Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

20-marine-21-silver.jpg
  • kadro-icon.png
    KADRO
    6061 ALLOY - FOLDING
  • masa-icon.png
    MAŞA
    RIGIT
  • aynakol-icon.png
    AYNAKOL
    SHIMANO FC-TY301 41/34/24TX170L
  • ruble-icon.png
    RUBLE
    SHINAMO MF-TZ500
  • viteskolu-icon.png
    VİTES KOLU
    SHIMANO TOURNEY SL-RS36 7X3
  • arka-attirici-icon.png
    ARKA ATTIRICI
    SHIMANO RD-TY21
  • on-attirici-icon.png
    ÖN ATTIRICI
    SHIMANO FD-TYZ500
  • zincir-icon.png
    ZİNCİR
    KMC-Z33
  • fren-icon.png
    FREN
    ALLOY V-BREAK
  • orta-gobek-icon.png
    ORTA GÖBEK
    KASET
  • pedal-icon.png
    PEDAL
    FOLDING HF661
  • hazne-icon.png
    HAZNE
    RULMANLI 28H
  • jant-icon.png
    JANT
    STARRIMS JS19SZ
  • lastik-icon.png
    LASTİK
    RUBENA WALRUS 20X1,750
  • agirlik-icon.png
    AĞIRLIK
    13,20kg
AKSESUARLAR
  • ALÜMINYUM BORU BAGAJ
  • PVC ÇAMURLUK
  • PİLLİ ARKA STOP LAMBASI
Böyle bir bisikleti şehir içi (işe git/gel) kullanabilir miyim acaba?
Açıkçası bu şekil bir bisiklete daha çok ısındım ama işlev/kullanım olarak uygun mudur?
Öncelikli amacım işe git/gel tabi ve izinli günlerde sahil boyu git gel için düşünebilirim.
Fiyat olarak da almayı isteyeceğim aralıkta.
Kusura bakmayınız. Forumu henüz amacına uygun kullanmayı öğrenemediğimizden direk paylaşım yapıyoruz :utan:
 
Scudo
@GncGLSN Katlayıp toplu taşımada kullanmak biraz sıkıntı. İşe git gelde kullanabilirsiniz. 21 vites yokuş için daha rahat. Ben de bir dönem kullandım ama işe git gel yapamadım. İşimle evim arasında Deve Bağırtan adıyla anılan bir yokuş var ne yazık ki.
 
@GncGLSN Katlayıp toplu taşımada kullanmak biraz sıkıntı. İşe git gelde kullanabilirsiniz. 21 vites yokuş için daha rahat. Ben de bir dönem kullandım ama işe git gel yapamadım. İşimle evim arasında Deve Bağırtan adıyla anılan bir yokuş var ne yazık ki.
Yardımınız için öncelikle teşekkürler.
Evimle iş yerim arası 7-8km kadar, bu mesafeyi yürüyerek 1 saat 15 dakika gibi bir sürede gidebiliyorum.
Bilgisizliğime verin bu özelliklerini yazdığım bisikletin kaç vites olduğunu anlayamadım.
Dediğiniz gibi 21 vites ise almayı ciddi şekilde düşünebilirim.
 
Mosso marine 21 adından da anlaşılacağı gibi 21 vites. Sizi rahat ettirir.
 
