Yusufclp
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Temmuz 2014
- Mesaj
- 702
- Tepki
- 733
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Yusuf C.
- Bisiklet
- Dahon
1100 km'dir kullandığım Dahon Vybe C7A bisikletimin pedallarından cıtırtı sesleri gelmeye başlayınca önceleri katlanabilir
pedal olduğundan pedalın kızaklarından falandır deyip kulak asmadım. Ancak sesler çoğalmaya başlayınca araştırmaya
giriştim. Forumda ve başka bir yerde konuyla ilgili bilgi bulamayınca pedalları söküp bakımını kendim yapmaya karar verdim.
Yeni bir pedal alıp takmaktansa kendim tamir edip kullandığım daha değerli olur diye düşündüm.
Gerekli anahtar ve malzemeler:
1 adet 15 numara açık ağız anahtar.
1 adet 12 numara lokma anahtar.
1 adet orta boy kargaburun.
1 adet ince uçlu düz tornavida.
Parçaları yıkamak için 1/2 çay bardağı motorin ve toplama aşaması için gres yağı.
Ve operasyon:
Pedal aynakoldan sökülür.
Pedalın dış tarafındaki koruyucu plastik kapak sökülür.
Göbeği bir arada tutan kontra somunu sökülür.
Yaylı rondela alınıp bilyaları yataklayan konik somun alınır.
Bilyaları yataklayan konik somun alınır.
Görüldüğü gibi dış taraftaki bilyalarda yağ kalmamış. Üstelik toz ve sudan dolayı çamur oluşmuş.
Dış taraf bilyaları dışarıya alınır.
Not: İç ve dışta 13+13 olmak üzere 2 gurup bilya var. Bilyaları karıştırmadan her bilyayı kendi yerine takmak gerekli.
Pedal mili dikkatle alınır. İç taraftaki bilyalar daha temiz görünüyor. Burada bir de o-ring var mil üzerinde. Sanırım bilyalara yabancı madde girmesin diye.
Tüm parçalar motorin banyosuna atılır ve varsa küçük bir fırça yardımıyla yağ ve kir parçalardan uzaklaştırılır.
Pedaldaki yataklar (Çanaklar) motorinle yıkanıp kurulanır.
Toplama aşamasına geçilir.
Yataklara gres sürülür. Suya dayanıklı gres olması tercih edilirse daha iyi olur.
İki tarafın bilyaları dizilir.
Pedal mili yerine geçirilir. İlk olarak konik somun takılıp boşluğu ayarlanıp yaylı rondela
takılır. Kontra somunu takılıp iyice sıkılır. Koruyucu kapak takılır.
Pedal aynakola takılır ve bisiklet keyfi kaldığı yerden devam eder.
Bu bakımı yaptıktan sonra 10 km test ettim. Bisikletin akışı dahi değişti. Şırınga ile yağ enjekte etmeyi düşündüm
ama geçici çözüm olurdu. Keşke ilk aldığımda yapsaydım bu bakımı diyorum. Çünkü görüldüğü gibi yağdan eser kalmamış. Ya çok az yağ, ya da kalitesiz yağ kullanılmış.
(Not: Fotoğraflar telefonla çekildiğinden yeterince net olmamış olabilir.)
Herkese iyi pedallamalar.
pedal olduğundan pedalın kızaklarından falandır deyip kulak asmadım. Ancak sesler çoğalmaya başlayınca araştırmaya
giriştim. Forumda ve başka bir yerde konuyla ilgili bilgi bulamayınca pedalları söküp bakımını kendim yapmaya karar verdim.
Yeni bir pedal alıp takmaktansa kendim tamir edip kullandığım daha değerli olur diye düşündüm.
Gerekli anahtar ve malzemeler:
1 adet 15 numara açık ağız anahtar.
1 adet 12 numara lokma anahtar.
1 adet orta boy kargaburun.
1 adet ince uçlu düz tornavida.
Parçaları yıkamak için 1/2 çay bardağı motorin ve toplama aşaması için gres yağı.
Ve operasyon:
Pedal aynakoldan sökülür.
Pedalın dış tarafındaki koruyucu plastik kapak sökülür.
Göbeği bir arada tutan kontra somunu sökülür.
Yaylı rondela alınıp bilyaları yataklayan konik somun alınır.
Bilyaları yataklayan konik somun alınır.
Görüldüğü gibi dış taraftaki bilyalarda yağ kalmamış. Üstelik toz ve sudan dolayı çamur oluşmuş.
Dış taraf bilyaları dışarıya alınır.
Not: İç ve dışta 13+13 olmak üzere 2 gurup bilya var. Bilyaları karıştırmadan her bilyayı kendi yerine takmak gerekli.
Pedal mili dikkatle alınır. İç taraftaki bilyalar daha temiz görünüyor. Burada bir de o-ring var mil üzerinde. Sanırım bilyalara yabancı madde girmesin diye.
Tüm parçalar motorin banyosuna atılır ve varsa küçük bir fırça yardımıyla yağ ve kir parçalardan uzaklaştırılır.
Pedaldaki yataklar (Çanaklar) motorinle yıkanıp kurulanır.
Toplama aşamasına geçilir.
Yataklara gres sürülür. Suya dayanıklı gres olması tercih edilirse daha iyi olur.
İki tarafın bilyaları dizilir.
Pedal mili yerine geçirilir. İlk olarak konik somun takılıp boşluğu ayarlanıp yaylı rondela
takılır. Kontra somunu takılıp iyice sıkılır. Koruyucu kapak takılır.
Pedal aynakola takılır ve bisiklet keyfi kaldığı yerden devam eder.
Bu bakımı yaptıktan sonra 10 km test ettim. Bisikletin akışı dahi değişti. Şırınga ile yağ enjekte etmeyi düşündüm
ama geçici çözüm olurdu. Keşke ilk aldığımda yapsaydım bu bakımı diyorum. Çünkü görüldüğü gibi yağdan eser kalmamış. Ya çok az yağ, ya da kalitesiz yağ kullanılmış.
(Not: Fotoğraflar telefonla çekildiğinden yeterince net olmamış olabilir.)
Herkese iyi pedallamalar.