonuçlanan otomobil kazaları/toplam otomobil kazaları bu oranlar ancak kask takmanın gerekliliğini ortaya koyar.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Bu araştırmalar bisikletli sürücülere saygı gösterilen, adamdan sayılan ülkelerin şehirlerinde yapılmış. Bir de bu araştırmayı istanbulda yapsalardı durum değişirdi. Türkiye'de kaza riski ve oranı çok daha yüksek; onun için güvenlik önlemlerini artırmak gerekir.
 
Yalnız başlık da biraz hatalı :) kaza yerine "yaranlanma riski" denilmeli
 
abi o howie neyin kafasini yasiyosa artik;) yasanan bisiklet kazalarinda kollardan veya bacaklardan alacagimiz hasarlarin %90 iyilesme surecinde tekrar eskisi gibi etki gosterebilmekte. ama kafa tasi carpmalarinda bu oran daha cok dusuk siz siz olun kendi bildiginiz yoldan sasmayin
 
Ben takarım kask kısa mesafe bile olsa gerisi beni ilgilendirmiy tartişmasını bile saçma buluyorum açıkçası.Arkadaş isterse denesin:uyku:
 
Bu yazıyı yazan adama peygamberimizin Hadis-i Şerif'i ile cevap vermek istiyorum.

Bir adam Resulullah (sa)`a gelerek: "Hayvanımı bağlayarak mı yoksa serbest bırakarak mı Allah`a tevekkül edeyim?" diye sormuştu.

Ona:

''Bağla ve sonra Allahü teâlâya tevekkül et!''

Bırakın bunu yazan adam ve ona inananlar kask takmasın. Biz tedbirimizi alalım gerisi Allah kerim...
 
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aQqnAGd_700b_v1.jpg

"Bir arkadaşımın arkadaşı 70 mil (110km/saa) hızla giderken bir kaza geçirdi ve otobüse çarptı. Bu, kaskı."

Saatte 110km de böyle olduysa bisiklette de 30-40km/s de bile ciddi olarak başa darbe alırsın.

Sahil kenarında bisiklet yolunda süreceğim zaman kask almıyorum. 10-15km/s yi de geçmiyorum. Ama ciddi olarak caddeye çıkacakken kaskımı kullanıyorum. Her zaman gözümde de bir gözlük oluyor. Gözlerimin kurumaması ve böcek gözüme girmesin diye.
 
Sürücülerin kask takanlara karşı kin duyduğu tespitine katılıyorum. Bizi prof sanip yarış yapmaya kalkiyorlar hatta.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
yale üniverstesini araştırmasına ek bilgi ilave edeyim..yine bu araştırma sonucunda azda olsa bisiklet kaskının baş yaralanmalarını engellediği(kask üreticilerin abarttığı gibi %80 değil) buna karşılık boyun bölgesinde çiddi yaralanmalara neden olduğu ispatlanmıştı..hatta bu konu hakkında bir tartışma da olmuştu..bisiklet kasklarının boyun bölgesini de koruması gerektiği hususunda..

bana mantıklı geldi sonuçta baş yaralanmasa dahi çarpma sonucu açığa çıkan enerji boyun sinirlerinde ,beyincikte,omurilikte ciddi hasarlara neden olabilir..bu bölgedeki ciddi yaralanma tekrar tamir edilemez hatta sizi yaşam boyu felce uğratabilir ... başımızı korumasak dahi kafatası ,gelen darbeleri önemli ölçüde absorbe eder ancak boyun ve omurilikte böyle bir koruma mevcut değildir.. bisikletlinin öncelikle koruması gereken yeri boynu ve omiriliğidir
 
@adnan kahveci

Motosikletler için boyunluklar var. Kaskın altına takılıyor. Aynı şekilde F1 pilotlarının da boyunlukları var. Araştırmadım ama büyük ihtimal bu bahsettiğiniz nedenle üretiliyor.
 
kaskı bir dayatma olarak gören biri ufak bir antitezle karşılaştığında kask takmayı bırakacaktır.
emniyet kemerini koltuğun arkasından dolaştırıp takarak devre dışı bırakmak, ya da polis görünce takmak gibi.

ben geçmişte motosiklet de kullandım, bir süre kask takmadım fakat sonradan alıştım.
şimdi bisiklete kasksız binmek aklımın ucundan bile geçmiyor.
çok sıcak havalarda üzerimden ne çıkarsam diye düşünürken kaskı çıkarmayı hiç düşünmüyorum bile.
dolayısıyla olduğundan fazla bir risk falan da almıyorum. çünkü bisikletin pedalı, gidonu, spd ayakkabım, eldivenim ne ise kask da o benim için.

kaskın bir takım yaralanmalara yol açma ihtimaline bir şey diyemeyeceğim, bu bir istatistik konusu.
ama kaskın olası bir çok yaralanmanın da önüne geçeceğini kimsenin tartışacağını sanmıyorum.
 
Burada psikolojik bir tespit yapılmış. O da şu ' Bisiklet kullanıcılarının çoğu nasılsa kask takıyorum diye daha dikkatsiz ve daha hızlı sürüyor ve bu da kaza riskini arttırıyor. ' Bunun yanlış olduğunu düşünen var mı?
 
Her ne söylenirse söylensin
kasksız şekilde 30 km hızla başımın üstüne düşersem çok büyük olasılıkla beynimde kalıcı hasar olur
ama kaskla düşersem küçük sıyrıklarla atlatabilirim.
Kask takıyorum hiç bir zararını görmedim,İnşallah iyiki kasklıymışım diyeceğim kazalar yaşamam.
Herkese kazasız pedallamalar.
 
Geri