@GncGLSN merhabalar bende Carraro Flexi 121 vardı ve yaklaşık 6 ay boyunca işe git gel 7 km'lik bir mesafeyi çok rahat gidip geliyordum. İşe giderken yokuş aşağı olduğu için rahat fakat dönüşte safi yokuş olduğu için 21 vites avantaj sağladı. Bu kullanımın yanı sıra 14 ila 34 km aralarında değişen 5-6 sefer mini turlar yapmaya çalıştım ve özellikle yokuşun fazla olduğu yerlerde gidondan güç alma durumunda katlanır bisikletin birçok ek-bağlantı yeri olduğu için gıcırdama sesleri geliyordu. Bu benim ile de alakalı olabilir gidondan fazla güç almaya çalışmak ile ilgili olarak. Ayrıca bisikleti ayağa kalkarak seleye oturmadan yokuşları rahat çıkarım düşüncesi bende pek çok olmadı çünkü her ayağa kalkışta bisiklet uygulama çalıştığım güce sağa sola yalpalamaya başlayarak cevap verdi. Bu arada 180 cm boy ve 105 kg ağırlığa bu tepkileri vermesi bence normal :) 6 aylık süreçte kendisi ile çok güzel ve keyifli pedalladım, katlanır bisiklet şehir içerisinde kullanım için çok ama çok uygun diye düşünüyorum. Ben bisikletimi büyütmek istedim daha rijit bir kadroya sahip olmak istediğim için sattım. 21 vitesli bir katlanırda nacizane kullanımım bu şekilde oldu, aklına gelen spesifik soru ve sorular varsa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. Bu arada benim eski bisikletim ile baktığınız bisikletin donanımı neredeyse aynı ben bir sorun ile karşılaşmadım. eski bisikletimin ürün sayfası (link)
 
Flexi 121'i deneyimlediğim için tavsiye edebilirim. Dahon , Tern gibi markalar varken belki pek ilgi çekmiyor , ama İstanbul hatta Türkiye'nin genelinde 21 vites işleri kolaylaştıracaktır. Şu an piyasada sıfırını bulmak imkansız tabi.
 
@GncGLSN merhabalar bende Carraro Flexi 121 vardı ve yaklaşık 6 ay boyunca işe git gel 7 km'lik bir mesafeyi çok rahat gidip geliyordum. İşe giderken yokuş aşağı olduğu için rahat fakat dönüşte safi yokuş olduğu için 21 vites avantaj sağladı. Bu kullanımın yanı sıra 14 ila 34 km aralarında değişen 5-6 sefer mini turlar yapmaya çalıştım ve özellikle yokuşun fazla olduğu yerlerde gidondan güç alma durumunda katlanır bisikletin birçok ek-bağlantı yeri olduğu için gıcırdama sesleri geliyordu. Bu benim ile de alakalı olabilir gidondan fazla güç almaya çalışmak ile ilgili olarak. Ayrıca bisikleti ayağa kalkarak seleye oturmadan yokuşları rahat çıkarım düşüncesi bende pek çok olmadı çünkü her ayağa kalkışta bisiklet uygulama çalıştığım güce sağa sola yalpalamaya başlayarak cevap verdi. Bu arada 180 cm boy ve 105 kg ağırlığa bu tepkileri vermesi bence normal :) 6 aylık süreçte kendisi ile çok güzel ve keyifli pedalladım, katlanır bisiklet şehir içerisinde kullanım için çok ama çok uygun diye düşünüyorum. Ben bisikletimi büyütmek istedim daha rijit bir kadroya sahip olmak istediğim için sattım. 21 vitesli bir katlanırda nacizane kullanımım bu şekilde oldu, aklına gelen spesifik soru ve sorular varsa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. Bu arada benim eski bisikletim ile baktığınız bisikletin donanımı neredeyse aynı ben bir sorun ile karşılaşmadım. eski bisikletimin ürün sayfası
Çok teşekkür ediyorum ayrıltılı cevaplar için ki çok yerinde bilgiler içerdi:)
Binadan çıktığım zaman yola koyulmam için beni 3 farklı yol karşılıyor ve üçü de yokuş:)
Benim de boyum 1.68 ve kilom 84
Kullanım amacım sadece evden işe, işten eve olmayacak gibi duruyor, Florya-Sirkeci arası sahil boyu gidip gelmeyi de düşünmüyor değilim:)herhalde bu düşünce karşılığı şehir bisikleti olsa gerek.
Ailemin bana ilk söylediği "kış geliyor, yağmurda, karda nasıl kullanacaksın" oldu:)
Katlanır bisiklette yağışlı havada tecrübeleriniz oldu mu peki?
 
