Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisikletle kaza, düşme ya da durduğu yerde devrilme

@Yusufclp Hallettim söktüm geri taktım. Bakmak istedim sadece öğrenmiş oldum...:)
 
Scudo
@massaget
O konuda 10 numara. Katlanır diye külden eşek değilya canım. Ben düştüm hiçbir sorun olmuyor ve bana göre düşmede mtb'den daha güvenli, daha doğrusu düşmüyorsun. bisiklet düşüyor sen ayakta kalıyorsun. Çünkü arada demir yok. Sürüş konforu olarak mtb ile rahat ettiğin pozisyonun aynısını birebir simüle edebiliyorsun ve aynen mtb bisikletinde gibi konforlu sürüş yapabiliyorsun. Hatta canın isterse 16 inch mtb yap, canın isterse 17 ve 18 inch yapabiliyorsun. Tabi hepsinde sele borusu ayarı var fakat her modelde gidon ayarı yok. GErçi şuan hemen hemen hepsi artık gidonda ayarlanıyor. Dolayısıyla istediğin gibi keyfe keder ayarlıyorsun. ben bazen sele aşağıda gidon yukarıda sanki chooper tarzı yada bazen sele yukarıda gidon aşağıda ayarlıyorum. Tabi en ideali mtb şeklinde ayarlamak. Sadece direksiyon biraz daha hızlı manevra yapıyor çok az süre acemilik çekiyorsun ama anlık birşey sonra alışıyorsun. Tıpkı debriyajlı arabadan otomatik vitese geçince kısa bir süre sürsede veya otomatikten manuel debriyajlı arabaya binince anlık bir geçiş acemiliği oluyorsa ki bir müddet sonra bindiğin araba ne olursa olsun ikisinde de ustaca sürüyorsun. tıpkı katlanır bisiklette öyle oluyor. Hatta bana tekrar tekrar söylüyorum daha güvenli geliyor.
 
Az önce işe gelirken metrobüs çıkışı Bianchi 2015 katlanır bisikletim ile küçük çaplı bir kazam oldu. Hacıosman otobüs duraklarından çıkarken bir belediye çalışanı yolları süpürüyordu ona dikkat keserken her zaman dikkat ettiğim yağmur mazgallarının arasına ön teker girdi, oldukca yavaştım gidon gucağımda ellerimin üstünde durdum. İlk kontrollerimde ön fren papuç ayarı bozulmuş gibiydi yapmayı denedim ama olmadı, jant hafif yamuk gibi akord ayarı gerekli. Lastikleride 2 gün önce takmıştım schwalbe maraton ama bir sıkıntıları yok. ön freni iptal edip 2 km. mesafedeki iş yerime geldim. Kafamda kask vardı ama ellerim vücudumun çarpmasına engel oldu, elsiven sipariş vermiştim ama elime ulaşmadı ulaşsaydı hafif el çiziklerim olmayacaktı. Kolumda ani darbenin etkisiyle küçük çaplı kas ağrıları var o kadar. Mazgallara dikkat arkadaşlar!
 

Dosyalar

  • P_20170426_090000.jpg
    P_20170426_090000.jpg
    92,9 KB · Okunma: 147
Mükemmel NORMAL paylaşım için çok teşekkürler

































(link)
(link)
(link)
(link)
 
@gşahin
Çok geçmiş olsun Allah beterinden korusun
 
@gşahin
Geçmiş olsun 1-2 ay önce aynısını ben de yaşadım. Şu mazgallar çok tehlikeli gerçekten. Yapılırken hiç bisikletler dusunulmuyor.
 
@gşahin geçmiş olsun mazgal harici ufak çukurlara da dikkat ve güvenlik ekipmanları önemli
Kask
Eldiven
Zil
Ön arka aydınlatma
Reflektörlü yelek akşam sürüşlerinde
Paça bandı akşam sürüşlerinde
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@massaget Bir kez suda kayıp uçtum, bisiklet de sürünmüştür yerde biraz eminim. Hiçbir şey olmadı. Geçen gün rüzgardan devrildi, yine bir şey olmadı. Dahon mu d8.
 
katlanırda olsa o kadar hassas aletler değil hocam. benim özellikle dikkatimi çeken hususlar hızlı giderken olabildiğince dikkat etmek gerekiyor. hem hareket kabiliyetinden hemde lastikleriniz inceyle ufak bir kasis bile tehlikeli olabilir.
 
