Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Kesin karşılaşırız. :) Bende Eylül'de göztepeden ayrılabilirim. ama bir taraf hep orada olacak.
@amatördahoncu
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar. Eşime yıllar önce Kron fd 500 almıştım Altus 7vitesli. Katlıyken taşınması dışında pek şikayetim yok. Şimdi kendime katlanır bisiklet alma arifesindeyim. Ankarada Performans bisiklette 2016 model Dahon Vitesse d8 buldum Obsidian siyah renk Altus 8 Vitesli sabit Maşalı. Son pazarlıkla 2500tlye düşürdüm fiyatı. Ne dersiniz? Dahon vybe'dan daha ucuza Vitesse kadrosu, tourney yerine Altus 8 vites vb. Artıları var anladığım kadarıyla. Öte yandan bu forum başlığında geriye dönük okumalarımda çoğunuz 2015 vitesse d8i seçmiş 2016 çıktığında bile bazı komponentleri daha iyi diye (elcik, jant vb.

(link)

Sizce bu fiyata 2016 model vitesse d8'i alayım mı? Yoksa 2019 dahon vybe ya da giriş modeli bir Tern daha mı iyi olur?
 
Arkadaşlar herkese selam
Evimle iş yerim arası mesafem 2,6 km fakat yolun çok dik olmasından ötürü yolu 6,3km ye uzatarak işe gidip gelmeyi planlayarak arabayı hayatımdan çıkarmak istiyorum. İşini yaptığım kurumda bisikleti kilitleyeceğim güvenli bir yer olmadığından mtb ve yol bisikletinin yanına bir tane de katlanır bisiklet eklemeyi düşünüyorum. Hem sorunsuzlukları hemde kendilerini kanıtlamış olmalarından ötürü
Tern Link D8 ve Dahon Mariner D8 arasında kararsız kaldım.
Öncelikli olarak bu modelleri kullanan/kullanmış olan olmak üzere bilgisi ve fikri olanın yorumları benim için çok önemli olacak :)
 
@Snr U

Dahon Mariner D8 alıp satmış biri olarak söyleyebilirim ki Dahon Mariner D8 ''reşat altını'' gibidir.Yani istediğiniz zaman istediğiniz fiyattan satma şansınız var.
Bu özellik dışında iki bisiklet de kendini ispatlamış modeller.
 
  • Beğen
Tepkiler: Snr U
@janko35
bu mesajıma rağmen izmirde tek mosso bayisi Sundu bisiklet diye oradan bisiklet aldım. Ayrıca çok övüyordu çevremdekiler. On numara yer. aldığım gün nedeninin bilemediğim bir şekilde darbeyle yamulan aynakol için ertesi gün çok yardımcı oldular sağolsunlar. alıntıladığım mesajımdaki bayide Sundu değildi. Hiç üzmediler beni. Nereden alırsanız alın, kurulum için yetkili servisde adı varsa Çankaya sunduya uğrayın..
 
  • Beğen
Tepkiler: gorgorothxxx
Değerli forum üyeleri; dahon mariner d8 ile ilgili bir çok video izlememe rağmen sorumun cevabını bir türlü bulamadım. Dahon mariner, katlandıktan sonra b'twin modellerinde olduğu gibi seleden tutarak kolayca sürüklenebiliyormu, yoksa bir yere götürmek için kucaklamak mı gerekiyor ? Eğer kucaklamaktan başka seçenek yoksa mecburen alternatiflerden çıkartacağım. Şimdiden teşekkürler
 
Kendi konuma yazmıştım; bu başlığa da yazayım ki BTWIN katlanır bisiklet almayı düşünen arkadaşlara hem uyarı hem de ömür boyu kadro garantisi konusuyla ilgili bilgilendirme olsun.

BTWIN Tilt 7 katlanır bisikletimin kadrosu, arka tekerin olduğu bölgeden kırıldı:

tilt7.jpg


Decathlon bu bisikleti ömür boyu kadro garantisi ile satıyordu. Müşteri hizmetleri ile telefonda görüştüm. Bisikleti internet mağazalarından satın aldığım için, İstanbul'daki depolarına göndermem gerektiğini söylediler.

Ancak bu modelin artık satışının olmadığını, bu yüzden değişim değil ücret iadesi yapabileceklerini de ilettiler. Ben de tüketici yasası gereğince bu konuda tüketicinin seçimlik hakkı olduğunu, ücret iadesi, muadil ürünle değişim veya onarım seçeneklerinden herhangi birini seçme hakkım olduğunu söyledim.

Bisikleti satın aldığımda fatura bedeli 1300 TL idi. Şu an ise göbekten vitesli, kayış sistemli bir katlanır bisiklet satın almak istesem cebimden bunun 2-3 misli para çıkması gerekecek. Bu yüzden ücret iadesi yerine muadil bir modelle değişim talep edeceğim. Sanırım bu konuda beni uğraştıracaklar; telefon konuşmasında edindiğim ilk intiba bu yönde. Umarım bana yine tüketici hakem heyeti / tüketici mahkemesi yolu gözükmez.
 