@GncGLSN yağmurda kullanmadım ama tekerlekler yağmurda sakin kullanımda sorun oluşturacağını düşünmüyorum. Ama yağmurda kullanacaksanız en az 38 ve üzeri lastikler nacizane daha iyi olacaktır ki emin olmamakla birlikte katlanır da bu boyutlar yok diye biliyorum. Yağmurda tek düşüneceğiniz şey bisiklet kullanmak olur inşallah, çünkü yağmurda hele ki istanbulda araçlar çok daha büyük risk ihtiva ediyorlar diye düşünüyorum.
 
@serhanaltintas

Merhaba.. 105 kiloyum, boyum da 1,78. Yani sizinle aynı ölçülerdeyiz diyebilirim :) (Yaşım 48 bu arada..)
Özellikle pandemi döneminde hamlığa bağlı bir takım sağlık sorunları ile birlikte kilolar da arttı. Bir spor salonuna yazılmayı düşündüm ama, bunun yerine daha keyifli bir şey olan bisiklet kullanmaya karar verdim. Daha önce hiç bisikletim olmadı (çocukluk dahil). Sadece 90'lı yılların başında 7-8 defa Büyükada'da kiralık bisikletlere, ya da bir arkadaşımın dağ bisikletine bindim. Bisiklet sahibi olmak istememdeki öncelikli amaç kilo vermek. Tabii beslenmeye de dikkat ederek. Ama zaten hamur işi, şeker vs yemem, sevmem. 105 kilo olmamdaki sebep hareketsiz bir yaşam sürdürüyor oluşum.

Ben de Carraro Flexi 121 D modelini düşünüyorum. Tabii sıfır bulabilirsem. Bu açıdan, tecrübeleriniz ışığında size ve mesajımı okuyan arkadaşlara sormak istediğim bazı noktalar var :

(1) Gerçi siz kullandığınızı belirttiniz ama, bir kez de ben sorayım: Katlanır bisikletler 105 kilo ağırlığı olan sürücüler için uygun ve güvenli midir? Ben özellikle de kadronun katlanır kısmındaki menteşe bölümünden endişe ediyorum. Zira bisikletin en zayıf noktasının tam da bu kısım olduğunu düşünüyorum.

(2) Ana hedefimin kilo vermek olduğunu göz önünde bulundurursak, katlanır bir bisikletle de bu yapılabilir mi? Yoksa illâ ki yol veya dağ bisikleti vs mi almak daha doğru olur? Katlanır bisiklet haftasonları 15-20 km yapmak için uygun mudur? Katlanır bisikleti toplu taşıma, işe gidiş-geliş gibi durumlar için kullanmayacağım. İşime servisle gidip, geliyorum. Zaten bisikletle gidip, gelmek İstanbul gibi bir şehirde, hele de benim gibi bisiklet tecrübesi oldukça az biri için tehlikeli olur. Katlanır tercihimdeki amaç, bisikleti kullanmadığım zamanlar evimde muhafaza edebilmek. Çünkü 10. katta oturuyorum. Bir büyük dağ bisikleti alıp, asansör olsa da asansöre sığdırmak ve yukarı taşımak çok çok zor.

İlginiz için teşekkür ediyor, hepimiz için güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum.

not: Sistem izin vermediği için mesaj alıntısı yapamadım.
 
Son düzenleme:
@Deutscher
öncelikle bisiklet sevdası gönlünüze düştü ise tebrikler lakin, birçok insan bir heves alıp bir kenarda unutuyorlar bu sebeple naçizane iyi düşünmekte ve planlamakta fayda görüyorum.
(1) kilonun kullanım açısından bir sorunu yok fakat lastiklere binen yük fazla olduğu için değiştirmek gerebilir. aklınıza v fren etkisi takılabilir; 105+10 kg heybe ile dahi etkili idi v fren hem ucuz hem de eli tornavida tutan herkesin tamir edebileceği bir malzeme. Belki biliyorsunuzdur diye söylüyorum Kastamonu'nun Ankara çıkış yokuşunda bile bana mısın demeden ve menteşede en ufak bir sorun olmadan gidondan destek ala ala çıktım zaten en uzun sürüşüm 34km bu idi ve sonrasında daha sağlam stabil bir şey almak ihtiyacı hissettim. Çünkü o yokuşta gidondan gacır gacur sesler gelmesi ile daha sağlam bir şey olsun istedim (hiçbir malzemenin kırılmazlık durumu olmadığını unutmayın lütfen) araştırdığım kadarı ile katlanır bisiklette menteşe yerinden kilo ile alakalı kırılma durumu göremedim. ama kul yapısı her an her bisiklete bir şey olabilir, ek yeri olduğu için düz kadrolara göre tabii ki riski daha fazla.

