Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet seçerken...

Teşekkürler Ferhat abi zaten internetten almayı düşünmüyorum. Aksesuar vs internetten alırım ama bisikleti görmem lazım diye düşünüyorum. Ayrıca nakitte pazarlık şansını da internette bulamıyorum :) Bu ara bende bir katlanabilir hevesi başladı şehiriçinde kullanım için falan çok istiyorum, yaz boyu para biriktirip gelecek yıl başında alabilirim bir tane. Bu da ya Kron olur yada Salcano Folda olur fiyatlarından dolayı.
 
Scudo
peki fitnes patenler şehir içinde ulaşım amacı ile kullanılamaz mı ya da patsiklet olarak adlandırılan büyük tekerli bir paten ;?
 
Arkadaşlar bende Kron FD1000 siparişi verdim, yarın havalemi yapıcam ve umarım en kısa zamanda elime geçicek bisiklet :) Bisiklet elime gelene kadar geceleri uyku yok bana :) Geldiği gibi bol fotoğraflı bir inceleme yazısı sizlerle ;)
 
http://www.muratoglubisiklet.com/upload/editor/data/FD_1000.JPG

Bisikletin siparişini verdim arkadaşlar umarım iyidir, Salcano Folda'ya göre daha cazip geldi bana hem görüntüsüyle hemde 20" oluşuyla. Ayrıca sitedeki Kron kullanıcıları da genelde Krondan memnunlar. Umarım katlanırları da diğer modelleri kadar iyidir :)

GÖVDE :7005 ALU GÖVDE
ÖN SÜSPANSİYON :KRON NEO ALUMİNYUM DÜZ
VİTES KOLU :SHIMAO ACERA 7 Lİ
FREN KOLU :SHIMANO BLM 421
ARKA VİTES :SHIMANO TX35 –21 VİTES
AYNAKOL :SHUN ALUMİNYUM
ARKA DİŞLİ :SHIMANO TZ21
ZİNCİR :KMC-Z30
FREN SETİ :LOGAN V-FREN
GÖBEK SETİ :MEN JOY
JANTLAR :KRON NEO
LASTİKLER :RUBENA
GİDON :KRON NEO
BOĞAZ :KRON NEO
SELE BORUSU :KRON NEO
SELE BORUSU KELEPÇE :KRON NEO
SELE :KRON NEO
PEDAL :FP-906
BOĞAZ YATAĞI :CH-918
ELCİK :VELO
PARK AYAĞI :ALUMİNYUM
 
hakkında hiç bir bilgiye ulaşamadığımız diğer bir bisikletde Kron fd1000
bol resimli, katlanma sistemini açıklayan resimleri sabırsızlıkla bekliyorum
bu arada birşey dikkatimi çekti Kron fd1000 lerde ön maşa süspansiyonluydu ama 2012 de kaldırılmış yerine alüminyum maşa kullanılmış değil mi?
umarım en kısa sürede hem karar verebilir hemde bütçemi ayarlıyabilirim
şu aşamada dahon eco c7 alacak bütçeye, Dahon vitesse d7 alma imkanına, dahon mu p8 alma amacına sahibim :)
 
Evet bu modellerde düz alüminyum maşa kullanılmış ve bence daha da güzel olmuş. Bisikletin rengini ve şeklini çok beğendim açıkçası, umarım kullanımı da bir o kadar güzeldir. Şuan için zaten öğrenciyim şehiriçinde kısa mesafelerde kullanım için aldım bunu hemde katlanıra ufak bir girizgah yapmış olduk :) Benimde ilerde bir Brompton alma amacım var, katlanma mekanizmaları çok hoşuma gidiyor.

Not: Bisiklet elime geçer geçmez bol fotoğraflı bir inceleme yazısı yazacağım ;)
 
Bu arada Kron fd 500'e baktım az önce fd 1000 ile aralarında ki tek fark maşaları. fd 500de suspansiyonlu maşa kullanılmış, 1000de düz.
 
Geçen ay Salcano Easy Lux 20 bisiklet aldım, yaklaşık 250 km sürdüm, 7 vitesli gayet memnunum, 7 vitesli bir bisikletten 21-30 vites performansını hızını rahatlığı kimse beklememeli elbette... Ben Ataşehirdeki evimden Erenköydeki 7 km mesafedeki işime 25-30 dk gidebiliyorum. Günlük kullanım için çok kullanışlı, elverişli bir model. Bütçem Easy lux almama yettiği için aldım, imkanım olsaydı Dahon almak isterdim, ön dişli aralığı açısından daha avantajlı olduğunu farkettim. Bisiklet gurubuyla kadıköyden kartala giderken gurupta bir dahon vardı, benden daha hızlıydı ve daha az pedal çeviriyordu. Dahonların fiyatı nerdeyse easy luxun 2 katı, bu kadar fiyat farkını normal karşılamak lazım. Salcano easy lux 20 ile sınırları zorlamak için bisikletliler derneğinin gezisiyle Bolu kartalkayaya gittik(araçla) 2 günde 50-60 km çok rahat gezdim, buna asfalt, stabilize yol, orman içi her şey dahildi. (asfaltta rampa aşağı maxımum 58 km hıza ulaştım, düz yolda ise pedalla hızım maxımum 35 km) tur boyunca çok korkmama rağmen lastiğim patlamadı. Easy lux un tur için uygun olmadığını bildiğim halde çok keyif aldım. Sirk ayısı benzetmesine gelecek olursak... Sürüş esnasında farklı bakışlar muhakkak oluyor, çoğu "aaa bisiklete bak anne-baba" şeklinde oluyor, bakışlardan rahatsız olup olmamak size kalmış bişey. Ben rahatsız olmuyorum, bu arada boyum 1.88cm / 94 kg
 
