Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır Bisikletiniz ile En Uzun Yolculuğunuz Kaç KM?

@Tolga Çelebi

Muhtemelen katlanır bisikletinizin lastiği MTB kadar dişli ve kalın değildir. Şahsi tecrübem şudur ki, en çok enerjiyi götüren ve yoran şey kalın ve dişli lastikler; tam anlamıyla hamallık yaptırıyor.

Ek bilgi: Lastik çapı arttıkça yere temas yüzeyi artar, sürtünme de artar. Fakat katlanır bisikletlerin boyutu küçük olmasından, aynakolları ebadı(Kısa aynakolda aynı torku vermek için daha fazla pedal kuvvetine ihtiyaç var) ve vites yetersizliği(5-7 vites) sebebiyle yoruculuğu var. Küçük bisiklette uzun aynakol kullanılamaz çünkü ya yatırmalarda pedal sürter veya normal kullanımda ayağınız yere sürter.

Onun için bisiklet tasarlanırken ayak sürtme ihtimali de düşünülerek bisiklet boyuna göre aynakol boyu da seçilir.

Büyük bisikletlerde lastik çapı büyüyünce bisiklet de yükselir, büyür; ve dolayısıyla daha büyük aynakol ve daha çok vites kullanılabilir.

Yoksa katlanırda ince, dişsiz lastik seçimiyle lastik sürtünmesinden gelen bir yoruculuk olmaz. Lastik çapı küçüldükçe yol temas yüzeyi az ve dolayısıyla sürtünme de az olur.

Tavsiye: Katlanırda yorulmadan daha uzun yol yapmak isteyenler için; ayağınız yere çarpmayacak ve dönemeçlerde yatırmalarda pedalınız yere değmeyecek şekilde biraz daha büyük aynakol ve vites sayısını artırmak. Ek olarak hiç dişi olmayan dümdüz ve 1.5 kalınlık gibi ince lastik. Katlanır alıyorsanız mutlaka amortisörsüz olsun !!
 
Scudo
Ben;ilk aldığımda bisikletin üzerinden inmiyordum hergün ortalama 35/50km geziyordum deli gibi[emoji2]
ilk zamanlar yoruluyordum tabi,sırt ve bacak ağrılarım oluyordu ama artık alıştım.
Sele yok kötüydü önce ben sonra ayalarımı indiriyordum peleden [emoji2] onuda brooks B17 sele alarak çözdük artık bende ayalarımda rahat.
Şimdi sadece işe gidip gelirken kullanıyorum:günde 14 km gidiyorum ve 300 kalori yakıyorum.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Bu haftasonu İstanbul Bisiklet Festivali'ne katıldım. Katlanır bisiklet hem boğaz geçişinde gemiye binerken kolaylık oldu, hem de İstanbul'a giderken arabanın bagajına sığması açısından çok pratik oldu. Cumartesi uğradığım Kızıltoprak Delta Bisiklet servisinde lastiklere Slime jel bastırdım. Lastik patlama nedeniyle vakit kaybı ihtimalini de en aza indirdikten sonra Pazar günü Boğaz Köprüsü geçişi için konvoya Harbiye'ye gitmek üzere Kozyatağı'ndan yol çıktım.
Tam olarak güzergah:
Kozyatağı-Bağdat Caddesi üzerinden Kadıköy-gemiyle Eminönü-Karaköy'den Galata Kulsii yanından İstiklal caddesi-Taksim-Gezi Parkı'nda kısa bir mola ve Harbiye...
Daha sonra yaklaşık 12 bin kişi ile Mecidiyeköy-Yıldız-Boğaz Köprüsü-Nakkaştepe-Salacak-Üsküdar-Harem...
Harem'de yaşanan bir tatsızlık nedeniyle biraz erken ayrıldım. Bir sürücü bisikletlilerin üzerine araba sürdü; insanlar neredeyse linç edeceklerdi vatandaşı. Ben tekrar Kadıköy üzerinden Caddebostan sahiline indim ve Bostancı sahilinden Bağdat Caddesine ve oradan da Kozyatağı'na geri geldim.
Toplam 60 km. civarı bir yol yaptığımı tahmin ediyorum ve çok güzel bir etkinliğe imza attım. İstanbul'u dolu dolu gezdim ve yaptığım turun bu kadar güzel olmasının bir sebebi de havanın gerçekten çok güzel olmasıydı.
 