(2) katlanır bisikleti kilo vermek amacı ile almak bana pek mantıklı gelmedi ama 20inch janta sahip bir bisiklet 26-28-29inch janta sahip bir bisikletten daha yorucu daha efor sarf edici olacaktır. belirttiğiniz saklama ve kullanım koşulları da düşünüldüğünde (ben bisikletle işe de gidip geliyordum oturduğum muhitte ufak turlarda yapıyordum) katlanır almak bana pek mantıklı gelmiyor. hem sıfırı şu anda yok ve 2020 yılında geleceği söylenen modelin 2.330 TL ((link)) olamacağını ve en az 2500TL olacağını düşünüyorum. Ocak 2020'de 1.650TL'ye sıfır aldığım katlanırı Ekim 2020'de 2.250 TL'ye sattım.

Fikrinizi değiştirmek amacıyla yazmıyorum başka bir pencereden bakmanızı tavsiye ederek: ön tekerleği quick release olan bir bisikletin tekerleğini 1 dk da sökerek rahatlıkla asansörde de taşırsınız, yarın evde idman yapmak için trainerda da kullanırsınız, başlangıç olduğu için fiyat performans olur ve belki de en önemlisi her daim karşınızda bir muhatap bulabilirsiniz ki önerim (link)

Aklınıza gelen her şeyi sorabilirsiniz, umarım yukarıdaki sorularınıza cevap verebilmişimdir, selamlar :))
 
Dahon Vitesse kullanıyorum, kullanım kitapçığında 105 kilo en üst sınır olarak belirtilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deutscher
@serhanaltintas
İlginiz ve yanıtınız için çok teşekkür ediyorum. Kilo nedeniyle lastiklere binen yükün haliyle fazla olacağını ve lastiklerin değiştirilebileceğini yazmışsınız. Bu değiştirme, lastik zaman içerisinde aşınacağı için mi, yoksa sıfır bisiklet aldığımızda bile hemen o gün daha kaliteli ve daha dayanıklı bir lastik alarak mı yapılmalı? Ama sanırım siz ilk yazdığımı kasdetttiniz :)

'Fikrinizi değiştirmek amacıyla yazmıyorum ama' diye yazmışsınız. Burada sizlerin fikirleri önemli. Bir bilene sormak lazım. Daha doğrusu olacaksa eğer, bisiklet tercihi konusunda fikir de değişebilir ;)
Açıkçası ben aslında katlanır bisikletlerle dağ bisikletleri arasında kalmış durumdayım. Katlanırları tercih sebebim, muhafazasının kolay olması ve mesela sürüş sırasında kapalı bir yere uğramam (market vs) gerektiğinde yanıma alabiliyor oluşum. Dağ bisikletlerini ise hem görünüş ve hem de bana verdiği güven hissinden dolayı seviyorum. Kilo verme amaçlı şehir (sahil boyunca bisiklet yolunda) kullanımım olacaksa da, nedense yol bisikletlerini hiç düşünmüyorum. Çünkü oturuş pozisyonu bana zor geliyor. Katlanırların benim için bir avantajı da, selede dik pozisyonda oturulabiliyor olmaları. Bu bana sürüş açısından daha güvenli ve daha konforlu geliyor.. Zaten çok uzun kilometreler yapmayı düşünmüyorum.
Ön tekerin quick release özelliği olan ön tekerin kolaylıkla sökülebiliyor olması asansör açısından bir avantaj. Ama bir dağ (veya yol) bisikletinin evde muhafaza edilmesi, katlanır bir bsiklet kadar kolay değil. Bir de böyle bir bisikletle dışarıda olunup, üstte verdiğim örnekteki gibi bir markete veya bir AVM'ye uğrandığında (ki ben çok severim) dışarıda bırakma ihtimalim yok. En azından ben bırakmam. Yani aslında görünüm itibariyle dağ bisikletlerinde gönlüm olsa da, taşınabilirlik ve muhafaza edilebilirlik açısından ister istemez katlanır bir bisikleti düşünmek durumunda kalıyorum.