@gokhan.gursel

Selamlar, bende bi arastirma yaptim ve "folding bike buyer's guide" basligi altinda, .uk uzantili bir sitede su siralamayi buldum.

http://i.imgur.com/r967S.png

dahon'a 3 yildiz vermisler, moralim bozuldu :) gerci ingiltere de bukadar ingiliz marka arasina biraz normal bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
Bu gün dechatlon'da idim.Katlanır bisikletleri inceledim.Bfold modelini inceledim özellikle + kullandım orada.Kısacası alınabilir bir bisiklet olarak görüyorum onu.Gerçekten fiyatını hakediyor.Çok çevikler ilk başta kontrolde zorlandım diyebilirim.

Yanlız şu var.Katlanmış halleri o kadarda küçük değil.O canımı sıktı.Bilmiyorum şimdi internetten Dahon Curve'nin videosunu izliyorum orada harbiden ufacık oluyor.Ama tekerlerin küçük olması görünüşü acayipleştiriyo diyosunuz.En iyisi Sirkeci'ye gidip şu dahonları ve Dahon curve'nin Türk malı olan Salcano modelini incelemek gerek.Benim için çevremdeki insanların dedikleri önemli değil.Bisikleti en küçük hale sokmak önemli , sağlamlık önemli.

Not: Boy 1,84 Kilo 95
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
Dahon curve modeline baktim. Aslinda ben 16' lik dusunmuyorum , tekerlek ebati bana biraz kucuk gibi geliyor ve dediginiz gibi tepkiler falan yurdum insanin da o da var. Ama dusunecek olsam ne yapar eder bi sekilde Brompton temin ederdim. Super bi alet. Katlanisi beni etkiledi. Camurlukta ve selenin altinda minik tekerlekleri de var. Tasimasi cok rahat gorunuyor. Buradan gorebilirsiniz:

 
Arkadaşlar kafayı taktım Btwin Bfold alacağım... Sebebinide şöyle açıklayayım.Şu an kendim çok uğraşarak topladığım bir Salcanom var.Düz Mosso maşa , slick lastikler , rulman göbek vs.Şöylede bir sorunum var.Bisikletime ne zaman binmeye kalksam hep aralıksız sürüşler yapmak zorunda kalıyorum.Yani normal ulaşım ihtiyacımı karşılayamıyorum bisikletim ile.Sebebi ise gözüm gibi baktığım bisikletimi sağa sola bırakamamamdır.Şöyle kot, t-shirt çıkayım dışarı.Gideceğim yerlere gidim işimi yapim.Okula gidim.Normal yürüyeceğim yerde bisiklete binip toplu taşımada katlayıp gidim.

Şu an sahip olduğum bisikleti bu sene topladım.Onu satıp bir katlanır bisiklet alim desem ailem ile başım belaya girecek.Bu sefer onlara hak da vermem lazım.Çünkü bu bisikleti toplamak için çok uğraştım.3 defa kullanıp hop değiştirmek doğru olmaz hem maddi anlamda zarar etmiş olurum.Bu nedenle gidip görüp denediğim bfold modeli almayı düşünüyorum.Fiyatı da diğerlerine göre çok uygun 400 TL.Tek - si bence vitessiz.Single speed hesabı.Artık bacakları biraz zorlamak lazım.Ama amaç hız performans değil ulaşım konfor.

Siz ne dersiniz bu üstte dediklerimi dikkate alarak?
 
Bence katlanir al. katlanirlar super cunku , heryere gidebilirsin. Ya adamlar dunya turu yapiyor katlanir bisikletlerle. o derece yani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
@Lütfü Ekşioğlu

Web sitesinde şunu diyor: "Designed for short distances"
 
@Gökhan Selçuk

Zaten katlanır almayı düşünüyorum.Normal hybrit tarzı bir bisikletim var ben şehir içi gitgeller vs. için çok rahat olacağını düşünüyorum.

@muratcolakoglu

Ya zaten alma amacım öyle çok uzun yollar yapmak değil.Şirinevler'den çıkıp Bakırköy'den sahil yoluyla çok zor bir ihtimal Sirkeci , ordan otobüs ile dönüş En fazla 40 km Taş çatlasa.Ondan üstü uzun tura girer.Onun içinde Hybrit bisikleti kullanırım.

Asıl kullanım amacının çoğunu okul oluşturacak.45 -60 dakikalık yürüme mesafesine boşu boşuna minibüse para veriyorum.Onun yerine katlanırla gitsem rahat ederim.

İşin ayrı bir tarafı Lise'de Yabancı Dil Bölümü okuyorum.Sınıf 11 kişi olacak :) Yer problemi yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
Bu arada bu baslik altinda sormayi daha uygun gordugum bir soru var, 2. el katlanir bisiklet alirken nelere dikkat etmeliyiz? Lasikler, katlanma mekanizmasi vs. baska nelere bakmaliyiz? Bisiklette ne gibi sorunlar gorursek almamaliyiz? Bilgi verirseniz cok sevinirim, katakulleye gelmeyelim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
Geri