Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır Bisikletiniz ile En Uzun Yolculuğunuz Kaç KM?

MOzturk

Üye
Kayıt
6 Nisan 2014
Mesaj
11
Tepki
6
Şehir
istanbul
Bisiklet
Dahon
Selamlar,

Genelde günlük kullanımlar için aldığımıız katlanırlar ile yapılan en uzun mesafeleri listelesek bu başlıkta faydalı olabilir.
Şu ana kadar işe gidip gelmek (10 km) ve ufak şehir içi turlar dışında (maks 30km) kullanmadım.

Bisikletim Dahon Vitesse d8

Siz ne uzunlukta turlar yaptınız?
 
Scudo
ben 25 km yaptım.
sonrada gidip hastanede sırt nakli yaptırdım.
 
@kivilcimb

güldürdün sabah sabah :D

ben ilk aldığımda gaza gelip sıfır haliyle (elcikler demir olsa daha rahat olurdu heralde) zeytinburnu-sarıyer-zeytinburnu yaptım. kıvılcımın deyimiyle en yakın hastanede el nakli yaptırmak zorunda kaldım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Bende katlanır bisiklet yok ama yapmadan duramayacağım ;
Katlayarak mı? --Katlamadan mı?? [emoji14]

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı gün içinde,

Kayışdağı- Bostancı
500T
Şifa Mah- Eskihisar
FERİBOT
Topçular- Altınova- Valideköprü- Yalakdere- İhsaniye- Karapınar- Karamürsel- Altınova- Topçular
FERİBOT
Eskihisar- Şifa Mah.
130
Bostancı-Kayışdağı


gidiş - dönüşünü yaptım.
76 kilometre tuttu.

Eve cesedimi getirdim.

Kron 1000 FD
 
Dahonları incelerken bisikletçinin yanıma gelip "bu bisikletlerle tutup da buradan taa Tuzla' ya gideyim derseniz çok yanılırsınız" demesi doğruymuş yani !? :confused:
Demek ki neymiş, Dahon boşuna kategoriye ayırmamış recreation ve hi performance diye :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Tern Link D8 ile 90 km'ye kadar çıktım. Daha önce burada fotolarını da paylaşmıştım. Mart ayındaki Gelibolu Şehitlere Saygı Turu'na da katlanır ile gittim ama Abide'den dönüşte karşıdan vuran rüzgar nedeniyle çok sıkıntı çektim. Gerçi büyük bisikletle katılanlar da en az benim kadar sıkıntı çektiler.

Yorucu olmakla beraber çok sıkıntı duymadım. Elbette uzun yol bisikleti değil ama yine de abartılan kadar yormuyor.

Bu hafta sonu İstanbul Bisiklet Festivali'ndeki Boğaz Köprüsü geçişine de katlanır bisikletim ile katılacağım.
 
Akatlar - Sarıyer - Ortaköy - Cihangir yaptım en uzun.

Ergonomik olarak bir sıkıntı duymuyorum ben de (yokuş olmadıkça). Gidon boğazı ekledim yalnız.
Sahilde rahatlıkla tur yapılabilir.

Yaz sonu İstanbul içi performansını artırmak adına öne 2'li aynakol, ruble olarak da megarange düşünüyorum.
Yokuşlarda ve hızlı trafiğe katıldığım noktalarda elimin altında alternatif vites oranlarım olsun istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Merhaba,
Bende kron fd 1000 ile 23.Nisan'da Çekmeköy - Sahilköy yaptım. Muhteşem rampalar vardı ama çok zevkliydi. Toplamda 95 KM yol yaptım o gün.
Eve vardığımda mahvolmuştum.
 
ben de katlanır bisikletim ile Bursa'dan gelip İstanbul Bisiklet Festivali'ndeki Boğaz Köprüsü geçişine katılacağım
 
Katlanırla bayağı ciddi km'ler katettim.ama sonrasında birinin beni katlayıp bagaja koyduklarını hatırlıyorum.o derece yani:)
 
@M.Cevat Bayhan



Cevat Bey merhaba,
Çanakkale tarafına Ağustos'ta planım var. 2 alternatif var kafamda. Gidiş - dönüşü otobüsle yapıp sırf orada kendi çapımda çizdiğim 100+ km lik parkuru katlanır bisikletle tamamlamak, veya , çanakkaleye otobüsle gidiş, çanakkaledeki parkur + istanbula dönüşü mtb ile yapmak. İki bisikletin de performansının bir yere kadar olduğunun farkındayım. Fazla yormadan, konaklamalı, zamana yayılmış bir performans düşünüyorum. Katlanır bisikletle oradaki yolların üstesinden gelinir mi, veya keyif alınır mı sizce? Teşekkürler..
 
Dahon kadrosu temelli pininfarina vardı, 26" jantları ile gayet de iyi akardı yollarda. En uzun 35 km yaptım ama hiç yormadı...