@Bilgetd
Kullanım kitapçıklarında belirtilen üst sınırdan biraz daha yukarıda bir pay vardır diye düşünüyorum (ve umuyorum) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bilge dönmez
@serhanaltintas

Merhaba.. 105 kiloyum, boyum da 1,78. Yani sizinle aynı ölçülerdeyiz diyebilirim :) (Yaşım 48 bu arada..)
Özellikle pandemi döneminde hamlığa bağlı bir takım sağlık sorunları ile birlikte kilolar da arttı. Bir spor salonuna yazılmayı düşündüm ama, bunun yerine daha keyifli bir şey olan bisiklet kullanmaya karar verdim. Daha önce hiç bisikletim olmadı (çocukluk dahil). Sadece 90'lı yılların başında 7-8 defa Büyükada'da kiralık bisikletlere, ya da bir arkadaşımın dağ bisikletine bindim. Bisiklet sahibi olmak istememdeki öncelikli amaç kilo vermek. Tabii beslenmeye de dikkat ederek. Ama zaten hamur işi, şeker vs yemem, sevmem. 105 kilo olmamdaki sebep hareketsiz bir yaşam sürdürüyor oluşum.

Ben de Carraro Flexi 121 D modelini düşünüyorum. Tabii sıfır bulabilirsem. Bu açıdan, tecrübeleriniz ışığında size ve mesajımı okuyan arkadaşlara sormak istediğim bazı noktalar var :

(1) Gerçi siz kullandığınızı belirttiniz ama, bir kez de ben sorayım: Katlanır bisikletler 105 kilo ağırlığı olan sürücüler için uygun ve güvenli midir? Ben özellikle de kadronun katlanır kısmındaki menteşe bölümünden endişe ediyorum. Zira bisikletin en zayıf noktasının tam da bu kısım olduğunu düşünüyorum.

(2) Ana hedefimin kilo vermek olduğunu göz önünde bulundurursak, katlanır bir bisikletle de bu yapılabilir mi? Yoksa illâ ki yol veya dağ bisikleti vs mi almak daha doğru olur? Katlanır bisiklet haftasonları 15-20 km yapmak için uygun mudur? Katlanır bisikleti toplu taşıma, işe gidiş-geliş gibi durumlar için kullanmayacağım. İşime servisle gidip, geliyorum. Zaten bisikletle gidip, gelmek İstanbul gibi bir şehirde, hele de benim gibi bisiklet tecrübesi oldukça az biri için tehlikeli olur. Katlanır tercihimdeki amaç, bisikleti kullanmadığım zamanlar evimde muhafaza edebilmek. Çünkü 10. katta oturuyorum. Bir büyük dağ bisikleti alıp, asansör olsa da asansöre sığdırmak ve yukarı taşımak çok çok zor.

İlginiz için teşekkür ediyor, hepimiz için güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum.

not: Sistem izin vermediği için mesaj alıntısı yapamadım.
Sizinle hemen hemen aynı durumdayız. Bende bisiklet almaya hem spor hem kilo vermek düşüncesiyle karar verdikten sonra araştırma yapmaya başladım. Tilt 500 almaya karar vermiştim sonra benim kilomda 105 olduğundan ve tilt 500 tek kat aleminyum jant olduğundan güvenemedim vazgeçtim. Carraro 109 buldum bir bayiden ve aldım . 1 aydır ara ara biniyorum. Çok keyifli bir kullanımı var ve bana güven veriyor. 5 kilo kadarda zayıflamama yardımcı oldu 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: Deutscher
@Murat_88
Tek kat alüminyum jant işini bilmiyordum. Hepsini aynı (tek kat) sanıyordum. Carraro Flexi 121 D modelinde ve Dahon Vitesse'de durum nasıldır acaba?
Yarım saat kadar önce Carraro da satan bir bisiklet bayisini aradım. Flexi 121 2 aydır yokmuş ellerinde. 105 kilo durumunu sordum telefon açmışken. "Çukurlara, kaldırımlara vs dikkat edeceksiniz. Yoksa jantta problem olabilir" dedi telefondaki kişi. Dağ bisikletlerini bu açıdan sorunca "Elbette ki onlar daha güvenlidir, bir problem olmaz" diye yanıt verdi.
 