katlagel festivalinin ilkine katılmıştım iki gün toplam 100 km yol yaptık benle beraber 20 kadar katlanır bisikletde bu yolu yaptı
hatta bu sene tekrar yapmışlar maalesef katılamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
@M.Cevat Bayhan

Karaköy'den İstiklal'e nasıl çıktınız hocam : )
Yürüyerek zorluyor o yokuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
@vlkn

yok yolu biliyorum : )
katlanır bisiklet ile o kadar dik yokuşu çıkmak nasıl olur diye merak ettim.
İniş bile epey tehlikeli oluyor o diklikteki yokuşlarda vitesse d8 ile.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
İnanın Galata Kulesine kadar tek hamlede, biraz dinlenip foto çektikten sonra da kalanını yine tek hamlede çıktım. Galata kulesine kadar olan bölümü Tünel'in hemen sağındaki nispeten daha az diklikteki çıkıştan yanlamasına yaptım. Sabah saatleri ve Pazar günü de olunca sokaklar bomboştu. Zorlanmadım diyemeyeceğim ama sanki katlanır daha efektif oldu. Zaman zaman ayağa kalkarak pedal basmak işi sanki biraz kolaylaştırdı.Buraya foto yükleyemedim ama Facebook'da Cevat Bayhan olarak yazıp açık olan hesabına girerek bu ve daha önce yaptığım tüm faaliyet fotolarına bakabilirsiniz

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bende katlanır bisikletle cumartesi mavigölde, ve pazar ankara imrahor köyüne gezintiye çıktım, tek başına yağmur yağıyordu haftasonu havada biraz soğuktu. toplam 50-60 km yol yaptım. soğuk almışım koltuk altımda ağrılar oluştu. imrahor köyünde ardı ardına sokaklarda dolaşan köpekler araçların arkasından koşar ya bana da uğradılar, köpekler kovalayınca korkudan pedala fazlaca asıldım. dehşet dakikaları yaşadım. ama çok güzel heyecanlı oldu benim için.;)
 
@Özgür Türker

Gerçi çok zaman olmuş ama olsun, mühendis damarım tuttu işte :

1. Lastiğin sürtünme yüzeyini etkileyen yegane şeyler basınç ve ağırlıktır.

Hesap şöyle :

temas_yüzeyi = ( bisikletin_toplam_ağırlığı ) / basınç

Burada basınç "Atm" , sizin, bisikletin ve varsa kargonuzun toplam ağırlığı "kg" , ön ve arka tekerleğin toplam temas yüzeyi ise "cm2" cinsindendir.

Ayrıca 14 psi ~= 1 atm ~= 10 Nt/cm2 ~= 1 kg/cm2

Örnek : Hem ön hem de arka lastik basıncı 56 psi, siz 72 kg, bisikletiniz 16 kg olsun bu durumda :

basınç = 56psi / 14 = 4 atm
toplam ağırlık 72+16=88 kg
temas yüzeyi= 88/4 = 22 cm2 olur.


2. Aynakolun pedal mesafesini sınırlayan tek şey orta göbeğin yerden yüksekliğidir. Zincir yere paralel olmak zorunda değil. Meraklısı için bu mesafe Tern'de 175mm.
 
@Bahadır ÖZEL strava linkini atar mısın, rotan ilgimi çekti denemek isterim en azından bir kısmını hepsini yapabileceğimi sanmıyorum ;)
 
@Üye Adı
(link)

Kemerburgaz-Alibeyköy arası yolu tavsiye etmiyorum. Bol kamyonlu ve tozlu bir yol. Tekrar o yoldan gitmem. Ama dümdüz o ayrı.
Yalnız Belgrad ormanından Kemerburgaz kapısından çıkınca Kemerburgaz-Bahçeköy yolundan geri dönülebilir. Ormanın ortasından dönersiniz ama yokuşlu olur.