50 / 80 / 100km çok rahat yapabilecek bir bisiklet.
Vites değiştiricileri elcikten olduğu için bozulma derdi de yok. Tur bisikleti bile olur zorlasanız :D

Not: bu bisikletle hastanelik olmadım şükür :D
 
@Murat Semiz

İlk seçeneğin daha mantıklı görünüyor. İstanbul'dan sonra Kınalı'ya kadar E-5 çok yoğun, katlanırla zaten ızdırap olur. Kınalı'dan sonra sahil yolundan gideceksin ama yine de iniş çıkışlar olduğu gibi çok rüzgarlı bir bölge. Neredeyse rüzgarsız hiçbir günü olmaz. Kınalı-Çanakkale arası da bu açıdan sıkıntılı. Aynı zamanda trafik de yoğundur. Tekirdağ'ı geçtikten sonra sahilden Kumbağ-Uçmakdere-Şarköy alternatifi var ama orada da çok dik rampalar var. Yanında yolu bilen birileri olsa çok iyi olur.
Benim önerim senin ilk tercihin. Hem daha çok yer görmüş, hem de kendini fazla yormamış olursun. Çanakkale ve çevresinde çok gezecek, ziyaret edecek yerler var. Katlanır hem taşıma pratikliği açısından da iyi olur. Boşu boşuna kendini yollarda telef etme. Bence uzun turlar sadece tur bisikleti ile yapılmalı...
Başka soracağın olursa zevkle cevaplarım...
 
Ben en fazla 30 km yapıyorum. 2 saat sürüyor. Günde 1-2 saat kullanıyorum.
Herkes kabul eder ki, hız ve uzun yol için üretilmiyor katlanırlar. O nedenle gaza gelip uzun süre kullanmamak lazım :)
Bir süre sonra gittiğiniz her km size ağrı olarak geri dönüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Kaptı
@kana

Katılıyorum, bende günde 1-2 saat, ortalama 25 kilometre falan kullanıyorum. Ancak şöyle bir durumda var; Bisikletle geçirdiğiniz vakit yani kilometreniz arttıkça, kullanış şeklinize göre kondisyonunuz yükselmeye başlıyor. Mesala bende oluşan ufak tefek ağrılar artık kaybolmaya başladı. Daha uzun mesafe gidebileceğim düşüncesi hakim gibi. Şuan için görünen sorunum selenin bir noktadan sonra rahatsız etmesi. Bunu düzeltmek için selemi değiştirdim. Ancak biraz daha zamana ihtiyaç var :) Ama şunu net olarak söyleye bilirim ki, bu bisekletler özellikle uzun süre ara verip tekrar biseklete dönüş yapanlarda inanılmaz bir bağımlılık yapıyor. En azından kendi çevremden gözlemlediğim bu. Bisiklet ve kendisinden daha fazlasını isteme gibi bir durum sözkonusu. Sanırım zaman içerisinde biraz daha uzun mesafe alabilmek mümkün olur diye düşünüyorum.
 
Daha önce sahip olduğum katlanırla en fazla 40 km mesafe yaptım. Yavaş yavaş, dinlenerek. Diyeceğim şu ki, katlanır bisikletler kalabalık şehir içlerinde avantajlı çünkü manevra kabiliyeti çok iyi. Fakat uzun yolda yoruyor. Yanlış hatırlamıyorsam lastik kalınlığı ebadı 2, tipi ise yol idi. Eğer 2 yerine 1.5 gibi kalınlık olup da dişsiz tip lastik olsaydı ve yüksek basınçta hava basmış olsaydım, mutlaka daha az yorucu olurdu.
 
Ben spor amaçlı haftada 2, en fazla 3 kez ve her defasında 20 km. civarında gidiyorum ve 30'a çıkarmayı hedefliyorum. ortalama hızım da sahil yolunda, yayaların olduğu bölümde olduğundan 15-17 km/h gibi. Egzersiz için olduğundan katlanırın normal bisiklete göre daha yorması işime geliyor açıkcası, yakılan kaloriler bakımından.
 
  • Beğen
Tepkiler: sametutuncu
Tern C7 varken 2 saatlik sürede 30-35 km civarında Ümraniye, Göztepe, Bostancı, Kadıköy arasında rahatlıkla gidiyordum, ekstra bir yorgunluk hissettiğim olmadı.Dahon Speed Tr ile henüz bu rotayı denemedim ama 24 vites ile çok daha kolay olacağına eminim.7-8 vitesli katlanırlar şehir içi kullanım için yeterli ancak uzun mesafelerde Tekirdağ-Çanakkale rotası gibi bu vites seçenekleri yeterli olmayabilir.Herhangi bir süspansiyon olmadığı için ve lastik çapının küçüklüğünden dolayı asfalt hariç kullanımda titreşim ve konforsuzluk 26 inch ve üzeri bisikletlere göre fazla oluyor.
 
Bilmiyorum neden ama Bianci Folding Bike'ımla MTB'em CRS 600 den daha hızlı gidiyorum ve nedense hiç yorulmuyorum tabiiki 6 vites olması dezavantaj ama gene de iyi ya :)
 
Geri