@Deutscher üzerinde gelen lastiklerin basıncı 35-45 PSI arası idi, ve ağırlığımdan dolayı 🙈 yeni lastiklerde bir güzel janta kadar değiyordu(arka lastik) neredeyse ama bagajdaki ağırlıkta dahil buna 😂 bu sebeple dedim değiştirmek daha güvenli olabilir, fakat değiştirmeden ben 6 ayda 300-400 km yol yaptım.
market konusunda ise maalesef bir BRAMPTON olmadığı için gezerken çok rahat edebileceğinizi söyleyemem. tabii ki katlanırın oturuş pozisyonu çok daha rahat yola göre. düz gidon bisikletler özellikle şehir bisikleti kategorisindeki bisikletler kullanım ihtiyacınızı karşılayabilir bakmanızı tavsiye ederim. fakat bisiklet ile gezeceğiniz yerlerde tabii ki katlanırın yanında gezdirme avantajınız hiç birisinde olmayacak imkanınız var ise birisinden katlanır bisiklet alarak aklınızdaki yerleri gezmeyi dolaşmayı deneyebilirsiniz ki sizin için birçok konuya açıklık getirecektir bu durum. :)
@Deutscher
@Murat_88
Tek kat alüminyum jant işini bilmiyordum. Hepsini aynı (tek kat) sanıyordum. Carraro Flexi 121 D modelinde ve Dahon Vitesse'de durum nasıldır acaba?
Yarım saat kadar önce Carraro da satan bir bisiklet bayisini aradım. Flexi 121 2 aydır yokmuş ellerinde. 105 kilo durumunu sordum telefon açmışken. "Çukurlara, kaldırımlara vs dikkat edeceksiniz. Yoksa jantta problem olabilir" dedi telefondaki kişi. Dağ bisikletlerini bu açıdan sorunca "Elbette ki onlar daha güvenlidir, bir problem olmaz" diye yanıt verdi.
@Murat_88 in dediği gibi alacağınız bisikletin çift kat alüminyum jant olmasına dikkat edin zira çok daha sağlamdır ve yük konusunda sizlere güven verir, ama tek kat alüminyum jant kilonuz az olsa bile bisiklete eşya yüklerken güven vermeyecektir.

Tek kat alüminyum jant kesiti : (link)
Çift kat alüminyum jant kesiti : (link)

Üreticiler nezdinde kesit detayları farklı olacaktır bilginize.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deutscher
@Murat_88
Tek kat alüminyum jant işini bilmiyordum. Hepsini aynı (tek kat) sanıyordum. Carraro Flexi 121 D modelinde ve Dahon Vitesse'de durum nasıldır acaba?
Yarım saat kadar önce Carraro da satan bir bisiklet bayisini aradım. Flexi 121 2 aydır yokmuş ellerinde. 105 kilo durumunu sordum telefon açmışken. "Çukurlara, kaldırımlara vs dikkat edeceksiniz. Yoksa jantta problem olabilir" dedi telefondaki kişi. Dağ bisikletlerini bu açıdan sorunca "Elbette ki onlar daha güvenlidir, bir problem olmaz" diye yanıt verdi.
Sitelerinden incelemenizi tavsiye ederim. Çift kat olduğunda 105 kilo da sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Belki tek kattada olmayabilir ancak risk daha yüksek olur diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Deutscher
@serhanaltintas
Brampton'ların daha iyi katlanır olduklarını okudum ve bazı videolarda izledim. Dediğiniz gibi, bu anlamda bir Carraro'yu katlayıp, ne kadar konforlu bir şekilde taşıyabileceğim konusunda benim de şüphelerim var.

