Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisikletle en uzun mesafe

Strida ile 33 km yapmıştım, o gün satmaya karar verip satmıştım? sonra pişman oldum o ayrı.
 
Scudo
Bir günde 120 km. yaptım bu sene çıtayı daha da yükselteceğim katlanır bisikletler ile hiç bir zorluğu yok aslında bilmeyen konuşuyor bir mtb den daha akıcılar mesela.
 
Uzun mesafede fayda sağlayacak kalitede olan katlanırların fiyatı adamın belini büker katlar. Bende epey düşünmüştüm ama ucuz katlanırın hiç avantajı yok ki. Hafif desen değiller, dayanıklı desen değiller, parçası bulunuyor desen yok, konforlu desen yalan. Kaliteli olanlar ise o kadar pahalı ki, getirdiği avantajları resmen parayla satıyor. Vazgeçtim bende. Napıyım.
 
turcudede kaç tane kırılan katlanır bisiklet gördünüz ayrıca konforsuz derken neyi kast ediyorsunuz bir yol bisikletinden daha konforlular.Katlanır bisikletlerin en büyük dezavantajı ağır olmaları yanlız çook özel bir bisiklet olacak ki hafif olsun.
 
@OmerKa
Mtb uzun mesafe bisikleti değil, Mtbye göre katlanır bence de daha konforlu, özellikle şehir içinde dur kalkta çok kolay hızlanıyor. ama yine de uzun yolda bir yol bisikletinin ya da tur bisikletinin yanına bile yaklaşamaz. Konu sadece akıcılık değil, sürüş pozisyonu ve kontrol de önemli. Kan dolaşımının sağlanması, ergonomi, eklemlere binen ağırlığın dağılımı, hızlı giderken kontrolün kolay sağlanması gibi unsurlar katlanır bisikletin öncelikleri değil.

Günde 120 km katlanır bir bisiklette muhtemelen yedi saatten fazla sürer. Dik oturduğunuz bir bisikletle sürekli günde 120 km kullanmaya devam ederseniz, bir süre sonra bisiklet dükkanlarında çok kaliteli seleler bakmaya başlarsınız ama fayda etmez:)
 
@OmerKa

Decathlondaki katlanır bisiklet yorumlarını okurken gördüm, illa bir parçası yamulan kırılan yerinden fırlayan bisiklet var.
Konfor ise geometri ile alakalı, hiç sürmemiş olsam dahi uzun mesafede iyi fit yapılmış normal bir tur bisikleti ile uzun boruları yüzünden değişik yönlere esneyen bir katlanır bisikleti kıyasladığınızda katlanır bisiklet kaybeder. Özellikle küçük tekerlerle. Ayrıca bacağının arasında tutup dönüşte destek alabileceğin bir üst boru yok, yani katlanır bisikleti sizin bir parçanızmış gibi kontrol etmeniz zor. Sürmediğim için -belki- uzun süreli kullanımda bu duruma alışılabilir mi bilmiyorum.

Katlanır bisikletin avantajı portatifliği sayesinde toplu taşıma ile taşınabilmesi. Fakat tura çıktığınızda yanınızda kocaman çanta, belki bir bisiklet kadar daha eşya, kamplı ise uyku tulumu çadır mat vs. taşıdığınızda katlanır bisikletin avantajı kalmıyor. Madem portatiflik sıfıra iniyor, normal kadro ve standart parçalar ile gezmek daha iyi, daha güvenli, daha konforlu.
 
Bende 16 jant var lastikleri özel kendim zırhladım elim den gelir böyle şeyler. matara,kilit ön ve arka far zil dışın da yanıma birşey almam.ve ciddi km ler devirdim yoruyormu tabiki yoruyor yormayan bisiklet varmı? ister karbon, ister çelik, ister alü hangisi yormuyor kiminin ciğeri sağlam bacaklar güçlü kiminin bacaklar sağlam ciğerler kötü(sigara,içki vb şeyler ) yada hiç kullanmayın herkesin gücü kuvveti bir değil kimisi yol bisikletiyle iyidir kimisi dağ bisikleti ile yada şehir bisikleti ile ben şahsen 26-28 jantla daha çok yoruluyorum yokuş çıkarken katlanır benim için yokuşlar da daha iyi ama benim için öyle.
 
Ben burada farklı bisikletleri mukayese etmiyorum beni yanlış anlamışsınız örnek verdiğiniz decatlon katlanır bisikletleri benim gözümde kalitesi en düşük bisikletlerdir ve dediğiniz gibi esniyorlar evet fakat ne kadar ekmek o kadar köfte. Zaten daha ucuzu varmı? O yüzden onlar benim gözümde mevzu bahis değil.

Katlanır bisikletler ile tur da yapılır günlük şehir içi toplu taşıma dahil kullanılır. Daha küçük çaplı tekerleri duruma göre avantajda olabilir mesela yokuş çıkarken. Ayrıca dik oturuş pozisyonu her zaman daha yüksek konfor sağlar yol bisikletinde ki oturuş pozisyonu konfor odaklı değil aerodinami ile ilgilidir. Biliyorsunuz yol bisikletleri esasında spor odaklıdır.Benim konfordan kastım yolda bisiklet üzerinde ilerlerken bisikletin vücudunuza ne hissettirdiğidir.

Mesela örnek veriyorum yol bisikletleri gerek kadro yapıları gerek lastik yapıları gereği bırakın küçük çaplı çukurları tümsekleri çakıl taşının üzerinden geçseniz bunu bariz bir şekilde hissedersiniz değilmi? Anlatmak istediğim bunun gibi şeyler.