(link)

Bu linkte bahsettiğim alternatif yoldan dönüş var
 
@Bahadır ÖZEL Valla iyi cesaretmiş o yolda damperliler adeta cellat gibi dolaşıyorlar arabaları bile sıkıştırıyor caniler
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@hidromek
Pazar günü olduğu için çok kamyon yoktu. 3 kişiydik yolda. Vallaha kağıthaneye gelince sevinmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@antika
Bu formülde jant boyunu nerde katıyoruz hesaba?
 
@hypocrisy

Jant çapının ve eninin temas yüzeyi alanına niceliksel olarak bir etkisi yok. Temas yüzeyinin şekli değişir, şu olur bu olur ama sabit bir kuvvete karşı alan değeri hep aynı kalır.

İçi baçınçlı hava dolu lastiğin bütün olayı bu : Temas edilen yüzeye kuvveti eşit şekilde dağıtmak.

Örneğin lastiğinizde cm2 başına 5kg çekecek basınçta hava varsa (5atm=70psi) , yüküyle beraber 100kg çeken bisikletinizin yol yüzeyinde kaplyacağı alan 20cm2 olacaktır.

Tabii bütün bu hesap lastiğin öngörüldüğü gibi (matematiksel olarak) lineer bölgede çalışması esasına göre geçerlidir. Mesela lastikj hafif inik olsun, jant yere sürtüyor olsun, bu durumda lineer bölgenin dışındasınız, veya 0.5cm kalınlığında çelik halatın üzerinde 1.75 inch ( 4.5 cm ) eninde lastikle akrobasi yapın, lieer bölgenin dışındasınız vs.


Jantın çapının, lastiğin eninin ve yanak genişliğinin hiç mi etkisi yok ?

Var tabii, ama bu etki yukarıdaki sabit ağırlık yani sabit kuvvet hesabın dışına çıktığınız da ortaya çıkıyor. Yani yere uyguladığız kuvvetin ağırlığız dışında faktörlerle değişken hale gelince lastiğin çapı, eni, boyu devreye giriyor. Hiçbir yol asfalt veya beton pürüzsüz değildir. Siz yolda ilerlerken, pürüzler yüzünden aynı zamanda aşağı yukarı da hareket edersiniz, yani aşağı yukarı doğru ivmelenirsiniz. İşte bu ivmelenmeler sizin yola uyguladığınız kuvveti dolayısıyla temas yüzeyinizi değişken hale getirir.

Çap arttıkça yoldaki pürüzlerin üzerinden atlayıp gidersiniz, aşağı yukarı titreşim azalır, engebelere girdiğinizde bisikletin göbeği yere göre daha paralel hareket eder, aşağı yukarı ivmelenme azalır.

Lastiğin eni arttıkça aynı anda daha fazla pürüz tarandığı için bu pürüzlerin oluşturacağı kümülatif ivmelenme daha stabil hale gelir, vibrasyon azalır. Ayrıca enli lastik bir darbe anında temas yüzeyinin artmasına, yani darbeye karşı koyma kuvvetinin yeterince artmasına imkan verecektir.

Yanak kalınlığı ne kadar artarsa, sert darbelere karşı jantı yere sürtmeden lineer bölgede kalma şansı o kadar artar.

Örnek: 5cmlik bir tümsekten düştünüz, yanak genişliğiniz 2cm. Bu durumda jantı sürtmeden lastiğin yere uygulaması gereken kuvvet ortalama 5cm/2cm=2.5 G olacaktır, buna bir de kendi statik ağırlığınızı ekleyin, 3.5G. Lastiğiniz ince ise yani yeterince geniş temas yüzeyi sağlayamıyporsa, geçmiş olsun, jantınız sıkı bir darbe alacak, geri kalan enerjiyi de poponuzda hissedeceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetgitar
@antika jant boyutunu katmak istememin sebebi eğer benim gibi 90+ kilodaysanız basınca çok yüklenmeniz gerekiyor ve bu da sizin bahsettiğiniz gibi bi tümsekten falan geçerken ekstra g demek. Yani lastik diyelim 75psi basınç var biri 20 diğeri 28 jant bisiklet bu iki lastikteki sıkışma katsayısı ve max eşik farklı olduğından istenilen performanstan uzak olabilir hatta hayatımızı riske bile sokabiliriz
 
Geri