Ve tabii ki şehir bisikletleri, sağladıkları oturuş pozisyonları bakımından benim için en ideal olan bisiklet türleri. Eskiden sadece 'bisiklet' deyip, geçerken, şimdilerde ne kadar farklı özellik ve çeşitlerde bisikletler olduğunu görüyorum.. Bir katlanır bisiklet bulup, bir süre denemek karar verme açısından en sağlıklısı olacak belki de.

Alacağım bisiklet hangi tür olursa olsun çift kat alüminyum jant durumuna mutlaka dikkat edeceğim ;) Teşekkürler..

@Murat_88
Sadece katlanırlarda değil, diğer bisiklet türlerinde de çift kat alüminyum jant seçeneği vardır sanırım. Yani mesela, dağ bisikleti de alacak olsam çift kat alüminyum jant olanı tercih edeceğim.
 
@serhanaltintas
Brampton'ların daha iyi katlanır olduklarını okudum ve bazı videolarda izledim. Dediğiniz gibi, bu anlamda bir Carraro'yu katlayıp, ne kadar konforlu bir şekilde taşıyabileceğim konusunda benim de şüphelerim var.

Ve tabii ki şehir bisikletleri, sağladıkları oturuş pozisyonları bakımından benim için en ideal olan bisiklet türleri. Eskiden sadece 'bisiklet' deyip, geçerken, şimdilerde ne kadar farklı özellik ve çeşitlerde bisikletler olduğunu görüyorum.. Bir katlanır bisiklet bulup, bir süre denemek karar verme açısından en sağlıklısı olacak belki de.

Alacağım bisiklet hangi tür olursa olsun çift kat alüminyum jant durumuna mutlaka dikkat edeceğim ;) Teşekkürler..

@Murat_88
Sadece katlanırlarda değil, diğer bisiklet türlerinde de çift kat alüminyum jant seçeneği vardır sanırım. Yani mesela, dağ bisikleti de alacak olsam çift kat alüminyum jant olanı tercih edeceğim.
Günaydın.
arkadaş, benim boyum 1.79 kg:74 yaş:60 dahon vitesse 2020 aldım. Arkadaşlar da belirtmiş, 105 kg sınır özellikle bazı katlanırlar da bazı yerlerin eğilmesi gibi durumlar farklı yerlerde yazılmışlığı var. Yazınızı okuyunca boy ve kg görünce size kabul ederseniz kg ile ilgili öneride bulunayım. Yazacaklarım diyetisyen-doktor vs. önerisi değil, ben de onlardan biri değilim, sadece yaş-boy-kg dengeniz ile ilgili öneri. aşağıda ki yazı benim uyguladığım kendi vücut yapıma göredir.
Öncelikle; hareketsiz yaşamı bisikletten önce aşmanız gerekecek, beslenme durumunuz ile ilgili karbonhidrat-hamur-şerbetli tatlı-şekerli içecekleri sıfıra yakın yapmanız, kahvaltı-peynirler-zeytinler-sebzeler-yumurta vs., öğle öncesi-arada hafif kuruyemiş-kanşekeri dengesi, öğle ekmeksiz yemek aza yakın(bazen kuruyemiş-meyve yiyip öğle yemek atlıyorum),
öğle sonrası yine kan şekeri dengesi için meyve-kuruyemiş ya da zararsız atıştırma; akşam 20.00 den önce evde pişen ne ise yine ekmeksiz, makarna-beyaz pilav hiç pişmez ve yemiyorum(5 ayda bir denk düşer) , sıvı tüketimi kelimesi yerine bol su tüketimi ve yoğurt-ayran tüketimi. Kaçamak hakkı-bugün kaçamak hakkımı kullanayım, yarın başlarım en büyük yalan-kişi kendini kandırıyor.
bunlar basit ve güncel yaptıklarım.
asıl olan spor: sabah yatakta sırtüstü-göbek ağrıyana kadar mekik dinlenmeli 3 kez, bu zamanla artacak vücut daha çok yapmanı isteyecek, yine sırt üstü eller ensede ters bisiklet sürme hareketi- dayanabildiğiniz kadar yine dinlenmeli 3 kez-vaktim yok değil-iş de olsa yarım saatı alıyor sabah bu hareketler. bir ay net yemeye dikkat edilirse fark gözüküyor, ikinci kesin olarak en az 5 km tempolu yürüyüş, 10. kat yazmışsınız, ben de 10.kat yürüyüşe inerken yangın merdivenlerinden inip, 5-6 km tempolu yürüyüş sonrası biraz dinlenip, 10 katın 5 ini yürüyerek, diğer yarısını koşarak eve çıkıyorum. Şu an 7 katı koşarak 2şer 2şer basamak atlayarak yapar duruma geldim.
Genç arkadaş; yılma, bir yerden başla yazdıklarımı yavaş yavaş yaparsın, birden yüklenme-kalp v.b. rahatsızlık olmasın, vücut ham olduğundan ani sporlar ve ağırlık kaldırmalar vs. kas yırtılmalarına vs. neden olur.
bisiklet bölümünde bunu yazmak istemezdim, ama sizin gibi boy-kg endeksini gördüğüm genç bir arkadaşın bisiklet çabasına bir de kg verme çabasına duyarsız kalmak istemedim.
umarım sağlıklı ve 1.78 boy ile dengeli 76-77 kg ya gelir keyifli bir katlanır bisiklet sürüşleri yaparsınız.
 