@daredevıl
Maalesef hocam btwin modelleri gibi katlayınca iki teker birbirine paralel olmadığı için sadece tek teker üzerinde sürükleyebiliyorsunuz. Bu da açıkçası çok rahat olmuyor, yoruyor insanı.
 
  • Beğen
Tepkiler: daredevıl
Vitesse d8 soruma verdiğiniz yanıtlar sayesinde:) seçimimi dahondan yana kullandım. Dahonların neredeyse hepsine türkiye modellerine kadro altında bir deliğe dahon landing gear adlı serbest dönen ve kullanılmadığında katlanan150tl lik bir parça takılabiliyor. Bu landing gear tekeriyle 3 tekerli scooter gibi seleyi yukarı çekip hiç eğilmeden rahatça itebiliyorsunuz bisikleti katlı iken.

Bkz;

Bkz2. 3:45den itibaren izleyin ;
 
@daredevıl
Hocam sürülebiliyor, ben pek sürüyemiyorum pabuçlar sürtüyor ama ayarlatılırsa bence sorun çözülecek
 
Dahon mariner modelini gidip mağazada inceledim, ancak sürükleme konusunda beklediğim randımanı alamadım. Otomobilden bağımsız olmak, gerektiğinde sürüklemek, metroya binebilmek istiyorum. Decathlon'dan B'twin tilt 500 satın aldım, ön ve arka aydınlatmalarını söküp yerine şarjlı olanları taktım, şimdilik iyi gidiyor. Katlanır bisiklet sistemi çok hoşuma gitti, önümüzdeki bir kaç ay içerisinde geçici bir heves olmadığı kanısına ulaşırsam brompton alacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: tos0648
@daredevıl
şarjlı linkleri atabilir misin
 
@oha

Biraz uzun olabilir.

Katlanır camiasında parası olan insanlar pahalı olan en iyidir mantığıyla brompton alıyorlar öve öve bitiremiyorlar. Arkadaşım kesinlikle öyle övdükleri kadar özel ayrıcalıklı bir bisiklet değil kesinlikle değil. Bir flexi 121 den inip brompton a bindiğinde akan sular durmuyor aradaki 3- 4 bin tl lik fark "işte budur yaaa" dedirtmiyor bu imajı veren insanların çoğu o bisiklete sahip bile değildir. İnsanların yorumlarına çok takılmayın (bir yere kadar) almayı düşündüğünüz bisikleti mutlaka siz inceleyin sağına soluna dokunun binip kullanın. Önceki bisikletinizde sizi ne rahatsız ettiyse aynı durumu yeni alacağınız bisiklette de yaşayacakmısınız bakın kontrol edin.

Dahon, carraro, mosso vs. gibi markalar bisikletlerinin üzerlerine ekledikleri donanımları görüyoruz (marka/model olarak) gerek yorum dinleyerek veya okuyarak gerek araştırarak kararımızı veriyor alıyoruz. Bu markalardan bisiklet alırken her bir şeyini incik cincik sorguluyoruz üzerinde ne ekipman var grupseti nedir vs. bilinçli tüketicilerin yapması gereken şeyleri yapıyoruz değil mi?

Peki brompton a yöneldiğimizde hiç bir aksamı sorgulamıyoruz neden? Biliyorsunuz bromptonda ne fren ayağının/kolunun üzerinde, ne zincir gergisinin, ne selesinin, ne de aynakolunun üzerinde başka marka yazmaz sadece kendi markası Brompton yazar. Peki nedir bunun kalitesi neye eş değerdir? Yeri geliyor atomu parçalarına ayırıp isimlendiren arkadaşlar bu konuda oldukça pasif kalabiliyor neden pasif kalmayı tercih ediyorlar? Yani Dahon yada carraro alırken vaay o frenleri xt koymuş bak bu da tiagra grupset koymuş diye debelenip dururken?

Artık şu pahalı her zaman iyidir algısını üzerimizden atmamız lazım gerekiyorsa bu konuda kendimizle savaşmamız lazım. Bir ürünün en pahalısı hiç bir şekilde işinizi göremeyebilir sizi mutlu etmeyebilir. Tam tersi en ucuzuda tahmin edemeyeceğiniz kadar işinize yarayıp sizi mutlu edebilir. Brompton sahibi olmadım fakat inceleyip bir akşam sahil gezisinde kullandım kadrodan esneyen bir bisiklet ha bunun için bir kıstas gösteremem (ne kadar yada neye göre esniyor) ama esniyor esneyen bir bisiklete ben para vermem mesela özellikle bir katlanıra bindiğimde gayri ihtiyarı esniyormu diye bir dikkat kesiliyorum. Camiada yüzlerine bakılmayan ne markaların rijit kadroları var zımba gibi.

