Bugün bizim mutad pazar turlarımız olan Anadolu Yakası Antrenman Turları'na katlanırı götürdüm. Bakalım P20, rampası inişi bol zorlu bir güzergahta nasıl performans verecekti ve bizim çoğu yol ve şehir bisikletinden oluşan grupta beni nasıl "taşıyacaktı", yarı yolda bırakacak mıydı...
Tura başlayınca bu kaygılarımın yersiz olduğunu anladım. Ekipten kopmadan, gayet güzel tamamladım... Turun strava kaydı da aşağıda.
(link)
Gelelim standart yoldaki sürüş izlenimlerine... Düz yolda 55 aynakolun avantajı çok iyi. Özellikle dik inişlerde çok dengeli ve güven verici şekilde yüksek hızlarda inilebiliyor. Schwalbe Kojak lastiğin yol tutuşundan memnun kaldım ancak asfalt zaman zaman bozuk olduğu yerlerde yüksek hızda küçük lastik tedirgin edebiliyor.
Bisikletin performansını en çok merak ettiğim ise eğim ve rampalardı. Burada bu minik yaramazın boyundan büyük işler çıkardığını gördüm. Özellikle %5'e kadar olan eğimlerde 55 dişliyle bile alınabiliyor. %5-7 arası 42 dişli oldukça rahat ama benim nabız değerleri yüksek seyretti ne kadar rahat olsa da. %7-10 arası 42-32 dişlide tempo yakalanınca alınabiliyor. Ama %10-15 arası ciddi anlamda zorluyor. Bir de bu eğim temposunda, ön viteste küçük dişliye geçişte 3 kere zincir attı. Arka aktarıcıda da ayar gerekiyor sanırım çünkü zaman zaman ses yapıyor. Bir de yüksek eğimlerde giderken esneme kaynaklı olduğunu zannettiğim gıcırtı sesleri oldu. Şimdilik parçalar alışma aşamasında diye çok takılmadım, birkaç yüz km sonra bakım yaptırırken hepsi elden geçecek nasılsa.
Bir de suluk kafesi işi pek güzel olmuyor katlanırda. 3-4 kere yolda yüksek hız ve bozuk asfalttan dolayı düştü, her seferinde tempom bozuldu durup almak için. Daha iyi bir çözüm lazım buna.
Evet arkadaşlar, özetle katlanır deyip geçmeyin, katlanır var katlanır var. Bizimki bugünkü sınavdan geçti, abileriyle zorlu koşullardaki turların daimi üyesi olmayı başardı. Almak isteyen arkadaşlar için umarım bu bilgiler fikir verir.
Biraz da foto atalım