@jettthasan
Öncelikle ilginiz ve detaylı paylaşımınız için teşekkür ediyorum. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım.

Şöyle söyleyeyim.. 12 senedir eve ekmek almıyoruz. Tatlı, çikolata, dondurma ve şekerden hoşlanmam. Çünkü 'tatlı' yiyecekler oldukları için sevmem. Pirinç pilavı, makarna, pasta, kek, börek gibi şeylerle de aram yoktur. Nadiren yarım tabak makarna yerim. Ve ayda 1 tanede pizza (büyük boy). Çay ve kahvede şeker kullanmam. Zaten hiç çay içmem, sevmem de. Kahveyi ise pandemi döneminde biraz tansiyon ve aritmi sorunları yaşadığım için 6 aydır içmiyorum. Zaten şekerli içmiyordum. Kola, gazoz gibi gazlı, şekerli şeyler bana göre değil. Zira çok zararlı olduklarını biliyorum. Benim kilomun sebebi hareketsizlik......... İşe gidip, gelirken servis kullanıyorum. İşyerinde bilgisayar başında çalışıyorum. Sıradan bir günde adım sayım 5000 civarı. Tatlı ve hamur işleriyle aram olmadığı ve harekete de ihtiyacım olduğu için bisiklete yönelmek istiyorum. Çünkü yediklerimize dikkat ettiğimiz taktirde, bisikletle hızlıca kilo verildiğini okuyorum ve biliyorum.

Pandemi dönemi öncesi hafta sonları tenis oynardım. Ve 1 gün de Aikido dersim olurdu. Şimdi tenis haftada 1 saate düştü (kortlarda yer bulunmuyor). Aikido'ya ise sosyal mesafeyi yerle bir ettiği için ara verildi.. 1 haftadır evde hafif spor yapayım dedim. Crunch / mekik için yere uzandım. Ama onu bile yapamadım. Yere uzanır uzanmaz başımda müthiş bir kan basıncı oluyor. Ayakta ise boyun hareketleri ve bazı basit ısınma hareketleri yapabiliyorum. Egzersiz amacıyla çömelip, kalkarken bile epey terliyorum. Yani uzun lafın kısası, korkunç derecede hamlamışım.....

Tüm vücut kaslarını çalıştırdığı ve hızlı kilo vermeyi sağladığı için bisiklet benim adeta 'kurtarıcım' durumunda :)
 
Merhabalar

Dahon ve brompton karşılaştırması yapabilmiş, tecrübe edebilmiş var mı acaba?

Teşekkürler.
 
Geri