Diğer bisikletlerden daha nazlı değiller hatta bilakis kadroları çok daha sağlam.

Katlanır bisikletin önünü ve arkasını sadece tek bir kiriş birarada tutuyor, onunda üzerinde katlanma menteşesi var, normal sürüş koşullarında basit bir düşmede ortaya oluşabilecek zorlanmaların kat be kat fazlasına dayanmak zorunda, dolayısıyla üreticiler kadroya ve menteşeye ellerinde ne kadar metal rezervi varsa boca ediyorlar. Aynı durum gidon boğazı ve sele borusu için de geçerli. Diğerlerinden çok daha uzun oldukları için çok büyük momente maruz kalıyorlar, dolayısıyla normal bisikletlerden çok daha bol malzemeli gidon boğazı ve sele borusuyla tasarlanıyorlar. Kamyonun altında kalmadığınız veya uçurumdan düşmediğiniz sürece, basit düşmeler o kadroya çıtır çerez.

Aynı kalite jant çemberiyle daha küçük teker yaparsanız mukavemet artar. Boyut büyüdükçe, tekerin üzerine binen yanal moment artar, esneme payı artar vs. mukavemet aynı olsun isteniyorsa teker büyüdükçe daha kalın jant çemberi gerekir. Buna mukabil küçük tekerin merkezi aşağıda olduğu için jant çemberi engebelere daha dik çarpar (mesela kaldırıma çıkarken), üzerine daha büyük yük biner.

Çukurlarda sele borusuna büyük yük biner. Dahon ve Tern tasarımcıları bu işi 30-40 yıldır yaptıklarından bu durumu iyi bilirler dolayısıyla sele borusunu olabildiğince kalın ve etli yaparlar. Bisiklet alırken buna dikkat edin. Bizzat kendi tecrübemle Btwin'in katlanırlarının sele borusunun yetersiz olduğunu biliyorum, ayrıca Soho'lar için de aynı şikayetlerin olduğunu duydum (kullanan varsa bildirsin).

Katlanırların diğer bisikletlere göre en fazla zarar görebilecek yerleri arka vites attırıcılarıdır. Tekerleğin merkezi aşağıda olduğu için vites attırıcı da yere daha yakın duruyor, yanlışlıkla kaldırıma sürtmek veya herhangibir engebeye çarpmak çok daha kolay, dikkat etmek gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rıza_908
@antika
Bu olayı çok yaşıyorum. Binaya girerken demir kapıya, yolda kaldırıma ve benzer yerlere arka aktarıcı sürtebilmekte. Bunu öngörüp bisikleti ilk aldığımda hemen gidip mtbler için kullanılan arka aktarıcı koruma demiri alıp monte etmiştim. Şimdiye kadar 2 defa çok sert darbeden kurtardı aktarıcıyı. Düşmelerde de koruyor ayrıca. Tavsiye ederim.

20170429_113336.png
 
merhaba ben de bisiklet sürmeyi katlanır bisiklet alarak öğrenmeye başladım ancak çok sık düşüyorum. birkaç gün önce yokuş inerken ani frenlemeyle sert bir şekilde düştüm. dizimi zemine çarptığım yerde şişlik var ve dizimdeki dokulara elimi hafif bastırınca sanki bir şeyler gıcırdıyor gibi, diz kütlemesi değil yumuşak doku gıcırdaması gibi birşey. bu dizimi 3. çarpışım ve açıkçası bisiklet sürmeyi öğreneceğim diye dizimi sakatlamak da istemiyorum. dizliklere baktım kaykay vs sürenler için robokop gibi görünen dizlikler var(alttaki ilk foto) ve kıyafetin dışına takmak gerekiyor. bunlar hem komik görünüyor hem de görsel olarak kaba. o tarz dizlikler değil de voleybol dizliği diye tabir edilen(altta ikinci foto) pantolon-eşofman vs içine giyince farkedilmeyen dizliklerden alsam işe yarar mı acaba? sizler nasıl dizlikler kullanıyorsunuz? Ayrıca kullandığınız ve memnun kaldığınız eldiven markası var mı?(eldivensiz düşmüştüm derilerim yüzüldü de eldiven almak da şart oldu)

