Diğer bisikletlerden daha nazlı değiller hatta bilakis kadroları çok daha sağlam.
Katlanır bisikletin önünü ve arkasını sadece tek bir kiriş birarada tutuyor, onunda üzerinde katlanma menteşesi var, normal sürüş koşullarında basit bir düşmede ortaya oluşabilecek zorlanmaların kat be kat fazlasına dayanmak zorunda, dolayısıyla üreticiler kadroya ve menteşeye ellerinde ne kadar metal rezervi varsa boca ediyorlar. Aynı durum gidon boğazı ve sele borusu için de geçerli. Diğerlerinden çok daha uzun oldukları için çok büyük momente maruz kalıyorlar, dolayısıyla normal bisikletlerden çok daha bol malzemeli gidon boğazı ve sele borusuyla tasarlanıyorlar. Kamyonun altında kalmadığınız veya uçurumdan düşmediğiniz sürece, basit düşmeler o kadroya çıtır çerez.
Aynı kalite jant çemberiyle daha küçük teker yaparsanız mukavemet artar. Boyut büyüdükçe, tekerin üzerine binen yanal moment artar, esneme payı artar vs. mukavemet aynı olsun isteniyorsa teker büyüdükçe daha kalın jant çemberi gerekir. Buna mukabil küçük tekerin merkezi aşağıda olduğu için jant çemberi engebelere daha dik çarpar (mesela kaldırıma çıkarken), üzerine daha büyük yük biner.
Çukurlarda sele borusuna büyük yük biner. Dahon ve Tern tasarımcıları bu işi 30-40 yıldır yaptıklarından bu durumu iyi bilirler dolayısıyla sele borusunu olabildiğince kalın ve etli yaparlar. Bisiklet alırken buna dikkat edin. Bizzat kendi tecrübemle Btwin'in katlanırlarının sele borusunun yetersiz olduğunu biliyorum, ayrıca Soho'lar için de aynı şikayetlerin olduğunu duydum (kullanan varsa bildirsin).
Katlanırların diğer bisikletlere göre en fazla zarar görebilecek yerleri arka vites attırıcılarıdır. Tekerleğin merkezi aşağıda olduğu için vites attırıcı da yere daha yakın duruyor, yanlışlıkla kaldırıma sürtmek veya herhangibir engebeye çarpmak çok daha kolay, dikkat etmek gerekiyor.