İnsanlar (dünya bazında) koyun mantığıyla hareket ediyor ben cebinde harcayamayacağı kadar parası olupta aldığı üründen hiç bir şekilde hayır göremeyen keyfini süremeyen resmen parasını hiç eden insanlar tanıyorum bunlardan olmayın ne alacaksanız araştırın bilgi edinin ve kesinlikle her şeyden önce kendiniz için alın.

Diğer bir konu ise katlanır bisiklette en mantıklı seçim 16" tekerli olanlardır diye düşünüyorum. Çünkü her ne kadar katlanır bisiklet olsa da ne yazık ki katlandığında tek elimizle orta halli bir çanta kıvamında sağa sola götüremiyor taşıyamıyoruz. Çünkü hem ağırlar hemde büyükler katlanır olmaları bu dezavantajlarının önüne geçemiyor. İnsanlar katlanır bisiklet alırken sanıyor ki katlayınca odama yatağımın altına bile sokarım bunu yok öyle bir şey işin içine girdiğinizde olayın çok ta öyle olmadığını görüyorsunuz çok ta küçülmüyormuş diyorsunuz.

O yüzden amaç toplu taşımaya entegre olup günlük işleri daha ergonomik bir şekilde halletmekse hedefiniz kesinlikle küçük tekerlekli katlanır bisikletler olmalı daha mantıklı ve uygulaması kolay oluyor. Bir arkadaşımın alman malı özel üretim 12 inç lik tekerlere sahip katlanırı var 4 kg ve küçük böyle bir cihaz olamaz bilmeyen birisi katlı halini görünce ne olduğunu anlayamıyor küçücük şeyin bisiklet olma ihtimalini anlayamıyorlar.
 
@OmerKa
16” katlanır kullandım, gayet de ulaşıma entegre ve pratikti. Hatta hiç unutmuyorum yoğun trafik varken bir kırmızı ışıkta beni almak için gelen arabanın önünde durmuş, ışık yeşile dönmeden bisikleti katlayıp bagaja koymuş ve yolcu koltuğuna oturup ışık yandığında çevredekilerin şaşkın bakışları arasında devam etmiştik. Birisi çekse reklam diye oynatılabilirdi youtubeda.
Ancak tek bisiklet olarak katlanır alacaksanız yine de 20” hatta iyi katlanabilen 24 veya 26” bisikletleri daha çok tavsiye ediyorum. 20” altı ancak ikinci bisiklet olabilir.
 
Merhabalar,

Ben de katlanira gecmek istiyorum, Giant Escape bisikletimi satmak icin ilana koydum ve katlanir bisiklet arastirmaya basladim. 20" veya 24" olmasina karar veremedim, aklimda 2-3 model var.(Butce, olarak satacagim bisikletten gelen parayi kullanacagim, yani 2000TL)

- 20" olarak tek dusundugum model Sifir Carraro Flex 121, 21 vites olmasi bence onemli bi avantaj. Tabii bunu en iyi test ettikten sonra anlayacagim
(link)


- 24" lerde ise Dahon, Tern ve Salcano var. Bunlarin sifirlarina butcem yetmez ama cok guzel ikinci eller goruyorum. Asagidaki ilanini ekledigim Tern iyi gibi, hazir bagaji. camurluklari var. 21 Vites ile 8 Vites arasinda cok fark var mi sizce?
(link)
(link)
 
@OmerKa
Açıkçası hem katılıyorum, hem de katılmıyorum.
Marka algısıyla 3'lük malın 5'e satıldığı ortada. Fakat Brompton'ın üzerindeki komponentlerde Shimano veya Sram'ın üst düzey serilerinin adları yazmıyor diye bu komponentler kalitesiz amlamına gelmez. Bildiğim kadarıyla iyi parçalar kullanıyorlar.
Esneme konusında Brompton zaten katlama mekanizmasının kapandığı yerlerde mini amoetisörlere sahip.
Özellikle ülkemizde bu para bu bisiklete fazla mı, bence çok fazla maalesef.
Btwin Tilt 100-120'lerin çelik kadrosuyla Brompton'un kadrosunun arasında ne kadar fark var? Tilt'in çelik kadrosundan Brompton'ın şıklığını aratmayacak bir bisikşet elde etmişler:

202018 dosyayı görüntüle
 
Esnemeden kastım amörtisör esnemesi değil gerçekten amörtisörden esneyen bir bisikletin kadrosunun esnediğini sandığımı mı düşündün?

Üzerinde kendi markasını yazdığı komponentlerin shimano nun yada sram in üst seviye ürünlerine eş değer olduğunu size düşündüren nedir? Bunu siz söylüyorsunuz gerçekten öyle mi yoksa buna inanmayı mı tercih ediyorsunuz? Bunu kanıtlayacak bir döküman varsa bizimle paylaşın lütfen.

Komponentlerin illaki belli bir kalite üzerinde olması gerekir ama benim burada anlatmak istediğim daha farklı bir mevzu.
 
Btwin tilt 500
 
Son düzenleme:
Geri