Katlanırlarla gayet uzun yol yapan turlara çıkan insanlar var youtube insanlar yorumları eşliğinde videolar çekip ekliyor bende kısmen tecrübe ediyorum buradaki serzenişim biraz haksızlık yapıldığı yönünde.
 
  • Beğen
Tepkiler: daredevıl
@OmerKa

Tabi, şu bisikletle gezilmez diye bir şey yok. Tek tekerlek üzerinde dünya turu yapan var. Ama mevzu, o bisikletin o iş için ne kadar uygun olduğu ile alakalı.
Brompton'un katlanır tur bisikletleri var. 8 kg civarında bisikleti de var. Ultralight tura çıkacaksanoz katlanır bisikletten iyisi yok, özellikle şehir içi gezecekseniz.

İlk mesajımda zaten ucuz katlanırlara saydırdım işe yaramaz diye. Kaliteli markanın katlanır tur bisikletine parası yeten varsa neden olmasın.
 
Dahon mu D10 v2 Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan, uçakla Mardine geçtim buradan Mardin, Urfa, Antep, Antakya, Adana, Mersin, Konya, Antalya, izmir Çanakkaleye dönüşlü 3.873 km sonrası bisiklette bir kaç değişiklik yaptım hallowtech 2 göbekli bir aynakola geçtim,Deore fren kolları taktım, No name fren bacaklarını shimano xt fren bacaklarıyla değiştirdim, Fren ve Vites Kablolarını ve tellerini yine shimano marka Teflon olarak değiştirdim.
 
@Yoldakiyabani

Aynakolu aliexpressten mi aldiniz?
 
Çorlu - Silivri - Marmaraereğlisi - Çorlu Toplam 95 km yaptım ama bu mesafeyi güne yayarak yaptım.
Nonstop olarak da 50 km. yapmışlığım vardır.
Bisikletim Tern D8
 
Ben geçtiğimiz ay Gökova Bisiklet Festivaline Brompton'umla katıldım. çok keyifli ve rahat bir turdu. 4 günde 230 km yol, 4181 metre tırmanış yapmıştım.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Cevat_MD
Tern Link D8 ,2 yıl kullandım 4bin km üstünde yol yaptım birkere akort istemedi fakat her yerinden sinir bozucu çıtırtı sesleri gelmeye başlayınca kuzenime verdim . Geçen sene Mayısta Dahon mu D10 modelini aldım. Fren vites kablosu, kollarını ve fren bacaklarını Shimano Deore Xt ile değiştirdim @hgercek aliexpress den aldığım aynakolu komple değiştirdim
1.100 gramdan kurtuldum ne gibi artı sağladı hiç 400 gram kadar hafifledi aynakol yanında verilen hallowtech 2 göbek seramik rulman göbek daha akıcı oldu üzerindeki orjinal sele 388 gram bisikleti aldığımda 12.8 kiloydu üzerindeki orjinal 300 gramlık elcikleri çıkarttım yerden gelen küçük titreşimleri emsin diye sünger elcikle değiştirdim. Bisikletle ilk 400 km sonra jant akordu yaptım ve bununda ön gidonla furç yatağı arasında bulunan beyaz bir takozu var gidon katlanmaya ve açıldığında gidon tutmaya çalışan bir parça gevşediğini fark ettim sıktım birkaç km sonra tekrar gevşediğini fark ettim yine forumda araştırdım başka dahon kullanıcılarında aynı sorun olmuş beyaz takozu tutan vida arasına lock tight vida sıvısı sürdüm o sallantı ve oynama düzeldi 2bin km oldu sorun yok 4 bin kmyi geçtik artık furç yatağında sorun oluştu kum girmiş ben takılıyorum böyle şeylere bisikletin arka frenini sıkıp ön tarafı havaya kaldırım gidonu döndürürken titreşim yapıyorsa dedim bir sorun var açıp bakmam gerekiyor furç yatağını söktüm bilyaların olduğu yere ince ince kumlar girmiş çıkardım temizledim güzelce gres yağını da sürdüm furç yatağının üzerine gelen plastik aksam yanlış takılmış fabrikasyon hata onu düzelttim 50 km oldu sıkıntı yok şuan şıkır şıkır bakımdan anlamayan arkadaşlar sökmesin bir bilene danışın şuan bisikletten aşırı memnunum ayrıca Erdoganlar Bisiklete de gerek mail gerek telefonla desteklerinden dolayı teşekkür ederim
 
@Yoldakiyabani

Bisikleti alalı tam 7 yıl oldu ve periyodik bakımların haricinde sadece gidon katlama mekanizmasının içindeki uzun çubuğu değiştirdim. Orjinali plastikmiş bisikletçi metal parça ile değiştirdi. Onun dışında sürüş konforunu artırmak amacıyla orjinal gidonunu kelebek gidon ile değiştirdim.

İki bisikletimden biri olduğu için bunu şehir içi, kısa mesafeler ve tatile gittiğimde yanımda götürerek kullanıyorum. Şimdiye kadar ne akort ne de başka ayarlarında bir sıkıntı yaşamadım. Bir takım lastik eskittim, bir kez de fren pabuçlarını değiştirttim. Katlama nedeniyle bazen fren papuçları janta sürtebiliyor, onu da kendim ayarlıyorum.
İlk aldığımda fren kaliperlerinden önceki pipo denen kısımlar paslanmıştı onları da paslanmayan tipleriyle değişmiştim.

Kazasız belasız bugünleri gördük, daha da uzun yıllar değiştirmeyi düşünmüyorum.

facebook_1560934722796.jpg




facebook_1560934739365.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: serkanokan
Geri