Ekran Alıntısı.PNG voleybol dizliği.PNG
 
  • Beğen
Tepkiler: notforheaven
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce geçirdiğim ve omuz köprücük bağlantı bölgesinde 9 parçalı kırıkla ameliyat olmamı gerektiren kazanın oluşunu tüm katlanır bisikletler deki olası tehlikeyi anlatacağım sizlere tek elle yazarak. Severek aldığım minicooper bisikletimi alalı çok kısa zaman olmasına rağmen uzun ve hızlı turlar yaptım.Bir akşam üç arkadaş yokuş aşağı inişe başlar başlamaz bisikletin arkası sağa sola yapla yapmasıyla 4 kez düzeltmeme rağmen sanki arka lastik sıkışmış gibi bir his vererek bisikletin üstünden düştüm. Ambulans hastane ameliyat derken aklımda şu soru nasıl oldu da düştüm? Arkadaşlarım sağ olsun o gün 6 saat hastanede benimle idiler bu zaman zarfında benim ilk sorularımdan biri bisiklete birşey var mı kaskımı kaybetmeyin filan oldu.:) .bana söyledikleri bisiklette birşey yok kaskın kırılmış oldu ben pek inanmadım tabi o kadar yerde sürüklenmişim stravada 35 km saat hızla düştüğüm görünüyor.Sedyede yatarken kaskı istedim kask kırılmıştı.Arkadaşlarım ucuz atlattığımı düşmeden önce bisikletin arkasından kıvılcımlar çıktığını lastiğin patladığını sandıklarını söylediler.Neyse lafı uzatmayayım bisiklette sadece selede ve arka jant mandalında çizik var ve 5-6 bakla zincirde ide sürtünme izi daha başka hiçbir yerde hasar cizik yok.sonuçta lastik patlaması lastik sıkışması olması mümkün değil hasar yok çünki. sonuçta kaza aynakoldan zincirin atması ve arka aktarıcının altından lastiğin altına sarkmasını sonucu lastiğin yolla temasının kesilmesiyle zincir üzerine hızla kaymasından olmuş. sonuçta 8 vitesli 20" gibi küçük çaplı herhangi bir bisikletin aynakoldan zincirin atmasıyla oluşabilecek bir kaza .Sizleride bilgilendirmem istedim .Kazasız sürüşler.
 
  • Beğen
  • Üzgün
Tepkiler: oha ve thechalon
Mosso katlanır bisiklet kullandım çok uzun süre. Hatta bu bisikletle 360 km’lik yüklü tur bile yaptım. Çok şükür hiç kaza geçirmedim ama arkada 10 kg yük ile %5-6 derecelik yokuş çıkarken gidona hayli yüklendim.

Turun sonunda bisiklettin katlanan akşamlarından gevşemeden dolayı gıcırtılar gelmeye başlamıştı.

Bisikletin neredeyse tüm vidalarını elden geçirdim ve hem daha rijit oldu hem de tüm gıcırtılar gitti.

Bence bu konuda endişe edilmemeli. :)
 
Dahon eco c3 katlanır bisikletimle kışın dershaneye giderken gizli buzlanma nedeniyle kayıp düşmüştüm bisiklete hiçbir şey olmadı :)

Salcano veya kron gibi markaların da katlanır bisikletlerini denemişliğim var eğer ki onlardan biriyle düşerseniz sonuç pek hayırlı olmayabilir :rolleyes: iyi günler
Doğru ;
Salcano katlanır bisikletim ortadan koptu

Öncesinde 700 km ormanda kullandım
Sonra akort yaptırdım. Test için yola çıktım kasisten geçerken birden koptu
Hız 20
 

Dosyalar

  • IMG_20230122_192019.jpg
    IMG_20230122_192019.jpg
    82,4 KB · Okunma: 27
  • Üzgün
Tepkiler: Atasoy
IMG-20230107-WA0001.jpg
Kilo 95 bazen 15 kg da ekstra Yük oluyor bir gün ben de bianchi yi ikiye ayıracağım diye korkuyorum
 
@Atasoy
Abi yapısı gereği düz yol harici tehlikeli. Amortisör vs olmadığı için..
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Geri